Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  76 18755
Har en kompis som har en del sobril og valium liggende. Lurte på om valiumen var noe å ruse seg på? Prisen på disse lå på 25kr per tablett. Er ikke ute etter en party-rus men noe som jeg kan kose meg med alene, mens jeg ser en film og slapper av eller noe. Og hva er blå-valium?
Ja det er noe å ruse seg på, men du kan bli avhengig blabla
blå valium er 10 mg- dobbelt så sterk som "vanlig" valium.
blå valium er fint,fint hvis du bare har tenkt til å slappe av en kveld for deg selv
Trådstarter
Vanlig valium da? Han kaldte de for "blåbær" så det er godt mulig det er blåvalium... Er litt usikker. Men hva er sobril da? Han sa disse var vanskeligere å skaffe men det var de han brukte.
valium fungerer bedre en sobril.spør du meg er sobril bortkasta penger hadde heller kjøpt noen valium og kost meg med dem
Sitat av Rizzla
Vanlig valium da? Han kaldte de for "blåbær" så det er godt mulig det er blåvalium... Er litt usikker. Men hva er sobril da? Han sa disse var vanskeligere å skaffe men det var de han brukte.
Vis hele sitatet...
Sobril er et Benzodiazepin, samme som valium ca.
Det spørs helt hvilke blåvalium du har da. Har du Roche (noe jeg tviler på), funker den bedre enn fire sånne thai-blå (og like bra som to hyppere). De andre merkene er svake i forhold, men funker fint. Ta gjerne to med en gang med mindre det er roche.. Eller tja, hvis du aldri har tatt bon før bør du kanskje begynne med én

Sobril og diazepam er benzodiazepin ja.. Noen som husker hva vival er? benzo eller flunitrazepam?
vival er akkurat det samme som valium inneholder det samma virkestoffet diazepam 5mg
Trådstarter
Sitat av mxyzptlk
Det spørs helt hvilke blåvalium du har da. Har du Roche (noe jeg tviler på), funker den bedre enn fire sånne thai-blå (og like bra som to hyppere). De andre merkene er svake i forhold, men funker fint. Ta gjerne to med en gang med mindre det er roche.. Eller tja, hvis du aldri har tatt bon før bør du kanskje begynne med én

Sobril og diazepam er benzodiazepin ja.. Noen som husker hva vival er? benzo eller flunitrazepam?
Vis hele sitatet...
aldri tatt valium lignende medisin. Har prøvd hasj, effedrin og nugmet(havnet i dyp søvn i 30 timer)

Bør jeg starte med 2?
Du blir dum av piller.. Og blåvalium er rart, er jo mer loka dagen etter..
Piller er narkisdop,lett å bli avhengig og begynne å stjele for morro,dra på jobb pillefjern og tro at ingen merker no,bare teit
Det var vel ingen som spurte om man ble dumme av dem. Alle som vet litt om piller vet at man ikke skal overdrive bruken. Selv syns jeg det er kjempedeilig å ta litt blå eller grønne en gang i blandt, men det blir noen måneder mellom hver gang her i gården gitt.

Rizzla: Hvis du aldri har tatt noe sånt før foreslår jeg at du begynner med en. Du skal kjenne virkningen etter max en halvtimes tid. De funker en stund, så da er det bare å legge på en til hvis den første ikke funka nok etter din smak. Anbefaler å kombinere med hasj (pilla først, så en joint 15-20 min. senere.
Fiks deg no vanlig valium, min mening er at blå valium bare er en ræva etterlingning. men kan jo hende jeg har fått tak i no dritt blå valium å da :P
Å hvorfor ikke bare fyre maisærn, er jo digg å se på film etter noen trekk.
blå valium er vel vanligvis litt "gamle" siden de ikke selger de i norge (nå lenger hvartfall).
Kanskje derfor "vanlige" funker bedre på mange
Det kan også ha noe med at de fleste blåvalium som selges i norge ikke er ordentlig valium. Roche lager Valium, de andre er etterligninger. De er gjerne laget i Thailand eller østeuropa og inneholder nok rett og slett mindre virkestoff..
Sobril funker bra til en slapp av kveld med film. Kan råde til å ta en, å spe på med en til etter en halltime-times tid

Valium er sterkere og kan slå deg loddrett ut i timesvis
EN sobril hjelper jo ingenting... Og man bli da ikke "slått ut" av valium, om du ikke tømmer 2 bokser eller noe :S
Det som er fint med sobril framfor valium er at det varer myye lenger. Det dumme er at det tar lenger tid før de funker
Sist endret av halla; 21. mars 2006 kl. 00:28.
Dead Man Walking
Thysanoptera's Avatar
Jeg heiv i meg 13 blåvalium på fylla. Da hadde jeg aldri tatt piller i forbindelse med alkohol. Resultatet ble et monster av en idiot som var helt ute av kontroll. Dette var såpass villt at jeg nå vet at piller er noe jeg ikke kommer til å stifte noe særlig nærmere bekjentskap med. Var faktisk ikke så lengesiden heller dette :P

Men anyways, er som noen sier mange blåvalium der ute som rettogslett ikke funker, men får du noen som funker så smeller det temmelig bra. Sobril er heller ikke å forakte, og kjøper du Sobril er det som oftest Sobril som funker og ikke noen etterligninger...
uten alkoholen hadde du sikkert bare sovna
Du får hive i deg noen somadril De funker :P spis en 2-3 stk og du er flott i formen
Eller, hvis man rett og slett klarer å regulere inntaket sitt, 'går alt helt fint'. Alt med måte, eller..?
stesolid + somadril er fin,fin form
Sobril er overhodet ikke dritt. Valium og diazepam har en pangvirkning og stoffet er i kroppen i en halvtimestid. Sobril har en mye lengre effekt, og er i kroppen i rundt 12 timer. Jeg synes Sobril er bedre enn Valium, men det er jo så veldig forskjellig hvordan det virker på folk. Men jeg bruker det til det skal brukes for, ikke misbruk, så jeg får det jeg trenger av psykiater. ^^
blåvalium er mye sterkere enn vanelig, her jeg hørt av en kamerat....
(ノಠ益ಠ)ノ彡┻━┻
Alphanio's Avatar
Sitat av Jeb
Du blir dum av piller.. Og blåvalium er rart, er jo mer loka dagen etter..
Vis hele sitatet...
Haha.. Så sant som sagt. Spiser man 20 piller over 1 ukes tid så blir man helt loka i flere uker etterpå. Kjenner også litt fjærnhet dagen etterpå om man spiser kansje 2stk. Men der å da under denne såkalte rusen kjenner man ingenting, men legger kansje merke på oppførselen att man blir litt mer pratsom og slikt.

Man blir ikke irreversable dum av piller men man føler ikke att man følger med like bra etterpå til den perioden er over.

Har forresten adlri sett noe annet en blå valium, hehe.

*edit*
Og det er ikke noe å ruse seg på. Funker for folk som er innrøkte på hasj til å få effekt igjen, funker å røyke sammen med hasj og bli poco-loco. Funker til å bli mer gal enn vanlig på fylla. Funker til tannlege timer. Men synes ikke det er noe å ruse seg på selv om mange er glad i det.
Sist endret av Alphanio; 23. mars 2006 kl. 13:27.
Dead Man Walking
Thysanoptera's Avatar
Piller ja... Har en litt morsom historie om to tidligere kamerater som stjal en bil i pillerus, dro til en storby med trunken full av softguns, hvor de stopper og selger de som ekte pistoler på gata, noe som gjorde flere personer svært sinte på dem, selvfølgelig. Uansett så havnet de i fengsel, men der ble det for villt for han ene, så han ble overført til kvinnefengselet. :P IDIOTER!

EDIT: Sorry for litt offtopic, men kom nettopp på dette igjen.. hehe
valium funker ikke i en halvtime, men en ca 4t.
▼ ... noen uker senere ... ▼
er ikke blå valium veldig skjelden ?
men uansett vil jeg si du skal
prøve noe midere først..
Imovane kanskje :P
den får du hos legen med en gang, jeg gjorde iallefall det:P
Imovane er bare sovemedisin da, ikke beroligende. Du kan ikke ruse deg på imovane.
Sobril er ikke det samme som valium. sobril er nesten ingenteng iforhold til valium.
http://www.felleskatalogen.no

pillebibelen....sjekk ut der foer du kaster i deg tabletter....

uansett, blaavalium er snop...du kan gomle de med temmelig god samvittighet :P spis et par tre stk og vent en time du burde kjenne deg litt segen i formen og kanskje litt flirete og jaevlig avslappa, deilig aa strekke seg...jeg faar matkick paa piller oxo. deilig aa kombinere med noen pils!

6pack, 5 blaa, rev og noen kompiser det blir d slakkerparty av ! men vaer obs, doemmekraften forsvinner nesten helt paa piller.... du kan finne paa ting du aldri ville gjort hadde du tenkt to ganger....som feks aa kjoere bil eller stjele noe teit eller whatever som ramler inn i hodet ditt aa finne paa....

aldri gjort saa mye dumt som i pillerus...men d e snax eingang i blandt!
Blåvalium skal brukes til medisin! ikke stapp i deg disse bare for og bli sløv, kjedelig! Anbefaler å bruke disse dagen derpå blanda med pils.
chanel: ka e d du bruke som avatar? ser jo mistenkelig ut som ein dramadol ???

beklager, jeg mener ikke d som et angrep.... er enig.. spiser personlig kun piller i moerke perioder og paa fly...
Sist endret av charras; 9. april 2006 kl. 13:06.
tok bare et bilde jeg fant på pcen min. no harm done
Sitat av Rizzla
Har en kompis som har en del sobril og valium liggende. Lurte på om valiumen var noe å ruse seg på? Prisen på disse lå på 25kr per tablett. Er ikke ute etter en party-rus men noe som jeg kan kose meg med alene, mens jeg ser en film og slapper av eller noe. Og hva er blå-valium?
Vis hele sitatet...

ruse og ruse..du blir faen så slapp. kan ligne litt på å bli skikkelig skækk
legg den under tunga å du vil få raskere kreftigere effetkt ca 20 min
piller er knall, ta 2-3 valium (blå) under tunga og kos deg.
Har hatt noen blåvalium som det stod ARDIN på og med delestrek. Noen som vet noe om de?? Er det bare bøff eller??
Har nesten et helt brett med sobril, og lurer defor på om noen har et tips til hvordan eg burde bruke de. Best å bare ta et par, og chille med en film eller noe. Eller er det fett å kombinere d med alkohol?
Hvis du bare skal kule`n er det best å ta et par tre stk. Kombinert med alkohol blir man fort litt mer rotete og stukete i hodet men i fin form da oxo
Sitat av mxyzptlk
Det spørs helt hvilke blåvalium du har da. Har du Roche (noe jeg tviler på), funker den bedre enn fire sånne thai-blå (og like bra som to hyppere). De andre merkene er svake i forhold, men funker fint. Ta gjerne to med en gang med mindre det er roche.. Eller tja, hvis du aldri har tatt bon før bør du kanskje begynne med én

Sobril og diazepam er benzodiazepin ja.. Noen som husker hva vival er? benzo eller flunitrazepam?
Vis hele sitatet...


Ardin blå valium er vell de det er mest av nå for tiden... De blir smugglet fra pakistan og videre til norge.. Men sikkert en godel forskjell om de er gamle eller ikke.... Vival,stesolid er det samme som valium.
Valium er bare et navn på et legemiddel som innholder virkestoffet diazepam... Noe de andre også gjør

Sitat av Mister_Kenneth
blåvalium er mye sterkere enn vanelig, her jeg hørt av en kamerat....
Vis hele sitatet...

Blå valium skal inneholde 10mg diazepam, vanlig valium(vival, stesolid) inneholder maks 5 mg

Sitat av SLIPKNOTBOY
Har hatt noen blåvalium som det stod ARDIN på og med delestrek. Noen som vet noe om de?? Er det bare bøff eller??
Vis hele sitatet...

De er helt perfekte de som det står ardin på!! Kompis som bruker mye vanlig norsk valium(sikkert spist4-5 vanlig roche 5mg valium annen dag i flere år. Får lovlig utskrevet av lege pga angst!)....Han gikk helt i taket når han prøvde et par av de!! Han var iallfall kjempefornøyd!! Holdt nesten med en om dagen da

Sitat av z10an
Haha.. Så sant som sagt. Spiser man 20 piller over 1 ukes tid så blir man helt loka i flere uker etterpå. Kjenner også litt fjærnhet dagen etterpå om man spiser kansje 2stk. Men der å da under denne såkalte rusen kjenner man ingenting, men legger kansje merke på oppførselen att man blir litt mer pratsom og slikt.

Man blir ikke irreversable dum av piller men man føler ikke att man følger med like bra etterpå til den perioden er over.

Har forresten adlri sett noe annet en blå valium, hehe.

*edit*
Og det er ikke noe å ruse seg på. Funker for folk som er innrøkte på hasj til å få effekt igjen, funker å røyke sammen med hasj og bli poco-loco. Funker til å bli mer gal enn vanlig på fylla. Funker til tannlege timer. Men synes ikke det er noe å ruse seg på selv om mange er glad i det.
Vis hele sitatet...
Man blir absolut treig i hodet av for mye piller.... Spesielt rohypnol og flunipam.... Blir meg ikke selv før flere dager etterpå! Passer dårlig når du har en jobb som krever full konsentrasjon hele tiden!! Men det er sinnsykt digg med et par innimellom da

Ligge på sofan, se en god film, dama i armkroken + 2 blå innabords!! Ingen ting som slår det

Sitat av Foamy
er ikke blå valium veldig skjelden ?
men uansett vil jeg si du skal
prøve noe midere først..
Imovane kanskje :P
den får du hos legen med en gang, jeg gjorde iallefall det:P
Vis hele sitatet...

Kjenner du rette folk er det lettere og få tak i blå enn vanlig norske....

Sitat av Mister_Kenneth
blåvalium er mye sterkere enn vanelig, her jeg hørt av en kamerat....
Vis hele sitatet...
Blåvalium innholder(skal iallefall) inneholde 10mg diazepam, vanlig inneholder 5mg og 2,5mg(?)

fffdfdfefeefef kjkjkj kjjkjj lklklkl
Sist endret av marius80; 14. april 2006 kl. 23:58.
Sitat av mxyzptlk
Imovane er bare sovemedisin da, ikke beroligende. Du kan ikke ruse deg på imovane.
Vis hele sitatet...
mener Imovane gir en effekt om man drikker men jeg skal ikke påstå noe der
(ikke prøv) hehe :P
jeg vil kalle valium kveldskos+fil.....
▼ ... flere år senere ... ▼
Jeg lurer på, hva kategoriserer bon mot andre piller? Det må finnes en definerbar grense et sted, noen som kan utdype denne ?
Takk, xtapo. Skjønte ikke hva han mente.

Eller, jeg skjønner fortsatt ikke helt hva du mener, DataSnook. Hva mener du egentlig med dette? En grense mellom hva? Mener du hvilke kjennetegn legemidlene i benzodiazepinergruppen har?

Benzodiazepiner har ihvertfall egne bindingsseter å binde seg til, som derfor kalles benzodiazepinreseptorer. Disse finner man på GABAA-reseptorene. GABAA-reseptorene er ionotrope reseptorer, som betyr at de formidler rask hyperpolarisering. De er delt inn i fem subenheter. Benzodiazepinreseptorene ligger på α1- og γ2-subenheten og virker ved å øke frekvensen på åpning av Cl- -kanalene. Det forsterker altså effekten av GABA, som er den viktigste inhibitoriske transmitteren i nervesystemet.
Sist endret av exocytose; 8. desember 2009 kl. 18:18.
at det må finnes andre piller enn de som regnes som Benzo'er som får deg føkka i hue. Forøvrig skjønte jeg ingenting av det du nettopp skrev, så avansert språk gjør meg bare dummere.

eller er det slik at alle piller blir kategorisert som bon?
Jeg skrev hva som kjennetegner benzodiazepiner. Forenklet sagt kan man si at de binder seg på de samme plassene.

Det finnes da flere legemidler som gjør deg "føkka i hue", hvis jeg forstår den beskrivelsen. Du mener legemidler som gir en form for rus? Opioider, som morfin, ketobemidon(Ketorax, Ketogan), kodein(f.eks Pinex Forte) fentanyl, oksykodon(OxyNorm, Oxycontin) osv, gir alle en rus. Barbitutarer, som ligner veldig på benzodiazepiner gir også en rus. Metylfenidat(Ritalin, Concerta) er legemidler som gir en helt forskjellig rus enn benzodiazepiner. Omtrent alle legemidler med en rød trekant gir en form for rus, selv om ikke alle er like behagelige.

Det finnes da enormt mange forskjellige piller, og selvfølgelig blir ikke alle kategorisert som benzodiazepiner. Du har vel hørt om f.eks paracet?
Sist endret av exocytose; 8. desember 2009 kl. 18:47.
Altså, det er mulig dette varierer noe fra miljø til miljø akkurat som mange andre uttrykk, men der jeg kommer fra har "bon" alltid betydd benzoer, altså valium, hyppere, sobril, vival, xanor, osv. Andre piller man blir "fucka i hue" av er ikke bon. Der jeg kommer fra.

exo: Tror han mente hva bon betyr, ikke hva benzoer er.
Jeg har ikke spurt hva bon betyr, jeg vet at det er benzodiazepiner, men takk for svar. Virker som om dere har litt problemer med å forstå måten jeg uttrykker meg på, med tanke på at dette fort ble veldig formelt. Men barbiturater var nok det jeg var ute etter å høre.

Og ja, jeg har hørt om paracet. Bare sånn, hva faen?

bon har alltid vært benzo'er i mitt miljø også Xtapola.. Andre piller er heller ikke kategorisert som bon altså, bon er bon. Derfor jeg lurte på hva disse kalles. Bra svar exocy, du nevnte mange. Takk