Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 2115
Anonym bruker
"Redd Esel"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ante ikke hvilken del av dette forumet dette hørte hjemme på, så poster det her.

Så det har seg slik at jeg har funnet ut at det går et rykte rundt i byen om at jeg tydeligvis skal sitte på en haug med kontanter fra tidligere shady virksomhet, noe som overhode ikke stemmer (det er over ett år siden jeg la alt på hylla og jeg har aldri vært noen storkar i miljøet) Og en bekjent tipset meg om at han hadde overhørt at mitt navn bli nevnt i en slik setting. Dvs, han hørte at de hadde tenkt/planla å rane meg. Jeg har forhørt meg rundt med gamle bekjente og folk som enda har en fot innad miljøet og fikk bekreftet ryktene. Det eneste som varierer er detaljbeskrivelsen, ingen av de 3 forteller meg at det gjelder de samme navnene. Av en har jeg fått høre at en av disse som planlegger dette er en tidligere dømt drapsmann og av andre har jeg hørt at det bare er noen drittunger.

Hvordan skal jeg gå frem med dette? Jeg har lagt miljøet bak meg for lenge siden og jobber med å få livet mitt på plass igjen. Jeg har sluttet helt å ruse meg og jobber nå mens jeg studerer på universitet. Jeg sitter her som et jævla nervevrak, full av Aduvanz og bare venter på at noe skal skje. Det går utover søvn, trening, jobb og sosiale aspekter i livet mitt. Jeg går ingen steder uten en kniv i nærheten. Og er redd for å gå ut på dagtid da verken huseierene mine eller folka nabolaget er hjemme, alle er på jobb. Om noe skal skje så vil jeg helst være her mens det skjer, slik at jeg kan forsvare meg og ringe politiet når det skjer. Og anmelde i ettertid er håpløst da jeg vet at saken bare blir henlagt. Jeg har heller ikke innbo pga en betalingsanmerkning og får ikke fikset dette før i Jan da jeg er blakk og må betale hele årssummen på en gang for å få denne forsikringen. Jeg er ganske sikker på at om de kommer, og de ikke finner noe. Så kommer de til å stjele inventaret mitt.

Holder på å klikke av stress og helvete her. Noen tips til hva jeg bør gjøre? Har lurt på å ringe politiet på forhånd, men vet ikke om de gidder å ta det seriøst siden det bare er basert på et rykte. Jeg er ikke redd for å få snuten på besøk da jeg ikke har noe å skjule at all.

Noen tips?
Anonym bruker
"Sammen Lemen"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Kontakt navnene og si at du har hørt rykter, så du vil gjøre personene obs på at det ikke er noe å hente. Sett opp kamera, ringeklokke med kamera osv.
Anonym bruker
"Redd Esel"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Kontakt navnene og si at du har hørt rykter, så du vil gjøre personene obs på at det ikke er noe å hente. Sett opp kamera, ringeklokke med kamera osv.
Vis hele sitatet...
Har tenkt på kamera, men det er samme problemstillingen der som med forsikringen. Blakk til jeg får lønn, med mindre jeg ønsker å sulte ut måneden. Og dessuten så kan de jo bare slenge på seg en finnlandshette ellerno. Så er praktisk talt det kameraet ubrukelig.

Og si ifra til de jeg har fått navnene på er også en tanke jeg har hatt. Men jeg tror neppe de vil si at, Åja, men daså. Da kommer vi ikke. Sorry for the inconvenience, have a nice day. Det vil vel bare fremstå som at jeg virkelig prøver å skjule noe.

Eneste fordelen jeg har her er at jeg har vært dritforsiktig med å vise folk hvor jeg bor. Så kan telle på hendene mine nøyaktig hvem vet dette. Så om noe skulle skje, må en av de ha tystet. Jeg er ikke i telefonkatalogen med verken nummer eller adresse. Heller ikke noe annet sted av det jeg kan finne ut.

Man må nesten være ansatt i boligkontoret eller hos politiet for å finne dette ut med mindre noen outer meg.
Kontakt politiet. Snitch ut de svina.
Anonym bruker
"Sammen Lemen"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Astro Man Vis innlegg
Kontakt politiet. Snitch ut de svina.
Vis hele sitatet...
Enig, men ville ikke kalt det snitching. Karen er jo helt uskyldig, skulle bare mangle at han fikk hjelp av politiet.

Det er dette som er så trist med miljøet, at det i det hele tatt kan være nok aksept for ran til at folk kan snakke åpent om det.. det er forkastelig. Håper straffen for innbrudd, ran og annen lovløs oppførsel blir kraftig skjerpet(Narkotikalovbrudd burde fått senket straffen, her er ikke snitching greit uansett, må bare nevnes).
Anonym bruker
"Redd Esel"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Astro Man Vis innlegg
Kontakt politiet. Snitch ut de svina.
Vis hele sitatet...
Hvordan skal jeg gå frem med det i tilfelle? Tviler sterkt på at de orker å bruke masse ressurser på noe som enda ikke har skjedd.
Men kan jo ta feil her.
Anonym bruker
"Sammen Lemen"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hvordan skal jeg gå frem med det i tilfelle? Tviler sterkt på at de orker å bruke masse ressurser på noe som enda ikke har skjedd.
Men kan jo ta feil her.
Vis hele sitatet...
Det er dette som gjør dette til det perfekte lovbruddet. De fleste tørr ikke å gå til politiet på grunn av at det kan straffe seg hvis man innrømmer salg og lignende, hvordan står det til for din del? Kan du nevne grunnlaget for at folk ønsker å begå ran mot deg til politiet, uten å risikere problemer? (Det skal strengt tatt ikke være nødvendig å begrunne hvorfor, men kan fort bli sånn).

Håper det ordner seg for deg, har vært gjennom samme greiene selv. Jeg endte opp med å spise tapet selv, men vil ikke anbefale det til noen, i dag hadde jeg garantert anmeldt det.
Anonym bruker
"Sammen Lemen"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Og si ifra til de jeg har fått navnene på er også en tanke jeg har hatt. Men jeg tror neppe de vil si at, Åja, men daså. Da kommer vi ikke. Sorry for the inconvenience, have a nice day. Det vil vel bare fremstå som at jeg virkelig prøver å skjule noe.
Vis hele sitatet...
Jeg tenker at det kan fjerne litt av motivasjonen i hvert fall. Sjokk momentet er borte og identiteten deres er kjent før lovbruddet har funnet sted. Er nok mange som tråkker på bremsen da, finnes lettere bytter liksom.
Anonym bruker
"Stum Gigant"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ganske sikker på at man får forsikring selv om man har betalingsanmerkning. Innboforsikring får du for rundt 100 kroner i mnd.
Anonym bruker
"Redd Esel"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Det er dette som gjør dette til det perfekte lovbruddet. De fleste tørr ikke å gå til politiet på grunn av at det kan straffe seg hvis man innrømmer salg og lignende, hvordan står det til for din del? Kan du nevne grunnlaget for at folk ønsker å begå ran mot deg til politiet, uten å risikere problemer? (Det skal strengt tatt ikke være nødvendig å begrunne hvorfor, men kan fort bli sånn).

Håper det ordner seg for deg, har vært gjennom samme greiene selv. Jeg endte opp med å spise tapet selv, men vil ikke anbefale det til noen, i dag hadde jeg garantert anmeldt det.
Vis hele sitatet...
Grunnlaget er at de tror jeg har masse kontanter her. Var snakk om flere hundre tusen. Noe jeg ikke har eller noen gang har hatt. Jeg vet ikke hvordan politiet vil reagere på det. Men de må for all del ha en razzia her, fordi de kommer ikke til å finne en krone, ei heller noe annet ulovlig. Også er det jo det at jeg har hørt forskjellige navn, og alle disse driver med narkotikalovbrudd. Så om jeg anmelder feil person? Hva da? Da blir jeg virkelig en snitch, og det har jeg verken lyst eller intensjoner om å være. Jeg vil bare få være i fred uten at gamle synder skal hjemsøke meg.

Også blir det jo noe sært om de dukker opp her i full uniform og gjør meg til spott å spe for hele nabolaget. Har tegnet ett bilde til huseierene mine om at jeg bare er en student med en deltidsjobb, noe som også stemmer per i dag. Fortiden min vil jeg ikke at skal rippes opp i, da jeg anser meg som ferdig med denne dritten.
Anonym bruker
"Sammen Lemen"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det er en veldig kjip situasjon som virkelig setter deg i press, , risikoen er stor uansett hvilket valg du foretar deg. Det å virkelig bli en snitch hadde jeg vært redd for selv også.

Hvor enkelt er det å gjøre innbrudd hos deg? (Hvis du er komfortabel med å dele den infoen). Det er mye snakk og lite handling i disse miljøene, men noen ganger så går det over stokk og stein. Jeg vet at kamera ikke hjelper så mye siden man bare kan dra på seg en maske, men det gir deg ett forsprang som du kan bruke til å ringe politiet.

Politiet er så vidt jeg vet kjipe nok til å straffe deg på bakgrunn av info du gir, selv i nød, så hvis du sier at du f.eks pleide å ha en liten halvkilo liggende så skal du ikke se bort i fra at de prøver å ta deg på det hvis du prøver å få hjelp, men siden du er helt ferdig med dette så kan du jo prøve å si at du ikke forstår hvorfor noen skulle tro at du hadde mye penger liggende.

Kanskje de lar det ligge nå som du har spurt litt rundt i miljøet? Alle som har mer enn romtemperert IQ ville jo tømt kåken da så de fleste tenker sikkert at muligheten er foreldet. Vil jeg tro..
Anonym bruker
"Redd Esel"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Det er en veldig kjip situasjon som virkelig setter deg i press, , risikoen er stor uansett hvilket valg du foretar deg. Det å virkelig bli en snitch hadde jeg vært redd for selv også.

Hvor enkelt er det å gjøre innbrudd hos deg? (Hvis du er komfortabel med å dele den infoen). Det er mye snakk og lite handling i disse miljøene, men noen ganger så går det over stokk og stein. Jeg vet at kamera ikke hjelper så mye siden man bare kan dra på seg en maske, men det gir deg ett forsprang som du kan bruke til å ringe politiet.

Politiet er så vidt jeg vet kjipe nok til å straffe deg på bakgrunn av info du gir, selv i nød, så hvis du sier at du f.eks pleide å ha en liten halvkilo liggende så skal du ikke se bort i fra at de prøver å ta deg på det hvis du prøver å få hjelp, men siden du er helt ferdig med dette så kan du jo prøve å si at du ikke forstår hvorfor noen skulle tro at du hadde mye penger liggende.

Kanskje de lar det ligge nå som du har spurt litt rundt i miljøet? Alle som har mer enn romtemperert IQ ville jo tømt kåken da så de fleste tenker sikkert at muligheten er foreldet. Vil jeg tro..
Vis hele sitatet...

Ikke veldig enkelt, huseierene mine bor rett over meg og nærmeste nabo er politi. Og om ett vindu plutselig hadde blitt knust eller noen hadde prøvd å slå seg inn døra mi så hadde nok politiet blitt varslet rimelig kjapt. Men det er jo et tidsrom på dagen når de fleste er på jobb og derfor ikke hjemme. Og det er på dette tidspunktet jeg er redd for å dra ut av huset mitt, da jeg ikke vil komme hjem til en rasert og plyndret leilighet. Så jeg har sykemeldt meg fra jobb og skulket skolen i flere dager nå for å sitte her og passe fortet. Holdt meg våken med å putte i meg Aduvanz (har adhd og resept på disse) og har kanskje sammenlagt sovet 6 timer på 3 dager. Det er dette som er det verste med det hele. Det er omtrent slik at jeg håper de bare kommer slik at jeg kan ta action og få en slutt på denne usikkerheten. Den sliter ut psyken min.
Kanskje du burde fake et inbrudd, ta bilder og spre rykte om at det har vært innbrudd. Få folk til å tro at kåken er raida allerede, om de fikk med seg noe, så er det borte nå...

Ring rundt og lat som om du er sint, og prøv å finn ut hvem det var

Det er en syk ide, og ikke noe jeg hadde klart å gjennomføre
Anonym bruker
"Sammen Lemen"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Uff… prøv å sikre verdigjenstander slik at du kan gå ut døra. Det må være billigere enn å gå glipp av jobb og skole, og mangelen på søvn kan i værste fall gjøre at dette blir til en forsterket vrangforestilling etter hvert som tiden, frykten og utslittheten spiser på hjernen.

Jeg har hatt det helt likt, jeg fikk innbrudd i den perioden hvor jeg forlot fortet, den perioden var en av de tyngste jeg har vært igjennom. Fikk min eneste psykose i den perioden, den varte bare 2 timer, men det kunne fort utviklet seg til noe mer permanent.
Det er en helt jævlig påkjenning å ikke tørre å forlate hjemmet på grunn av at man er redd for at noen benytter anledningen. Jeg har mén etter det den dag i dag. - Så ta det grepet du kan som vil berolige deg, om det så betyr lager for dine kjæreste ting i en liten periode. Det vil lønne seg i lengden, det vil lønne seg veldig fort om det betyr at du kommer deg på jobb igjen.
Anonym bruker
"Analog Valravn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Flytt et sted ingen vet hvor du bor
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hvordan skal jeg gå frem med det i tilfelle? Tviler sterkt på at de orker å bruke masse ressurser på noe som enda ikke har skjedd.
Men kan jo ta feil her.
Vis hele sitatet...
Mener selvfølgelig ikke at du blir en snitch hvis du kontakter politiet.

Du må bare ringe å si det som det er. Kan være de sitter å venter på en unnskyldning for å aksjonere mot de personene. Hvis det skulle skje noe vet de hvor de skal lete hvertfall.
Ta en fot i bakken, det er bare et rykte du snakker om. Hart hørt mange rykter i mitt liv som ikke har skjedd eller hatt noe sannhet i seg. Pust med magen å gå på jobb/skole som normalt å ta ting som di kommer, er nok lettere sagt enn gjort.
Du kan jo nevne dette til noen du stoler på å sørg for å dokumentere ting vist det skjer som vil si gå til innkjøp av et viltkamera fra biltema til rundt 600 kr når du får lønn. Er vel det billigste jeg kommer på i øyeblikket.

Du kan jo begynne med å sørge for at dører og vinduer er så sikre som mulig, å husk ingen vet at alle i nabolaget er borte på jobb på dagtid. Få deg litt søvn å kanskje prat med noen du stoler på om dette.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ikke veldig enkelt, huseierene mine bor rett over meg og nærmeste nabo er politi.
Vis hele sitatet...
Kan du ta en prat med han om det a? Er ikke så mye annet han kan gjøre enn å følge med på huset ditt, men da har du en på laget ihvertfall.

Og legg deg å sov, man er ihvertfall ikke i stand til å forsvare seg når man er utslitt.

Fake kamera fungerer nesten like bra til å forhindre innbrudd som ekte kamera og koster en brøkdel av prisen.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ganske sikker på at man får forsikring selv om man har betalingsanmerkning. Innboforsikring får du for rundt 100 kroner i mnd.
Vis hele sitatet...
Har man betalingsanmerkning må man forskuddsbetale for et helt år.
Anonym bruker
"Blind Dåhjort"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ikke veldig enkelt, huseierene mine bor rett over meg og nærmeste nabo er politi. Og om ett vindu plutselig hadde blitt knust eller noen hadde prøvd å slå seg inn døra mi så hadde nok politiet blitt varslet rimelig kjapt. Men det er jo et tidsrom på dagen når de fleste er på jobb og derfor ikke hjemme. Og det er på dette tidspunktet jeg er redd for å dra ut av huset mitt, da jeg ikke vil komme hjem til en rasert og plyndret leilighet. Så jeg har sykemeldt meg fra jobb og skulket skolen i flere dager nå for å sitte her og passe fortet. Holdt meg våken med å putte i meg Aduvanz (har adhd og resept på disse) og har kanskje sammenlagt sovet 6 timer på 3 dager. Det er dette som er det verste med det hele. Det er omtrent slik at jeg håper de bare kommer slik at jeg kan ta action og få en slutt på denne usikkerheten. Den sliter ut psyken min.
Vis hele sitatet...
Så du er mest redd for tinga dine og ikke deg selv? Har du uansett så mye dyrt der da? Du kan sikkert kjøpe deg en alarm på Clas ohlson til under 1000kr sånn som piper og kommer varsel på mobilen din dersom den går av. Bare sett den på når du går ut.
Anonym bruker
"Redd Esel"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Så du er mest redd for tinga dine og ikke deg selv? Har du uansett så mye dyrt der da? Du kan sikkert kjøpe deg en alarm på Clas ohlson til under 1000kr sånn som piper og kommer varsel på mobilen din dersom den går av. Bare sett den på når du går ut.
Vis hele sitatet...
Nå har det gått såpass med tid at jeg tror hele situasjonen er avverget. Ingenting har skjedd enda. Så regner med at det at her har gravd rundt muligens har gjort det slik at de mener e ikke er verdt det.

Men for å svare på spm ditt. Ja tingene mine er verdt en del Men det er ikke hovedgrunnen til at jeg ønsker å være hjemme om noe skjer. Om jeg er der og forsvarer meg, samt ringer politiet når det skjer så hadde kanskje ordet spredd seg i miljøet om at d ikke er verdt å plage meg ytterligere. Så hadde de kanskje forstått at jeg faktisk er ute av miljøet og at noe ran her bare er bortkastet tid.