Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 871
Anonym bruker
"Kjær Oter"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Noen som vet hvilke, om noen konsekvenser som kan komme av å gå med en ubehandlet absces? Jeg har legetime neste uke, men kjenner jeg er rimelig bekymra og vurderer å kontakte legevakta. Jeg har vært tungt avhengig av opiater og derfor bare gitt faen i denne da den sitter i brystvevet og ikke synes eller merkes når en er så neddopa. Det er 1,5 år siden jeg fikk 3 abcesser, 2 av dem fikk jeg tømt men det var en så jævlig opplevelse at jeg bare skøyv det unna Nå er jeg nykter og skjønner jeg må få tømt den. Jeg sliter med å finne noe i formasjon da de fleste artikler om brystabcesser handler om amming.

Det jeg er mest redd for er om dette kan utvikle seg til sepsis, eller nekrose. Er det noen her som vet?
Ja det kan bli sepsis. Men da kjenner du at formen blir jævlig dårlig. Feber og influensa liksom. Er du veldig bekymra drar du på legevakta. Eller ringer de. Ingen her er helsepersonell så våre råd er minimalt verdt.
Er det ikke akkurat så er ikke legevakta stedet. Fastlegekontorene åpner nå i disse tider.
Kontaktr legekontoret og får fremskyndt timen
Sist endret av Frkødelagt; 4. januar 2024 kl. 11:40.
Utbrent og utvanna
Frelsaren's Avatar
Hei, medisinstudent her.

Komplikasjoner som kan oppstå som følge av abscess er varierte i henhold til opprinnelsen til abscesset samt størrelse, komposisjon etc.
Det beste her vil nok være å få fremskyndt den legetimen, eller evt. om du er veldig bekymret til punktet du føler på angst kan du simpelthen dra til legevakten