Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 3054
Skal prøve og fermitere Champagnebrus med vingjær for å lage champagne! tror faktisk det smaker bedre en vanlig champagne, siden det smaker crap! hva synes dere?

Burde jeg brukke Villa eller Champ, hva synes du?

tror det kommer til å smakke chill
Hvorfor ikke lage en dunk med Villa og en annen dunk med Champ?

Det vil nok smakke chill som du sier
Jeg tror at den eneste måten dette skal bli "morrodrikke" er ved at du lager så sterk vin du kan av skvipet, og deretter koker hele satsen!
Jeg tror det kommer til å bli noe av det verste du noengang har smakt, men kul idé, det skal du ha.
Husk at du ikke må putte gjæren rett i flaska med engang. Ville rørt brusen tam, deretter puttet blandingen i en gjæringskar.
*pirke, pirke.
Champagne kan kun brukes som navn på musserende vin laget i Champagne.
Samtidig kan kun druene: Pinot Meunier, Chardonnay og Pinot Noir brukes i produksjonen. I tilegg til en hel haug andre regler som må følges(det eneste vinhuset som kan "bryte" disse og fortsatt kalles champagne er Krug, men det blir et litt spesielt da..).
Så blir i såfall musserende du vil lage.

Over til topic:
Du bør kanskje vurdere å gjære vinen på flasker i gjøring nr2? Siden det har en god del å si på CO2 i produktet. Hvis du lager på dunk har du jo en "tapp" som slipper ut denne gassen. Men man vil jo helst beholde denne.
Ellers kan du jo tilsette CO2 kunstig, som mange andre kjipe vinmakere.
m0b
m0b's Avatar
DonorAdministrator
Hvorfor ikke gjøre det enkelt, og bruke det som blandevann for ordinær vodka? Jeg tror at gjæringsprosessen kommer til å sette en dårlig smak på det hele.
Champagnebrus smaker sukker. Champagne smaker champagne. Så enkelt er det.
Trådstarter
5 1
vet at jeg må gjære to ganger først for alkoholen på et kar, så ettergjæring på flaske for kullsyre. har brygget et par kar med øl tidligere så jeg vet hva som må til. tror også jeg koker brusen før gjeringspossesen for å bli kvit all kullsyren samt bakterier og sånt
Inform & TOTS & MOTM
sam500's Avatar
Sitat av Ehapuz Vis innlegg
Champagnebrus smaker sukker. Champagne smaker champagne. Så enkelt er det.
Vis hele sitatet...

Det gjør det faen meg ikke,Hvis du kaller det champagnebrus så er det champagnesmak.

siden brus inneholder konserveringsmidler som dreper gjær. Eneste mulighet er å prøve satsgjær/supergjær men jeg tviler sterkt. Etter gjæring vil det smake uhyggelig lite som champagnebrus siden all smak endres totalt av gjæringsprosessen.

Det du holder på er å prøve å finne opp kruttet på nytt uten de rette stoffene og du vil mislykkes.
Det kommer til å smake resirkulert dritt. Lykke til.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av sam500 Vis innlegg
Det gjør det faen meg ikke,Hvis du kaller det champagnebrus så er det champagnesmak.

Vis hele sitatet...
Nå har det seg vel slik at det er ikke lov å kalle det champagnebrus lengere, hence Mack byttet navn til Sjimpansebrus.
Brusen CHAMP er vel bare merket med "Brus med fruktsmak" nå? Eller blander jeg?
Sitat av sprint-3 Vis innlegg
fermitere
Vis hele sitatet...
Du tenker ikke på fermentere, da?
Sitat av sprint-3 Vis innlegg
tror faktisk det smaker bedre en vanlig champagne, siden det smaker crap! hva synes dere?
Vis hele sitatet...
Excuse me! Champagne smaker slett ikke crap (joda, du finner seff dårlig champagne også) og gjæret Villa kommer IKKE til å smake bedre. Prøv gjerne, men med mindre du er en sukkerfrelst <12 åring, vil du synes det smaker dritt i forhold til en god champagne.
Homemade Retard
zeicko's Avatar
hvorfor ikke bare vanlig hjemmebrent og bruke villa som blandevann O.o
Dette høres ut som en fantastisk dårlig ide... Husk at gjæringsprosessen vil bruke opp alt sukkeret i brusen. Du måtte ha tilsatt sukker etterpå igjen og... Nei, jeg blir rett og slett litt uvel av tanken. Villa er VERDENS beste brus. Dette er helligbrøde. |d13m0b har det beste forslaget så langt, og er det en mann jeg stoler på når det kommer til alkohol er det han...
Sitat av sam500 Vis innlegg
Det gjør det faen meg ikke,Hvis du kaller det champagnebrus så er det champagnesmak.

Vis hele sitatet...
Du har tydeligvis ikke drukket ekte champagne før.
Sitat av Ehapuz Vis innlegg
Du har tydeligvis ikke drukket ekte champagne før.
Vis hele sitatet...
Hva er ekte champagne? Enten er det champagne, eller så er det ikke.
Sitat av moret Vis innlegg
Champagne kan kun brukes som navn på musserende vin laget i Champagne. Samtidig kan kun druene: Pinot Meunier, Chardonnay og Pinot Noir brukes i produksjonen. I tilegg til en hel haug andre regler som må følges(det eneste vinhuset som kan "bryte" disse og fortsatt kalles champagne er Krug, men det blir et litt spesielt da..).
Så blir i såfall musserende du vil lage.
Vis hele sitatet...
Det samme med Brandy, bare den som er produsert i Cognac (frankrike) kan kalles for Cognac, men det er Brandy som med alt annet med Brandy (ja, det er forskjell på det som selges, men hadde fabrikken med samme oppskrift til Cognac blitt flyttet til f.eks. Nice ville det ikke vært tillatt med "Cognac" som navn lengre).
Paradise lost
1492's Avatar
http://bildr.no/view/708699]http://bildr.no/thumb/708699.jpeg

Har du ikke smakt Veuve Clicquot eller lingnende kvalitet så blir det kinkig å vite hvor en skal legge seg på kvalitets lista. Gjæret champagnebrus eller mozell er det i hvertfall ikke. Selv om noen av de billige champagnene kan ha det preget over seg ( bitter og sur smak )
Blir sikkert akkurat som en dyr og god champagne..
bra idè men tror ikkje det vil bli så bra :P sorry .
Men er det noen som har en brukende oppskrift på muserende vin ? hadde vert gøy å prøvd .