Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  30 1991
Jeg vurderer virkelig å kjøpe meg Iphone 4, men jeg har hørt den har store problemer med dekning. Er det virkelig verdt å bruke litt ekstra penger på Iphone 4, istenden for å kjøpe 3gs??
Sist endret av Hemulen_; 14. desember 2010 kl. 00:02.
Hvilket svar ønsker du å høre?

Min erfaring er at den ikke har problemer med dekning (noe mer enn andre smart-telefoner med elendig antenne, som vel utgjør brorparten av "moderne"-telefoner).
Antenneproblemet ble blåst opp av media. Jeg har selv iPhone 4 og kjenner tre andre med samme telefon. Ingen har fått avbrutt samtaler og eller mistet alt av signal selv når vi har prøvd å holde den på måten som skal skape dette problemet.

Edit: Hvor mange saker har du sett om antenneproblemene i norsk media etter at telefonen ble lansert her i Norge?
Sist endret av møkk; 14. desember 2010 kl. 00:07.
Er absolutt klart mer verdt å kjøpe en iPhone 4 kontra 3gs. Hvorfor? Retina display raper hele 3gsen.

Jeg har hatt iphone 4 siden release og har ikke opplevd det tullet med dekning.
Sist endret av mo3; 14. desember 2010 kl. 00:10.
Ok, det er bra. Regner med at jeg kommer til å kjøpe den. Alle jeg har snakket med er stor fornøyde
er storfornøyd!

har telenor og har ingen problemer med dekning.

gå for en iphone, du vil nok sikkert ikke angre på det ^^
Mye av iPhone4-problematikken kommer fra USA hvor mobildekningen er kritisk dårlig sammenlignet med "luksusen" vi opplever i Norge. Så det er nok ikke et godt argument mot iPhone4 i Norge.
Helt enig! har ikke hatt et eneste problem med min, fikk faktisk bedre dekning hjemme i sofaen (kontra 3g)!

Mister ikke dekningen helt 100% med "death grip" heller

Saken med antenne problemene er helt blåst opp i media! løp og kjøp!
Kjenner 3 personer som har iPhone 4, ingen av de tre (inkludert min mor) har hatt noen som helst problemer med den, sammenlignet med min 3gs så har vel i grunn jeg hatt flere problemer slik som at programmer har bare kræsjet til "desktop" og lignende.
Crew lofotLAN 2012
PureRushh's Avatar
iPhone 4 har et supert kamera! Super skjerm, fantastisk a4 chip, multitasking som det hyler! Er ikke en dritt å klage på, 250 000 apps i app store å leke med, kan man få d bedre? Nope
Sist endret av PureRushh; 14. desember 2010 kl. 00:26.
Det virker ikke som om det er så mye negativ å si om Iphone 4, så det blir nok til at jeg løper til butikk iløpet av denne uka!
Jeg har aldri opplevd å miste dekninga. Hvis jeg presser hardt, på en særdeles unaturlig måte, på nøyaktig rett plass klarer jeg å gå ned 2-3 streker i dekning. Men i praktisk bruk har jeg aldri hatt noen problemer.
Antenne problemet er størst i USA fordi USA har shitty dekning overalt.
jeg har mistet dekning flere ganger. Samme med en kompis. Skjer ikke ofte, men irriterende når det skjer, da du er på jobb/ute å kjører å trenger telefon!

Ellers er det en helt ok telefon. Lett å lære seg (etter min mening)
Klarer ikke å reprodusere dekninsproblemene, har nok med at mobilnettet i Norge er utrolig mye bedre enn i USA. Eneste problemet jeg har hatt er med proximity sensoren som et par ganger ikke har koblet ut skjermen når jeg snakker i telefonen
iPhone 4 er perfekt til alt annet enn å ringe
Jeg hadde først 2g i to år,
vurderte lenge å "spare" noen kroner på å kjøpe en 3gs i stedet..

Kjøpte tilslutt iPhone4, best decision ever!
Det du betaler ekstra er helt klart verdt det. Du vil ikke angre
Jeg hadde heller gitt penga mine til en random romener på gata enn å kjøpe meg en iphone.
Sist endret av SRB; 15. desember 2010 kl. 14:38.
Sitat av Srbija Vis innlegg
Jeg hadde heller gitt penga mine til en random romener på gata enn å kjøpe meg en iphone.
Vis hele sitatet...
Du jeg kan godt sende deg kontonummeret mitt så du kan sende meg pengene, takk!
Men sånn ca hvor lenge varer batteriet da?? Må man lade den hver eneste dag?
Er storfornøyd med iPhone 4! Kjøp den!
Sitat av Hemulen_ Vis innlegg
Men sånn ca hvor lenge varer batteriet da?? Må man lade den hver eneste dag?
Vis hele sitatet...
Hvis du konstant sitter på wifi eller surfer over gsm så kan det være at du må ladde den hver dag. Jeg ladder min cirka hver 3-4 dag og bruker den normalt.
Hvor lenge den varer kommer selvfølgelig til å variere fra bruker til bruker da alle har forskjellige bruksmønstre. Jeg har f.eks lysstyrken på skjermen så lavt som mulig og kjører få/ingen unødvendige apps i "multitask" linja. Jeg bemerker meg ikke når jeg lader den, men jeg vil tippe alt fra 2-5 dager.
Sitat av Hemulen_ Vis innlegg
Men sånn ca hvor lenge varer batteriet da?? Må man lade den hver eneste dag?
Vis hele sitatet...
det varer ikke så lenge, jeg lader annenhver dag
Det fine er at alle nyere smart-telefoner har Li-Ion batterier som faktisk tar skade av å tømmes ofte. De har derimot godt av å "klattlades", f.eks ved å plugges i lader hver kveld, selv om det er strøm igjen på batteriet.
Interessant at du sier at alle nyere har Li-Ion, da telefonen i tittelen her, ikke har det. iPhone4 (og mange Apple-produkter) bruker Li-Poly (som riktignok er lithium-basert, men er ikke det samme som Li-Ion).
MrBlaine, forskjellen på Lithium Ion og Lithium Ion Polymer er da totalt uinteressant i denne sammenhengen, ettersom de har samme egenskaper mtp lading og strømbruk.
Sist endret av fuzzy76; 16. desember 2010 kl. 08:28.
Sitat av fuzzy76 Vis innlegg
MrBlaine, forskjellen på Lithium Ion og Lithium Ion Polymer er da totalt uinteressant i denne sammenhengen, ettersom de har samme egenskaper mtp lading og strømbruk.
Vis hele sitatet...
Faktisk ikke. Nominell cellespenning er ikke uvanlig noe høyere for LiPoly (3.7 vs 3.6 for noen LiIon-katoder), tilsvarende er ladningsfall i hvilende celle lavere (så du kan ha en ladning lengre). Effektivitet i ladesyklus er vel også noe høyere for LiPoly sammenlignet med en del andre katoder brukt i Lithium-ion baterier.

I det store og det hele tilsier dette at en LiPo pakke i en telefon antageligvis vil vare (som i måneder før pakken blir ubrukelig) noe lengre enn Li-(FeS2 f.eks.) pakker.
Jeg er en mobilselger og her skal du høre det du behøver å vite om Iphone 4.

Telefonen er en SMART-telefon. Så ja, den vil bruke Mye strøm som de fleste smart telefonene gjør (merk at jeg skrev de fleste). Min brukes daglig til: Mail, sms, ringing, musikk, og ja den brukes MYE. Den lader hver natt. Og de må den. Bruker også bluetooth mot den. Hvis du skal ha den til kun ringe og sms varer den CA 2 dager, kommer ann på hvor mye ringing og sms.

Dekningsproblemet er der, men svært minimalt. Har du en beskyttelse ala sislikon, plasma eller lignende som går over rammen på iphonen så hjelper dette litt. =) (Både mot støt og forhindrer litt av signal feilen)

Ja, den bør du velge ovenfor 3gs no doubt!
Fin og enkel informasjon, tusen takk!
Jeg er veldig fornøyd med iPhone 4 :-) hatt både 2g og 3gs tidligere.