Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 5572
Føler dere at dere har hatt en etter effekt som er

Positiv, negativ eller ingen


Prøver og få til en spørre undersøkelse. (Kan godt slette denne tråden og at noen lager en ny med bedre og flere alternativer)
Stranger in paradise
GeirGeirGeir's Avatar
100% positivt, jeg fikk bekreftet omtrent alt jeg hadde funnet ut i forkant, som visstnok er nOe mange finner ut av under trippen.
Trådstarter
Kom spørre undersøkelsen med nå eller? ser den ikke...
Stranger in paradise
GeirGeirGeir's Avatar
Sitat av ganesh Vis innlegg
Kom spørre undersøkelsen med nå eller? ser den ikke...
Vis hele sitatet...
Ser ikke noe annet enn ren tekst, vet ikke hva du sikter til utover det.
Trådstarter
prøvde og få til en avstemning med alternativer.. synd det ikke kom fram...
ArbeidsledigProletar
Rett etter turer så har mange, om man bare bruker sporadisk, en positiv afterglow hvor man ser litt lettere på livet og man kan få "ny giv". Denne effekten ebber ut etter ei lita stund og oppnåes vel gjerne ikke om det misbrukes. Som ved alt annet.
Ettervirkningene har bære vært positive Eneste negative har vært mens rusen har pågått, men dette har aldri vært hovedmomentet under trippen, og jeg føler disse små negative takebanene jeg en sjelden gang kommer inn i fører til at jeg kommer styrket ut gjennom det!
Utelukkende positivt. Det har helt klart bidratt til mye av endringene som har skjedd med meg iløpet av kort tid. Jeg betrakter verden og omgivelsene rundt meg på en annen måte. Min interaksjon med omverdenen har helt klart blitt sterkt preget av min endrede persepsjon. Likevel, psykedelika gir deg ikke alle svarene du søker. De kan bare lære deg nye måter å tenke på.

perspicere, «se gjennom, se tydelig»
spQ
Dyslectic Mind
spQ's Avatar
Jeg har en god del erfaring med LSD. Første gang i 97 og siste gang i 2010. Jeg har lenge tenkt på å skrive en ny tråd om emnet som omhandler bruk og misbruk av LSD og andre psykadeliske stoffer, men har bare ikke blitt til ettersom jeg har vært inaktiv på forumet en lang periode.

Klokken er for mye nå til å begynne å gå inn i hva det har gitt meg i postiv og negativ forstand. Men jeg hadde en periode hvor jeg spiste LSD alt i fra 5-15 ganger i måneden i en ca. 2 års periode. Perioden varte fra ca. 20079 til 2010
Før dette har jeg også brukt LSD og fleinsopp, samt andre psykadeliske substanser , dog ikke like intensivt som jeg gjorde de siste årene jeg drev og utforsket.

I korte trekk var målet med det jeg drev med , selvutvikling, selvransakelse, testing av grenser og et forsøk på å finne svar på mine psykiske vansker.
Jeg har hatt vanvittig mange positive erfaringer med LSD og fleinsopp, og andre psykadelia. Men jeg dro den for langt, så langt at jeg til slutt var i en tro at jeg kunne fikse problemene mine kun ved å innta LSD, uten å aktivt gå ut å gjøre noe med dem. Jeg satt ofte med penn og papir og skrev ned tanker og følelser og åpenbaringer, feilen var at jeg sjeldent satte dem ut til verks i praksis.

Jeg kommer til å lage en tråd, en oppfølger til min tidligere tråd som heter noe som " Erfaringer med langvarig bruk av LSD" ( http://freak.no/forum/showthread.php...&highlight=lsd )
Fingerleddsoperatør
Heffalompen's Avatar
Sitat av Batabusa Vis innlegg
Rett etter turer så har mange, om man bare bruker sporadisk, en positiv afterglow hvor man ser litt lettere på livet og man kan få "ny giv". Denne effekten ebber ut etter ei lita stund og oppnåes vel gjerne ikke om det misbrukes. Som ved alt annet.
Vis hele sitatet...
Dette er jeg ikke enig i. Jeg har prøvd LSD to ganger, sist gang er snart et år siden. Jeg lærte utrolig mye om meg selv gjennom en opplevelse som ikke var utelukkende positiv. Jeg sitter igjen med en innsikt som har vært svært verdifull for meg, og som har endret livet mitt i en veldig positiv retning.

For øvrig vil jeg legge til at LSD har lite misbrukspotensiale, men det er en substans som bør behandles med den ytterste respekt og ydmykhet, det er IKKE et leketøy.
Sitat av skorpionen43 Vis innlegg
Vanligvis så bruker du hjernen 30% og av dettekan bruke den 60-70%.. noe har blitt galne av det da, er mye forsjellig, en sjelden tripp er kult det

Kult det si ifra om du kan vere behjelp me et par merker
Vis hele sitatet...
Dette er bare bullshit fra ende til annen. Ikke spre idioti er du snill.
Når du kommer med så bastante utsagn må du også gjærne backe de opp med kilder, og da fler/andre enn en artikkel fra et new-age-forum eller lignende.

Sitat av ganesh Vis innlegg
Føler dere at dere har hatt en etter effekt som er

Positiv, negativ eller ingen


Prøver og få til en spørre undersøkelse. (Kan godt slette denne tråden og at noen lager en ny med bedre og flere alternativer)
Vis hele sitatet...
Utelukkende positiv fra min side. Selv om noen turer har tatt en nagativ retning, så er sluttresultatet, afterglowen og ettervirkningene av turen; bare positive.
skorpionen43, Hva behager? Kan du henvise til troverdige kilder på dette? Hvis vi skal ta utgangspunkt i slikt sludder kan du like gjerne slå deg sammen med den nylig avdøde psykologen Barry Beyerstein. Vi har ikke bare ti-prosentsmyten men også alt fra påstander om 0.01 prosent til 20 prosent av hjernen. Hauger med nevrononsens og på påstander om at vanlige mennesker bare bruker «fem prosent av hjernekapasiteten vår, og at Einstein brukte ti. Vil du ha fakta? Vi bruker bare en liten del av hjernen til oppgaveløsing, men forskjellige oppgaver legger beslag på ulike hjerneregioner, slik at hele hjernen blir satt i arbeid. Anbefaler deg å undersøke dette nærmere før du uttaler deg om sludder og vås du overhodet ikke kan (enda?) påvise. Det er mange brukere på dette forumet som ikke har kjennskap til kildekritikk, og det ødelegger mye for at vi skal kunne opprettholde et seriøst fora.

Hvis noen vil ha et mer utfyllende svar er jeg gjerne villig til å utdype.
Sist endret av Lucy In The Sky; 24. april 2012 kl. 10:10.
Prøvd syre en gang med to kompisser, tror den var dårlig for ingen av oss merka noe. Vi røyke oss fjerne på bra pot først da, skulle tydeligvis ikke gjort det. Vanskelige greier å få tak på, hvertfall rundt Agder.
▼ ... over en uke senere ... ▼
100% positiv den ene gangen jeg spiste en lapp. men jeg har ikke hatt noe heavy dose. må ha vært svakere enn gjennomsnitlig men var veldig bra fordet. skal spise 1,5 lapp om en uke, men det er en annen type lapp jeg har nå som jeg hørt er svak
▼ ... over en uke senere ... ▼
Ungodly freak
Mexxy's Avatar
Har tatt LSD en gang. En såkalt "dobbeldryppet" lapp til 300-350kr. Det var ganske mye mer visuelt enn 150 flein. Ganske positiv opplevelse. Sovnet av noen timer under trippen, men det kan ha noe med all røykingen å gjøre og at det var midt på natten. Ganske sterk opplevelse også, så jeg kan godt tenke meg at dette faktisk var en "dobbeldryppet" lapp.
Dere skal ikke være så raske med å avkrefte at skorpionen43 og andre som fremlegger den myen selv bruker den mengden de hevder

Sitat av Lucy In The Sky Vis innlegg
skorpionen43, Hva behager? Kan du henvise til troverdige kilder på dette? Hvis vi skal ta utgangspunkt i slikt sludder kan du like gjerne slå deg sammen med den nylig avdøde psykologen Barry Beyerstein. Vi har ikke bare ti-prosentsmyten men også alt fra påstander om 0.01 prosent til 20 prosent av hjernen. Hauger med nevrononsens og på påstander om at vanlige mennesker bare bruker «fem prosent av hjernekapasiteten vår, og at Einstein brukte ti. Vil du ha fakta? Vi bruker bare en liten del av hjernen til oppgaveløsing, men forskjellige oppgaver legger beslag på ulike hjerneregioner, slik at hele hjernen blir satt i arbeid. Anbefaler deg å undersøke dette nærmere før du uttaler deg om sludder og vås du overhodet ikke kan (enda?) påvise. Det er mange brukere på dette forumet som ikke har kjennskap til kildekritikk, og det ødelegger mye for at vi skal kunne opprettholde et seriøst fora.

Hvis noen vil ha et mer utfyllende svar er jeg gjerne villig til å utdype.
Vis hele sitatet...
Dessuten kan det være verdt å være klar over at hjernen slettes ikke bare er et sete for kognitivt arbeid, store deler av den arbeider ubevisst, hva angår organer, muskler, hormonsystemet osv. osv. Mange som misforstår dette. Selvet er bare en bitteliten del en plass foran i hjernen, ikke engang fri vilje har vi (nervesystemet sender ut signaler for adferd før vi er bevisst dem)..
▼ ... noen uker senere ... ▼
Jeg har hatt lyst til å prøve lsd en stund nå. Noen som kan fortelle litt om det? Hva er det som skjer (det som skjer med de fleste, som går igjen) når begynner rusen, hvordan ser det ut, hvem bør man være med/ikke være med, hvor bør man være, hva bør man gjør på osv?
Stranger in paradise
GeirGeirGeir's Avatar
Sitat av Wonderland Vis innlegg
Jeg har hatt lyst til å prøve lsd en stund nå. Noen som kan fortelle litt om det? Hva er det som skjer (det som skjer med de fleste, som går igjen) når begynner rusen, hvordan ser det ut, hvem bør man være med/ikke være med, hvor bør man være, hva bør man gjør på osv?
Vis hele sitatet...
Her er min tripprapport, for meg er dette en perfekt oppskrift på en fantastisk tur; en eller flere gode venner jeg føler meg trygg på, og kjente omgivelser i eller med mulighet til å være i natur. Lykke til!
▼ ... over en måned senere ... ▼
Jeg har kun prøvd 1/8 av en lapp, så jeg kan ikke si jeg merket noe særlig av det. Men jeg hadde røyka og drukket hele dagen i tillegg, så jeg var jo rimelig sørpe. Mulig micro-lappen hadde en bitteliten påvirkning på formen!
Sitat av Wonderland Vis innlegg
Jeg har hatt lyst til å prøve lsd en stund nå. Noen som kan fortelle litt om det? Hva er det som skjer (det som skjer med de fleste, som går igjen) når begynner rusen, hvordan ser det ut, hvem bør man være med/ikke være med, hvor bør man være, hva bør man gjør på osv?
Vis hele sitatet...
Jeg har også laget en rapport. Ettersom slike opplevelser gjerne er litt subjektivt også tenkte jeg at jeg skulle slenge den med her. http://freak.no/forum/showthread.php?t=215415

At politiet hamret på døra og vinduene ødela jo litt, da. Fantastisk opplevelse likevel, dog.
Sitat av subscribe Vis innlegg
Jeg har kun prøvd 1/8 av en lapp, så jeg kan ikke si jeg merket noe særlig av det. Men jeg hadde røyka og drukket hele dagen i tillegg, så jeg var jo rimelig sørpe. Mulig micro-lappen hadde en bitteliten påvirkning på formen!
Vis hele sitatet...
Eller så er det meget mulig at du ikke fikk i deg noe LSD i det hele tatt.
Når du bare fikk i deg 1/8-del av en lapp så er det jo slettes ikke sikkert at du har fått i deg noe som helst.
Det er ikke slik at hele blotteren er dynket i LSD.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Man får jo testet psyken sin litt på syre da, så det kan jo være en positiv greie dersom man kommer helskinnet igjennom. Masse kule turer, artige situasjoner og ville fantasier og ideer som man ellers aldri ville ha fostret, antar jeg og verdens fineste naturopplevelser selvfølgelig..
Kort oppsummert mange gode minner, men selv om det har vært positivt for meg så er det ikke for alle, som det er med alle rusmidler.