Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 4907
Jeg digger dokumentarer som handler om fengsler. Har ikke sett noen stor tråd/guide her inne om dette. Så derfor lager jeg en.

Så, here we go...

Lockup Raw
Disse dokumentarene tar for seg amerikanske fengsler. De vises på kanalen MSNBC.

Lockup Raw - Predatory Behavior
Lockup Raw - Predatory Behavior del 1
Lockup Raw - Predatory Behavior del 2
Lockup Raw - Predatory Behavior del 3
Lockup Raw - Predatory Behavior del 4
Lockup Raw - Predatory Behavior del 5
Lockup Raw - Predatory Behavior del 6

Lockup Raw - Prison Love
Lockup Raw - Prisen Love del 1
Lockup Raw - Prisen Love del 2
Lockup Raw - Prisen Love del 3
Lockup Raw - Prisen Love del 4
Lockup Raw - Prisen Love del 5

Lockup Raw - 2 hour special
Lockup Raw - 2 hour special del 1
Lockup Raw - 2 hour special del 2
Lockup Raw - 2 hour special del 3
Lockup Raw - 2 hour special del 4
Lockup Raw - 2 hour special del 5
Lockup Raw - 2 hour special del 6
Lockup Raw - 2 hour special del 7
Lockup Raw - 2 hour special del 8
Lockup Raw - 2 hour special del 9
Lockup Raw - 2 hour special del 10
Lockup Raw - 2 hour special del 11
Lockup Raw - 2 hour special del 12
Lockup Raw - 2 hour special del 13
Lockup Raw - 2 hour special del 14

Lockup - Tattooed Eyeballs
Lockup - Tattooed Eyeballs del 1


Lockdown
Dette er en dokumentar som også tar for seg amerikanske fengsler. Sendes av kanalen National Geographic.

Lockdown - County Jail
Lockdown - County Jail del 1
Lockdown - County Jail del 2
Lockdown - County Jail del 3
Lockdown - County Jail del 4
Lockdown - County Jail del 5

Lockdown - Oak Park Heights Supermax
Lockdown - Oak Park Heights Supermax del 1
Lockdown - Oak Park Heights Supermax del 2
Lockdown - Oak Park Heights Supermax del 3
Lockdown - Oak Park Heights Supermax del 4
Lockdown - Oak Park Heights Supermax del 5

Lockdown - North Branch Correctional Institute
Lockdown - North Branch Correctional Institute del 1
Lockdown - North Branch Correctional Institute del 2
Lockdown - North Branch Correctional Institute del 3
Lockdown - North Branch Correctional Institute del 4

Lockdown - San Quentin 1.5 Hour Special
Lockdown - San Quentin 1.5 Hour Special del 1
Lockdown - San Quentin 1.5 Hour Special del 2
Lockdown - San Quentin 1.5 Hour Special del 3
Lockdown - San Quentin 1.5 Hour Special del 4
Lockdown - San Quentin 1.5 Hour Special del 5
Lockdown - San Quentin 1.5 Hour Special del 6
Lockdown - San Quentin 1.5 Hour Special del 7
Lockdown - San Quentin 1.5 Hour Special del 8
Lockdown - San Quentin 1.5 Hour Special del 9

Lockdown - Maximum Security
Lockdown - Maximum Security del 1
Lockdown - Maximum Security del 2
Lockdown - Maximum Security del 3
Lockdown - Maximum Security del 4
Lockdown - Maximum Security del 5


Life in Prison: A Project Envision Documentary
En 30 minutters dokumentar som tar deg med inn i 3 av California's statlige fengsel, samt California Medical Facility. CMF brukes til de eldste og sykeste fangene i delstaten.

Life in Prison: A Project Envision Documentary del 1


Louis Theroux: A Place For Paedophiles
Ikke akkurat ett fengsel. Men ikke langt unna heller. Louis Theroux, en kjent BBC reporter/journalist får komme inn i Coalinga Mental Hospital i California. CMH huser over 500 overgripere, for det meste barne-overgripere. CMH er forresten stedet overgripere havner etter de har sonet straffen sin. Stakkars mennesker.

Louis Theroux: A Place For Paedophiles del 1
Louis Theroux: A Place For Paedophiles del 2
Louis Theroux: A Place For Paedophiles del 3
Louis Theroux: A Place For Paedophiles del 4
Louis Theroux: A Place For Paedophiles del 5
Louis Theroux: A Place For Paedophiles del 6

Louis Theroux Behind Bars
Denne dokumentaren handler om San Quentin i California. Ett av USA's mest beryktede fengsel. Her intervjuer Louis Theroux seriemordere, overgripere og gjeng medlemmer.

Louis Theroux Behind Bars del 1
Louis Theroux Behind Bars del 2
Louis Theroux Behind Bars del 3
Louis Theroux Behind Bars del 4
Louis Theroux Behind Bars del 5 - del 5 er slettet pga copyright problemer.
Louis Theroux Behind Bars del 6

Det var de jeg kunne komme på i farta. Håper dere vet om noen flere som jeg ikke vet om.
Syntes doks om sør-amerikanske og egentlig alt untatt nord-amerikanske fengsler er mye mer interessant å seppåh.

her er en: http://www.youtube.com/watch?v=FLuZVLojKJw Casa dos mortos, eller hus for de døde sånn direkte oversatt. det er fra et psykiatrisk fengsel i Brazil.

Dem blir rett og slett slengt inn på ubestemt tid for å råtne, uten behandling. osv.
Denne kommer du muligens til å like;http://www.prisonexp.org/psychology/6. En gruppe psykologer ville se hvordan mennesker utvikla seg ved undertrykkelse(fange) og makt(fengselsbetjent). Ganske intressant eksperimentet.
Her

http://www.youtube.com/user/omibblockdown

OT:

Har sett en del av disse dokumentarene, og lurer på følgende.

Ser at en del sitter fengslet i flere år pga forhandlinger om og påvente av dom.

Si at jeg sitter i 5 år, og så får en dom på 10 år. Jeg overføres så til det statlige fengselet der jeg skal sone. Blir de da 5 årene jeg allerende har sonet trukket fra dommen på 10 år
Sitat av Ozzfan Vis innlegg
Her

http://www.youtube.com/user/omibblockdown

OT:

Har sett en del av disse dokumentarene, og lurer på følgende.

Ser at en del sitter fengslet i flere år pga forhandlinger om og påvente av dom.

Si at jeg sitter i 5 år, og så får en dom på 10 år. Jeg overføres så til det statlige fengselet der jeg skal sone. Blir de da 5 årene jeg allerende har sonet trukket fra dommen på 10 år
Vis hele sitatet...
Etter hva jeg har forstått; ja. Men de har en del merkelige dommer som minner litt om det norske forvaringssystemet. 15 to life osv.
Sitat av bronsky Vis innlegg
Etter hva jeg har forstått; ja. Men de har en del merkelige dommer som minner litt om det norske forvaringssystemet. 15 to life osv.
Vis hele sitatet...
I såfall må jeg vel da sone de siste 10 årene før ett "parole board" kan avgjøre om jeg evt kan løslates eller om jeg må sone videre?
Sitat av jegermeg Vis innlegg
Jeg digger dokumentarer som handler om fengsler. Har ikke sett noen stor tråd/guide her inne om dette. Så derfor lager jeg en.
(-)
Louis Theroux: A Place For Paedophiles
Ikke akkurat ett fengsel. Men ikke langt unna heller. Louis Theroux, en kjent BBC reporter/journalist får komme inn i Coalinga Mental Hospital i California. CMH huser over 500 overgripere, for det meste barne-overgripere. CMH er forresten stedet overgripere havner etter de har sonet straffen sin. Stakkars mennesker.
(-)
Det var de jeg kunne komme på i farta. Håper dere vet om noen flere som jeg ikke vet om.
Vis hele sitatet...
Jeg kan ikke fordra fengselsfilmer, -serier eller -dokumentarer, så kan ikke hjelpe deg med noen tips.

Var faktisk fordi jeg misliker det at jeg stakk innom tråden din, for å se hva det dreide seg om.
Setningene jeg har uthevet fikk meg til å stusse. Hva mener du egentlig med "stakkars mennesker"?

Jeg skrev et langt innlegg her, men visket ut - ikke opp til meg å dømme. Fikk det rett og slett ikke til å stemme, at noen kan lage underholdning av noe sånt, og at noen ser på.
Jeg anbefaler deg å google med søkeordene "statistikk over pedofile straffedømtes tilbakefall".

Samtidig kan du jo ta en titt på denne oversikten, over prosentvis antall fanger per innbyggere, hvor USA ligger flere hestehoder foran noe annet land.

http://chartsbin.com/view/eqq
Sitat av Bellissimolto Vis innlegg
Jeg kan ikke fordra fengselsfilmer, -serier eller -dokumentarer, så kan ikke hjelpe deg med noen tips.

Var faktisk fordi jeg misliker det at jeg stakk innom tråden din, for å se hva det dreide seg om.
Setningene jeg har uthevet fikk meg til å stusse. Hva mener du egentlig med "stakkars mennesker"?

Jeg skrev et langt innlegg her, men visket ut - ikke opp til meg å dømme. Fikk det rett og slett ikke til å stemme, at noen kan lage underholdning av noe sånt, og at noen ser på.
Jeg anbefaler deg å google med søkeordene "statistikk over pedofile straffedømtes tilbakefall".

Samtidig kan du jo ta en titt på denne oversikten, over prosentvis antall fanger per innbyggere, hvor USA ligger flere hestehoder foran noe annet land.

http://chartsbin.com/view/eqq
Vis hele sitatet...
"Stakkars mennesker" var ment til alt, ikke bare til overgriperne. Så nå at setningen var plassert litt feil sted.

Uansett. Med "stakkars mennesker" mener jeg at ingen fortjener å sitte i sånne fengsler som er i USA. Å være bura inne i kjempesmå celler i store haller med bråk og spetakkel døgnet rundt. Spørr du meg er hele systemet der borte på trynet. Ikke rart nesten alle fyker rett inn i fengslen igjen.

En annen ting de har der borte, er isolasjonsceller/fengsel. Hvor mennesker sitter helt alene opp til flere år. Åssen kan de tro at ett mennesker skal bli bedre av det? Man blir jo gal av det etterhvert. Så også på en av dokumentarene hvor det var en fyr som ble sendt rett fra 3 år i isolasjon til rett ut på gata. Det er jo dømt til å gå til helvete.

Så jo, jeg syns det er bra at det er noen som lager "underholdning" av dette. Så får folk se hvor på trynet det er, og kanskje noen hadde giddet å gjort noe med det.
Knowledge is key
Dudew8's Avatar
beyond scared straight er en dokumentar om ungdom i dårlige situasjoner som får besøke fengsler og fanger for å endre på livet sitt, jeg syns det var ganske spennende og se på.. serien er ny, men det skal være en gammel en fra 90 tallet også..

her er link til TPB:
http://thepiratebay.org/search/beyon...straight/0/7/0
Sitat av jegermeg Vis innlegg
"Stakkars mennesker" var ment til alt, ikke bare til overgriperne. Så nå at setningen var plassert litt feil sted.

Uansett. Med "stakkars mennesker" mener jeg at ingen fortjener å sitte i sånne fengsler som er i USA. Å være bura inne i kjempesmå celler i store haller med bråk og spetakkel døgnet rundt. Spørr du meg er hele systemet der borte på trynet. Ikke rart nesten alle fyker rett inn i fengslen igjen.

En annen ting de har der borte, er isolasjonsceller/fengsel. Hvor mennesker sitter helt alene opp til flere år. Åssen kan de tro at ett mennesker skal bli bedre av det? Man blir jo gal av det etterhvert. Så også på en av dokumentarene hvor det var en fyr som ble sendt rett fra 3 år i isolasjon til rett ut på gata. Det er jo dømt til å gå til helvete.

Så jo, jeg syns det er bra at det er noen som lager "underholdning" av dette. Så får folk se hvor på trynet det er, og kanskje noen hadde giddet å gjort noe med det.
Vis hele sitatet...
Enig med deg om fengselssystemet, spesielt i usa. Som du ser av linken jeg la ved, har de ca 7,5% av befolkningen i fengsel til enhver tid. Når du i tillegg ser på statistikker over hvor mange fargede det sitter osv, så er det et stygt bilde. På toppen av det hele er de det eneste landet i vår vestlige sfære, som dreper sine egne innbyggere overlagt.
Jeg er allergisk mot fengselsfilmer fordi jeg har fått nok fengsel personlig.
Visste du at det i norge er fullt lovlig å isolere fanger helt og holdent i flere påfølgende perioder? I Ullersmo fengsel, i den såkalte "bunkersen" er det folk som har sittet sammenhengende i tre år. Selv om fengselsvesenet selv har uttalt at det ikke bør overskride 2,5 år maks, Du kunne jo ta med kamera og dra til det nye sikkerthetsfengselet i Ringerike, eller Ila landsfengsel og sikringsanstalt. Eller heter vel ikke sikringsanstalt lenger, etter at sikringsinstituttet ble nedlagt.. forvaring - erstatteren for sikringsinstiuttet er nesten det samme. Folk kan sitte på stadig tillegg der i noen tiår også. Nok å ta tak i her hjemme også. Hjemmesiden til KROM, Norsk forening for kriminal reform http://www.krom.no/ , har endel opplysninger.
Vel vel.. nok fengsel i denne omgang. Ha en fin dag!
Sitat av Bellissimolto Vis innlegg
Enig med deg om fengselssystemet, spesielt i usa. Som du ser av linken jeg la ved, har de ca 7,5% av befolkningen i fengsel til enhver tid. Når du i tillegg ser på statistikker over hvor mange fargede det sitter osv, så er det et stygt bilde. På toppen av det hele er de det eneste landet i vår vestlige sfære, som dreper sine egne innbyggere overlagt.
Jeg er allergisk mot fengselsfilmer fordi jeg har fått nok fengsel personlig.
Visste du at det i norge er fullt lovlig å isolere fanger helt og holdent i flere påfølgende perioder? I Ullersmo fengsel, i den såkalte "bunkersen" er det folk som har sittet sammenhengende i tre år. Selv om fengselsvesenet selv har uttalt at det ikke bør overskride 2,5 år maks, Du kunne jo ta med kamera og dra til det nye sikkerthetsfengselet i Ringerike, eller Ila landsfengsel og sikringsanstalt. Eller heter vel ikke sikringsanstalt lenger, etter at sikringsinstituttet ble nedlagt.. forvaring - erstatteren for sikringsinstiuttet er nesten det samme. Folk kan sitte på stadig tillegg der i noen tiår også. Nok å ta tak i her hjemme også. Hjemmesiden til KROM, Norsk forening for kriminal reform http://www.krom.no/ , har endel opplysninger.
Vel vel.. nok fengsel i denne omgang. Ha en fin dag!
Vis hele sitatet...
Ja, det kom kanskje litt feil ut i åpnings-posten min. Jeg sitter ikke å ser på disse dokumentarene fordi det er morsomt og "enkel underholdning". Men fordi jeg syns det er interessant. Luckup dokumentarene syns jeg faktisk er vinklet på en utrolig idiotisk måte. En måte som dytter fangene enda lenger ned i søla, som om de bare er dumme og teit og ikke fortjener bedre. Men klarer man å se forbi det er det veldig interessant faktisk. Lockdown dokumentarene er noe bedre laget.

Dødsstraff er også noe jeg er imot. Uansett hva en person har gjort. Utrolig at USA fortsatt holder på med det. Jeg lurer på hva som foregår oppi hodet til mennesker som støtter dødsstraff, de er ikke særlig mye bedre enn den dømte hvertfall. Vi har selv hatt et drap i familien, hvor noen i nær familie ble drept. Å jeg unner drapsmannen på ingen måte verken dødsstraff eller livstid.

Nei, jeg var ikke klar over at Norge også har isolat som man kan sitte på i mange år. Hva må man gjøre for å havne opp der? Jeg regner med at terskelen for å havne opp på norskt isolat, er noe høyere enn i USA? I USA virker det som man kan havne på isolat for den minste lille ting.
Sitat av jegermeg Vis innlegg
Ja, det kom kanskje litt feil ut i åpnings-posten min. Jeg sitter ikke å ser på disse dokumentarene fordi det er morsomt og "enkel underholdning". Men fordi jeg syns det er interessant. Luckup dokumentarene syns jeg faktisk er vinklet på en utrolig idiotisk måte. En måte som dytter fangene enda lenger ned i søla, som om de bare er dumme og teit og ikke fortjener bedre. Men klarer man å se forbi det er det veldig interessant faktisk. Lockdown dokumentarene er noe bedre laget.

Dødsstraff er også noe jeg er imot. Uansett hva en person har gjort. Utrolig at USA fortsatt holder på med det. Jeg lurer på hva som foregår oppi hodet til mennesker som støtter dødsstraff, de er ikke særlig mye bedre enn den dømte hvertfall. Vi har selv hatt et drap i familien, hvor noen i nær familie ble drept. Å jeg unner drapsmannen på ingen måte verken dødsstraff eller livstid.

Nei, jeg var ikke klar over at Norge også har isolat som man kan sitte på i mange år. Hva må man gjøre for å havne opp der? Jeg regner med at terskelen for å havne opp på norskt isolat, er noe høyere enn i USA? I USA virker det som man kan havne på isolat for den minste lille ting.
Vis hele sitatet...
Kjipt med det drapet i familien! Da har du hatt endel å tenke gjennom som mange slipper.

Beklager hvis det virket som jeg prøvde å disse deg i første innlegget. Jeg kokte først litt over.

Satt sammen med pedo'er selv. En av dem, som hadde fulgt behandlingsopplegget, og i samtalegruppene fortalte hvor omvendt han var, viste en annen gris bilde av datteren på 7, og sønnen på 9, som han var dømt for voldtekter av, og gliste da han sa: jeg gleder meg skikkelig til å komme hjem.. Man vet at mer enn halvparten av dem vil forgripe seg igjen hvis de får anledning. Derfor de fleste av dem flytter til Vietnam og sånne steder, som Gary Glitter.

Jeg aner ikke hva man må gjøre i statene, har såvidt fått med meg litt i aviser og på nett. Må innrømme at jeg er så ferdig med fengsel at jeg blar eller zapper forbi.

Terskelen for vanlig tre ukers isolat i norske fengsler er f.eks å nekte å avlegge urinprøve, nekte å etterkomme pålegg fra betjent - uansett hvor idiotisk det måtte være, delta i markeringer som arbeidsnekt; eller nekte for egen del, osv. Ikke så høy altså.

For å komme i lengre periode i isolat er det enten vold, planlegging av kriminalitet, gjentatt gjenstridig oppførsel, eller omsetning av dop - utenfor eller innenfor.

Han som satt der i tre år ble sendt rett dit, etter å ha fått dom for organisering av dopsalg utenfor, samt salg innefor murene. Han fikk 12 år tillegg til en allerede lang dom, og sonet tre år som ekstrastraff (tre år av dommen altså, ikke i tillegg til, med straff mener jeg isolasjonen), på tross av at advokater, EMD og andre protesterte.

Emd påpeker forøvrig hvert år varetektspraksisen i Norge. At folk sitter for lenge på glattcelle, og i varetekt før sakene kommer opp. I tillegg har de gang på gang påpekt at Norge nekter innsatte et minimum av smittevern. Det hadde vært interessant å se tallene for smittede av hepatitt c under soning, de siste 25 årene. Ca 2/3-deler av de mellom 20 og 30 tusen smittede her i landet er/var injisjerende rusmisbrukere (ifølge Legeforeningen, forsiktige overslag, mange mener det reelle antallet med hep.c er nærmere 40 000).

En annen lite kjent praksis er bruken av bæsjeanalyseboksen, og glassveggen.
Hvis du etter endt besøk, eller perm, nekter å la deg undersøke, eller at det er mistanke om at du har svelget noe, eller puttet det i ræva, og så nekter røntgen, blir du kledd naken, låst inne i et tomt rom, med en av veggene av glass.
Du får madrass og et teppe. Hvis du ikke har hendene synlig og over teppet, så blir du fratatt det. Når du omsider må drite, så legges kladden inn i en boks, med glassplate over.
Gjennom to hansker festet på undersiden av glasset, klippes og klemmes og forsiktig spyles dritten i småbiter, for å finne varene. Jeg mener at rec'en på én uke å holde seg, fortsatt står.

Men nok om bedritne detaljer. Hisser meg nesten opp bare ved tanken.. Nesten så jeg hører frp'erne grynte: en hvilken som helst pensjonist hadde blitt sjeleglad over å bytte med en norsk luksusfange!

At det faktisk er arbeidsplikt i Norske fengsler nevner de ikke. Det er ikke arbeidsplikt under varetekt. Myten om tv på cella stemmer heller ikke. Da jeg i sin tid kom fra et landsfengsel, til Oslo Fengsel, hadde jeg med min egen tv. Men neida! Dengang ei.. Der ble den satt på lager, og jeg fikk leie en maks 19", til den nette sum av 200,- pr måned. Det lyder jo ikke så ille, men i 94 tjente vi 160,- i uken. For det måtte du kjøpe alt annet enn spesialshampoo og såpe, hvis du var allergiker, og da krevdes det legeattest.

Men nå er et ihvertfall nok av fengsel for min del! Skal ut å gå tur i vakker vinterdag med strålende sol.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Louis Theroux har kommet med en ny fengelsdokumentar, den er mer skremmende enn noe jeg har sett før og den gjorde meg oppriktig trist og opprørt. Hvordan man kan sperre folk inne i et slikt brutalt og voldsinfisert helvete er hinsides min forstand. USA har visse sympatiske trekk men den gammeltestamentlige straffekulturen som gjennonsyrer landet er ikke stort bedre enn (andre) voldelige diktaturer.
Sist endret av DonTomaso; 27. mai 2011 kl. 01:04.
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Louis Theroux har kommet med en ny fengelsdokumentar, den er mer skremmende enn noe jeg har sett før og den gjorde meg oppriktig trist og opprørt. Hvordan man kan sperre folk inne i et slikt brutalt og voldsinfisert helvete er hinsides min forstand. USA har visse sympatiske trekk men den gammeltestamentlige straffekulturen som gjennonsyrer landet er ikke stort bedre enn (andre) voldelige diktaturer.
Vis hele sitatet...
Etter hva du forteller får det meg veldig interessert, men jeg får ikke spilt av videoen. Får feilmelding om at den ikke er tilgjengelig i mitt område. Vet du om noe vei rundt det?
Mannen med mens
duzzyd's Avatar
Sitat av Blåtann Vis innlegg
Etter hva du forteller får det meg veldig interessert, men jeg får ikke spilt av videoen. Får feilmelding om at den ikke er tilgjengelig i mitt område. Vet du om noe vei rundt det?
Vis hele sitatet...
Proxy via England, eller torrent.

Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Louis Theroux har kommet med en ny fengelsdokumentar, den er mer skremmende enn noe jeg har sett før og den gjorde meg oppriktig trist og opprørt. Hvordan man kan sperre folk inne i et slikt brutalt og voldsinfisert helvete er hinsides min forstand. USA har visse sympatiske trekk men den gammeltestamentlige straffekulturen som gjennonsyrer landet er ikke stort bedre enn (andre) voldelige diktaturer.
Vis hele sitatet...
Beste/mest skremmende fengselsdokumetaren jeg har sett.
Vil også påminne om at Part 2 kommer ut på søndag (29.mai)
Du glemte jo den beste ! :P

BreakOut

Sendes på NationalGeographicChannel =)
Den Louis Theroux megajailgreia som blir nevnt er helt rå. Dette visste jeg rett og slett ikke at foregikk i USA. Skremmende!
Det finnes vel ingen dokumentarer om norske fengsler? Det hadde hvertfall vært sykt kult.
The Dhamma Brothers er en ganske interessant fengsels dokumentar.
[CENTER]
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/5/5b/Poster_of_the_movie_The_Dhamma_Brothers.jpg

East meets West in the Deep South. An overcrowded maximum-security prison-the end of the line in Alabama's correctional system-is dramatically changed by the influence of an ancient meditation program. Behind high security towers and a double row of barbed wire and electrical fence dwells a host of convicts who will never see the light of day. But for some of these men, a spark is ignited when it becomes the first maximum-security prison in North America to hold an extended Vipassana retreat, an emotionally and physically demanding course of silent meditation lasting ten days. The Dhamma Brothers tells a dramatic tale of human potential and transformation as it closely follows and documents the stories of the prison inmates at Donaldson Correction Facility who enter into this arduous and intensive program.
Vis hele sitatet...
[/CENTER]
Louis Theroux har en forholdsvis ny film om "miami megajail". Stort fengsel hvor de fleste venter på rettsak. De er jo pr. definisjon uskyldige til de er dømt, men likevel blir de fratatt friheten og lever under kjipe kår, for en som er uskyldig til det motsatte er bevist.