Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
Vis resultater av avstemningen: Hva syns dere om freak for tiden?
Styrer crew etter eget motiv? 4 19,05%
Er crew nøytrale i alle saker 17 80,95%
Stemmegivere: 21. Du kan ikke stemme på denne avstemningen
  14 3681
Jeg synes det er dårlig at man ikke rydder opp i svar som er totalt feil, jeg har rapportert og de velger og la det være. Siste eksempelet er han som lurte på hvilken pille det var og det var en panodil 500mg paracetamol. Når man da har fått svaret, hvorfor fjernes ikke svar som kan misforstås av andre?

Jeg synes det har blitt en gjeng som styrer nff og dersom noen motsier dem fjernes tråden.

Jeg laget eg tråd om innvandring der jeg ba om deres syn, jeg la linker fra vg, hegnar, e24.no også videre som kildrer for å vise at jeg syns innvandring ikke er positivt. Tråden ble slettet. Hvem slettet den, kan jeg få en pm på hvorfor den ble slettet? Dette er noen dager siden, kanskje uke. Men får man ikke lov å diskutere positive sider og negative sider om innvandring her lenger?

Jeg er negativ til innvandring fordi det koster mer for samfunnet enn man får tilbake.

Tråden ble stengt før jeg fikk kilder fra andre som er positive til innvandring som kan vise til positive sider ved dette.

Er problemet at det ikke finnes positive sider ved innvandring eller kan man ikke diskutere dette på freak?

Kildene jeg brukte er ikke høyreekstreme, det var vg, hegnar og e24

Kan vi diskutere innvandringen i denne tråden uten at den blir slettet?
Trådstarter
41 4
Hva var galt med min forrige post om innvandring, vennligst pm meg og forklar? jeg la opp til en diskusjon, ikke noe høyreekstremistisk propaganda
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Kanskje tråden ble slettet fordi du jevnt over har vist deg totalt uinteressert i å følge normal debattskikk og at man derfor ikke gidder at forumet flyter over med det? Just sayin'.
En fordel med en avstemning med fler en to alternativer, der det ene svaret er et spørsmål.
Uten at jeg har sett noe til tråden din, vil jeg anta den bar preg av/la opp til den typiske innvandringsdiskusjonen. Null/dårlig argumentasjon, mye personangrep og generelt dårlig grunnlag for en diskusjon

Som for eksempel at hele denne tråden er søppel, Du stiller et retorisk(?) spørsmål, har en tittel. Snakker om noe helt annet i innlegget ditt, for deretter å bytte tema på tråden?
Jeg synes svaralternativene er mangelfulle og av en ledende type.
Jeg er 97% fornøyd med freak.
Jeg synes du kan bestemme deg for om du vil klage på hvordan forumet styres, eller om du vil klage på innvandring. At du velger å gjøre begge deler i én og samme tråd hinter om at du kanskje ikke helt forstår hvordan dette med tråder på et debattforum fungerer.
Sist endret av mentalmelt; 20. februar 2017 kl. 10:29. Grunn: leif
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Undersøkelsen er jo latterleg.

Vi er neppe nøytrale i alle saker. Om vi var det ville det vere overmenneskeleg, og det har vi ikkje påstått at vi er. Vi har heller ikkje ein eigen agenda, utover regelverket på bruket.

Så du lager eit falskt dikotomi, og prøver å få fram eit poeng. Som vanleg ligg nok sanninga utanfor nokon av svaralternativa dine.
Hvorfor skal crewet være nøytrale ?.. det er jo tross allt gratis og tilogmed frivillig å være på freak.no.. I de fleste tilfeller er de jo nøytrale uansett.
Trådstarter
41 4
Men min post ble slettet før det ble diskusjon, jeg kom ikke med masse svada. Jeg linket til hvor mye innvandring koste fra kilder som vg, e24 og hegnar. jeg spurte etter folks meninger om innvandring og hvordan ting kommer til å bli i fremtiden men tråden ble slettet med en gang. kan jeg få en forklaring på hvorfor tråden ble slettet?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av LGDS Vis innlegg
Men min post ble slettet før det ble diskusjon, jeg kom ikke med masse svada. Jeg linket til hvor mye innvandring koste fra kilder som vg, e24 og hegnar. jeg spurte etter folks meninger om innvandring og hvordan ting kommer til å bli i fremtiden men tråden ble slettet med en gang. kan jeg få en forklaring på hvorfor tråden ble slettet?
Vis hele sitatet...
Ja, du kom med masse kjelder utan å komme med eigen argumentasjon. Det skaper ikkje ein god debatt, for då kjem nokon dragande med sine kjelder og svarer at du tar feil. Eit godt utgangspunkt for diskusjon er strukturert argumentasjon, ikkje fem lenker.
Det jeg synes er at ledelsen for øyeblikket finner seg i alt for mange av denne typen tråder. Jeg forstår at det kan virke.. en smule brutalt (?) å slette dem, men det har vært i alle fall 5 slike tråder den siste måneden, der alle tar opp samme problemstilling og får akkurat samme svar. Kan ikke folk skrive i en av de trådene, eller sende private meldinger? Det er faktisk irriterende for meg som leser å måtte forholde meg til grunnløs kritikk fordelt over x antall forskjellige tråder, spesielt fordi kritikken er nettopp dette, grunnløs.
Det er en ting jeg er enig med ts i. Når tråder blir slettet, vær så snill å legg ved en liten melding/beskrivelse om hvorfor. Det er fryktelig irriterende å få slettet en tråd og man aner ikke hvorfor. Trengs bare en liten setning til. Om dette hadde blitt gjort konsekvent så tror jeg myye klaging og syting kunne vært unngått. Jeg regner med at man har en god grunn til å slette en tråd så da burde det ikke være noe problem å forklare hvorfor.
Sitat av feitsomfaen Vis innlegg
Det er en ting jeg er enig med ts i. Når tråder blir slettet, vær så snill å legg ved en liten melding/beskrivelse om hvorfor. Det er fryktelig irriterende å få slettet en tråd og man aner ikke hvorfor. Trengs bare en liten setning til. Om dette hadde blitt gjort konsekvent så tror jeg myye klaging og syting kunne vært unngått. Jeg regner med at man har en god grunn til å slette en tråd så da burde det ikke være noe problem å forklare hvorfor.
Vis hele sitatet...
Men kan du ikke bare sende en PM og spørre? Eller gå inn på irc, eller sende en brevdue eller noe? 'Alle' vil ha 'bare en liten setning om hvorfor'. Sikkert kjekt hvis man lurer, men hvorfor er det nær sagt aldri noen som faktisk spør? Jeg tror jeg har vært involvert i to konkrete hendelser der brukere faktisk har tatt kontakt for å få slike spørsmål besvart. Det er lett å ønske seg automatiske begrunnelser, og dersom vi drukna i slike forespørsler kan det hende det hadde blitt mekka et opplegg for det. Men å skulle bruke tid på å gi automatiske begrunnelser - og ja, å skrive to setninger til alle, og så eventuelt ta frem-og-tilbake-metadebatten om tolkningen av tråden og reglementet er rimelig hver eneste gang... Det frister overhode ikke. Spesielt når det etter alle solemerker ikke vil bli satt særlig pris på uansett. For hadde dette virkelig vært noe alle brukerne oppriktig ønska seg, så hadde vi stadig vekk fått spørsmål om slettegrunner. Det får vi ikke. Vi får ofte generelle oppfordringer om å gi det slik du beskriver hver gang denne typen tråder dukker opp, ja. Men når det kommer til stykket ville de trolig bli anmsett som like relevante som lærererens røde kommentarer i margen på ungdomsskolens stiloppgaver.
feitsomfaen:

Problemet er at det tar tid og fører til mer klaging. Forumet har pr. i dag ikke funksjonalitet for å gjøre det på noen annen måte enn via standard PM. Altså må man inn på brukeren, sende en PM, og deretter forberede seg på en lang og formålsløs samtale med vedkommende, ofte preget av bitterhet og manglende forståelse. Vi har også liv utenom forumet, og vi får ikke betalt for dette. =)

Funksjonalitet for å forenkle slike meldinger er imidlertid under planlegging, som nevnt tidligere.
Sist endret av mentalmelt; 20. februar 2017 kl. 15:14.
Jeg opplever at årsak til sletting som regel er helt opplagt.
Hvis man som bruker lurer på hvorfor innlegget er slettet bør man med en gang lese gjennom reglene, være ærlig med seg selv og prøve å finne en regel som den slettede tråden kan ha stridet med. Det finner man vanligvis.
Ved andre uklarheter kan man ta kontakt på "Spør oss"-underforumet eller spørre på irc, som myoxo nevner. Man får som regel en fornuftig begrunnelse.

Det er ikke alltid man er enig i begrunnelsen, men man bør tenke litt på at det er ganske mange med moderatorrettigheter som diskuterer seg i mellom og kommer til en enighet om hva som er greit og ikke. Jeg har opplevd at en tråd jeg har slettet har blitt gjenopprettet av en annen moderator som var uenig. Det er for meg helt i orden, for noen ganger kan det gå litt fort i svingene.

I tillegg hender det relativt ofte at det er "oppvasksamtaler" mellom moderatorer, crew og admins, nettopp for å bedre modereringen av forumet. Når jeg sier "bedre", så mener jeg at brukeropplevelsen skal bli bedre for alle.

Jeg er til dels enig i at tilbakemeldingen til de som får innleggene sine slettet bør bli bedre. Selv prøver jeg å sende en liten notis når jeg sletter noe av en grunn som kanskje er litt uklar, men det er ikke alltid man rekker rundt og det bør man ha respekt for.
Vi gjør så godt vi kan og ønsker alle en best mulig brukeropplevelse

edit: Det hender også at tråder blir slettet selv om trådstarters post ikke strider med reglene. Årsaken kan da være at det blir gjort en vurdering av svarpostenes utvikling og man finner ut at diskusjonen ikke går i en positiv/meningsfylt retning.
Som regel prøver man å rydde opp i de postene som drar ned kvaliteten på diskusjonen, men noen ganger er det faktisk bedre å slette hele tråden. Det kan oppleves urettferdig for trådstarter, men sånn er det dessverre.
Sist endret av Pope; 20. februar 2017 kl. 17:14.