Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  33 4419
Heisann. Har lenge snoket rundt her, men hittil har jeg funnet svar på det meste jeg har lurt på med litt søk, men denne gangen var det verre.

Jeg trenger å få "øyne og ører" inn i en leilighet. Har tittet endel på spyshop og funnet noen bra mikrofoner etc, men jeg lurer på om noen har noe erfaring med å"plante dem"? Jeg tenkte å prøve å få låsesmed til å låse meg inn (så lenge jeg kan "bevise" at jeg bor der bør det gå greit). Noen andre ideer til hvordan komme seg inn i leilighet uten at de merker det, og hvor er best å gjemme slik? Aller helst kamera, men om det er helt umulig i det minste mikrofon. Noen overvåkning av dataen hennes hadde også vært bra, men har ikke funnet noen bra løsninger der ennå.

Alle tips mottas med takk!
Regner med at vi bare snakker om et tanke scenario her Har du noen gang hørt om bump key? Keylogger og div. overvåkning av data trenger du nødvendigvis ikke fysisk tilgang for å få til.
Tynn i håret
ha12d's Avatar
Blomster på døra. Liten mikrofon i blomsten:-)
Profesjonell Noob
8bit's Avatar
Skaff deg en kopi av nøkkelen, eller "pick lock" deg inn i leiligheten (kreves litt trening).
Overvåkning av dataen kan jøres via keylogger eller annen spy software.
Plasering av mikrofonen kommer ann på størrelsen. Hvis den er liten så kan du jo alltids gjemme den i en dekorasjon eller i en lampe.

Håper dette var til litt hjlep
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Hva enn du gjør, ikke bestill fra spyshop, du finner alt der på kinasider til en promille av prisen.

Men du vet at det ikke kommer til å se ut som Mission Impossible /Oceans X?
Sett deg inn i strafferammene for dette før du gjør noe, og tenk på privatlivet til personen du krenker, ellers er det bare å gå for det.
Trådstarter
5 2
Tusen takk for kjapt svar, dette er en god start.

Hvordan går man frem for å skaffe kopi av nøkkelen? Dette hadde vært perfekt, men om det krever å "låne" originalen blir dette for risikabelt.

De mikrofonene jeg har funnet best (med radio) er for store til å gjemme i blomster, men en lampe kan sikkert funke. Jeg vet hun har en av keramikk som kan passe, men redd for at lyden/radiosignalene blir påvirket.

Takk for tipset om Kina-sider! Eneste er at det kanskje tar for lang tid med frakt, men skal sjekke!

Keylogger skal absolutt sjekkes ut!
Profesjonell Noob
8bit's Avatar
Sitat av MarcJacobs1 Vis innlegg
Hvordan går man frem for å skaffe kopi av nøkkelen? Dette hadde vært perfekt, men om det krever å "låne" originalen blir dette for risikabelt.
Vis hele sitatet...
Ja, dette krever nok desverre at du må "låne" orginalen eller få et avtrykk av orginalen.

EDIT: http://www.youtube.com/watch?v=_iIlb6vvRmA her er en liten video om hvoran du kan "klone"/kopiere en nøkkel ganske raskt. Har ikke testet det ut. (tips, lag den dobbelt så tykk som han viser i videoen)
Sist endret av 8bit; 1. mai 2012 kl. 14:39.
En bump key vil kunne åpne de fleste låser med bruk av riktig teknikk. Har personen alarm?
Husker og at jeg så på svinderskolen at de fant f.eks. regninger i posten og brukte div. informasjon derfra når de ringte låsesmeden. Du kan jo og lære deg dirke låser selv.

Mikrofoner kan du plasere over alt, ingen som leter etter mikrofoner... Men prøv å unngå å legge de steder der de blir dekket og steder som kan gi mye ekko.

Keylogger eller en RAT er veldig fint når du skal overvåke dataen, men da må du enten ha fysisk tilgang eller få vedkommende til å installere det for deg (ved hjelp av litt social engineering). Hvis ikke kan du bruke backtrack om personen har trådløst nettverk.
Hva faen feiler det folk..? Er helt offtopic dette, men dette er krenking på høyeste plan og er rett og slett ikke moralsk rett for freaks og hjelpe med dette uten noe som helst informasjon om hvorfor dette gjøres.
Profesjonell Noob
8bit's Avatar
Sitat av Villumsen Vis innlegg
Hva faen feiler det folk..? Er helt offtopic dette, men dette er krenking på høyeste plan og er rett og slett ikke moralsk rett for freaks og hjelpe med dette uten noe som helst informasjon om hvorfor dette gjøres.
Vis hele sitatet...
Nå regner vi med at dette bare er et tanke scenario

Og at dette ikke på noen som helst måte skal brukes til noe umoralsk.
Sist endret av 8bit; 1. mai 2012 kl. 15:04.
Tynn i håret
ha12d's Avatar
Sitat av Villumsen Vis innlegg
Hva faen feiler det folk..? Er helt offtopic dette, men dette er krenking på høyeste plan og er rett og slett ikke moralsk rett for freaks og hjelpe med dette uten noe som helst informasjon om hvorfor dette gjøres.
Vis hele sitatet...
Informasjonen krenker da ingen. Hva TS gjør med den kan ingen her på huset ta ansvar for.
Sitat av Melcor Vis innlegg
Nå regner vi med at dette bare er et tanke scenario

Og at dette ikke på noen som helst måte skal brukes til noe umoralsk.
Vis hele sitatet...
Vel virker som om TS har tenkt å gjøre dette mot en jente, ved at han skriver :
Aller helst kamera, men om det er helt umulig i det minste mikrofon. Noen overvåkning av dataen hennes hadde også vært bra, men har ikke funnet noen bra løsninger der ennå. og
Jeg vet hun har en av keramikk som kan passe, men redd for at lyden/radiosignalene blir påvirket.
Profesjonell Noob
8bit's Avatar
Sitat av Acro Vis innlegg
Vel virker som om TS har tenkt å gjøre dette mot en jente, ved at han skriver :
Aller helst kamera, men om det er helt umulig i det minste mikrofon. Noen overvåkning av dataen hennes hadde også vært bra, men har ikke funnet noen bra løsninger der ennå. og
Jeg vet hun har en av keramikk som kan passe, men redd for at lyden/radiosignalene blir påvirket.
Vis hele sitatet...
I teorien er dette bare et scenario, om TS vil sette planene til livet er ikke vår sak, vi hjelper bare en stakkar med litt informasjon.
TS er du en jævla stalker eller en gal eks? Latterlig at folk hjelper slike idioter med å komme seg inn hos damer. Siden du har brukt så mye tid på å finne info er nok dette mer enn et scenario. Brenn ditt svin!
Trådstarter
5 2
Hypotetisk sett, ja Tusen takk for info, også til dere som har sendt meg PM!
Sitat av OttoSonetto Vis innlegg
TS er du en jævla stalker eller en gal eks? Latterlig at folk hjelper slike idioter med å komme seg inn hos damer. Siden du har brukt så mye tid på å finne info er nok dette mer enn et scenario. Brenn ditt svin!
Vis hele sitatet...
Hvem er galest, han som vil sniktitte på en dame, eller han som ville brenne en dude?
En triovinglås er veldig vanskelig å dirke opp. Selv profesjonelle syns dette er vanskelig med vanlig dirkeutstyr. De fleste låser har også sikkerhetspins.
Låsesmed er ikke lurt, ettersom du da ikke kan låse døra etter du har gått ut. Lær deg å dirke, det er mye billigere (Y)
Sitat av MarcJacobs1 Vis innlegg
Alle tips mottas med takk!
Vis hele sitatet...
Hva med å la xdama di være i fred?
Sitat av petterpan2 Vis innlegg
Hva med å la xdama di være i fred?
Vis hele sitatet...
kanskje han skal leke dexter/batman og fange kriminelle.. kanskje han er ute etter å finne ut hvor personen gjemmer penger/stæsj..
Profesjonell Noob
8bit's Avatar
Vel, for at dette skal bli "moralsk korrekt" så kan vi jo si at TS egentli bare planlegger en film/spill og trenger info om overvåkning og innbrudd.
Sitat av Melcor Vis innlegg
Nå regner vi med at dette bare er et tanke scenario

Og at dette ikke på noen som helst måte skal brukes til noe umoralsk.
Vis hele sitatet...
Sitat av Melcor Vis innlegg
Vel, for at dette skal bli "moralsk korrekt" så kan vi jo si at TS egentli bare planlegger en film/spill og trenger info om overvåkning og innbrudd.
Vis hele sitatet...
Så du driver ønsketenking og skaper egne vrangforestillinger for å moralsk kunne rettferdiggjøre dine egne handlinger?
Jeg har ikke noe OnTopic å bidra med, men en god del OffTopic.

Hvorfor kritiserer dere fyren? Dere vet ikke selv hva han skal bruke dette til, for alt dere vet er det en venninne han skal beskytte, eller faktisk se om personen er den hun utgir seg for å være.

Må slutte å være så negative, ellers er det ikke vits i å kommentere.

"Vær mot andre, som du vil at andre skal være mot deg." Fikk jeg høre som barn, gjorde ikke dere?..

Seriøst, skjerpings folkens. Begynner å bli nesten like ille som /b/ her, snart bruker vi ord som "cancer", "newfag" og "Oldfag".
Sist endret av Tavish; 1. mai 2012 kl. 23:27.
Siden når var Freak.no moralens voktere? Jeg begynner å bli kraftig lei av alle prekenene om rett og galt man får på spørsmål her inne for tiden. Freak.no var stedet der du kunne stille spørsmål som er litt i skyggesiden av samfunnet, nå er det blitt en mindre klone av diskusjon.no omtrent. Værsåsnill folkens. Svar på spørsmålet til de som trenger svar, og er noe på kanten av hva man syntes er rettferdig eller whatsoever av slike uinteressante greier, ta det opp med en admin eller lignende.
Dagens utblåsning.
Det er stor forskjell fra å diskutere rusmidler og dele erfaringer enn å hjelpe en Stalker å komme seg inn i en kvinnes leilighet og overvåke henne.
Da foreslår jeg at du tar deg en titt på resten av forumet, og gjerne historikken også. Her har det vært diskutert alt fra reaksjoner på nyttårs-bombe i sentrum av et tettsted, rusmidler av forskjellig grad, hacking av mindre og større firmaer (blant annet en bakvei rundt nett-sperren på Gardermoen) pluss mer. Og som sagt, dersom man har et problem med diskusjonstemaet, værsåsnill og ta det opp med en admin. Jeg gidder ikke lese meg gjennom flere sider med moralprekener hver gang noen stiller et spørsmål. Så får de heller stenge tråden om de ikke vil ha den her.
Dagens utblåsning nummer 2. Nå signer jeg off.
Sist endret av Makri; 2. mai 2012 kl. 00:00.
Trådstarter
5 2
Jeg synes dette blir hyklersk av dere som dømmer meg. Dere har alle snoket i bilder på Facebook, tyvlyttet på private samtaler på bussen, Googlet den dere vil spørre ut på date og "tilfeldigvis" dukket opp på fester dere visste en viss person ville være osv. Når jeg har hjertet på rette sted og ingen onde intensjoner (tvert imot), så dere kan godt slutte å dømme når dere ikke vet konteksten.

Igjen, takk til alle tipsere og dere som ikke dømmer.
The Nerdrager
Vil ikke si stalking er den rette veien å gå, men må si meg enig med de andre freaksa her, dette er ikke stedet for å preke moral. Dette er et sted for å utveksle informasjon. Hadde han ville hatt en diskusjon om sine intensjoner, så hadde han lagd en post på "Diskusjon"

Det hadde vært morsomt å få vite en liten background' story om TS ikke har noe imot dette derimot
Er alltid spennende å lese slike ting!
Trådstarter
5 2
Skal fortelle alt snart, når brikkene har falt på plass Jeg blogger om det så blir spennende fremover, men inntil videre må det holdes lav profil, ellers kollapser hele planen.
Lykke til, høres ut som du har så lite peiling at du kommer til og bli tatt (forhåpentligvis). Grunnen til at jeg misliker dette sterkt er for noen gjorde det samme mot meg, så jeg vet hvor mye det kan ødlegge en person.
NB: Ikke moralpreken, bare påpeker hva som kan hende:

Siden dette skal være ninja, bør du forsikre deg om at personen du har tenkt til å gjøre dette mot, har viljen til å tillgi deg etter denne planen er gjennomført. Du kommer mest sannsynelig å bli tatt, og eventuelt anmeldt. Spesielt om du fanger opp noe som er meget privat, (og blogger om det?) og strafferammene for dette er ikke så mild.

Men lykketil, håper det er verdt det!
Sitat av MarcJacobs1 Vis innlegg
Jeg synes dette blir hyklersk av dere som dømmer meg. Dere har alle snoket i bilder på Facebook, tyvlyttet på private samtaler på bussen, Googlet den dere vil spørre ut på date og "tilfeldigvis" dukket opp på fester dere visste en viss person ville være osv. Når jeg har hjertet på rette sted og ingen onde intensjoner (tvert imot), så dere kan godt slutte å dømme når dere ikke vet konteksten.

Igjen, takk til alle tipsere og dere som ikke dømmer.
Vis hele sitatet...

det er ikke ofte jeg kommenterer slike ting.

er det noen andre som mener at googling av personer eller å høre på noens samtale på bussen er det samme som å overvåke noen andres hjem? folk som snakker på bussen vet at andre kan høre dem, bildene du legger ut på facebook vet du at andre kan se på.

i ditt eget hjem regner du med at andre ikke kan høre eller se deg.

din bagatellisering av dette er forstyrrende.



det er interessant med diskusjoner rundt lyssky temaer på freakforum, men denne tråden virker for drøy.
Sist endret av angstbarn; 7. mai 2012 kl. 19:13.
slå av lyset, kjøp en slik:http://bildr.no/thumb/1175668.jpeg, hold kjeft
Profesjonell Noob
8bit's Avatar
Sitat av m0nte Vis innlegg
Så du driver ønsketenking og skaper egne vrangforestillinger for å moralsk kunne rettferdiggjøre dine egne handlinger?
Vis hele sitatet...
Nei, dette var da bare et forsøk (som du misforstod) på å være litt morsom og gi hint om at jeg ikke bryr meg om TS bruker denne informasjonen til noe "moralsk korrekt" eller ikke...