Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 727
Heisan!
Jeg har nå planer om å skaffe meg trådløst internett og ang det har jeg noen spørsmål jeg håper det er noen som kan svare meg på.

Telenor har en maksgrense på 5gb pr måned. Hvor mye tilsvarer dette med tanke på msn o.l.

Jeg har også sett på abbonemanget kveld&helg da dette ser ut til å passe best.

Finnes det også noen tilbud på markedet med slike mobile bredbånd nå?

Tusen takk for alle svar!
Sålenge du ikke skal laste ned mye men bare surfing og msn er det helt greit.
Når det kommer til spilling ville jeg gått for vanlig kabel
Jeg kjører telenors mobile bredbånd gjennom min HTC Touch HD og det funker fett, men av erfaring er det dårligere dekning i sentrum av byene, så det er en smule treigt. Funker helt greit til surfing, messenger og en filsending i blandt, kan til og med snike ned noen små torrents her og der.

Anbefaler til syvende og sist kabel uansett. Jeg gikk over fra kveld og helg til hele døgnet da de hadde et tilbud på dette, for kveld & helg blir til slutt jævla irriterende å sitte med. Og skal man først ha hele tiden, så er det like dyrt som å sitte på et kabelnett, om ikke dyrere...
Deler samme erfaringer og meninger som Rottegift!
Telenor Mobilt Bredbånd er for det meste stabilt, men hastigheten er jeg ikke særlig fornøyd med. Ett enormt stort minus er det også at jeg ikke får kontakt med wlan dersom jeg har programvaren deres installert. Funksjonen som skal la meg få koble til wlan via deres programvare ser ikke ut til å fungere. Jeg ser alle nett, men får ikke koblet til.

ICE har også ett alternativ, men dette har jeg ikke testet. De kan visstnok levere høyere hastigheter og gir deg også fri bruk hele døgnet på "Alltid Avtale" abonnementet.
OK folkens

han sier han skal ha seg MOBILT BREDBÅND. Så tipser dere om at "til syvende og sist vil jeg anbefale kabel".. hva er det for noe å skrive? Han skal ha MOBILT bredbånd, bredbånd han kan HA MED SEG.. hvordan i h skal han få strekt kabel fra hus/leil til der han evt reiser rundt omkring? Skjerpings, og prøv å få litt kvalitet over innleggene istedet..

over til svaret mitt: 5gb per mnd er egentlig ikke noe spesiellt mye, men det holder for den som skal på nettet for evt sjekke facebook, sjekke mail lese nettavis men thats it.. Hvis du skulle finne ut at du skulle ønske å laste ned noe eller høre på musikk over Spotify vil du fort overskride grensen din.
Tusen takk, har fått en del gode svar!
Er det også slik at du kan se hvor langt du har stukket deg mot 5gb underveis?
God oversikt finner man på nettsiden til leverandøren


Husk også å sjekke ut Netcom sitt produkt på mobilt bredbånd siden.
Evt også Tele2 sitt. (nextgentel som leverer det for tele2 nå)
▼ ... over en måned senere ... ▼
Hei, ikke meningen å gjennopplive en død thread, men finnes det noen faktisk levrandør som faktisk gir FRI bruk? Som ikke har en grense på 3/4/5 GB pr. måned?
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av Phyrious Vis innlegg
Hei, ikke meningen å gjennopplive en død thread, men finnes det noen faktisk levrandør som faktisk gir FRI bruk? Som ikke har en grense på 3/4/5 GB pr. måned?
Vis hele sitatet...
Ser ut som ICE sitt "alltid"-abonnement ikke har noen grense for bruk... Am I right?
ser ut som at den er fri bruk ja. Men som du ser koster det, ettersom de jobber på for å utvide og forbedre 3g/super3g dekningen i landet tror jeg ikke de kan la alle og enhver som føler for det laste ned som galninger, det kan gå hardt utover mobilnettet....tror jeg ^^