Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  61 12525
Prat med folk som de skulle vært naboen din. Du veit jovial og sosial men ikke for pågående og privat
Det er lettere å komme i naturlig prat på en pub enn på nattklubb.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
For å ta opp elefanten i rommet mtp brukernavn og førstepost: hvor mye røyker du for tiden, og har du vurdert å ta en pause for å se om angsten roer seg da?
Trådstarter
Røyka hver dag i 15 år har aldri hatt pause. Har ingenting annet å gjøre og ingen å snakke med
Sitat av Stoned247 Vis innlegg
Røyka hver dag i 15 år har aldri hatt pause. Har ingenting annet å gjøre og ingen å snakke med
Vis hele sitatet...
Men du ville aldri gitt opp hasjen for å bli kvitt angsten, eller?
BRAND ∞ STRONG
Sitat av Superspurv Vis innlegg
Men du ville aldri gitt opp hasjen for å bli kvitt angsten, eller?
Vis hele sitatet...
Jeg har ikke så god logisk sans, men det blir vel kanskje en form for Catch-22?
Hvis tanken på å gi opp hasjen gir angst samtidig som hasjen er med på å gjøre angsten stadig verre.
Sist endret av vindaloo; 25. april 2022 kl. 21:44.
Sitat av Stoned247 Vis innlegg
Røyka hver dag i 15 år har aldri hatt pause. Har ingenting annet å gjøre og ingen å snakke med
Vis hele sitatet...
.... og der har vi vel årsaken til problemet ditt.
Technokjeller har arrangement på dis om noen uker.
Der vil du garantert ikke fremstå som weird
Eneste ulempen er at dis er ett av de eneste stedene med 18års grense, men snitt alderen er som regel ganske høy på techno arrangementer her i byen.
Angst er ikke noe og kødde med.

Skjønner ts godt om han ergrer seg for og dra ut alene.
Sitat av Stoned247 Vis innlegg
Enda ikke turt å dra ut på byen. Sier til meg sjøl jeg skal gjøre det når det blir sommer/varmt. Var det forrige uke men begynte å svette og stresse med en gang jeg nærma meg sentrum og dro hjem.

Vurderer å bare ende alt siden enda et år mutterst alene er ikke noe jeg orker lenger. Livet er det samme hver eneste dag, har for mye angst til å snakke med fremmede uten å stamme og ikke ha øyekontakt og alle tror jeg er weird/creepy
Vis hele sitatet...
Hva med å ta turen ut på en bar eller pub? Et brunt sted hvor du kan sitte ved baren eller annet semi-lett tilgjengelig sted hvor det er mulighet for å chatte. Drit i damene i første omgang, som du vet sjæl sliter du med noe mer basalt enn å hooke, du sliter jo med å kommunisere. Forsøk å snakke med randoms som ikke skremmer deg like mye, for eksempel bartender eller gamle røvere på puben. Du har to ører og en munn så forsøk å lytte til det de sier og vis litt interesse så er det større sjanse for at folk liker deg.

Og hva med å sjekke lokale tilbud når det kommer til noe du liker. For eksempel løpegrupper om du liker det. Utenifra virker det som du trenger å sosialiseres litt før dating er på agendaen. Lykke til!
Trådstarter
Sitat av algernon Vis innlegg
Hva med å ta turen ut på en bar eller pub? Et brunt sted hvor du kan sitte ved baren eller annet semi-lett tilgjengelig sted hvor det er mulighet for å chatte. Drit i damene i første omgang, som du vet sjæl sliter du med noe mer basalt enn å hooke, du sliter jo med å kommunisere. Forsøk å snakke med randoms som ikke skremmer deg like mye, for eksempel bartender eller gamle røvere på puben. Du har to ører og en munn så forsøk å lytte til det de sier og vis litt interesse så er det større sjanse for at folk liker deg.

Og hva med å sjekke lokale tilbud når det kommer til noe du liker. For eksempel løpegrupper om du liker det. Utenifra virker det som du trenger å sosialiseres litt før dating er på agendaen. Lykke til!
Vis hele sitatet...
Det er det... med fremmede stammer jeg veldig fælt og klarer ikke holde øyekontakt. Twitcher veldig mye og virker ekstremt stresset og ukomfortabel rundt fremmede særlig hvis det er sosial situasjon.

Må dra ut med noen jeg stoler på som jeg kan være med så jeg føler meg ok. Skjer ikke at jeg tør å dra ut alene.

I tilegg når jeg ser unge par på min alder ute på byen føler jeg et ekstremt hat/sjalusi og overtenker non stop hvorfor har han det og ikke jeg, hvorfor er jeg sånn jeg er, hva er så spesielt med han fyren som gjør at han har dame, så kommer destruktive voldelige tanker og da må jeg rett og slett bare dra hjem før jeg overreagerer. Ikke god ide for meg å ruse meg ute derfor jeg ikke tar kola/ket/speed offentlig.

Problemet mitt med kommunikasjon er å kommunisere med vanlige a4 folk som er mesteparten av folk, og med fremmede når jeg ikke er på noe drugs (med damer).

Er ekstremt traumatisert fra barndommen, konstant mobbing/banking/utestenging fra 1 klasse på barneskolen - ut videregående. Voldtekt når jeg bare var 11 år som ødela meg helt, turte ikke si noe om det før 1 år siden og da hadde det gått 16 år.... mista min første og eneste kjæreste fordi jeg fortalte alt i detalje på impuls i en autist meltdown hvor jeg var helt ute av kontroll og hun ble redd og stakk. Hadde 0 kontroll over meg sjøl, bare gråt og skrek som en demon nesten og var 10000% hysterisk og ukontrollerbar.

Og levd alder 12-25 i nesten total isolasjon fordi jeg bare ble mobba/utnytta uansett av alle. I alder 27 ville jeg endre på livet og det er 1 år siden.


Føler de populære a4 folkene som snakker fritt uten å stamme, har ikke en monoton kjedelig stemme, de har en slik flytende tale som er lett å høre på og er lett på ørene, helt motsatt av meg som er sååå monoton og stressa. Umulig for noen å høre på meg i mere enn 4 sekunder før du vil vekk. Høres ut som en russisk nyhetsanker fra 1980 tallet som leser rett fra arket.

JEG MISSUNNER DEM SOM ER NORMALT SOSIALE ))))))))))

(får ikke til å edite forrige post)
Sist endret av Stoned247; 27. april 2022 kl. 09:46. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Stoned247 Vis innlegg
Det er det... med fremmede stammer jeg veldig fælt og klarer ikke holde øyekontakt. Twitcher veldig mye og virker ekstremt stresset og ukomfortabel rundt fremmede særlig hvis det er sosial situasjon.

Må dra ut med noen jeg stoler på som jeg kan være med så jeg føler meg ok. Skjer ikke at jeg tør å dra ut alene.
Vis hele sitatet...
Kanskje det er det beste argumentet for nettopp å dra ut alene? Ut av komfortsonen og utfordre deg selv? Sett små mål. Feks at du skal prate litt m/bartender. Repeter noen ganger, og sett gradvis større mål.

Start enkelt. Gjerne dager da det er lite folk ute. Og i starten er det viktige kun at du kommer deg ut. Og uansett er jo det at du har tatt turen ut en seier. Små skritt, uten at du stiller for store krav til deg selv tror jeg er veien. Har selv angst, og er tidvis isolert. Det koster enormt og komme igang igjen sosialt, men det er gjennomførbart. Bare en starter enkelt.

Du kan jo se ting på en annen måte. Drar du ut alene er det ingen du kjenner som ser eller tar notis av hvordan du fikser ting. Da blir det kanskje less stress? Btw. Bartendere har ofte sort belte i small talk. På stille dager vil det hjelpe deg, for da har de god tid til deg.
Sist endret av _abc_; 27. april 2022 kl. 09:59.
Sitat av Stoned247 Vis innlegg
Er ikke keen på russejenter uansett, been there done that.
Det med dansegulvet er faktisk sykt genialt, sett kompiser på ketamin gå helt gorilla på dansegulvet og fått damer hengene på dem xD fy faen jeg skal prøve dette med speed en gang
Vis hele sitatet...
Du lukter drit på speed. Bruk heller noe annet.