Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 653
Hei =)
Har fått ny harddisk i bursdaggave av broren min, dette er en "WD Caviar Green" 1TB, Sata 3.5inch.
Jeg koblet til harddisken i min stasjonære PC, jeg startet PC'en, klikket legg til maskinvare og fant ut at harddisken allerede var lagt til og at det står "Denne enheten fungerer som den skal." Men jeg finner ingen partisjon for harddisken..
Så gikk jeg inn på enhetsbehandling og valgte den nye harddisken og der kan jeg se hvor stor plass den har ledig og alt sånn, men jeg finner fortsatt ikke ut hvordan jeg får lagd en partisjon til harddisken. Så spørsmålet er:

Hvordan får jeg lagd en partisjon til den nye harddisken?
PS: dette er harddisk nr. 2 i pc'n.
Takker for svar =)
Lazywriter
Gisse's Avatar
Start -> høyreklikk på Computer -> Enhetsbehandling -> Disk Management -> finn den nye harddisken du nettop satte i på lista

Når du har funnet den nye harddisken din skal du kunne høyreklikke på den og enten formatere eller velge å lage et nytt volum.

Se ev. her eller her om du sliter
tkd
Trådstarter
Sorry, glemte å nevne at jeg har windows xp.

Sitat av Gisse Vis innlegg
Start -> høyreklikk på Computer -> Enhetsbehandling -> Disk Management -> finn den nye harddisken du nettop satte i på lista

Når du har funnet den nye harddisken din skal du kunne høyreklikke på den og enten formatere eller velge å lage et nytt volum.

Se ev. her eller her om du sliter
Vis hele sitatet...
Funka, takker

Fikk lagd partisjonen, men når jeg skal gi inn på den står det : "H er ikke tilgjengelig. Parameteren er feil." ???

fant ut at den var under formatering, så derfor det kom error. problem solved.