Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 16413
Har noen tabletter som gis til folk med ADHD, de heter Racemisk amfetamin, og skal visstnok være en blanding av 2 typer amfetamin (1 good and 1 bad!?)
Har prøvd å spist 1 tablett, men merket ikke noe særlig, eneste at det sved litt i øynene etter en stund
Men d må da gå an å ruse seg på disse, evt knuse dem og snorte?? Eller er det mulig å få skillt ut den "gode" amfen sånn at du kan ruse deg på den!?!?!
Sist endret av ivioyner; 7. januar 2006 kl. 01:12. Grunn: Fjernet bold
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Det norske preparatet Dexamin 5 mg inneholder sulfatet av racemisk amfetamin, dvs like deler deks- og levoamfetamin. Preparatet har vært produsert ved Kragerø apotek som en service for det norske markedet etter at det ble avregistrert som farmasøytisk spesialpreparat i 1996. Preparatet var på markedet som farmasøytisk spesialpreparat under navnet Amfetamin 5 mg fra 1982, men navnet ble endret til Dexamin 5 mg i 1990. For å unngå mulige misforståelser i forhold til virkestoffet i tablettene, er det bestemt at preparatnavnet fra desember 2000 skal endres til Racemisk Amfetamin 5 mg tabletter.
Vis hele sitatet...
http://www.helsetilsynet.no/template...s____7535.aspx

Er klart at disse har en rusvirkning. Fant masse info på første google-søk, prøv det neste gang.
Det er tvilsomt at den ene typen amfetamin er bad, men den kan godt være inaktiv eller mindre aktiv. En racemisk blanding vil si at amfetamin har et kiralt senter (f.eks. ett karbonatom med fire forskjellige grupper som er koblet til.) Dette gir mulighet for stereoisomere versjoner, siden en stereoisomer versjon orienterer seg annerledes i rommet, er det ikke sikkert den ene versjon vil passe på en reseptor den andre passer på. Siden begge er i legemiddelet er det liten sannsynlighet for at noen av versjonene er farlige (i den grad amfetamin er ufarlig), derfor vil jeg tro at det er liten vits å prøve seg på å kvitte seg med et av isomerene, noe som også (vanligvis) er en veldig komplisert prosess med bruk av selektive reagenser.
Jeg fikk en gang for ca. 2 år siden 6 dexamfetamin tabletter og de funka nesten som speed, og jeg var våken i nesten 3 døgn når jeg spiste de 6.
Sist endret av Tias; 7. januar 2006 kl. 17:58.
Dextroamfetamin har en kraftigere virkning men kortere virkning enn Levoamfetamin som da jo har en lengre men svakere virkning. Mulig det var omvendt men dette er hvertfall forskjellen.
Det er denne forskjellen jeg er 98% sikker man ubevist mener når det er snakk om "rockepepper" vs "våkenpepper".
er detta dexamfetamin ?
Dexamfetamin er dextroamfetamin ja hvis det var det du lurte på.
Mulig det faktisk er dexamfetamin som er navnet men jeg er så vant til å lese om dextrometorfan vs levometorfan. Dex vil jeg derfor tippe er en forkortelse for dextro
Trådstarter
9 2
"Det norske preparatet Dexamin 5 mg inneholder sulfatet av racemisk amfetamin, dvs like deler deks- og levoamfetamin. Preparatet har vært produsert ved Kragerø apotek som en service for det norske markedet etter at det ble avregistrert som farmasøytisk spesialpreparat i 1996. Preparatet var på markedet som farmasøytisk spesialpreparat under navnet Amfetamin 5 mg fra 1982, men navnet ble endret til Dexamin 5 mg i 1990. For å unngå mulige misforståelser i forhold til virkestoffet i tablettene, er det bestemt at preparatnavnet fra desember 2000 skal endres til Racemisk Amfetamin 5 mg tabletter."

Sånn som jeg forstår dette, inneholder racemisk amfetamin både dextroamfetamin og levoamfetamin, altså 1 bad og 1 good (hvis du tenker at den som bare holder deg våken er bad og den som "rocker" er good =)). Da burde det vel også gå an og skille de to stoffene fra hverandre.. noen som har peiling på om det er mulig eller?

Evt. hvor mange slike 5 mg Racemisk amfetamin piller bør du spise for å få en rus?? Tviler hvertfall på om det er særlig sunt å spise mange av dem :O
Mener du synker litt lavt om du skal prøve å ruse deg på noen tabletter som har 5mg "amf" i seg.
men men
Du må sikkert spise 30-50 stk for at de skal ha noen særlig rusende effekt, og da skjønner du sikkert selv at dette ikke er et preparat man ruser seg på!
Vel.. hvis alternativet er å bruke speed du kjøper på gata, ville jeg mye heller poppet 30-50 stk..!
Amfetamin er vel ett av de stoffene jeg hater mest etter mye experimentering på meg selv, men skal man først bruke det så er det MYE "sunnere" å bruke tabletter som du VET hva inneholder, pepper jo som regel bøffet ut med gud-vet-hva..