Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 4145
God formiddag Freaks.
Jeg har et lite veddemål med en person i klassen min. H*n har gitt meg alle bokstaver tall og tegn i passordet sitt på facebook.
H*n har ingen tro på at jeg klarer det, men jeg vet at h*n har gjort jobben min kjempe enkel.

Problemet er bare at jeg har ikke funnet et program som kan gjøre dette for meg. Har prøvd google, men jeg finner bare ting om å finne alle mulige kombinasjoner i alt mulig annet enn det jeg er ute etter.

Passordet består av 4 forskjellige små bokstaver, 1 tall og 3 forskjellige tegn, jeg vet hva alle disse er, men jeg har ikke riktig rekkefølge.
Hvordan kan jeg finne ut dette uten å måtte bruke penn og papir?
Tror ikke brutus er det jeg er ute etter. Jeg vet innholdet i passordet, bare ikke hvilken rekkefølge alle tegnene skal stå i. Jeg ønsker å finne alle mulige måter disse kan settes sammen på.
Les ti minutter om et hvilket som helst scriptspråk.
Da bør du ha lært nok til å gjøre det.
Lag din egen rainbow table med winrtgen.
Sitat av Cyan Vis innlegg
God formiddag Freaks.
Passordet består av 4 forskjellige små bokstaver, 1 tall og 3 forskjellige tegn, jeg vet hva alle disse er, men jeg har ikke riktig rekkefølge.
Hvordan kan jeg finne ut dette uten å måtte bruke penn og papir?
Vis hele sitatet...
Du vet hvilke tegn det er, og skal finne ut hvor mange kombinasjoner de 8 tegnene kan skrives på? Svaret ditt er 8! = 8*7*6*5*4*3*2*1 = 40320 ulike kombinasjoner. Dette gjelder kun hvis du vet at hvert tegn bare forekommer en gang.
Sitat av Goophy Vis innlegg
Les ti minutter om et hvilket som helst scriptspråk.
Da bør du ha lært nok til å gjøre det.
Vis hele sitatet...
Og om du ikke gidder bruke 10 minutter engang så er det bare å klippe og lime inn denne:

http://github.com/sjovang/Project-Eu...b/master/24.py

alt du trenger å gjøre er å modifisere listen øverst, samt sørge for at den printer ut hver permutasjon istedet for å bare printe den ene som var nødvendige for å løse oppgaven

easy peasy
Eventuelt kan du legge inn en VB-AddIn for permutasjoner i Excel (disse finnes lett ved googling).
Kan ikke lage lista for deg, for du vil ikke si hva bokstavene, tallet og tegnene er.
JAVA:

Kode

public class MainClass {
  public static void main(String args[]) {
    permuteString("", "abc");//bytt ut abc med hvilke tall og bokstaver osv du skal ha
  }

  public static void permuteString(String beginningString, String endingString) {
    if (endingString.length() <= 1)
      System.out.println(beginningString + endingString);
    else
      for (int i = 0; i < endingString.length(); i++) {
        try {
          String newString = endingString.substring(0, i) + endingString.substring(i + 1);

          permuteString(beginningString + endingString.charAt(i), newString);
        } catch (StringIndexOutOfBoundsException exception) {
          exception.printStackTrace();
        }
      }
  }
}
det kan jo bli sinnsykt mange kombinasjoner. Ikke prøv en gang.
Ingen har sagt han skal prøve, bare finne potensielt hvilket passord det er.
Sitat av Kirie Vis innlegg
Bruteforce?
Vis hele sitatet...
Du tror ikke facebook merker dette?