Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  49 19404
Lurer veldi på det med å skyte amf...
Er selv en speedfreak å bruker det hver helg.

Men har aldri skyti pepp, Noen som kan forklare åssen famgangsmåte er??
Noen som pleier å skyte her? Noen som kan fortelle om åssen formen blir?

Noen som kan komme med en liten abc for å skyte amf? utstyr? brukerdose? osv

åja, jeg vet hvor farligt der er så trenger ikke 200 replays på hvor farlig det er takk
Jeg er ikke noe for skyting av amfetamin jeg heller. Men jeg vet hvordan det gjøres.
Først tar du amfetaminen og den dosen du skal ha og løser opp i varmt vann, ikke kokende med god lunk ihvertfall.
Så finner du frem kanylen og pumpen og setter på nålen, og bomull, du drar opp vesken ved å trekke stempelet tilbake, men la det gå igjennom bomullen. Slik at du siler ut diverse ulumskheter, noen stoffer løser seg kanskje ikke opp og du risker å få blodpropp, derfor er det viktig med "silingen"

Så finner du frem til åren du skal sette i som oftest i albueleddet og stikker den inn og trekker stempelet litt ut, viss det kommer blod i pumpen har du truffet en åre, og da trykker du stemplet sakte inn slik at stoffet havner i blodbanen og iløpet av sekunder når reseptorene i hjernen.

Jeg anbefaler ingen å gjøre dette her, når du først har fått smak på nålen går du ikke tilbake til snorting og dropping.
Det er også lurt å vaske av hudområdet med sprit og ikke komme i kontakt med sprøytespissen for å prøve å holde den mest mulig steril. helst bytte spiss ettet at du har fyllt opp sprøyten med vesken.

Men viss du er så dum at det virkelig vil gå videre til nålen bare pga av litt helgebruk så er du virkelig ikke blandt de skarpeste knivene i skuffen.
Det å bruke varmtvann er unødvendig, varmtvann inneholder mer bakterier enn kaldt slik at mulighetene for å få frossern blir større. bruk heller ett minutt lenger på å løse det opp og rør rundt med hetta (korken til spissen).
Bruk bare en liten bitteliten bomullsbit, men pass på at du ikke trekker opp noe som ikke blir drattt gjennom den. å bruke nålen til å trekke opp med er også unødvendig så lenge du bruker bomull.
Sett bra pumpa loddrett over og trykke gjerne litt hardt slik at det blir filtrert raskt, tar gjerne litt lenger tid før pumpa fyller seg opp da men SÅ dårlig tid har du ikke.
Pumpe og kanyle får du kjøpt på apoteket til noen få kroner. bruk 2ml pumpe og grå, brun eller gul spiss. Jeg ville anbefalt brun fordi den er passe tynn så du sparer åra litt pluss at den ikke er så forbanna lang.
Vær VELDIG sikker på at du treffer åra og ikke bommer, det merker du ved at det sprenger pluss at det begynner å vokse en kul mens du skyter inn. skyt sakte og har du mistanke om at du bommer så sjekk for blodsvar igjen.
Må selfølgelig legge til litt moral jeg og; hvis du først har fått til en skikkelig makkasmell så kan jeg love deg at du ADLRI gidder å ta det på noen annen måte lenger, det blir helt meningsløst for da er plutselig kikket det morsomme med hele greia. Men skal du først gjøre det så gjør det riktig!
En kvarting burde forresten være passe.
Aw..dette som jeg er så flink til, også kom noen meg i forkjøpet..


Jaja.
Må bare slenge med det at, når du skyter, får du hele virkningen med engang liksom,
og det går rett opp i hodet. Så ikke prøv med en hel kvarting først.
Det kan være for mye, og DA får du vondt i hodet. Ikke bare vondt, men VONDT..
Du er jo vant med det fra før, så det kan jo være du trenger en hel kvarting for å få funk.
Er det gode greier, sett fra 0,1 til 0,15.
Bedre å prøve med litt for lite, en for mye.
Jeg trenger en god del om jeg tar det andre metoder en skyte,
men skyter jeg trenger jeg ofte bare fra en femti strek til 0,15.


Og som de andre der sa, prøver du å skyte engang, går du ikke tilbake.
Og det kan fort bli skumle greier..:/
Sist endret av lyselilla; 17. oktober 2005 kl. 20:05. Grunn: Smilien funket ikke! *ta den på*
Trådstarter
Hmm, men en ting; kan lissom få låne sprøye å utstyr men er appsolut ikke keen på det i det hele tatt... Bor lissom i grenland så er ikke noe sted man får slikt gratis

Mye koster sprøyte+nål bomullfilter å den slags da? 50kr?
Men selger de bare sprøyter å nåler rett over disken på apoteket? uten noen som helst skepsis?
Nei, du skal ikke låne utstyr. For all del. Bruk REINT only. Engangs. Aldri lån.
Nei nei nei.
Gå til det nærmeste apoteket ditt. Si du skal ha en pumpe og en 12 mm kanyle.
(12 millimeter er den minste)

En kanyle(nål) koster ca 5 kr. Og en pumpe ca 2 kroner. Det varierer.
Neon apotekere er snille. Noen ganger får jeg f.eks fem sett for 5 kroner.
Men vertfall. Det koster ikke mer en 10 kroner vertfall,
for èn pumpe og èn nål.

Bomullfilter. Du tar en qtips. River av litt bomull fra den ene enden.
Vips, så har du bomullsfilter.

:)
Du går vel bare bort til kassa og spør pent om de har "pumpe&kanyl", hvis de spør hvor mange ml, så ser du på det Juno sa om størrelse.

De vet jo godt at du skal skyte dop med de hvis du er en ungdom, men det er jobben deres å selge sprøyter, ikke være rusmiddelkonsulenter.
og som Juno sa, det koster en 10´er.
Damen i disken tenker vel sitt.
Vanligvis koster det 2kr pr del, og det er to deler. Pumpe og kanyle.
Damen i disken tenker vel sitt. Men hun kan ikke nekte deg.
Viss hun spør si at du bruker steroider, viss hun har peil på hva form steroidene pleier å ligge som vil hun nok anbefale deg blå eller grønne kanyler.
Men det er ganske svær. Grønn er f.eks 40mm
De spør ikke hva de er til. Makan til frekkhet.
Og viss de gjør det, brøl: "DET HAR IKKE DU NOE MED!" :p
lyselilla: Tja, kommer ann på det. folk er frekke som fy. Men tror de nøyer seg med noen nedlatende blikk.
Har aldri opplevd å blitt spurt om det. Da hadde jeg blitt litt sint.
Liksom, om jeg kjøper noen tamponger på butikken,
forventer jeg at de som står i kassen ikke spør meg, "Åh, mensen nå ja?"

Men, ja..Noen blikk er det nok. De fleste skjønner nok hva det er til.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Tenk så overrasket de hadde blitt når de fant ut at du egentlig skulle bruke sprøytene til å spre soppsporer i et terrarium! :P
Et ubrukt sigarettfilter er også mange som bruker. Det er en utrolig digg følelse og skyte amfetamin, men som flere sier, kan du bli fort hekta. Prøvde selv et par ganger, for noen år siden. Men hadde lovt meg selv på forhånd, at det ble bare med det. Brukerdose husker jeg ikke, men rusen varte i ca. 7-8 timer.
TilSkrekkogGru
Schizoma's Avatar
Haha morsom diskusjon. Farmasøyter kommer i kontakt med veldig mange forskjellige mennesker som sliter med det ene og det andre. Og jeg vil tro at under opplæringen lærer de en del om kundebehandling, som feks å ikke være nedlatende. Og det å føle at det er ydmykende å kjøpe seg sprøyter er forståelig, syns personlig det er litt flaut å kjøpe donger på butikken
Trådstarter
Jøss, jeg som trodde at å skyte makka var en sjelden ting...
Virka nesten som "mange" gjør det, iallefall fler en jeg trodde...
hørte litt rundt i miljøet, er vist noen som gjør det ja men de er ikke stolte av det akkurat, måtte dra det ut av dem...
hadde igrunn ikke regna med å få no særlig svar tilbake her heller...

Men jg tar amf hver helg, holdt på en stund nå...
pleier aldri å få en dårlig nedtur, blir ikke dårlig eller deppa eller lignende...

Men regner med att man kan få det hvis man skyte?? er det slik??
Sitat av plater
Jøss, jeg som trodde at å skyte makka var en sjelden ting...
Virka nesten som "mange" gjør det, iallefall fler en jeg trodde...
hørte litt rundt i miljøet, er vist noen som gjør det ja men de er ikke stolte av det akkurat, måtte dra det ut av dem...
hadde igrunn ikke regna med å få no særlig svar tilbake her heller...
Vis hele sitatet...
Sjelden ting nei? Er ganske vanlig bl.a hardbarkede narkomane. Har selv kamerater som skyter, eller tidligere kamerater passer vel bedre. Har brutt kontakten med disse pga. de er helt forstyrret i hodet... Men anyways, det å skyte speed er ganske utbredt. Vil nå tro at det er flere som skyter speed enn heroin.. Dessuten er det ikke rart at de blir flaue når du spør dem om de skyter, de er jo fullstendig klar over hvor idiotisk det faktisk er.

Jeg driver vanligvis ikke å moraliserer noe eller noenting. Min mening er at man bør få gjøre som man vil, bare man ikke skader andre. Jeg vil likevel be deg revurdere valget ditt. Det å skyte speed er ganske hardt, og hvis du ikke har skutt før klarer jeg heller ikke å fatte hvorfor du vil begynne med det. Selvfølgelig får du en mye sterkere rus enn du hittil har opplevd på makka, men fallet kan være mye større igjen.

Hvis du imidlertid bestemmer deg for å gjennomføre dette bør du være i selskap med en som har gjort dette tidligere. Hvis du gjør noe feil kan det få seriøse helsemessige konsekvenser og evnt. død, men det trengte jeg sikkert ikke å fortelle deg. Så hvis du er sugen på et liv i en heftig speedrus så må du jo sansynligvis vinke farvel til familie, venner, jobb, økonomi og et sosialt og friskt liv. (Jeg sa sansynligvis, bare se på de atypiske stereotypene innenfor sprøytekilerne. Det er ikke så mange som skiller seg ut fra resten av flokken).

Lykke til!
Jeg pleier å få noen jævlige nedturer.
Utrolig deppa, selvmordstanker, paranoid og griner veldig.
Vet ikke om det er fordi at jeg skyter det da.
Men du kan jo være obs på at det kan skje,
selv om du ikke har pleid å fått det ellers.

Lurt å kanskje ha noe til avtenningen, litt valium eller noe lignede,
så du har noe å roe deg på om du får en lei nedtur.

Det med at det er sjeldent er det vel ikke, vet om en god del som skyter,
men tror det er litt sånn at, vi.. "holder sammen".
Gjør det ilag, og ikke forteller det til så mange som ikke skyter.
Det er jo absolutt ikke noe folk er stolte over,
så man må vel..som du sa..dra det utav de for å få vite det.
Skjønner ikke helt hva som er så mye mer "galt" med å skyte,
men det høres vel sikkert verre ut, derfor er det ikke noe man forteller til alle og enhver.

:)
▼ ... noen uker senere ... ▼
http://www.bluelight.ru/vb/showthread.php?t=75897
Dette ville vel dekke eventuelle mangler hvis det trengs..
Sitat av InTrance
lyselilla: Tja, kommer ann på det. folk er frekke som fy. Men tror de nøyer seg med noen nedlatende blikk.
Vis hele sitatet...
Hvis det kommer en n00b (som prøver å bli junkie) til kassa og spør etter en pumpe&nål men vet ikke hva slags type, da antar en vel at fyren er blokka i hue.
Sitat av tR0ll33t
Hvis det kommer en n00b (som prøver å bli junkie) til kassa og spør etter en pumpe&nål men vet ikke hva slags type, da antar en vel at fyren er blokka i hue.
Vis hele sitatet...
Yeah, men hva de antar var ikke tema. Hva de gjorde var det vi snakket om.
Sier seg selv at en som vet hva det går i vet hva ustyr han skal ha. Den som i det hele tatt bestemmer seg for, JA, jeg vil skyte har nådd en punkt hvor personen allerede begynner å bli blokket i hodet.
Det er jo sant nok. Kjenner jo flere som har snorta i noen år og som fremdeles klarer seg fint i samfunnet med jobb eller skole, men psykologisk kjenner jeg dem jo ikke så godt. Har jo ikke trodd at de vil bli junkies likevel, hmm... Jeg lurer på hvor mange år en må gå å snorte makka før hjernen blokkeres, og en finner ut at en skal skyte det?
Det er vel inviduelt. Kjenner folk som har brukt stoffet mindre enn meg, som bruker nålen fast nå.
Har litt om holdningene som er i miljøet hvor en ferdes, lev hard, dø ung og bli et fint lik, lever faktisk i beste velgående innenfor visse kretser.
Folk gir liksom en god faen hva de utsetter seg selv for. Livet er en lek og man er verdensmester, lett og tro det når en er ung. Har endel av de samme holdningene selv, men når det kommer til rusbruk er jeg faktisk ganske sikker på at jeg har god kontroll. Jeg vet nemlig hvordan det er å være i et miljø med slike holdninger.
En kan prøve mye og komme helskinnet fra det, andre kan gjøre det en gang og være stuck 4 life.
Man er ikke akkurat mer blokka i hodet bare fordi man skyter det istedenfor snorter.
Okay, skyte er ikke bra. Men det er faen meg ikke snorte heller.
Viss ikke man har lyst til å miste nesevegg-tingen da..

Blah. Kan være jeg missforstod der litt,
at være "blokket i hodet" betyr noe annet enn hva jeg trodde, iså fall beklager jeg.
Men synes det er så idiotisk at folk ser ned på de som skyter,
og sier de er dumme som gjør det.
Er noen dum når det har med ta dop å gjøre,
så er det fordi de tar det idet hele tatt, ikke måten de gjør det på.
Jo altså lyselilla har et poeng. En behøver ikke være dum når en f.eks. er fast bestemt på å ta sitt eget liv. Og "blokka i hue" kan jo bety så mangt, det kan jo bety at en gluping sliter veldig psykisk og ikke lenger ønsker å ha et liv, men kan også bety en som tror han er verdensmester takler alt dop uten å bli narkoman.
Sitat av lyselilla
Man er ikke akkurat mer blokka i hodet bare fordi man skyter det istedenfor snorter.
Okay, skyte er ikke bra. Men det er faen meg ikke snorte heller.
Viss ikke man har lyst til å miste nesevegg-tingen da..

Blah. Kan være jeg missforstod der litt,
at være "blokket i hodet" betyr noe annet enn hva jeg trodde, iså fall beklager jeg.
Men synes det er så idiotisk at folk ser ned på de som skyter,
og sier de er dumme som gjør det.
Er noen dum når det har med ta dop å gjøre,
så er det fordi de tar det idet hele tatt, ikke måten de gjør det på.
Vis hele sitatet...
Jeg er uenig. Selvom jeg har masse venner og bekjente som skyter.
Det blir liksom noe veldig narkomant over det. Noe som jeg ikke synes er noe særlig.
Synes ikke man bør sette stoffer som ikke det er nødvendig at man setter.
Sprøytebruk er helt unødvendig, det finnes andre metoder for å få i seg stoff på.
Når det gjelder steroider synes jeg det er helt ok, for her er stoffene laget på labratorier for dette. Akiirat dette formålet, og stoffene vil ikke kunne gå igjennom magen og tarmsystemet.
Men for å oppnå rus, det er ikke kult. Og med det mener jeg en uting som bør bekjempes.
En øker sansynligheten for en rekke andre komplikasjoner ved å sette noe intravenøst. En stikker for faen hull på kroppen og lar det renne urene drittstoffer som blir laget i skogene i estland gjennom kroppenn.

Hva vil du helst ha? Såre nesevegger eller sprøe blodårer?
Sitat av InTrance
Jeg er uenig. Selvom jeg har masse venner og bekjente som skyter.
Det blir liksom noe veldig narkomant over det. Noe som jeg ikke synes er noe særlig.
Synes ikke man bør sette stoffer som ikke det er nødvendig at man setter.
Sprøytebruk er helt unødvendig, det finnes andre metoder for å få i seg stoff på.
Når det gjelder steroider synes jeg det er helt ok, for her er stoffene laget på labratorier for dette. Akiirat dette formålet, og stoffene vil ikke kunne gå igjennom magen og tarmsystemet.
Men for å oppnå rus, det er ikke kult. Og med det mener jeg en uting som bør bekjempes.
En øker sansynligheten for en rekke andre komplikasjoner ved å sette noe intravenøst. En stikker for faen hull på kroppen og lar det renne urene drittstoffer som blir laget i skogene i estland gjennom kroppenn.

Hva vil du helst ha? Såre nesevegger eller sprøe blodårer?
Vis hele sitatet...
Det er noe narkoman over det ja, det er jeg enig i.
Men det er mest andre som gjør det slik. De utenfor, som tror de vet bedre,
og som ikke er i den situasjonen. Ikke det at jeg tror at du tror at du vet bedre,
det er jo bare din mening. Men det er andre utenfor, som har gjort at skyting blir sett på som mer narkomant en sniffing.
Jeg skyter, men jeg er faen meg ikke dummere og mer narkoman av den grunn.
Jeg fungerer fint på skolen. Er gjennomsnittlig smart.
Har ingen problemer med blodårene, ingen arr..ingenting.

Det har ikke noe å si om kan skyter det eller ikke. Man får dritten i seg uansett.

"La det renne urene drittstoffer gjennom kroppen."
Stoffene blir tatt opp iblodet uansett inntaksmåte. Så snorting eller skyting.
Du får det i kroppen uansett.


Og såre nesevegger eller sprøe blodårer.
Ingen av tingene er bra. De er like ille.
Smak og behag.
Sitat av lyselilla
Det er noe narkoman over det ja, det er jeg enig i.
Men det er mest andre som gjør det slik. De utenfor, som tror de vet bedre,
og som ikke er i den situasjonen. Ikke det at jeg tror at du tror at du vet bedre,
det er jo bare din mening. Men det er andre utenfor, som har gjort at skyting blir sett på som mer narkomant en sniffing.
Jeg skyter, men jeg er faen meg ikke dummere og mer narkoman av den grunn.
Jeg fungerer fint på skolen. Er gjennomsnittlig smart.
Har ingen problemer med blodårene, ingen arr..ingenting.

Det har ikke noe å si om kan skyter det eller ikke. Man får dritten i seg uansett.

"La det renne urene drittstoffer gjennom kroppen."
Stoffene blir tatt opp iblodet uansett inntaksmåte. Så snorting eller skyting.
Du får det i kroppen uansett.


Og såre nesevegger eller sprøe blodårer.
Ingen av tingene er bra. De er like ille.
Smak og behag.
Vis hele sitatet...
Hvorfor velger du å bruke sprøyter når det finnes alternative inntaksmåter?
Du får stoffene i kroppen ja, men likevel rett i blodbanen er hardere enn for nyrene og lever enn viss du lar ihvertfall litt bli ødelagt av fordøyelses systemet. Du vil få høyere konsentrasjoner av afalsprodukter og dritt i årene dine. Du kan vel selv tenke deg til hvorfor effekten blir sterkere når du skyter enn når du dropper eller snorter det. Og hva tror du om konsentrasjonen av diverse biprodukter blir da? Viss speeden er bøffa ut med noe dritt blir jo det enda værre, silingen tar bare ut større partikler som ville klumpet seg.
Sist endret av InTrance; 4. november 2005 kl. 18:37.
Sitat av InTrance
Hvorfor velger du å bruke sprøyter når det finnes alternative inntaksmåter?
Du får stoffene i kroppen ja, men likevel rett i blodbanen er hardere enn for nyrene og lever enn viss du lar ihvertfall litt bli ødelagt av fordøyelses systemet. Du vil få høyere konsentrasjoner av afalsprodukter og dritt i årene dine. Du kan vel selv tenke deg til hvorfor effekten blir sterkere når du skyter enn når du dropper eller snorter det. Og hva tror du om konsentrasjonen av diverse biprodukter blir da? Viss speeden er bøffa ut med noe dritt blir jo det enda værre, silingen tar bare ut større partikler som ville klumpet seg.
Vis hele sitatet...
Uheldigvis(kanskje?) var skyte det første jeg noen gang prøvde.
Når jeg droppe, shotte eller snorter,
så får jeg ikke den gode følelsen som jeg får når jeg skyter.
Og det er den jeg er ute etter.
Hadde jeg prøvd andre måter først, hadde jeg nok holdt meg til det.
Da tror jeg kanskje jeg hadde synes sprøyter var "for heavy" for meg.
Men nå, så syns jeg bare rett å slett ikke det er så mye verre enn andre måter.
At jeg får i meg amfetamin med sprøyte, noen ganger flere måneders mellomrom,
så syns jeg ikke det er verre enn de som snorter kanskje flere ganger i måneden.
De får like gjerne større skader enn meg, selv om de ikke bruker sprøyte.
Har ikke noe med inntaksmåten, det er personen selv, hvor mye og ofte,
så har noe å si i hvor mye avfallsprodukter som en får i seg.
lyselilla: Når jeg sammenligner to ting, så sammenligner jeg dem på en slik måte at det blir mest mulig likt.
Tror du da, at jeg mener en som skyter en gang i halvåret og en som snorter jevnelig? Nei, det gjør jeg ikke.
Synes det var enda spacere at du faktisk valgte å skyte første gangen.
Det du sier er jo akkurat hva jeg mener, du er mer hektet på nålen enn på speeden. Da har det igrunn gått for langt. Ikke at jeg mente at du var hektet i ordets rette forstand, men du skjønner nok hva jeg mener.
Egentlig er amfetamin et forbanna møkkadop som ikke burde brukes av noen, og viss det skal brukes anbefaler jeg ingen til å skyte det. Du ser folk som snorter kan fint droppe det, folk som dropper kan i nødsfall snorte det. Men folk som skyter det ser du sjelden gjøre noe annet.
Det er bare en uting som gjør deg avhengig av et forbanna apperat for å kunne ta det.
Men som sagt, jeg fordømmer det ikke. Jeg har venner/venniner som gjør samme greiene og driter langt i det.
Men synes at det faktisk er sunt at folk har fordommer mot det, for da er det mindre sjanse for at de skal gjøre det samme.
Sitat av InTrance
lyselilla: Når jeg sammenligner to ting, så sammenligner jeg dem på en slik måte at det blir mest mulig likt.
Tror du da, at jeg mener en som skyter en gang i halvåret og en som snorter jevnelig? Nei, det gjør jeg ikke.
Synes det var enda spacere at du faktisk valgte å skyte første gangen.
Det du sier er jo akkurat hva jeg mener, du er mer hektet på nålen enn på speeden. Da har det igrunn gått for langt. Ikke at jeg mente at du var hektet i ordets rette forstand, men du skjønner nok hva jeg mener.
Egentlig er amfetamin et forbanna møkkadop som ikke burde brukes av noen, og viss det skal brukes anbefaler jeg ingen til å skyte det. Du ser folk som snorter kan fint droppe det, folk som dropper kan i nødsfall snorte det. Men folk som skyter det ser du sjelden gjøre noe annet.
Det er bare en uting som gjør deg avhengig av et forbanna apperat for å kunne ta det.
Men som sagt, jeg fordømmer det ikke. Jeg har venner/venniner som gjør samme greiene og driter langt i det.
Men synes at det faktisk er sunt at folk har fordommer mot det, for da er det mindre sjanse for at de skal gjøre det samme.
Vis hele sitatet...
Kan da ikke vite hva du mener jeg. Jeg snakket om min situasjon akkurat der,
og har opplevd folk som sammenligner det på den måten.
Grunnen til at jeg valgte å skyte første gangen,
var vel at jeg var bare med folk som pleide skyte det da.
Jeg trodde det var det som var den vanlige måten å ta stoffet på,
visste ikke mye om forskjellig måter, og farene ved å begynne med på nålen.
Jeg var langt ned. Og desperat etter å bli godtatt, og føle meg bedre.
Med de folkene kjente jeg meg godtatt,
og da de tilbydde meg en måte som de sa kom til å få meg til å føle meg bedre,
så sa jeg ja.
Og at jeg er avhengi av nålen er tull.
Speed er eneste tingen jeg ikke får ordentlig funk av uten å skyte det.
Liker ikke akkurat å stikke sprøyten inni meg.
Og for langt har jeg ikke gått. Så lenge jeg klarer å begranse mitt forbruk til en viss grad,
er det ingen ting galt med det vel.
Ikke for å komme med hele livsshistorien min nå, beklager det,
men følte jeg måtte forklare meg litt nå,
vil ikke bli sett på som sprøyteavhengi, for det er jeg ikke! :/
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Hmm, jeg kan ikke si at jeg ikke forstår din mening veldig godt lyselilla, men jeg må støtte InTrance her altså. Det er jævlig mye med dop som rett og slett er psykologisk, blant annet det med å bryte grenser. Når man først har brutt en grense så er det liksom ikke så "stort" lengre. Ikke det at jeg på noen som helst måte støtter trappetrinnsteorien eller noe, men du skjønner sikkert hva jeg mener.

Allerede første gang man røyker hasj så har man brutt en psykolgisk grense som man helt sikker trodde man aldri kom til å bryte. Jeg har brutt en del psykologiske grenser i mitt liv, og mange av de kan jeg med hånden på hjertet si at jeg angrer som faen på at jeg har brutt, selv om opplevelsen kanskje var fet som faen der og da. Å skyte noe er, forhåpentligvis, en grense jeg aldri kommer til å bryte; det er et eller annet desperat med å ta de unødvendige risikoene (både mtp. overdose og urenher) som gjør det hele så tragisk junkie, å få mest mulig ut av minst mulig stoff raskest mulig. Effektivisering, pga. økonomi? Eller effekt?

Fuck. Vær så snill barn, aldri, aldri begynn å leke med amfetamin. En gang speedfreak alltid speedfreak.

Moralistiske hilsner fra
Tias
Sitat av Tias
Fuck. Vær så snill barn, aldri, aldri begynn å leke med amfetamin. En gang speedfreak alltid speedfreak.

Moralistiske hilsner fra
Tias
Vis hele sitatet...
Du skulle sett meg for noen år siden. Vet ikke om du hadde stått like hardt på den. 55kg på det værste. Er litt forskjell med tanke på at jeg på to år kom opp i nesten det doble.
*skryte* var seff litt fett også, men det var ikke noe særlig å snakke om og endel vann, men alikevel imponerende resultater. Det kan enten vise hvor dårlig speed er for en, eller hvor vanvittig jeg er velsignet med gode gener
Uansett poenget er at man kan komme seg vekk fra møkken, og man kan også fint klare og bale seg inn i det igjen. Men jeg kommer neppe til å få problemer med det igjen. Jeg er "lei" det på en måte. Vet ikke hvordan jeg skal forklare, men jeg vet hvor lite godt som kommer ut av det. Og hvor waste rusen er, og hvor lenge jeg ikke får sove. Og jeg hater det.
Å bryte grenser er ikke bra uansett. Når du først bruker speed så er det faktisk mye bedre enn å snorte/droppe hvis vi ser bort fra det psykologiske med å bryte grenser.
Når man skyter amfetamin er det ikke så bra for blodårene nei, men så fryktelig ille er det ikke heller, amfetaminen blander seg fort med blodet så "skadene" opptrer kun lokalt der du setter det.
Når man dropper amfetamin ødelegger du ph verdiene i magen din ganske mye, kjenner mange som har fått magesår på den måten.
Når man snorter amfetamin sprer noe av stoffet ditt lynraskt opp i hjernen og gir deg ofte mange små "minislag", blodpropper/blødninger som kun skjer i små blodårer og som man ikke merker mye til før man blir eldre og begynner å slite med hukommelsen og sånt. Har dere ikke sett makkafreakere med så mye makkafakter at dem ikke klarer å stå i ro?? sånn skjer kun med en som snorter det pga minislagene.. Men å bryte "skyte-grensen" er ikke akuratt bra..
Jeg er faktisk så "open-minded" at jeg aldri har hatt noen grenser å bryte(bortsett fra at jeg er hetro da, DEN grensen vil jeg helst ikke bryte heh), det er derfor jeg tror jeg har klart å leke så mye med flammer som jeg har gjort uten å brenne meg for å si det sånn.
Altså jeg har prøvd alt minst en gang gjerne fler, brukt fra heroin til ecstacy til rohypnol osv i sprøyte uten at jeg kan si jeg har blitt noe avhengig av den grunn.
Klarer meg faktisk svært bra, nå går jeg tilogmed på urinprøver og skal gjøre det en 3-4 måneder pga jeg skal ta ADD/ADHD utredning, så jeg er faktisk nykterist for tiden hehe.
Har ingen problemer med å la være å bruke noe dop selv om alle vennene mine sitter å damper hele tiden.. og jeg har drevet på i nesten 10 år..!
Det jeg vil si er farene med å skyte pepper er at du blir så glad i det og det at du sprenger grensene du sannsynligvis har. Blir du lett glad i ting så er sjansen stoor for at du blir glad i å skyte pepper.
Det er jo tross alt ett sinnsykt kick, og det er det ingen som kan si noe på..!
Men det beste rådet jeg har er uansett inntaksmåte så styr for guds skyld unna den amfetaminen. Det stoffet der bringer ingenting godt med seg! Det er kun kortvarig..
Jeg har aldri prøvd å rekruttere noen til nålen,
og vet godt at man har tatt et stort steg, siden når man først har prøvd å skyte amf,
så holder man seg ofte til det..siden de andre måtene ikke har like stor/god effekt da.
Så herlihet, å skyte er ikke akkurat noe jeg anbefaler akkurat.

Men, hele poenget mitt var bare at bare fordi noen har sprøyte som inntaksmåte,
betyr det ikke at de er dumme, skikkelig narkomane, dopvrak, tar siste utvei,
avhengi av nålen og ikke stoffet og alt det andre folk sier om det.
Selfølgelig, i noen tilfeller er det slik, men det trenger ikke bety det.
Men det er ganske individuelt.
Hvordan personen klarer å sette sine egne grenser, og kontrollere seg.
En som snorter kan komme mer skeivt ut en en som skyter.

Amfetamin bringer bare jævelskap med seg i ettertid.
Og det gjør det uansett om man har tatt det med sprøyte, snortet osv.
Skader gjør stoffet nomatterwhat, som Juno nevnte der oppe.
helt enig lyselilla! det er personen det til syvende og sist kommer ann på,
ikke stoffet eller inntaksmåten..
Hehe... både jeg og Tias, som gir oss ut for å være så liberale!
Begge hater amfetmain og jeg digger ikke bol heller
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Hehe felix_poker, du og jeg har da alltid vært på samme bølgelengde

Nei, enkelte ting er rett og slett fy. Jeg tviler ikke på at det fins mennesker som kan bruke det konstruktivt og så videre, men miljøet der er så utrolig dårlig med så forferdelige holdninger at jeg for min del holder meg vekke i alle fall.

Har forøvrig mer respekt for bol enn for amfetamin, av en eller annen grunn.
Ja Tias, det har vært hyggelig å ha en som (nesten) alltid er enig
med meg her på forumet Man får jo en del motstand innimellom.

Dette ble jo litt oftopic, men jeg må bare nevne at SilverKhan (som
beklageligvis ikke er så aktiv her på forumet for tiden) fortalte meg om
en amerikansk baseball kar. Denne mannen hadde brukt mye bol
og nå hadde han kommet med en bok hvor han hevder at anabole
steroider nærmest er 100% harmløst, hvis det brukes "riktig".
Jeg må få tak i den boken, men inntil vidre må jeg si at jeg synes
bol er akkurat like lavmål som amfetamin.
▼ ... flere år senere ... ▼
Sitat av felix_poker
Ja Tias, det har vært hyggelig å ha en som (nesten) alltid er enig
med meg her på forumet Man får jo en del motstand innimellom.

Dette ble jo litt oftopic, men jeg må bare nevne at SilverKhan (som
beklageligvis ikke er så aktiv her på forumet for tiden) fortalte meg om
en amerikansk baseball kar. Denne mannen hadde brukt mye bol
og nå hadde han kommet med en bok hvor han hevder at anabole
steroider nærmest er 100% harmløst, hvis det brukes "riktig".
Jeg må få tak i den boken, men inntil vidre må jeg si at jeg synes
bol er akkurat like lavmål som amfetamin.
Vis hele sitatet...
Er det mye seriøse farer for de som bruker både amfetamin og steroider? Tenker ikke på de i tablettform (altså oljebaserte steroider så levra ikke utsettes for de skadene tablettene gjør)?

Hører flere sier de har brukt speed i 10 år og lengre, men de skyter som regel. Går det annt og gå så lenge på speed eller halvparten ved og innta det nasalt,oralt ? Er det ikke verre bivirkninger med og droppe og snorte i så lang tid?

Har merket magesmerter ved dropping , nesa liker jeg ikke lenger , men vil holde meg til og drikke det eller droppe det. Men hvis man skyter , trenger man kanskje bare 0,2g iforhold til hvis man dropper så må man ha 0,5g for og oppnå samme effekt og lengde??

Blir "rusen" veldig annerledes for en som skyter makkaen enn den som sniffer/dropper/drikker den? Noen sier man blir mere "gal" av og innta det oralt/nasalt og at man blir mer vill. Har merket endel kramper og rykninger ved sniffing og dropping ja, ikke så pent og se på sikkert haha...
Sitat av knott
Hører flere sier de har brukt speed i 10 år og lengre, men de skyter som regel. Går det annt og gå så lenge på speed eller halvparten ved og innta det nasalt,oralt ? Er det ikke verre bivirkninger med og droppe og snorte i så lang tid?
Vis hele sitatet...
mitt idol lemmy kilmister fra det geniale rockebandet motörhead(kommer btw me ny skive snart!) har vært speedfreak i 40 år å aldri rørt ei sprøyte


men en ting jeg lurer på, sprøytefreaks, blir ikke blodet de sitt jævla tynt etter alt vannet de skyter i seg? det kan umulig være sunt
Sist endret av mr.kilmister; 2. september 2008 kl. 05:16.
Sitat av mr.kilmister
mitt idol lemmy kilmister fra det geniale rockebandet motörhead(kommer btw me ny skive snart!) har vært speedfreak i 40 år å aldri rørt ei sprøyte


men en ting jeg lurer på, sprøytefreaks, blir ikke blodet de sitt jævla tynt etter alt vannet de skyter i seg? det kan umulig være sunt
Vis hele sitatet...
Alltså, et voksent menneske har 3-6 liter blod i seg(dame eller mann, stor eller liten), som tilsvarer 3000-6000ml. Om man da setter et skudd på 10-15ml(vet ikke hvor mange ml det er vanlig å sette), sier det seg selv at det ikke vil utgjøre store forskjellen.
Sist endret av Sinister; 2. september 2008 kl. 15:01. Grunn: skriveleif
Sitat av Sinister
Alltså, et voksent menneske har 3-6 liter blod i seg(dame eller mann, stor eller liten), som tilsvarer 3000-6000ml. Om man da setter et skudd på 10-15ml(vet ikke hvor mange ml det er vanlig å sette), sier det seg selv at det ikke vil utgjøre store forskjellen.
Vis hele sitatet...
ja men snakker ikke om ETT skudd, snakker om tre-fire om dagen i løpet av feks. 30 dager. 45/30 ml om dagen blir i mellom 1350 til 900 ml om måneden det.
såpass mye er vel ikke normalt men jeg kjenner en som setter såpass mange om dagen
Sist endret av mr.kilmister; 2. september 2008 kl. 15:24.
mr.kilmister: nå skal ikke jeg late som jeg har peiling og er lege eller noe, men teorien din vil jo tilsi at man aldri kan gi blod heller da, da man tapper kroppen.

kroppen bygger jo opp \ lager jo mere blod selv. men point taken i forhold til misbruk. har en kompis som skyter selv, og han har alltid med seg 1 1\2 liters flaske med saft. drikker av den støtt og stadig, så det virker som han greier seg (psykisk vites ikke)
dog er han tynn, noe som sikkert kommer av speedbruken (han spiste 2 boller og en sjokolade på 2 dager, ikke akkurat det sunneste kostholdet)


btw: folk som tror man blir "aktiv" av rushet og kicket med speed på sprøyte bommer TOTALT ! (med forbehold om enkelt individer og deres forskjeller)

kompisen min brukte nesten 9 timer på å reparere eksos anlegget på bilen min. "mekkinga" hans røk etter 5 min.

dagen etter ordnet jeg selv (bruker ikke amf) og det tok 1\2 time.


er nok en kortere periode hvor man er aktiv, ellers så bare roter man rundt og blir mere rørete og senil enn man ville vært på cannabis (snakker utifra observering)



- T
Sitat av mr.kilmister


ja men snakker ikke om ETT skudd, snakker om tre-fire om dagen i løpet av feks. 30 dager. 45/30 ml om dagen blir i mellom 1350 til 900 ml om måneden det.
såpass mye er vel ikke normalt men jeg kjenner en som setter såpass mange om dagen
Vis hele sitatet...
Injisert vann blir filtrert ut i nyrene, sammen med andre avfallsstoffer.
(Hvor trodde du det ble av det du drikker i løpet av døgnet?)
Sitat av _tommen_

btw: folk som tror man blir "aktiv" av rushet og kicket med speed på sprøyte bommer TOTALT ! (med forbehold om enkelt individer og deres forskjeller)

kompisen min brukte nesten 9 timer på å reparere eksos anlegget på bilen min. "mekkinga" hans røk etter 5 min.

dagen etter ordnet jeg selv (bruker ikke amf) og det tok 1\2 time.


er nok en kortere periode hvor man er aktiv, ellers så bare roter man rundt og blir mere rørete og senil enn man ville vært på cannabis (snakker utifra observering)



- T
Vis hele sitatet...

Sikker på at det ikke var meth han tok? Hørtes værtfall ut som ett tilfelle av det ^^
Sitat av Hellwar
Injisert vann blir filtrert ut i nyrene, sammen med andre avfallsstoffer.
(Hvor trodde du det ble av det du drikker i løpet av døgnet?)
Vis hele sitatet...
ja ok visste ikke det, men da allikavel så kommer det via førdøyelsessystemet mens sprøytevann kmmer via blodet og vanner ut blodet

tommen: det er to vidt forskjellige ting å tappe blod og å vanne ut blod

skal for all del ikke si at den teorien er sann en av dere har ant. rett men det er jo noe å tenke på
Sprøytevann "vanner ut" blodet til en viss grad, ja, men ikke av betydning. Pasienter på norske sykehus får rutinemessig opptil flere liter "vann" (dvs saltvann og Ringer-Acetat) intravenøst i løpet av et døgn, eneste som skjer er at de produserer tilsvarende mengde urin ekstra (som kommer fra nyrene dersom det var noe tvil om det). Da snakker jeg selvfølgelig om pasienter som ikke har noe blodtap å snakke om samt normal nyrefunksjon.
Sitat av Sigurd4u
Sikker på at det ikke var meth han tok? Hørtes værtfall ut som ett tilfelle av det ^^
Vis hele sitatet...
Hvorfor hørtes det veldig ut som det?

Forresten så virker det som at de fleste som bruker makka over tid blir slik at det går dødstreigt med og gjøre enkelte ting samme hvordan måte de inntar det på.. Det er vel kraftige oppheng i sammenheng med at man sover psykisk så er vel kanskje ikke så rart.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Sitat av Juno Vis innlegg
Når man snorter amfetamin sprer noe av stoffet ditt lynraskt opp i hjernen og gir deg ofte mange små "minislag", blodpropper/blødninger som kun skjer i små blodårer og som man ikke merker mye til før man blir eldre og begynner å slite med hukommelsen og sånt.
Vis hele sitatet...
Dette er bare tull. Ikke sleng uten slike ville påstander uten noen troverdige kilder.

Hva sprøyter angår, så mener jeg det er et stort symbolsk skille. Jeg har brukt amfetamin til fest i seks år, og har aldri engang vurdert å bruke sprøyte til administrere stoffet.
Sist endret av Snavla; 15. november 2008 kl. 17:43.
▼ ... flere år senere ... ▼
Jeg ble "lurt" av en kompis for mange år siden til å handle kanyler og pumper som han trengte til steroider. Tenkte ikke noe over det før dama i kassa sier:" hvorfor gjør du dette mot deg selv?" Hehe. Var bare 14 på den tiden, men skjønte jo ikke hva hun mente før etterpå. Så det hender at de ansatte vil leke ruskonsulenter. Men er jo bare å ignorere det, eller komme med no krutt i comebacket