Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  44 6470
Finnes det noe man kan ta for å øke energien i hverdagen. Tenker da på tabletter e.l.

Har seg slik at jeg er utrolig slapp hele tiden og er til tider så galt at jeg ikke gidder å engasjere meg i sosiale samtaler med andre pga. at jeg har for lite energi til å orke. Mistet humoren min og trekker sjelden på smilebandene lengre.. Vil bli litt kvikkere i huet, for dette er sannelig en skikkelig plage!
Når jeg får alkohol i meg, blir jeg både pratsom og kvikk. Men lite heldig å være full 24/7...

Any ideas? Battery/redbull funker dårlig på meg, og gjør meg bare feitere enn det jeg er..
Gå til legen - jeg tipper du har vitaminmangel eller lignende.
Alkohol kan hjelpe fordi du sikkert mister hemninger for å snakke, som du kanskje ellers har.
Nok søvn hjelper mye. Ellers får iallefall jeg energi av kaffe.

Vitamintabeletter, tran og sånt kan vel og hjelpe.
Sist endret av Yochi; 16. januar 2010 kl. 00:05.
Jeg føler at jeg får mer "piff" i hverdagen hvis jeg er sammen med andre, men det er meg.
Føler også at redbull og andre koffein drikker gjør meg tammere enn jeg vanligvis er..
Det som imidlertid gjør meg kvikk og pratsom er litt lett trening og som en venn sa "ikke tenk så mye".
Ikke tenk gjennom alle samtalene du har hatt eller vil ha, vær litt spontan. Egentlig gjør ikke alkoholen mye med hjernen annet enn, faktisk, å få den delen av hjernen som "du tenker før du snakker" til å få minsket effekt.
Sitat av Kenshi Vis innlegg

Any ideas? Battery/redbull funker dårlig på meg, og gjør meg bare feitere enn det jeg er..
Vis hele sitatet...
//Rant

Uten at jeg har noen særlig formening om hvem du og hvordan du har blitt slik, så hinter vel det som er markert ut om selve grunnen.

Det at du spiser feil er vel hovedpunktet, hvorfor tror du at du ble feit?

//Rant over (håper ikke du tar dette som nedverdigende)

Hvis det er overnevnte eksempel som er grunnen til at du er, vel den du er. Så ville jeg begynne å se litt på kostholdet og treningsmengden din. Er du slapp får du i deg for mye dårlige næringsstoffer. For mye fett gjør deg slapp, hvorfor tror du at sofaen frister etter et par cheese på macern?

Spis mer grønt og reint kjøtt. Kutt ned på usunne karbohydrater (sjokolade, godteri etc). I tillegg ville jeg begynt med litt lett trening (fleste treningsstudioer har supertilbud nå i januar!). Begynn moderat i starten og videre. Og nei, du blir ikke mindre slapp av å proppe i deg mer søl.

Lykke til!
Asosial sosialist
Cheroxx's Avatar
Jeg kjenner flere som har vært i samme situasjon som deg bla. pga jernmangel. Vitaminmangel er også en god mulighet, kanskje du ikke spiser rett (jeg snakker ikke om med munnen lukket).

Jeg anbefaler en liten tur til legen. Han biter ikke så hardt, og har som regel litt peiling .
God og sunn mat, festlige fysiske fritidsaktiviteter og frisk luft! Det er både billigere og betydelig mye bedre enn tabletter.
Etter at jeg begynte å trene en del (4-5 ganger i uken atm) i løpet av fjoråret og begynte å spise mer sunt har jeg fått helt ekstremt mye energi.

Et eksempel: Mamma tror jeg har ADHD og jeg skal testes for det i februar en gang.

Mitt tips: Ut og løp, det er et helvete å starte opp, men etterhvert er det egentlig litt digg.
Kenshi's Avatar
Trådstarter
Sitat av Yochi Vis innlegg
Nok søvn hjelper mye. Ellers får iallefall jeg energi av kaffe.

Vitamintabeletter, tran og sånt kan vel og hjelpe.
Vis hele sitatet...
Tro meg, søvn hjelper ikke på. Sover unormalt mye. Tror nesten det er èn av grunnene til at jeg er så slapp..


Sitat av Grimdoc Vis innlegg
Gå til legen - jeg tipper du har vitaminmangel eller lignende.
Alkohol kan hjelpe fordi du sikkert mister hemninger for å snakke, som du kanskje ellers har.
Vis hele sitatet...
Mulig jeg har vitaminmangel da. Får vel kanskje ta en prat med legen da.


Sitat av Molykun Vis innlegg
//Rant

Uten at jeg har noen særlig formening om hvem du og hvordan du har blitt slik, så hinter vel det som er markert ut om selve grunnen.

Det at du spiser feil er vel hovedpunktet, hvorfor tror du at du ble feit?

//Rant over (håper ikke du tar dette som nedverdigende)

Hvis det er overnevnte eksempel som er grunnen til at du er, vel den du er. Så ville jeg begynne å se litt på kostholdet og treningsmengden din. Er du slapp får du i deg for mye dårlige næringsstoffer. For mye fett gjør deg slapp, hvorfor tror du at sofaen frister etter et par cheese på macern?

Spis mer grønt og reint kjøtt. Kutt ned på usunne karbohydrater (sjokolade, godteri etc). I tillegg ville jeg begynt med litt lett trening (fleste treningsstudioer har supertilbud nå i januar!). Begynn moderat i starten og videre. Og nei, du blir ikke mindre slapp av å proppe i deg mer søl.

Lykke til!
Vis hele sitatet...
Jeg har ikke spist verken sjokolade eller noen form for godteri på 2 år. Såe.. Spiser brødskiver 1-2 ganger om dagen.
Og det at trening gir mer "overskudd" og energi er bullshit. Man blir dobbelt så søvnig og utslitt og blir enda mere "slow" i huet.



For prøve å få i meg vitaminer, og se hur det går..
Sist endret av Kenshi; 16. januar 2010 kl. 00:17.
Sjekk dine jernlagre hos legen først og fremst. OG ta en sjekk på om du har diabetes. Hvis det er gjort og du føler deg like tafatt, så må du sjekke mange andre ting.

-har du en regelmessig livsførsel? Legger deg til normal tid? Står opp til normal tid?

Hvis ingen av disse tingen hjelper så kan du gjøre som meg. Søke hjelp hos en healer. De er ofte bannlyst på slike steder som dette, men de kan gi deg hjelp. Jeg har fått hjelp i hele fjor høst ved å få påfyll av energi. Det fungerer virkelig. Du kan kontakte meg privat for å få healere so er seriøse, for det finnes plenty av useriøse aktører.
Sitat av Kenshi Vis innlegg
Og det at trening gir mer "overskudd" og energi er bullshit. Man blir dobbelt så søvnig og utslitt og blir enda mere "slow" i huet.
Vis hele sitatet...
Du kan spre om deg med ord som bullshit så mye du vil, men hva baserer du det på? Din egen latskap eller forskning, fordi forskning går ganske langt i å anta at økt fysisk fostring også gir økt energioverskudd. Se på det litt som å runke, du produserer mer sperm av å gjøre det. Pun intended!

(Jeg tror du bare er for lat til å dra ræva opp av stolen og ønsker egentlig bare en pille som kan fikse problemet for deg. Pillen du leter etter står nok på narkotikalisten og er nok vanskelig å få tak i med mindre du lider av ADD.)
Sist endret av Deezire; 16. januar 2010 kl. 00:27.
Sitat av Kenshi Vis innlegg
Og det at trening gir mer "overskudd" og energi er bullshit. Man blir dobbelt så søvnig og utslitt og blir enda mere "slow" i huet.
Vis hele sitatet...
Tøv. Da er du enten uvant til å trene - og du gir kroppen en ny type påkjenning det ikke har ressursene (enda....) til å klare like bra. Du vil føle deg sliten ja, men etterhvert som treningen fungerer vil du bygge opp mer energi. Trening er den beste måten til å få mer energi i hverdagen. Driver du med det korrekt over en hviss stund så er det faktisk en garantert mirakelkur på mange faktorer ved livet.

De som anbefaler red bull/sjokolade/kaffe/sukker/lignende er på jordet. Kroppen forsøker holde noe som kalles homeostase - likevekt. Når du introduserer sukkerholdige ting (eller annet) så gir det er kortvarig boost og kroppen vil forsøke gi en motvekt ved å redusere andre mekanismer samt at effekten av selve tingen du inntar forsvinner etterhvert av seg selv. Da kommer du fort på et energinivå lavere enn du var før du inntok dette. Et ekstra problem er at du over tid bygger resistans (fordi kroppen blir vant til høyere verdier og nedjusterer andre likeså) og avhengighet. Hadde sukker fungert bra på energinivået skulle man tro coca-colikere og kaffeavhengige var energikildene selv men i beste fall er de lik alle andre, i verste fall har de ikke fått sin daglige dose og går rundt som nervevrak i ubalanse.

Men om du faktisk har direkte mangel på noe som ikke kroppen kan justere for er jo en annen sak.
Sist endret av Kinseek; 16. januar 2010 kl. 00:31.
En dose trening par ganger i uken hjelper i lengden.
begynn og gå en tur hverdag 20minutter eller mer tro meg du merker det ?=) possetivt
Kenshi's Avatar
Trådstarter
Sitat av Deezire Vis innlegg
Du kan spre om deg med ord som bullshit så mye du vil, men hva baserer du det på? Din egen latskap eller forskning, fordi forskning går ganske langt i å anta at økt fysisk fostring også gir økt energioverskudd. Se på det litt som å runke, du produserer mer sperm av å gjøre det. Pun intended!

(Jeg tror du bare er for lat til å dra ræva opp av stolen og ønsker egentlig bare en pille som kan fikse problemet for deg. Pillen du leter etter står nok på narkotikalisten og er nok vanskelig å få tak i med mindre du lider av ADD.)
Vis hele sitatet...
For en nærmest overvektig person, så gir dette meg ikke noe annet enn mer slapphet og søvn. Har prøvd meg på trening hver dag i 2 uker i strekk, og jeg merket INGEN forskjell på energien min. (Som også er grunnen til at de fleste overvektige personer gir opp treningen. Ergo, det blir for slitsomt og for lite energi til å orke noe)

Så sier igjen, dette er bullshit. MEN, jeg kan godt gå med på at personer som er slanke og generelt friske kan få mer energi av trening. Uten at jeg selv kan snakke av erfaring eller oppgi kilder på det utsagnet.
Kenshi's Avatar
Trådstarter
Sitat av datanerdinne Vis innlegg
Healing er tingen.....
Vis hele sitatet...
Skal ta det til meg og sjekke det ut.
jeg har sammme problemet, alt er tiltak, om jeg sover 15timer eller 5 timer er jeg sløv uansett, jeg trente en del før, det hjalp litt, men var slapp om dagene for det.
Jeg var hos legen ettersom, jeg orket svært lite og bla. sovnet på jobb.
tipset jeg fikk av han var spis sundt og tren.
det hjelper kansje på noen, men ikke på alle, det kan være noe du spiser som du reagerer på eller ett eller annet stoff kroppen din produserer for mye eller for lite av.

Hvis du skal ta vitaminer, er ikke det best og få i seg gjenom grønnsaker OL.?
synes jeg har lest kroppen ikke tar opp vitaminer i tabelettform like bra som i fra grønnsaker ol. og hvis du holder deg til det som står på boksen så virker det minimalt på en person med en gjenomsnitt helse.

Før hadde de c vitaminer, der det sto max 1stk.100mg. til dagen, nå har de økt til 200mg. men i danmark har de tabeletter på 1000mg.
Sitat av Kenshi Vis innlegg
For en nærmest overvektig person, så gir dette meg ikke noe annet enn mer slapphet og søvn. Har prøvd meg på trening hver dag i 2 uker i strekk, og jeg merket INGEN forskjell på energien min. (Som også er grunnen til at de fleste overvektige personer gir opp treningen. Ergo, det blir for slitsomt og for lite energi til å orke noe)

Så sier igjen, dette er bullshit. MEN, jeg kan godt gå med på at personer som er slanke og generelt friske kan få mer energi av trening. Uten at jeg selv kan snakke av erfaring eller oppgi kilder på det utsagnet.
Vis hele sitatet...
Du har ikke holdt på lenge nok og/eller har trent på en innefektiv måte. Mennesker som trener regelmessig og på fornuftig vis *blir* tynne og får mer energi. Snakker av egen erfaring. Det du gjør er å forskyve ansvar. Du har ikke prøvd nok/på feil måte enkelt og greit! Alle får utbytte av korrekt trening over tid.

Hva med kostholdet i den tiden du forsøkte trene? Hva med kostholdet generelt?
Sist endret av Kinseek; 16. januar 2010 kl. 01:28.
Hvis du begynner og trene, må du da også begynne og spise mer. Gjør du det en stund merker du nok forskjellen!
Det er jo ikke gitt. Hvis du overspiser før du begynner å trene så er det jo ikke noe poeng i å overspise mer.
Du har feil livsstil. Du sitter for mye på ræva og spiser antakeligvis ikke riktig. Nøyaktig hva som er feil er ikke godt for oss å si, legg frem problemet ditt for legen din for et mer presist svar og råd for å bedre situasjonen. Det innebærer helt sikkert både fysisk fostring og omlegging av kosthold.
Som andre har sagt: vitamin/mineralmangel.
Særlig jern og magnesium bør du prøve ut, alle kjenner til jern, men mange glemmer at magnesium også spiller en stor rolle når det kommer til trøtthet.

Det kan hende du sover for mye eller at den søvnen du får er for dårlig (ikke dyp nok). 7-8 timer med søvn er minimum/maksimum og det er viktig at den er god (prøv mørkt rom, få ut PC/TV fra rommet, ha ok temperatur).

Ellers kommer du ikke utenom at vekta di spiller inn. Du trenger ikke trene drithardt hver dag, men gå en tur i alle fall, halvtime hver dag, det er lett å få dytta inn i timeplanen og lite pes. Ellers er jo frukt og grønt gode oppkvikkere synes jeg, du blir ikke sånn overmett, men heller behagelig mett når du spiser mye grønt. Bare ikke trøkk ned masse frukt før sengetid, det er tregt fordøyelig og selv om fiberet i frukt 'renser' godt opp i systemet er det ikke helt bra å skulle sove midt i prosessen.
Sitat av Kenshi Vis innlegg
For en nærmest overvektig person, så gir dette meg ikke noe annet enn mer slapphet og søvn. Har prøvd meg på trening hver dag i 2 uker i strekk, og jeg merket INGEN forskjell på energien min. (Som også er grunnen til at de fleste overvektige personer gir opp treningen. Ergo, det blir for slitsomt og for lite energi til å orke noe)

Så sier igjen, dette er bullshit. MEN, jeg kan godt gå med på at personer som er slanke og generelt friske kan få mer energi av trening. Uten at jeg selv kan snakke av erfaring eller oppgi kilder på det utsagnet.
Vis hele sitatet...
Du baserer det på 2 ukers trening?
De to første ukene er ofte de verste, hvor du gjerne har mindre energi enn tidligere.

Spis vitaminer, riktig mat og få riktig mendge søvn. For mye søvn kan være negativt.
Vær disiplinert, gi det litt tid, og du vil merke en positiv forskjell
Kan være mørketiden. Få i deg no D-vitaminer. Tran er fin kilde til Dvitamin. Kjør på med litt hestedoser, en spiseskje ekke nok. Prøv et shotteglass tran daglig
Vitnamin- og jern-mangel er normal årsak til noe slikt.

Ta kontakt med legen og be ham teste deg.


Om du går på do litt vell ofte, kan det også godt hende at du har fått sukkersyken.
Spis SELOLJE og ta multivitaminer. Jeg har overskudd så det holder i massevis gjennsom dagen.
Hvorfor selolje? Sjekk 1.plassen i artikkelen "Kåringen av det beste kosttilskuddet" fra treningsforum.no
http://www.treningsforum.no/php/art.php?id=893
Gutten nekter trening og balansert kosthold, men healing er aktuelt. Lost case everybody, move on.
Kenshi's Avatar
Trådstarter
Sitat av Lootfisk Vis innlegg
Gutten nekter trening og balansert kosthold, men healing er aktuelt. Lost case everybody, move on.
Vis hele sitatet...
Har jeg sagt det?
Jeg har sagt at det faktisk finnes folk som ikke får noe energi av å trene regelmessig. Noe jeg fortsatt tror, og vet.

Forøvrig har jeg fått de rådene jeg trengte. Skal forsøke å få inn mer vitaminer og et bedre kosthold med frukt og grønt, så får jeg se om jeg går til det skrittet å bli healet.
Du er ikke deprimert da? Det er også noe du burde overveie, da mister man all energi og det meste er slitsomt, bla å være sosial, snakke med folk og å engasjere seg.

Jeg tror deg på det at trening hver dag i 2 uker ikke hjalp, da du antageligvis har gått ALT for hardt ut! Å begynne med å gå en tur hver dag, lang eller kort spiller liten rolle, burde hjelpe ved det at du ihvertfall får frisk luft. Det er faktisk ikke bullshit å få seg litt frisk luft og få igang blodsirkulasjonen. Noe du gjør ved å gå. Og da har du lagt et grunnlag du kan bygge videre med!

Man må dessverre bruke energi for å få energi. Nothing`s for free...

P.s. Det med at du skal spise mer frukt og grønt er bra! *thumbs up* . Spise ofte og mindre måltider er også bra
jamen yolo da.
luni's Avatar
Sitat av Kenshi Vis innlegg
Har jeg sagt det?
Jeg har sagt at det faktisk finnes folk som ikke får noe energi av å trene regelmessig. Noe jeg fortsatt tror, og vet.
Vis hele sitatet...
Hvis du likevel skulle bestemme deg for å begynne å trene (igjen) vil jeg fraråde deg å gå for knallhard trening hver dag, som mange gjør når de først får ånden over seg. Det blir for brå overgang for kroppen din, og i verste fall kan du skade deg. Vil tippe du blir dritt lei også. En litt lang tur ut i frisk luft hver dag er derimot bare positivt. Det samme gjelder kosthold. Begynner du rett på tunfisk og knekkebrød 24/7 er det veldig forståelig hvis du er lei etter en uke. Noen små gradvise endringer vil sannsynligvis være lettere å få inn som en naturlig vane.

Å sove unormalt høres forøvrig ikke ut som en god ting. Mer enn åtte timer og lite aktivitet resten av døgnet (eller søndag som det også kalles)... da våkner i hvertfall jeg aldri skikkelig.
Sitat av Kenshi Vis innlegg
For en nærmest overvektig person, så gir dette meg ikke noe annet enn mer slapphet og søvn. Har prøvd meg på trening hver dag i 2 uker i strekk, og jeg merket INGEN forskjell på energien min.
Vis hele sitatet...
"Well there's your problem!" - In the famous words of Jaime Hyneman

Det er greit å ha iver til å trene, men det å trene hver dag er rett og slett bortkastet, du MÅ gi kroppen din en sjanse til å restituere. To uker er i tillegg altfor lite. En god regel når det gjelder trening og treningsprogram generelt er at du kjører det slavisk i 8-10 uker før du i det hele tatt tenker over hvordan det er. Hvis du gir deg etter to uker - hvordan skal du finne ut hvordan det har fungert?

Rom ble ikke bygget på en dag - ikke tro noe annet. Se over kostholdet ditt, ta en prat med en lege/ernæringsekspert og meld deg inn i et treningsstudio. Meld deg opp til et par private timer i starten (de fleste treningssentre har gratis privat veiledning i januar for å lokke folk til sentrene sine!) og ta det derfra. Det er hardt å komme i gang, men det er verdt det i lengden. MEN! Du må ville det selv. Ønsker du å komme deg ut av stolen? Ønsker du å komme deg mer ut? Ønsker du å få mer energi i hverdagen?

Ikke prøv å ignorere den eneste ordentlige og mest fornuftige måten å nå ditt mål. Selv om det måtte være jernmangel eller evt. kobbermangel du sliter av så kommer ikke dette her til å skade.

Det som faktisk er bull, er det om at du skal spise over 9000 ganger i løpet av en dag (små måltider) Uansett hva målet ditt er; spis når du er sulten, og spis til du er mett. Ikke trøkk i deg mer enn du orker, eller vent med å spise til klokka er XX - Da virker dietten mot sin effekt.
Sist endret av Molykun; 16. januar 2010 kl. 16:36.
Nok med søvn, få i deg nok jern. Jernmangel kan føre til trøtthet & bli blekere osv. Ellers er hjelper det også og være fysisk aktiv.
Sitat av Molykun Vis innlegg
"Well there's your problem!" - In the famous words of Jaime Hyneman

Det er greit å ha iver til å trene, men det å trene hver dag er rett og slett bortkastet, du MÅ gi kroppen din en sjanse til å restituere. To uker er i tillegg altfor lite. En god regel når det gjelder trening og treningsprogram generelt er at du kjører det slavisk i 8-10 uker før du i det hele tatt tenker over hvordan det er. Hvis du gir deg etter to uker - hvordan skal du finne ut hvordan det har fungert?

Rom ble ikke bygget på en dag - ikke tro noe annet. Se over kostholdet ditt, ta en prat med en lege/ernæringsekspert og meld deg inn i et treningsstudio. Meld deg opp til et par private timer i starten (de fleste treningssentre har gratis privat veiledning i januar for å lokke folk til sentrene sine!) og ta det derfra. Det er hardt å komme i gang, men det er verdt det i lengden. MEN! Du må ville det selv. Ønsker du å komme deg ut av stolen? Ønsker du å komme deg mer ut? Ønsker du å få mer energi i hverdagen?

Ikke prøv å ignorere den eneste ordentlige og mest fornuftige måten å nå ditt mål. Selv om det måtte være jernmangel eller evt. kobbermangel du sliter av så kommer ikke dette her til å skade.

Det som faktisk er bull, er det om at du skal spise over 9000 ganger i løpet av en dag (små måltider) Uansett hva målet ditt er; spis når du er sulten, og spis til du er mett. Ikke trøkk i deg mer enn du orker, eller vent med å spise til klokka er XX - Da virker dietten mot sin effekt.
Vis hele sitatet...
Du sa forsåvidt absolutt alt jeg hadde tenkt til å si, legger til at trådstarter må se på det som en livsstilsendring. To uker med hva som helst hjelper ikke, du må satste og løfte opp stumpen fra sofaen. Jeg tror kanskje, med fare for å være frekk, at du kanskje er lat. Og veldig riktig det siste molykun sier, spis når du er sulten til du er mett. Og det betyr at du må spise sakte og faktisk kjenner etter når du begynner å bli mett.
Sist endret av lille___meg; 16. januar 2010 kl. 17:39.
Har en feeling av at denne tråden blir slettet om ikke lenge, men uansett.

Du skrev at du spiser skiver 1-2 ganger daglig. Det er veldig lite mat hvis ud skal trene. Vet ikke om du spiser middag eller kun holder deg til de skivene (5-6 stk)... Spis minst tre ganger daglig. Skive med ost og agurk vil jeg si er ganske sunt, og hvis du legger til et glass melk så skal du nok se at energien kommer også. Og så må du selvfølgelig ikke sitte inne på pc/tv hele dagen. Gå ut, vær med venner, gå på tur og tren
Asosial sosialist
Cheroxx's Avatar
Hvorfor spør du oss om råd for så å forkaste de med en gang?

Det er bevist at trening funker!
Det er bevist gjennom forskning, og det fins tusenvis av folk som av egen erfaring kan bekrefte dette.

Tror du at dine to uker med trening er nok?
Tror du virkelig det? At du skal bli slank og full av energi på to uker?

Isåfall kan du tro om igjen.

Hvis du vil være trass, be my guest. Det er deg det går utover.
Ut i fra hva hvordan du beskriver det vil jeg sterkt anbefale deg en tur til legen. Det finnes mange sykdommer som inneholder symptomene du beskriver. Et av disse kan være lavt stoffskifte, som kan føre til både konstant slapphet/tretthet, ubehag/sykdomsfølelse etter trening og konsentrasjonsvansker.

Ikke trekk konklusjoner ut i fra det jeg skriver, men forstå at dette kan løses ved å gå til legen for å utredet. Det finnes nok av mennesker som ikke har oppfattet slike symptomer som noen form for sykdom og dermed ødelagt flere år av livet sitt.

Og forresten, ikke kast bort tid på "healing" fremfor å gå til en ordentlig lege.

God bedring!
Kenshi's Avatar
Trådstarter
Hvorfor skriver dere enda her? Jeg har tatt til meg de rådene jeg mener jeg har bruk for, noe jeg sa i forrige innlegg.

Cheroxx: Det finnes tusenvis av allerede slanke personer som kan bekrefte at man opptar energi ved å trene. JA, noe helt annet med en som allerede er feit. Så med mindre du selv har vært en stor person, vet du (og forøvrig alle andre) neppe hva dere prater om.

Og jeg har heller ikke sagt at jeg nekter å trene, men fremviser at myten om at man får energi ved trening er noe forbaska tull.
Asosial sosialist
Cheroxx's Avatar
Jeg får bare gjenta; det at du ikke opplevde et energioverskudd når du gikk fra null trening til intens trening i to uker betyr ikke at det er "noe forbaska tull".
Sitat av Kenshi Vis innlegg
Hvorfor skriver dere enda her? Jeg har tatt til meg de rådene jeg mener jeg har bruk for, noe jeg sa i forrige innlegg.
Vis hele sitatet...
Du kan ikke opprette en tråd på et diskusjonforum og senere be folk om å ikke svare deg i tråden. Da har du misforstått hvordan nFF fungerer.

Ut i fra hvordan du beskriver livsstilen din og tidligere treningserfaringer, så tror jeg du setter ting litt for på spissen her. Du skal ikke kjøre på med to ukers intensiv trening og håpe på resultater; begynn heller i den realistiske enden. Begynn gjerne med et minutt om dagen (og for eksempel doble eller plusse på litt hver dag), så lenge du merker framgang og ikke sliter deg ut med en gang. Trening skal ikke være slitsomt, trening er en progressiv progress som må gjøres riktig, individuelt tilpasset og over lang tid med tålmodighet og viljestyrke godt plassert i bakhånd -- ellers nytter det ikke!

Sitat av Kenshi Vis innlegg
Og jeg har heller ikke sagt at jeg nekter å trene, men fremviser at myten om at man får energi ved trening er noe forbaska tull.
Vis hele sitatet...
Det er ikke en myte, det er et vitenskapelig påvist faktum. And you can't argue with science, mister!
Sist endret av Exmagician; 17. januar 2010 kl. 02:56.
"Tro meg, søvn hjelper ikke på. Sover unormalt mye. Tror nesten det er èn av grunnene til at jeg er så slapp.."

Kanskje.
Og det er en forskjell på frukt, nøtter og grønnsaker og junkfood også
Jeg begynte å trene i mars 2009 og har gått ned ca 10 kg siden da. Jeg er ganske sikker på at jeg har fått et par kilo mer med muskler, så vekttapet (i fett) har vel vært mer enn 10 kg også. Selv om jeg trener en god del, så trenger jeg mindre søvn nå enn før. Det skyldes blant annet at søvnen jeg får nå rett og slett er bedre, jeg sover jevnt gjennom hele natta og jeg ligger heller ikke våken etter at jeg har lagt meg om kvelden. For meg har iallfall trening gitt meg mer energi og overskudd, og da jeg begynte å trene så var jeg vel det man kanskje kunne kalle lubben

Jeg er sikker på at hvis du gir treningen mer enn to uker så vil du merke det også. Det er slitsomt i begynnelsen, men du må bare ha viljestyrke til å gjennomføre et treningsopplegg over tid. Vet ikke hva du fyller dagene dine med sånn ellers, men jeg har nå etter jul vært på jobb halv syv hver morgen og jobbet til et sted mellom 17 og 18 (altså 2,5 til 3,5 timer overtid hver eneste dag. Sånn er det når man skal foreta årsavslutning på regnskapet) og likevel gått på treningsstudioet etter jobb. Jeg går jo drittlei av og til jeg også, men jeg gjennomfører. Det er viktig!
▼ ... over en uke senere ... ▼
liten omvendt greie her. jeg trente 4-5 ganger i uken til noen talklet kneet mitt så jeg måtte operere men nå uten trening i 2 mnd har energien min falt kraftig. bare en liten påpekning på at trening gir energi, i mitt tilfelle så gir sofan lite energi og lite motivasjon til daglige oppgaver.....
har ikke energi til å snakke med folk [bare på fylla]? herregud høres mer ut som du sliter med selvtillit gutt.

start å tren, elexia next.
Sitat av Floop Vis innlegg
liten omvendt greie her. jeg trente 4-5 ganger i uken til noen talklet kneet mitt så jeg måtte operere men nå uten trening i 2 mnd har energien min falt kraftig. bare en liten påpekning på at trening gir energi, i mitt tilfelle så gir sofan lite energi og lite motivasjon til daglige oppgaver.....
Vis hele sitatet...
Den gir nå motivasjon til mine daglige oppgaver ingame
▼ ... over et år senere ... ▼
Spis frokost hver dag, uansett om du er sulten eller ikke. Drikk masse vann. Få i deg fiber, og gjerne frukt og annen sunn mat. Trening er alltid bra -.- Og det høres klisjè ut; men å ta kaldt vann i ansiktet er visstnok bevist å hjelpe.
Ikke drikk så mye kaffe... Aiai. Gå til lege hvis ingenting hjelper.