Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 1914
Den beste norske musikken noen sinne laget, og ikke kom her og si at techno/House shittet er bedre, fordi det er crap samenlignet med dette. Grieg er virkelig best!!!

1 sats
http://www.youtube.com/watch?v=sL_DT4DRxVA

Cadenzen/piano soloen, pure awesomeness med andre ord + annen sats
http://www.youtube.com/watch?v=ACpOA...eature=related

slutten av andre sats + 3 sats
http://www.youtube.com/watch?v=Fl9H4...eature=related

Når du ser et slik tallent som spiller, så er det utrolig at noen faktisk kan tjene penger på å være DJ eller House mixer eller hva nå enn. hurra for Grieg!"
Hva faen? (ti tegn)
Hva er poenge ditt? Koffor drar du opp house/techno musikk når du tydeligvis liker grieg så godt?
Velkommen til forum.
Kanskje lurt å si noe om hva du vil vi andre skal prate om egentlig. Dine tanker, følelser++ og kanskje du får noen bra svar, kommentarer eller noe lignende.
Det finnes mye bedre klassisk musikk enn dette.
Trådstarter
5 1
Pøver bare og si at klassisk musikk og Grieg selv er oversett av vår egen generasjon. Populer musikken i dag er ofte veldig simple og repeetativ, samt lite orginalt, men kan også være bra ved mange sammenhenger, men jeg synes vi burde se tilbake for inspirasjon. Iriterer meg også litt over de små tekniske kravene som stilles til mye populær musikk, og det faktum at mye tekno bare er datamusikk uten følelser og budska. Virjker som at så mye av greine bare er tankeløst vås
Så du prøver å promotere klassisk musikk ved å rakke ned på andre musikksjangere. Det framstår for meg som en dårlig måte å rekruttere nye tilhengere til Griegs musikk. Videre må jeg få nevne at den kvasi-intellektuelle holdningen du har overfor elektronisk musikk hører hjemme på ungdomsskolen.

Selv er jeg ikke voldsomt belært hva klassisk musikk angår, men jeg behersker grunnleggende musikkhistorie samt musikkteori. Jeg spiller forøvrig også gitar på et akseptabelt teknisk nivå. Min bakgrunn innenfor musikk betyr derimot ikek at jeg kan gå rundt å føle meg som medlem av en elite som nyter "ekte" musikk. En slik holdning bærer sterkt preg av kultursnobberi.

Angående elektronisk musikk så var jeg en innbitt motstander av denne sjangeren tidligere. Imidlertid har jeg etterhvert måtte innrømme at det er noe ved utvalgte elektroniske sjangre som treffer meg. Dette begrenser seg foreløpig til noe electrohouse, psytrance og hardstyle, men som den selvoppnevnte musikkelskeren jeg er håper jeg at jeg etterhvert også kommer til å utvide horisonten min til å omfatte andre elektroniske sjangre som Dubstep eller Drum'n'Bass.

Ikke tro at det er lite arbeid å sitte og mikse electrohouse som for eksempel Wolfgang Gartner. Isåfall tar du skammelig feil. Din påstand om at de ikke har noe de vil uttrykke faller også i grus. Her tror jeg snarere det er snakk om at du ikke er villig til å åpne deg for det uttrykket elektroniske artister forsøker å formidle.
Jeg ser ikke helt hva du vil frem til med denne posten, men at klassisk musikk er noe av det vakreste som finnes, er det imidlertid ingen tvil om. Jeg er også både enig og uenig om påstanden angående electronisk musikk. Så klart kan ikke electronisk musikk, house o.l sammenlignes med klassisk musikk, da klassisk bærer et helt annet preg av musikalitet enn elektronisk musikk. På en annen side kan man jo også tenke seg at enkelte som lager elektronisk musikk også kan være musikalske genier og være ekstremt musikalske av seg, så det blir jo på en måte to sider av samme sak.

Du liker grieg, du mener at det er helt utrolig at folk i det hele tatt tjener masse penger på å lage partymusikk. Det er DIN subjektive mening, og du kan derfor ikke forvente at alle skal ha samme oppfatning som deg. Jeg også er enig i at det er helt ufattelig at såkalt mainstream musikk i det hele tatt gjør penger, men det er jo nettopp fordi det er mainstream og flesteparten av befolkningen eier ikke et snev av musikalitet overhode. Jo fler som liker, jo større er jo sjansen for at det blir penger ut av det.
Elektronisk musikk og dens såkalte enkelhet er tatt opp gang på gang i denne tråden: http://freak.no/forum/showthread.php...tronisk+musikk
Så du mener at det jeg hører på ikke er musikk? At det elektroniske "techno/House shittet" som du kaller det ikke er musikk?

Sorry, men dette kommer kanskje som et sjokk for deg: Folk er forskjellige.

Håper du også klarer å se det en dag, og at du ikke trenger å skrike ut at klassisk musikk er så bra og at det eneste som kan kalles musikk ble laget for lenge siden. Det er få ting som irriterer meg mer enn folk som absolutt skal skrike ut sine egne negative meninger om andre på den måten der. En annen ting som irriterer meg er folk som bruker tre utropstegn i slutten av en setning.

Ha en fortsatt fin dag og kos deg med den crappy klassiske musikk-driten din, og det er ikke noe vits i å diskutere det. Det bare er sånn.
Sist endret av drittunge; 23. august 2010 kl. 19:51.
Sitat av drittunge Vis innlegg
Så du mener at det jeg hører på ikke er musikk? At det elektroniske "techno/House shittet" som du kaller det ikke er musikk?

Sorry, men dette kommer kanskje som et sjokk for deg: Folk er forskjellige.

Håper du også klarer å se det en dag, og at du ikke trenger å skrike ut at klassisk musikk er så bra og at det eneste som kan kalles musikk ble laget for lenge siden. Det er få ting som irriterer meg mer enn folk som absolutt skal skrike ut sine egne negative meninger om andre på den måten der. En annen ting som irriterer meg er folk som bruker tre utropstegn i slutten av en setning.

Ha en fortsatt fin dag og kos deg med den crappy klassiske musikk-driten din, og det er ikke noe vits i å diskutere det. Det bare er sånn.
Vis hele sitatet...
dæven, så saklig du er!
Sitat av zhpongl Vis innlegg
dæven, så saklig du er!
Vis hele sitatet...
Saklighet er akkurat hva som kreves for å holde kvaliteten på dette forumet oppe.

Edit: post 200!
Sist endret av Cyan; 23. august 2010 kl. 19:56.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sitat av Jelass Vis innlegg
Så du prøver å promotere klassisk musikk ved å rakke ned på andre musikksjangere. Det framstår for meg som en dårlig måte å rekruttere nye tilhengere til Griegs musikk. Videre må jeg få nevne at den kvasi-intellektuelle holdningen du har overfor elektronisk musikk hører hjemme på ungdomsskolen.
Vis hele sitatet...
Det gjør den musikken også.

(Beklager, jeg måtte bare. )

Jeg skal innrømme at Grieg ikke rørte meg til tårer i dette stykket, men som en generell regel hører jeg mye heller på klassisk enn på 99.9% av absolutt all elektronisk musikk jeg har hørt så langt.

Når det er sagt bør man egentlig bare høre på musikken man liker og være fornøyd med det.
Trådstarter
5 1
Jeg innrømer at noe av min kritikk her har vert tåpelig, og jeg btrekker den tilbake. Jeg tar poenget til Jelass om at det virker som ungdomskolestadiet, ja. Jeg vill bare at flere skal ta om seg klassisk musikk. Selv hørte jeg bare på popp musik og anen moderne musikk før, til jeg plutselig en dag ble lei av musikk, ja du hørte riktig, lei av musikk!!!(Detikert til Drittunge) for omlag et år siden begynte jeg og lytte til Chopin, og en ny verden åpnet seg for meg, jeg hadde ikke hørt musikk på et lignende nivå før, og i dag er musikk, pianospilling kanskje min største hobby! Jeg må innrøme at jeg egentlig har lite peileng på datamusikk, men det apelerer ikke akkurat så mye for meg. Har hørt noe Røyksopp, Daftpunk, Casiokids, som er fengende, dog reppetativt, men også Scooter og Dancetrance mania OSV som er totalt crap!!! Hvis noen her har noe dere synes er god datamusikk med kvalitet og kompleksitet, så vil jeg gjerne at dere poster noen linker så jeg kan få hørt litt.
http://deepmix.ru/

Radiokanal som det går mye bra elektronisk musikk på. Selv så hører jeg sjeldent på elektronisk musikk, det er ikke helt min smak. Her går det mest i blues, jazz, forskjellig folkemusikk og noe klassisk musikk, men det som spilles på denne siden synes jeg er veldig fascinerende.
Sist endret av gulunderstrek; 23. august 2010 kl. 21:04.
Dubstep er noe jeg har hørt veldig mye på det siste året, og denne sangen gjorde at jeg begynte å høre på det: Kid Sister - Pro Nails (Rusko Remix)
Det finnes mange forskjellige typer dubstep, noe er totalt kaos, mens andre sanger har tydeligere melodi og "mykere" lyd hvis man kan si det på den måten.

Her er noen eksempler på totalt forskjellige dubstep-sanger:
Broken Note - War In The Making
DJ Fresh - Hypercaine (Nero Remix)
Mt Eden Dubstep - Sierra Leone
Chase & Status - Eastern Jam

Pendulum har etterhvert kanskje blitt yndlings-artisten min med sanger som denne: Pendulum - Slam
Hvis ikke er hører jeg på annen elektronisk musikk som er helt annerledes, f.eks: Phoenix - 1901

Også kan jeg ta med et par andre også:
Tim Berg - Bromance (Aviicis Arena Mix)
Röyksopp - Eple
Foreground Set - Go With The Wind
Netsky - Eyes Closed
Chase & Status - Pieces
MGMT - Electric Feel (Justice Remix)
Basement Jaxx - Raindrops
London Elektricity - Just One Second (Apex Remix)
B Complex - Beautiful Lies
Digitalism - Idealistic
Ratatat - Loud Pipes
Deadmau5 - Strobe

Nå tror jeg at jeg har tatt med litt fra forskjellige elektroniske sjangere, og jeg håper du ser at det er ganske mye variert, akkurat som klassisk musikk. Alt fra dubstep som er som de fleste vil si er bråk til sanger som får små barn til å smile og le, og bestemødre til å få tårer i øynene osv.
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
den dagen du legger fra deg den vanvittig umodne holdningen din ovenfor musikk så vil du og få mye mer utav det å høre klassisk.
Sitat av sprint-3 Vis innlegg
Den beste norske musikken noen sinne laget, og ikke kom her og si at techno/House shittet er bedre, fordi det er crap samenlignet med dette. Grieg er virkelig best!!!

....

Når du ser et slik tallent som spiller, så er det utrolig at noen faktisk kan tjene penger på å være DJ eller House mixer eller hva nå enn. hurra for Grieg!"
Vis hele sitatet...
At det var? Skulle gjerne vist deg mer, men jeg har ikke hele dagen heller.

Ja, det er elektronisk musikk. Ja, det er annerledes enn tradisjonell klassisk. Merkelig nok har en del av disse DJene du har så mye imot en musikkutdannelse. Det er vel egentlig bare du som sier at man ikke kan høre på elektronisk musikk og klassisk samtidig.

Snakkes på Tiestö konserten.

Og til slutt, jeg vet det er forskjellige sjangere innen sangene jeg postet og sikkert villt varierende kvalitet, men fyren har tydeligvis ikke funnet en eneste type sjanger av dem han liker. Derfor er det bare "dritt" alt sammen. Forhåpentligvis gir du det en sjanse.
Klassisk musikk? Unzunz?

William Orbit 'Barber's adagio for strings'

90-tallet ass. Ingen kunne trance og raveparty som det tiåret...
Sitat av drittunge Vis innlegg
Så du mener at det jeg hører på ikke er musikk? At det elektroniske "techno/House shittet" som du kaller det ikke er musikk?

Sorry, men dette kommer kanskje som et sjokk for deg: Folk er forskjellige.

Håper du også klarer å se det en dag, og at du ikke trenger å skrike ut at klassisk musikk er så bra og at det eneste som kan kalles musikk ble laget for lenge siden. Det er få ting som irriterer meg mer enn folk som absolutt skal skrike ut sine egne negative meninger om andre på den måten der. En annen ting som irriterer meg er folk som bruker tre utropstegn i slutten av en setning.

Ha en fortsatt fin dag og kos deg med den crappy klassiske musikk-driten din, og det er ikke noe vits i å diskutere det. Det bare er sånn.
Vis hele sitatet...
Du klaget nettopp på at han kalte din musikk "ikke-musikk" og respondere til han på samme måten. Så slutt å sippe om at han skriker ut negative meninger om din type musikk.
FL Studio Guru
djxfade's Avatar
Sitat av sprint-3 Vis innlegg
Den beste norske musikken noen sinne laget, og ikke kom her og si at techno/House shittet er bedre, fordi det er crap samenlignet med dette. Grieg er virkelig best!!!

1 sats
http://www.youtube.com/watch?v=sL_DT4DRxVA

Cadenzen/piano soloen, pure awesomeness med andre ord + annen sats
http://www.youtube.com/watch?v=ACpOA...eature=related

slutten av andre sats + 3 sats
http://www.youtube.com/watch?v=Fl9H4...eature=related

Når du ser et slik tallent som spiller, så er det utrolig at noen faktisk kan tjene penger på å være DJ eller House mixer eller hva nå enn. hurra for Grieg!"
Vis hele sitatet...
Hvers en smak. Klassisk kan være flott det, men elsker electronika mer
Ikke kom å rakk ned på "min" musikk, selv om du ikke liker det
Sitat av moret Vis innlegg
Velkommen til forum.
Kanskje lurt å si noe om hva du vil vi andre skal prate om egentlig. Dine tanker, følelser++ og kanskje du får noen bra svar, kommentarer eller noe lignende.
Vis hele sitatet...
hahahahah. som tatt ut fra kjeften min. man starter ikke en tråd hvor man bare sier at man liker grieg og ikke noe mer. "velkommen til forum" hahahaha. genialt
Sitat av RydEN Vis innlegg
Du klaget nettopp på at han kalte din musikk "ikke-musikk" og respondere til han på samme måten. Så slutt å sippe om at han skriker ut negative meninger om din type musikk.
Vis hele sitatet...
Det er bra du har forstått sarkasme.
Sist endret av drittunge; 25. august 2010 kl. 22:57.