Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1480
Hallais, skal begynne på høgskole nå til høsten og det betyr flytting. Siden jeg skal et stykke opp nord ble jeg sponset til en ny pc som nå er kjøpt inn. Tingen er for å komme meg dit jeg skal må jeg reise på fly og pc'en går nok ikke som håndbagasje. Lurte på om det var noen som hadde erfaring innen dette.

Hva er lurt og gjøre??

Har enda esken kabinettet kom i og tenkte jeg skulle bruke dette. Og da legge litt bobleplast eller.no inni for å beskytte deler og klistre evig med forsiktighets teip utenpå esken. Holder dette eller burde jeg heller ta ut enkelte komponenter f.eks. cpu vifta og skjermkort??

Håper på noen lærerike svar Takk på forhånd
Jeg foreslår at du tar de viktigste delene med deg på flyet i en sekk. Cpu, harddisk osv. Så er du sikret at noe ikke skjer.
cpuvifte, hvis den veier mye og harddisker bør du satse på som håndbagasje.
Jeg ville personlig tatt ut alt av utakbare komponenter, til og med strømforsyningen.
Jeg så på en dokumentar på tvnorge om gardermoen flyplass(husker ikke hva den het?)

Uansett, folka som jobber med å lasse bagasje inn på flyene behandler all bagasjen som dritt.

Tviler ikke på at dette foregår på de fleste flyplasser rundt om i Norge.
Sist endret av raz; 11. august 2005 kl. 02:05.
Har selv sett dette raz snakker om. når flyplass folkene slenger bagger, å sekker på rullebåndet som går til flyet. Siste plassen jeg ville lagt en forholdsvis ny pc.
Bagasje som skal håndteres varsomt kan sjekkes inn spesielt. Snakk med folka i innsjekkingsluken. Spør allerede når du kjøper billetten! Ellers kan du sende pc'en. Hør med PS Data, Komplett e.l. for tips!
Trådstarter
61 2
Aight, takker for tipsene, tror nok jeg tar ut cpu kjøleren og harddiskene ihvertfall, skal nok sende som spesialbagasje og ta evig med forsiktig/glass teip på den
Sitat av raz
Uansett, folka som jobber med å lasse bagasje inn på flyene behandler all bagasjen som dritt.
Vis hele sitatet...
Jepp, ikke ha skjøre deler i bagasjen. Hjulene og hele hjulopphenget på en av koffertene våre ble fullstedning knust etter å ha vært på Gardermoen i sommer
Sier som de andre her sier, ta kontakt med selskapet når du kjøper billett. De bør la deg få med pc'n inn som håndbagasje... Vi har vært så okei at vi har tatt inn spes. kolli fremme i kabinen i skapet vårt, har god plass der....!