Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  66 9795
http://www.fvn.no/lokalt/kristiansand/article470338.ece



Noen som føler seg skyldige? hehe :lol: . Neida, jeg sier bare tragisk.
her er linken til filmen på youtube
http://www.youtube.com/watch?v=iwlqMLR1T-c

Diskuter -
Sist endret av Bang; 30. januar 2009 kl. 09:02. Grunn: Endret link
Very Important Pyrotechnician
Thoryllo's Avatar
For noen idioter. Ligger på forsiden av Sol.no også.

HELT ENIG BIG B!
Politiet vet foreløpig ikke om det er blitt brukt dynamitt i forbindelse med sprengningen.
Vis hele sitatet...
Politi på Flekkerøy har ikke mye peiling, det er da tydelig at de brukte fyrverkerikrutt!

Uansett så er dette et klassisk eksemplar på hvorfor de vil gjøre fyrverkeri ulovelig.

Måtte de som gjorde dette BRENNE I HELVITTE! :evil:
Da jeg så filmen forstod jeg ikke helt hva de sprengte før jeg leste på nettsiden at det var et busskur.
Jeg forstod med en gang at det var fyrverkerikrutt og ikke dynamitt men jeg HATER folk som tror de er smarte som kan demontere fyrverkeri og sprenge busskur :evil:
Trådstarter
når man først har vært så smart å sprenge et buss-skur som er bare teit, så er vel ikke det første man gjør å legge den ut på yotube!
her er et par flere linker:
http://www.fvn.no/nyheter/kristiansa...icle470327.ece
http://www.fvn.no/nyheter/kristiansa...icle470083.ece
Haha, purken er usikker på om det ble brukt dynamitt eller ei? Jævla fint å vite at en bunch folk under myndig alder kan trekke konklusjonen på tre sekunder, imens de må analysere og innkalle eksperter og fortsatt ikke vet noe. ALLE ser det der er fyrverkeri.

Og ja; forpulte idioter. Jeg skal vise dere sprengning når jeg kjører en kilo HMX hver opp ræva på dere. For faen, dere klarte jo knapt å ødelegge busskuret en gang! SKAL DERE GJØRE FAENSKAP FÅR DERE FAEN MEG GJØRE DET ORDENTLIG! Neste gang kan de prøve noe mer morsomt, stå nærmere. Gud, jeg håper de er medlemmer her....

Og hvis noe her kjenner de, gidder dere å sparke dem i pannebrasken med vernesko for meg? Takk.
Vis jeg hadde fått tak i de gutta, så hadde de faen meg fått en helvetes rakett opp i reva. :evil:
Hadde jeg visst hvem de var så hadde jeg motivert dem til å lage ustabile HE og sagt det var trygt så kunne de sprenge seg selv :twisted:
Jaja, såså. De lærer vel en gang de også. Får ikke retta opp noe viss dere dreper dem. Har vel alle gjort noe galt en gang, om kanskje ikke så tåpelig som dette.

Likevel, et lite verneskospark fortjener dem uansett!
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
Hvorfor venter dere ikke med flaming før en person faktisk har tilstått på forumet? Så alle vet hvem som er wack? :lol:
Det der er wack. Skal de sprenge komunale busskur for de faen gjøre det ordentlig. Måtte de brenne i kjellern 8)

"En halvannenliters colaflaske full med krutt, påsatt lunte, gjorde rent bord"

Det der understreker jo alt. Bjølg. Jeg er med på det med HMX... Men 1 kg er litt mere enn hva jeg kan stille med :/ Men mere ødeleggelse enn det kan vi garrantere
Skal vi lage ødeleggelse stiller jeg en sekk hvite prills til disposisjon.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Nå har politiet funne ut hvem som sprengte busskur. :twisted:
Legger du ut navn slik at de kan hetses offentlig er du gud.

Up: Når jeg om noen år jobber for FFI så skal det bli HMX i lange baner :wink:
▼ ... over en uke senere ... ▼
Håper de kan begrense forbudet til bare flekkerøy, hadde vært fint, så hadde de kanskje heller brukt nyttårsaften til å banke idiotene.

"Han mener det bare er flaks at det ikke gikk menneskeliv tapt".

Jeg mener det bare er flaks at ikke hele Norge gikk under vann.....
Vi kan si det slik: "Det er bare uflaks at det ikke gikk menneskeliv tapt".
Neida, skal ikke overdrive.
Politiet lurer på om det er dynamitt inne i bildet.
Yea right...
▼ ... over en måned senere ... ▼
Very Important Pyrotechnician
Thoryllo's Avatar
Oppdatering:
Dusten(e) er tatt:
"En 16 år gammel gutt fra Flekkerøy er dømt til 21 dagers betinget fengsel for å ha sprengt et busskur på hjemstedet natt til 1. mai med en hjemmelaget bombe."
"Han har tilstått at han stjal åtte-ni pakker med fyrverkeri fra et lager."
"16 åringen fra Flekkerøy må betale nesten 65.000 kroner i erstatning til Statens vegvesen for skadene som busskuret fikk under eksplosjonen."
"Fem andre ungdommer var også med på sprengningen, men 16 åringen er den første som får dom i saken."
http://www.fvn.no/nyheter/kristiansa...icle492415.ece
Betinget fengsel kan jo knapt kalles en straff, men den bota håper jeg svei noe inni helvete. Er vi heldige begår han et lovbrudd i løpet av to år og må ta tre uker i buret
Haha! det hadde han godt av
For svak fengselstraff syntes nå jeg.
Mulig det, men boten svei nok noe jævlig
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Husker det der... Kjenner fyren. Hele Kristiansand og Flekkerøy viste hvem det var med en gang. Halve øya stod jo å så på. Dere skulle bare vist å mye idioti som skjer på den øya. Hvert nyttår blir folk skadet. Det er organisert krig med lukas raketter, der mange er med. Og politiet gjør ingenting, fordi de "møter motstand". Det gjør meg forbanna!
Men bare spar HMX-en Bjølg. Jeg har kjeftet ham til bunns...
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
Hva er lukas raketter? Googla og søkte masse men fant bare tull.
Og politiet møter motstand lissom? Hva faen? Skyter folk raketter mot politiet eller? Og hva er problemet til politiet forde? Bare skyte dem med tazerguns og knuse hode til folka med batong.
Og har Bjølg HMX?!
Lukas raketter er noen spanske raketter fra festival (om jeg ikke husker feil) som smeller veldig godt. Det er liksom noe alle kjenner til her nede.
Ja, folk skyter raketter mot politiet nesten hvert år. De flykter bare. Og lar folk sprenge hverandre fritt.

Du og Bjølg diskuterte jo å sende HMX opp ræva på fyren! Så, ja. Skulle tro dere ikke bare snakker tull. Eller at dere jobber mot målet. Og hvis dere klarer å lage HMX, forguder jeg dere.
Har aldri sett noe av det srengstoffet.
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
Vi har da aldri vurdert og fyre HMX i noens ræv? Værtfall ikke jeg.
EDIT: Jo jegså tidligst i tråden og ja vi gjorde jo det :P Men tror ikke jeg og bjølg har laget HMX nei. Men det stopper da ikke oss?
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Sitat av Bjølg Vis innlegg
Haha, purken er usikker på om det ble brukt dynamitt eller ei? Jævla fint å vite at en bunch folk under myndig alder kan trekke konklusjonen på tre sekunder, imens de må analysere og innkalle eksperter og fortsatt ikke vet noe. ALLE ser det der er fyrverkeri.

Og ja; forpulte idioter. Jeg skal vise dere sprengning når jeg kjører en kilo HMX hver opp ræva på dere. For faen, dere klarte jo knapt å ødelegge busskuret en gang! SKAL DERE GJØRE FAENSKAP FÅR DERE FAEN MEG GJØRE DET ORDENTLIG! Neste gang kan de prøve noe mer morsomt, stå nærmere. Gud, jeg håper de er medlemmer her....

Og hvis noe her kjenner de, gidder dere å sparke dem i pannebrasken med vernesko for meg? Takk.
Vis hele sitatet...
Gjerningsmennene er bekjente av meg. Og når det gjelder å gjøre ting ordentlig så vil jeg nevne at taket på bussbua (som forøvrig er/var boltet fast) så fløy det opp i lufta og landet 5m unna

Og forresten, når du sier det... så har jeg vernesko liggende
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
Sitat av djsonofm Vis innlegg
Og når det gjelder å gjøre ting ordentlig så vil jeg nevne at taket på bussbua (som forøvrig er/var boltet fast) så fløy det opp i lufta og landet 5m unna
Vis hele sitatet...
Så viss jeg har kraft nokk til og kaste en 50 kilo tung stein 10 meter langt, så er det kraft nokk til at den ble ødelagt?
Må nok sitte litt i tenkeboksen da...

I allefall: http://www.fvn.no/lokalt/kristiansand/article470467.ece

Flekkerøy virker for meg som ett SKIKKELIG k3wl sted! Trasig!

EDIT: SKIKKELIG!
Sist endret av Up; 28. januar 2009 kl. 20:17.
Sitat av Up Vis innlegg
Flekkerøy virker for meg som ett SKIKKELIG k3wl sted! Trasig!
Vis hele sitatet...
Det ER et SKIKKELIG k3wl sted! Vet ikke om så mange raketter og drit som blir skutt i riktig retning der
Flekkerøy virker jo som et fristed fult av tullinger hvor ingen har kontroll...
De gir seg nok ikke før en virkelig skader seg, sånn er det altid!
Bra de hadde det i en plastflaske og ikke i noe metallrør eller noe sånt da.
en vakker dag lager de noe sånt noe og sprenger av seg armer og ben, da kanskje de roer seg ned litt.
http://i143.photobucket.com/albums/r125/myrdan/DSC00352.jpg
Kjenner flere på Flekkerøy. Tro meg.. De har tilgang på sterkere saker enn som så.
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
Sitat av NitroFis Vis innlegg
Kjenner flere på Flekkerøy. Tro meg.. De har tilgang på sterkere saker enn som så.
Vis hele sitatet...
De rette folka har altid det...

Men nå begynner k3wlsa og lage AP... Jeg venter på neste grorud...
Part time ninja
locked65's Avatar
De rette folka? Det er vel heller de gale folkene som har tilgang på det? eller..
Sitat av Up Vis innlegg
De rette folka har altid det...

Men nå begynner k3wlsa og lage AP... Jeg venter på neste grorud...
Vis hele sitatet...
Du har faktisk helt rett, en jeg kjenner fra flekkerøya begynte å lage AP for litt siden. Han ga opp heldigvis, han mente det ble for dyrt, og det er godt for han. Men han hadde fått oppskriften av en annen som også er fra flekkerøya, så det er vel flere som lager AP der ute
pryoteknikmodretaor
BomberMan's Avatar
Donor
Litt OT, men: 65000 kr for et busskur?! Hva i helvete er det lagd av? Platina?
Og sjøl så driver jeg og bygger meg hus for 15000... Nei faen for ei overdrevet erstatning.. Men han fortjente det selvsagt!
Sist endret av BomberMan; 29. januar 2009 kl. 19:11.
Overdreven erstatning? Tror nok ikke det bare var for busskuret, liten bot også kanskje + erstatning. Uansett, fortjent.

Grensen går når du sprenger andres ting etter min mening.
Sist endret av drittunge; 29. januar 2009 kl. 19:13. Grunn: mellomromz0rz
pryoteknikmodretaor
BomberMan's Avatar
Donor
Sitat av drittunge Vis innlegg
Overdreven erstatning? Tror nok ikke det bare var for busskuret, liten bot også kanskje + erstatning. Uansett, fortjent.

Grensen går når du sprenger andres ting etter min mening.
Vis hele sitatet...
Det sto at 65000 gikk til Veivesenet. Ikke bot, altså. Så de sekstifem tusen kronene gikk altså til nytt busskur og litt ekstra til kaffen til Veivesenet vil jeg tro. Bot kommer i tillegg.
Her kan det også bety at pengene gikk til arbeid, frakt osv. i tillegg til nytt busskur.
Sist endret av Knask; 29. januar 2009 kl. 20:05.
De fortjente det. Det tror jeg alle er enige om, og forhåpentligvis har de nok hjernekapasitet til å ikke gjøre noe sånt igjen.
fortjent....Husker det var en fyr i fra mitt område som gjorde det samme med en boss-sekk med acytylene-oxygen blandig (sånn stein buss-skur). Var faen meg helt borte .....
Sitat av mac 11 Vis innlegg
fortjent....Husker det var en fyr i fra mitt område som gjorde det samme med en boss-sekk med acytylene-oxygen blandig (sånn stein buss-skur). Var faen meg helt borte .....
Vis hele sitatet...
som 14 åring tente jeg på en søppelpose med den blandingen i handen. gikk et par vinduer, men tviler det ville klart å ødlegge noe større en glass
Er enig i at det der hørtes litt rart ut, men en perfekt blanding av de to er temmelig kraftige saker.
må huske det att med gassblandinger kan hvor du tenner på og formen på beholderen sammen med forholdene til gassene avgjøre om du får detonasjon.
når du holdt den i armen og tente på siden fikk den ikke mye lengde og gå over fra deflagrasjon til detonasjon men om man tenner på den andre siden regner jeg med det detonerer. hvor i miksen det detonerer utgjør også sitt.
Er dere gærne...acetylen og oksygen er skikkelig krutt sammen:P

På rørleggeren hendte det av vi tok acetylen og oksygen i et stort stålrør på 6m..og fyra opp på den ene sida. Det smalt noe jævlig
Sitat av tafsern Vis innlegg
Er dere gærne...acetylen og oksygen er skikkelig krutt sammen:P

På rørleggeren hendte det av vi tok acetylen og oksygen i et stort stålrør på 6m..og fyra opp på den ene sida. Det smalt noe jævlig
Vis hele sitatet...
meget interesant! da fikk dete DDT! hvilken virkning hadde det på røret? DDT lager bulker på selv de mest solide rør og jeg har sett dette med mine egene øyne.
dete skal også være glad att dere ikke sendte splinter inn i alt som var i en omkrets av 10m :P
Hadde det ikke vært for all mediaoppmerksomheten disse gutta får, hadde vi sluppet slike ting i fremtida også kanskje.

Og fyrverkeri hadde vært lovlig uten store restriksjoner
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
Sitat av drittunge Vis innlegg
Grensen går når du sprenger andres ting etter min mening.
Vis hele sitatet...
Er helt enig der... Og ja, det var fortjent.
Herregud hvor idiotisk kan du bli ,
1.Først demonterer de fyrverkeri ,
2.Så lager de en bombe av det så vil de sprenge bomba (som faktisk kunne vært idiotisk nok )
3.så sprenger de et busskur med denne bomba

Håper at de lager en bombe som gjør at de aldri vil klare å tenne en lighter i gjend , de er jo måte på hvor idiotisk du kan vær !
Jeg kan ikke forstå at folk ikke eier begrep om fornuft og ikke eier rasjonel tanke gang.

Vi har ikke fyrverkeri for at noen tosker skal demontere de og gjør faenskap med de ,
MEN for at de er fint ,

Og de som liker fyrverkeri må i gjend lide for andres idioti,
Poenget med pyroteknikk har gått helt på tryne ,
Vil si at det blir som en gammel mann jeg kjenner sa " nå kan vi ikke ha en kniv i lomma før at vi blir på grepet og får bot bare for at noen idioter knivstikker folk på gata med de" .
alle har vell vært Unge engang! har bestandig likt og sprenge ting selv om dette var vell litt for mye. Og ja et slikt buss skur koster såpass,
Hvis de så absolutt må sprenge noe så kunne de tatt den jævla fotoboksen i bunnen av tunnelen som jeg alltid glemmer hehe....

Ellers enig unødvendig å skade offentlig eller privat eiendom dette er ikke mer kult en å tagge i mitt syn.
Haha, nørder ass... Skikkelig luringer det der.. Er forresten enig i at 21 dager betinget er til å grine av, men boten svir nok godt..
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Kjenner de som gjorde
Det var fet, men de ble tatt av poletiet