Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 2108
Heisann, jeg har nå installert ubuntu i tilegg til Windows på min skole-pc slik at jeg kan dual-boot'e. Men problemet er at jeg ikke får koblet meg på det trådløse nettverket.

Det rare er at jeg helt fint for koblet meg på nettverket med min iPhone

Noen som har løsning til mitt problem?

Dette er i Akersuhus fylkeskommune, om det hjelper.
Sist endret av Cyan; 19. mai 2011 kl. 11:52.
Får du opp SSID lista når du søker med Ubuntu? Husker at det ikke kom opp en gang når jeg brukte det.
på skolen jeg gikk før var det bare å gå på "gjeste" netverket også skrive inn brukernavn og passord i browseren..
Sitat av Cyan Vis innlegg
SSID? Jeg er Linux noob *titegn*
Vis hele sitatet...
Ser du navnet på nettverket?..
Trådstarter
Ja, "Akershus-FK WiFi".
Fikk faktisk klart å koble meg på, men det er akuratt som om ubuntu "glemmer" passordet og brukernavnet etter noen sekunder. Jeg kommer nemmelig på nett i noen få sekunder, deretter forsvinner det.
Det nettverket bruker et sertifikat som kan bare fås av IT-ansvarlig på skolen. Så jeg tviler på at du vil klare og koble deg på det nettverket på skolen din.
En annen ting er at gjestenettene på vidregående skoler i Akershus blir nå bare ment for gjester på skolen. Slik at du må skaffe bruker og pasord fra administrasjonen på skolen. Akkurat dette irriterer meg da jeg brukte mye egen pc på skolen ved starten av året.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av Wilyes Vis innlegg
Det nettverket bruker et sertifikat som kan bare fås av IT-ansvarlig på skolen. Så jeg tviler på at du vil klare og koble deg på det nettverket på skolen din.
En annen ting er at gjestenettene på vidregående skoler i Akershus blir nå bare ment for gjester på skolen. Slik at du må skaffe bruker og pasord fra administrasjonen på skolen. Akkurat dette irriterer meg da jeg brukte mye egen pc på skolen ved starten av året.
Vis hele sitatet...
Og dersom det brukes maskinsertifikat for dette (som var vanlig når jeg jobbet som administrator) så blir det passelig vanskelig å "overføre" dette til linux da det er knyttet mot maskinkontoen i AD også, og forøvrig er automatisk generert for den respektive PC'en.
er iphonen med i AD ?