Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
Vis resultater av avstemningen: Burde marihuana avkriminaliseres?
Ja 236 81,94%
Nei 39 13,54%
Vet ikke/har ingen formening om det 13 4,51%
Stemmegivere: 288. Du kan ikke stemme på denne avstemningen
  48 3483
Kjære Cannabis-røykere
Jeg har en stund nå lurt på hvorfor cannabis er ulovlig. Jeg tror at det bl.a. hadde blitt mye mindre kriminalitet hvis det hadde vært lovlig, hvertfall avkriminalisert. Jeg snakker om å gro hjemme f.eks. Noen sier at hasj er en "invitasjon" til tyngre stoffer, og det er jo fordi man blir dratt inn i et kriminelt miljø hvor f.eks heroin, ecstasy og kokain er vanlig
Hadde det vært lovlig hadde
  • politiet kunne brukt ressursene sine på noe fornuftig(voldtektsmenn, drapsmenn)
  • man trenger ikke smugle, ergo mindre kriminalitet
  • Kjempebra medisin
  • Ikke farlig(kan få dårligere kort tids hukommelse)
mange ting jeg ikke kommer på nå

Noe jeg lurer på er
Er det i det hele tatt noen sjans for at marihuana blir legalisert/avkriminalisert?
Blir dette tatt opp i politikken?
Er det noe vits å kjempe for det?

Edit: Skriveleif
Sist endret av Hater_mordin; 22. mai 2007 kl. 23:58.
Denne har jeg diskutert så ofte med vennene mine at det er helt sjukt. Det er selvsagt mange grunner til å legalisere cannabis, for eksempel hvis man leser "på høy tid" finner man utallige. De som abbonner på det bør forøvrig vurdere en ny livsstil.

Greit nok, jeg synes det bør være opp til hver enkelt å velge om de vil bruke livet sitt til dette, men jeg ser på misbruk av cannabis er akkurat det samme som alkoholmisbruk. Ved "normal" (definér som du vil) bruk av både alkohol vil få eller ingen skader påvirke deg, mens ved overbruk er det stor fare for forringet livskvalitet.

Be wise, don't du lots of drugsalize.
Fenger på sikt
Trådstarter
Det jeg prøver å si er at det burde være lov å gro til eget privat bruk. Politiet har andre ting som er mye viktigere enn små cannabis-saker Synes det er feil å måtte gå inn i kriminelle miljøer for å søke guds plante. Synes også at hvis man har lyst til å bruke deler av livet sitt på dette, burde det gå helt bra så lenge det ikke går utover andre. Politiet, egentlig ingen burde ha noe med at du gjør det

Be wise, legalize
Sist endret av Hater_mordin; 23. mai 2007 kl. 00:15.
Du sier at man ikke trenger å smugle, det blir jo fortsatt smuglet tyngre stoffer slik som kokain, heroin, what ever..

og at det ikke er farig? Så du mener at det ikke er farlig å ha angst?
Fenger på sikt
Trådstarter
jeg snakker ikke om kokain etc nå. Det er bevist at er farlig, uansett har jeg ingen formening om det.
Jeg mener at hvis marihuana hadde blitt lovlig, kunne man kjøpt frø i butikken. Uten å smugle, salg er også en annen sak, frø bør være ok, men når det går over til coffe-shops, går det kanskje litt langt. Jeg mener et mildere syn på marihuana som har blitt oppblåst så ekstremt i media. smugling er forbudt, hadde marihuana vært lovlig, hadde det ikke vært ulovlig å smugle, ergo purken kunne gjort noe annet.
når jeg sa "og at det ikke er farlig?" så mente jeg selvfølgelig hasj, alt er farlig på sin egen måte, kan ikke definere hasj som ikke farlig.
Uansett om det blir legalisert eller ikke, så blir det nok aldri sånn i Norge at vi kan sitte å ta oss en joint på en krakk i byen liksom. Da blir det nok til medisinsk bruk, og ett svært lite fåtall vil få dette på resept, f.eks de med MS...
Helt riktig hundre_kroner, det er ikke mening i å sitte og håpe på at det blir legalisert, for det skjer ikke... Selv om det skulle bli lovlig, så vil det neppe bli allment akseptert med det første, vil nok være en del vanskeligere å få jobb osv..
Hvorfor er det så mange som sier at en legalisering aldri vil finne sted? Cannabislovene verden over blir mindre og mindre strenge, og folk ser ut til å skjønne at forbudet er tåpelig. Jeg tror en legalisering absolutt ikke er den utopiske drømmen som forbudssiden skal ha det til å være.
Very Important Fabulist
aybara's Avatar
Sitat av Hater_mordin
# Kjempebra medisin
# Ikke farlig(kan få dårligere kort tids hukommelse)
Vis hele sitatet...
At cannabis kan ha en viss medisinsk effekt er ingen grunn til å skulle legalisere det som rusmiddel. Det andre "argumentet" ditt er så teit at det nesten er vanskelig å uttrykke med ord. Alle rusmidler har potensielle skadevirkninger, det gjelder også cannabis.

Når det er sagt, er jeg absolutt for en avkriminalisering av stoffet. Tidligere ønsket jeg full legalisering, men etter å ha blitt oppmerksom på hvor mange som er totalt ukritisk til eget rusmiddelbruk, tror jeg ikke det er sunt for samfunnet å gjøre rusmidler mer tilgjengelig enn de allerede er. En avkriminalisering av bruk og besittelse opp til en viss mengde ville jeg imidlertid ønsket velkommen.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Eg er einig med aybara, og trur samtidig at den totalt ukritiske holdninga til ein del skader kampen for avkriminalisering (merk: eg tar *ikkje* standpunkt til legalisering/avkriminalisering), sidan argumenta tydleg er idiotiske og utan rot i virkelegheita.

Men samtidig er eg rimelig sikker på at det bør gjerast meir forsking på medisinsk bruk av THC, som med mange andre middel.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Er absolutt enig i at det totalt ukritiske forbruket til mange skader både ryktet til cannabisbrukere generelt samt kampen for legalisering, men det tror jeg til en viss grad kommer av manglende holdninger i miljøet. Jeg og de flestejeg kjenner har ikke et problem med forbruk, og jeg ser ikke en grunn til andres ulykke / dumskap skal trekke ned for resten av oss. Med gode holdninger og nok informasjon om de reelle skadene så tror jeg dette er blir et mye mnide problem.
Mer penger har blitt brukt på å finne noe galt med cannabis, enn med noe annet plantemateriale i verden. Likevel er det de har kommet opp med så latterlig tynt, at det i mine øyne virker som et stoff uten skadevirkninger.

For hva er egentlig de konkrete skadevirkningene for cannabis?

(Angst er kan ikke sies å være en generell skadevirkning av det, det oppleves kun av et fåtall)
Hjernecellene dine blir lammet... Så tar de plassen til de nye hjernecellene som utvikles... men jeg har ikke noe i mot røykere, så lenge de ikke lar det gå ut over andre, alle bestemmer over sitt eget liv, røyket jo selv en god del før i tiden.. må si jeg angrer litt, men samtidig har det vært en nøkkel til å se litt rundere på livet mitt..
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Centurius
Hjernecellene dine blir lammet... Så tar de plassen til de nye hjernecellene som utvikles... men jeg har ikke noe i mot røykere, så lenge de ikke lar det gå ut over andre, alle bestemmer over sitt eget liv, røyket jo selv en god del før i tiden.. må si jeg angrer litt, men samtidig har det vært en nøkkel til å se litt rundere på livet mitt..
Vis hele sitatet...
Haha, jeg klarte bare ikke å holde meg, og bevisene for dette har du hvor?
Å dra sånne argumenter ut av ingenting provoserer meg grenseløst, her prøver du og forklare den fysiologiske effekten av Delta9-THC og jeg vedder på at du ikke en gang vet hva en nervecelle består av.

Jeg har her en artikel om Delta9-THC (mest aktive stoffet i cannabis) i The Journal of Neuroscience, der de forklarer at THC faktisk beskytter nervesceller mot skade.
De brukte Ouabain for å indusere 'in vivo' (latinsk, inne i kroppen, internt) skade på nerveceller (detaljer ) og THC reduserte skadene.

Vil også legge til at jeg er enig med folk her angående cannabis-misbruk.
JA det er forskjell på bruk og missbruk, og de som misbruker det ukritisk er like tåpelig som folk som spyr ut påstander om neurologi uten noe som helst fakta for å backe opp de tåpelige utsagnene sine.
Sist endret av Dodecha; 23. mai 2007 kl. 15:58.
Sitat av Hater_mordin
  • politiet kunne brukt ressursene sine på noe fornuftig(voldtektsmenn, drapsmenn)
  • man trenger ikke smugle, ergo mindre kriminalitet
  • Kjempebra medisin
  • Ikke farlig(kan få dårligere kort tids hukommelse)
mange ting jeg ikke kommer på nå
Vis hele sitatet...
Ting du ikke kom på! Vi kunne slippe å hogge ned så mange trær, vi kunne lagt Papir, Mat, Medisin, Fiber osv av hemp. Det finnes masseviss av grunner til å gjøre det avkriminalisert/lovlig. At Staten har løyet så mye om stoffet til alle oss standard mennesker er helt villt. Det er på tide at de gir opp å slutter å hjernevaske folk!

Jackherer.com

Å nå snakker de til og med om å ta urinprøver på skoler


Legalize It!
Sist endret av Blunty; 23. mai 2007 kl. 17:15.
Positiv til avkriminalisering... det sier seg selv at med MISBRUK er alle stoffer farlige! Spiser man for mye sukker blir man feit og ikke sant?
NFFs husbedreviter
I tillegg kunne jo faktisk staten kontrollert det her om det ble avkriminaliset\legalisert, sånn som de gjør med alkohol, lagt skatt på det, så hadde faktisk staten tjent penger på det istedenfor å bruke penger på å motarbeide noe som ikke kommer noen vei, hvis man først røyker cannabis, så slutter man ikke pga politiet sier det er uliovlig, man gjemmer seg.
http://www.dagbladet.no/nyheter/2006/10/15/479792.html

syns også at staten kunne statset på litt mer informative kampanjer om cannabis og droger generelt istedenfor de mislykkede kampanjene vi fram til nå har. spør du meg virker de heller mot sin hensikt i ganske stor grad.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Alle substanser er jo farlige til en viss grad, det kommer bare ann på mengden. Hiver du i deg nok vann for eksempel, så dør du fordi kaliumnivået i kroppen blir for lavt. Som én kommenterte i den dagbladet-artikkelen, i Nederland er det ekstremt får heroinmisbrukere.
Dead Man Walking
Thysanoptera's Avatar
Dersom Cannabis blir legalisert så er jeg overbevist om at kriminaliteten vil synke drastisk. I dag så er Cannabis det aller mest brukte narkotikum (iallefall blandt de ulovlige stoffene) verden rundt, også i Norge. Da dette er ett ulovlig stoff som da logisk nok kun omsettes på "svartebørsen", så sier det seg selv at salg av Cannabis skaper store inntekter for de kriminelle. Da tenker jeg ikke på "hobbylangeren" i nabohuset. Disse pengene blir så brukt til å finansiere andre ulovligheter, slik som f.eks nokas-ranet og innkjøp og innførsel av sterkere stoffer. En legalisering vil bidra til at de kriminelle mister en stor inntektskilde og den kriminelle aktiviteten han/hun eller gjengen driver med vil minske.

Et annet stort problem med dagens forbud er at det er direkte skadelig for unge og eksperimenterende mennesker. Jeg er vel ikke den eneste som har blitt tilbudt andre droger i de tilfeller hvor dealeren min var tom for hasj? Jeg har opplevd at "løpegutten" som vi sendte av sted etter hasj kom tilbake med amfetamin. Dette var i mine yngre dager, og det endte opp med at jeg dro noen linjer. Noen sier at Cannabis er inngangsporten til ett rushelvete med sterkere stoffer og sprøytespisser, men realiteten er at; DET ER FORBUDET I SEG SELV SOM ÅPNER FOR NY-REKRUTTERINGEN TIL ANDRE RUSMIDLER!

Nå har ikke jeg noe "rusbehov", det har jeg aldri hatt, og jeg klarer meg fint uten pipa i noen dager hvis det er det om å gjøre. Andre droger tar jeg ikke lenger. Jeg er ferdig med min "eksperimentering". Jeg tror imidlertid ikke det hadde vært så mye eksperimentering på meg hvis Cannabis hadde vært legalisert under min oppvekst. Greit nok, jeg hadde nok prøvd Cannabis, men jeg hadde sannsynligvis aldri kommet i kontakt med en god del av de menneskene jeg har vært borti i løpet av mitt liv, og hadde sannsynligvis heller aldri fått muligheten til å prøve noen av de ulovlige stoffene. Dette var forsåvidt holdningen min under oppveksten; jeg skulle aldri prøve narkotika! Dette endret seg imidlertid da jeg fant ut hvor "ufarlig" (les: alt på jorda er farlig) dette stoffet virkelig var. Jeg kunne ikke se at noen av mine venner tok skade av dette. Veien var derfor ganske kort til videre eksperimentering, noe som den tidligere omtalte "løpegutten" sørget for.

Forbudet sørger også for at oppegående og hard arbeidende mennesker blir sett på som kriminelle hvis de liker å nyte en joint eller to i blandt. Mennesker som er helt harmløse og hvor det eneste kriminelle man har gjort er å røyke seg en "feit en", kan gjerne oppleve å få "bruk eller oppbevaring av ett ulovlig narkotisk stoff" på ett ellers plettfritt rulleblad. Dette alene kan hindre deg i å jobbe i enkle bransjegrupper, og du kan også nektes inngang til f.eks USA. Dette kan ødelegge liv og familier.

For ikke å glemme forbudet mot industriell hemp som bare er helt latterlig og meningsløst. Man kan ikke ruse seg på dette, men kan bl.a lage klær, tau, papir osv. Det finnes så utrolig mange bruksområder, og planten er et fullgodt og mer miljøvennlig alternativ til flere produkter og materialer som brukes i dag. Dette er ett uomtvistelig faktum.

Derfor er jeg for legalisering!

*Ble litt engasjert her
Sist endret av Thysanoptera; 23. mai 2007 kl. 23:52. Grunn: glemte noe
Sitat av DarkStaar
Dersom Cannabis blir legalisert så er jeg overbevist om at kriminaliteten vil synke drastisk.
Vis hele sitatet...
Hva tror du om tyveri da? Hvis det blir legalisert, tror du kriminaliteten vil synke da også?
Dead Man Walking
Thysanoptera's Avatar
Sitat av lefsegokk
Hva tror du om tyveri da? Hvis det blir legalisert, tror du kriminaliteten vil synke da også?
Vis hele sitatet...
Les innlegget mitt en gang til før du lirer fra deg slike uintelligente utsagn.
Sitat av lefsegokk
Hva tror du om tyveri da? Hvis det blir legalisert, tror du kriminaliteten vil synke da også?
Vis hele sitatet...

oj oj oj, fyren her burde virkelig tenke seg om ett par hundre ganger før du poster neste inlegg, om du ikke ser forskjellen på å stjele og røyke cannabis..Synes jeg veldig synd på deg
Det beste med legalisering er for min del at utvalget av hasj/pot blir bedre. Da kan jeg feks kjøpe meg noe røykende som ikke gjør at jeg blir trøtt og sløv men som gjør at jeg faktisk klarer å fungere i samfunnet selv om jeg har røykt meg en mornings.
Sitat av DarkStaar
DET ER FORBUDET I SEG SELV SOM ÅPNER FOR NY-REKRUTTERINGEN TIL ANDRE RUSMIDLER!
Vis hele sitatet...
Veldig bra skrevet hele den posten. Hadde jeg hatt KP hadde du fått uten tvil!

Alle burde lese posten til Darkstaar nøye!

Kan noen som har svart nei eller skal til å svare nei forklare hvorfor?
Mesten bare JA folkene som poster


Edit:

På oppdrag fra Dagsavisen utførte Visendi en undersøkelse i 2003 der de anslo at over én million nordmenn har forsøkt cannabis. Statens Institutt for Rusmiddelforskning bekreftet at dette stemmer overens med deres tall.

OVER 1 MILLION NORDMENN!
(kilde: Wikipedia)
Sist endret av Blunty; 24. mai 2007 kl. 17:01.
Utrolig bra skrevet DarkStaar, 1kp til deg. Du fikk forklart realiteten og akkurat sånn er det.
mange gode grunner til å legalisere det men også mange gode grunner til at det skal forbli ulovlig. selvom jeg muligens røyker en joint en gang i blandt vil jeg ikke oppfordre andre til å begynne med det av den grunn. flere vil begynne med det hvis det bli legalisert og det ser jeg ingen grunn til. det hadde selvfølgelig blitt billigere for meg og deg men er det verdt å teste det? det vil antakelig også bli flere som begynner med andre ting også og det er heller ikke alltid så artig.
Men tingen her fjern-kontroll er at spørreundersøkkelsen er om du vil ha det avkriminalisert ikke legalisert.

Det er to forskjellige ting. Ved avkriminaliseringen kunne voksne røykere (over 18) kunne røykt det i fred og ro, uten å være redd for at de blåe folkene skulle komt på døra og at "normale" folk så på dem som narkoman!
+ folk hadde ikke sett på det som om det var nøkkelen til helvete
Sist endret av Blunty; 26. mai 2007 kl. 01:12.
En liten kuriositet er jo at med dagens regelverk og konservative tenkning ville også alkohol og tobakk vært ulovlig. Ulovlig hasj / mer ulovlige andre stoffer gjør hasj til det tryggeste rusmiddelet som er "litt over kanten" .. mennesket vil aldri avkriminalisere seg. Blir hasj lovlig inntar sterkere rusmidler hasjens plass i samfunnet.. Min mening hvertfall !
Fenger på sikt
Trådstarter
Sitat av titan768
En liten kuriositet er jo at med dagens regelverk og konservative tenkning ville også alkohol og tobakk vært ulovlig. Ulovlig hasj / mer ulovlige andre stoffer gjør hasj til det tryggeste rusmiddelet som er "litt over kanten" .. mennesket vil aldri avkriminalisere seg. Blir hasj lovlig inntar sterkere rusmidler hasjens plass i samfunnet.. Min mening hvertfall !
Vis hele sitatet...
interessant innfalsvinkel, har ikke tenkt på det sånn før, men kan jo hende det kunne blitt sånn. men likevel kan jeg referere til disseI og med at det er bevist at cannabis er mindre farlig enn alkohol, så er jeg ikke helt sikker. Cannabis er jo ikke et dødelig rusmiddel i forhold til ecstasy, amfetamin og høyt bruk av f.eks. alkohol hadde alkoholen kommet nå, er jeg 90% sikker på at det hadde blitt ulovlig.

En kompis som hadde snakka med en kar i egypt som sa at det var kulturen av De røyka seg en spliff når de kom hjem fra jobben, mens alkohol var liksom det verste de kunne finne på å drikke der. Er jo helt motsatt i Norge. Lurer på hvor mange jeg har snakka med som tror at alkohol er farligere enn cannabis som har blitt skikkelig overasket når jeg viser dem sider som de over som bevis. I Norge tror nesten ALLE at hasj er kjempeulovlig, mens alkohol er helt okey. Jeg ville helt klart ofret alkoholen for cannabis

Be wise, legalize!

Sist endret av Hater_mordin; 27. mai 2007 kl. 02:34.
Noen burde lage noen vellaga propagandafilmer for youtube eller noe. Bruke samme skyts som ble brukt til å kriminalisere.

edit: Altså propaganda FOR legalisering.

Er ikke så veldig vanskelig å tenke seg åssen de kunne være...

"Jenny skulle prøve ecstasy...

Hun døde fire timer senere.

Fordi pillen var uren.

-Legaliser"

etc

sugde kanskje litt men med trist musikk og svart/hvitt etc kunne det funke hehe
Sist endret av larsdood; 27. mai 2007 kl. 03:07.
Stemte ja, men kun fordi jeg ikke vil gjemme meg når jeg røyker en rev.
Har en kompis på 16 år som røyker hele uka, hele måneden.
Ja, hver gang han har muligheten røyker han. Tror ikke det er sunt i lengden.
Skulle det vært avkriminalisert burde det vært en høy aldersgrense på det.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Sitat av DoktorLars
Noen burde lage noen vellaga propagandafilmer for youtube eller noe. Bruke samme skyts som ble brukt til å kriminalisere.

edit: Altså propaganda FOR legalisering.

Er ikke så veldig vanskelig å tenke seg åssen de kunne være...

"Jenny skulle prøve ecstasy...

Hun døde fire timer senere.

Fordi pillen var uren.

-Legaliser"

etc

sugde kanskje litt men med trist musikk og svart/hvitt etc kunne det funke hehe
Vis hele sitatet...
Enig Doktor Lars (du er jo lege også ), det er vel som med prisene på brennevin som får folk til å brygge/drikke hjemmebrent.
Jeg er altfor stein til å skrive noe annet enn, ja, legalize. :P
Sitat av DoktorLars
Noen burde lage noen vellaga propagandafilmer for youtube eller noe. Bruke samme skyts som ble brukt til å kriminalisere.

edit: Altså propaganda FOR legalisering.

Er ikke så veldig vanskelig å tenke seg åssen de kunne være...

"Jenny skulle prøve ecstasy...

Hun døde fire timer senere.

Fordi pillen var uren.

-Legaliser"

etc

sugde kanskje litt men med trist musikk og svart/hvitt etc kunne det funke hehe
Vis hele sitatet...
Ikke for å være negativ, men tror det hadde hatt liten effekt.


Tror heller ikke at "normale" folk hadde godtatt hasj veldig mye mer. Er de hjernevaska er de hjernevaska. De kommer bare til å synes politkerne som legaliserte er dumme og droppe å stemme på de neste gang.

Det som kan bli vanskelig med legalisering er f.eks. kontrollering av at du ikke er stein når du kjører. Eller er det en måte å se om du faktisk er rusa av THC? Man kan jo ta pisse prøve, men da gir det jo utslag i flere uker etter du røyka selvom selve stoffene som gir rus er blitt brutt ned.
Sist endret av zaXu; 27. mai 2007 kl. 15:55.
Sitat av Jonta
du er jo lege også
Vis hele sitatet...
GALSKAP!! HVA FÅR DEG TIL Å TRO DET??

Sitat av zaXu
Ikke for å være negativ, men tror det hadde hatt liten effekt.
Vis hele sitatet...
Men originalt hadde det iallfall vært! Bedre enn en gjeng stonere som går gjennom byene i tog og roper at de burde få lov til å røyke når de vil, mener da jeg!
Er redd det må bli allment akseptert før det blir avkriminalisert her i landet, fordi alle de store politiske partiene er populistiske til tusen og blir kun for avkriminalisering hvis de merker flertallet av befolkningen er det. Og sånn som jeg har oppfattet det er langt ifra flertallet av norges befolkning for avkriminalisering, mao. de politiske partiene er heller ikke for avkriminalisering.

edit: Håper det blir en holdningsendring hos det norske folk
Sist endret av gunvar; 27. mai 2007 kl. 17:29.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Sitat av zaXu
Det som kan bli vanskelig med legalisering er f.eks. kontrollering av at du ikke er stein når du kjører. Eller er det en måte å se om du faktisk er rusa av THC? Man kan jo ta pisse prøve, men da gir det jo utslag i flere uker etter du røyka selvom selve stoffene som gir rus er blitt brutt ned.
Vis hele sitatet...
Bra tanke det. Her hevder de at de har midler man kan bestille for å teste negativt på div. prøver, og også home-test kit, men det står jo ikke noe om hvordan dette blir gjort, men står jo litt om spytt-testing.

Sitat av DoktorLars
GALSKAP!! HVA FÅR DEG TIL Å TRO DET??
Vis hele sitatet...
Tja... hadde vel mest med signaturen din å gjøre... XP
Sitat av gunvar
Er redd det må bli allment akseptert før det blir avkriminalisert her i landet, fordi alle de store politiske partiene er populistiske til tusen og blir kun for avkriminalisering hvis de merker flertallet av befolkningen er det. Og sånn som jeg har oppfattet det er langt ifra flertallet av norges befolkning for avkriminalisering, mao. de politiske partiene er heller ikke for avkriminalisering.

edit: Håper det blir en holdningsendring hos det norske folk
Vis hele sitatet...
Det er derfor dette er en sak som må presses igjennom på samme måten som debatten om kriminalisering av horekunder. (Bortsett fra at jeg er mot kriminalisering ). Folk flest vil ikke kutte ut å stemme på Ap, kun fordi de skulle gå inn for å legalisere hasj. Du vil sannsynligvis kunne få mange ungdommer til å stemme på deg også.
Sitat av Blunty
Men tingen her fjern-kontroll er at spørreundersøkkelsen er om du vil ha det avkriminalisert ikke legalisert.

Det er to forskjellige ting. Ved avkriminaliseringen kunne voksne røykere (over 18) kunne røykt det i fred og ro, uten å være redd for at de blåe folkene skulle komt på døra og at "normale" folk så på dem som narkoman!
+ folk hadde ikke sett på det som om det var nøkkelen til helvete
Vis hele sitatet...
Heter ikke tråden "Legalisering av Cannabis"? Klart det hadde vært litt enklere men det bør heller ikke være noe problem å ta seg en blås når og hvor man føler for det så lenge man holder seg litt lavt. Det er fjernt for mange å begynne nå som det er ulovlig, hadde det blitt lovlig ville man kanskje tenkt igjen. + at de blå folka som du sier må ha en jobb de også
Sitat av Centurius
Hjernecellene dine blir lammet... Så tar de plassen til de nye hjernecellene som utvikles... .
Vis hele sitatet...
hjerneceller er de eneste cellene i kroppen din som ikke fornyes. Get a clue
Vet ingenting
Jeg har bare et spørsmål, og det er: Hvis det blir legalisert, og man blir rusa på cannabis, som da gjør at man får en alvorlig faktor innen bil f.eks. Om du røyker, blir "skev" og setter deg inn i en bil, blir det vel på samme måte som ved fyllekjøring. Eller tar jeg feil? Bare et lite spørsmål fra en som lurer litt..
Sist endret av margido; 30. mai 2007 kl. 18:20.
margido

Jeg mener at det e tryggere å kjøre bil høy enn full.
Men selvsagt skal man ingen av delene. Men det finnes dem som kjører bil bedre enn vanlig mens fjern og blir flinkere til å holde fartsgrensen
Sitat av Blunty
margido

Jeg mener at det e tryggere å kjøre bil høy enn full.
Men selvsagt skal man ingen av delene. Men det finnes dem som kjører bil bedre enn vanlig mens fjern og blir flinkere til å holde fartsgrensen
Vis hele sitatet...
Dette har faktisk blitt gjort tester på, og man har funnet ut at siden man er sløvere når man har røyket noe mer enn sigaretter, og derfor "prøver hardere" å overholde regler og lover.
Sitat av lefsegokk
Dette har faktisk blitt gjort tester på, og man har funnet ut at siden man er sløvere når man har røyket noe mer enn sigaretter, og derfor "prøver hardere" å overholde regler og lover.
Vis hele sitatet...
Syns jeg har lest at det tilsvarer en promille på mellom 0,7 og 1,0. Noen som kan bekrefte?
kan ikke sammenlignes med alkohol promille:P
Sist endret av The Wizz; 31. mai 2007 kl. 06:28.
Sitat av Zero
Syns jeg har lest at det tilsvarer en promille på mellom 0,7 og 1,0. Noen som kan bekrefte?
Vis hele sitatet...
Leste en rapport hvor de sa at faremomentet ved å kjøre bil i høy tilstand tilsvarer ca 0.5, omtrent like farlig som det som er på grensen til å være ulovlig i mesteparten av EU (0.5) og større fare enn grensetilfellet i Norge (0.2?). Dette er jo veldig spekulerende, men det var noe slikt. Husker ikke helt hvor jeg leste det, men det var en ganske seriøs studie.
The Marijuana Conspiracy
THE REAL REASON HEMP IS ILLEGAL

Grunnen til at det ble ulovlig har ingenting med hva det gjør med hjernen og kroppen.

Les hele.

SPREAD THE WORD!
Blunty.