Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  149 12708
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Kjøpte meg teleskopbatong,veldig fornøyd.
Vis hele sitatet...
Er det lovlig i Norge?
Ser flere nettbutikker sier de ikke sender hit.
Anonym bruker
"Digital Nattravn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Er det lovlig i Norge?
Ser flere nettbutikker sier de ikke sender hit.
Vis hele sitatet...
Skulle betale med klarna,varen kom veldig sent så betalte ikke.Trodde den ble stoppet men fikk den etter et par mnd.https://www.fruugonorge.com/automatic-retractable-self-defense-hiking-stickoutdoor-hiking-trekking-polestrekking-polesone-button-hiking-crutchesfzfz/p-231547896-494508405?language=en&ac=ProductCasterAPI&asc=pmax
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Er teleskopbatong lovlig i Norge?
.
Vis hele sitatet...
Niks.

Dette begynner å bli en ganske utrivelig tråd, om dere lever livet deres slik at dere må starte et personlig rustningskappløp så er det vel først og fremst måten dere lever livet på som burde endres? Det hjelper ikke med grusomme syreskader på en inntrenger, eller å kjøre boltepistol gjennom hodet til en inntrenger om du lever livet ditt på et vis som gjør at flere faktisk går rundt med tanker om å ta deg. Du kan narre, lure, bøffe og bedra en stund, noen klarer det kanskje ennå litt til, men du vil før eller siden møte deg selv i døra. Og da hjelper det ikke å ha en verktøykasse med grusomme ting stående i gangen og kniv i slire under bukseleggen.
Sist endret av _abc_; 5. oktober 2023 kl. 08:08. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Tanke: du har et ulovlig selvforsvarsvåpen, du blir angrepet, bruker våpenet, vinner kampen, legger våpenet ved angriperen. Plutselig er angriperen skyldig i overfall med ulovlig våpen. Du ler hele veien til McDonald's.
Sitat av Astro Man Vis innlegg
Tanke: du har et ulovlig selvforsvarsvåpen, du blir angrepet, bruker våpenet, vinner kampen, legger våpenet ved angriperen. Plutselig er angriperen skyldig i overfall med ulovlig våpen. Du ler hele veien til McDonald's.
Vis hele sitatet...
Ikke vært i mange slosskamper du. Slår du noen til de blir liggende er det ofte hjerneskade/død. Og om du tror politiet ikke finner ut eksakt hvor den batongen er bestilt eller hvem kjøpt av så lever du ikke i 2023.

Skal man bruke våpen i kamp så må man være forbredt på å bli dømt for våpen bruk. Og spesielt med ulovlige våpen. Om du har gått til innkjøp av et voldsprodukt, og bruker det blir du dømt.
Lock in a sock, en tjukk kabel eller ledning er flotte slagvåpen, som og sender ut et signal om at du har tenkt litt over dette og helst vil skade litt da.

Jeg snakker seff ikke av egen erfaring
Sitat av Stearinlys Vis innlegg
Ikke vært i mange slosskamper du. Slår du noen til de blir liggende er det ofte hjerneskade/død. Og om du tror politiet ikke finner ut eksakt hvor den batongen er bestilt eller hvem kjøpt av så lever du ikke i 2023.

Skal man bruke våpen i kamp så må man være forbredt på å bli dømt for våpen bruk. Og spesielt med ulovlige våpen. Om du har gått til innkjøp av et voldsprodukt, og bruker det blir du dømt.
Vis hele sitatet...
Har ikke vært i slosskamp på gaten nei. Men blir man angrepet så sloss man vel til man vet man har vunnet? Har du ikke sett på skrekkfilm?
Sitat av Pruff Vis innlegg
I Norge er det ikke lov å forsvare seg selv, selv ikke i sitt eget hjem. Om du forsvarer deg med våpen mot en ubevæpnet inntrenger å invalidiserer eller dreper vedkommende vil du bli straffet hardt. Slik er loven desverre. Når det er sagt.. så er måten å unngå dette på å ha selvforsvarsvåpen/metode planlagt på en slik måte at det fremmstår som tilfeldig; feks et lite bord i gangen med et løst ben. En sprayboks med bremserens og lighter i verktøykassen i gangen.. egentlig ganske mye egnet i en verktøykasse.. poenget er IKKE ha/bruk noe som fremstår som planlagt til formålet, d kan straffe seg!
Vis hele sitatet...
Helt sant, men dette gjelder også ute i offentligheten. Ref. egen erfaring, da politiet kun tar hensyn til hvem de ser er fysisk der og da. Om du i verste fall er så uheldig å dreper vedkommende i selvforsvar hjemme, er systemet desverre formet slik at du blir nødt til å bli kvitt liket selv, aldri nevne det for noen andre og kunne leve med dette på samvittigheten. Alternativet er masse stress med advokatdritt, medieoppslag og opptil 21 år i fengsel.
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Er ikke dette uvanlig voldelig fra deg?
Samekniv og greier, machetens norske fetter.
Vis hele sitatet...
Uvanlige times call for uvanlige measures.

Har jeg fremstått som veldig ikke-voldelig? Var i min første slåsskamp for tre helger siden. Tror det har skjedd noe med meg. Det var ingen samekniv i bildet, bare to løse tenner.
Sitat av _abc_ Vis innlegg
Niks.

Dette begynner å bli en ganske utrivelig tråd, om dere lever livet deres slik at dere må starte et personlig rustningskappløp så er det vel først og fremst måten dere lever livet på som burde endres? Det hjelper ikke med grusomme syreskader på en inntrenger, eller å kjøre boltepistol gjennom hodet til en inntrenger om du lever livet ditt på et vis som gjør at flere faktisk går rundt med tanker om å ta deg. Du kan narre, lure, bøffe og bedra en stund, noen klarer det kanskje ennå litt til, men du vil før eller siden møte deg selv i døra. Og da hjelper det ikke å ha en verktøykasse med grusomme ting stående i gangen og kniv i slire under bukseleggen.
Vis hele sitatet...
Jeg er helt enig og ser poenget ditt. Men på en måte fint å kunne diskutere hvor grense ligger og få frem fornuft som dette.


På en annen side så tenker jeg at selvforsvar handler om så utrolig mye mer enn om noen skal leve et kriminelt eller provoserende liv. Naske, narre, tyste, svindle, få fiender etc, ja det blir et rustningskappløp. Er du kriminell og har planer om selvforsvar så kjøper du ekte våpen som dreper. Dette er noe annet.

Jeg tenker feks en kvinne som er redd for psykotisk eks-kjæreste kunne hatt behov for det. Kommer person x i psykose inn døra og ungene er hjemme. Det er greit med noe som kan eliminere den risken.

Det var bare et rart eksempel, men det er ganske mange legitime bruksområder for selvforsvar. Skal du henge med i rustningskappløpet nytter ikke "lovlig selvforsvarsvåpen" veldig lenge.

Sitat av Astro Man Vis innlegg
Har ikke vært i slosskamp på gaten nei. Men blir man angrepet så sloss man vel til man vet man har vunnet? Har du ikke sett på skrekkfilm?
Vis hele sitatet...
Haha, nei du løper. Trent en del kampsport og det var det beste trikset du kunne lære deg. Kaste ære langt vekk, også løper du. Har du ikke tid til å løpe eller må forsvare noen i nød? Da er det (nesten) fritt spillerom.

Edit: Derfor pleide jeg alltid stikke fra sparringer treninger, løp som faen. Neida, mente på ekte truende situasjoner på gaten så klart.

Sitat av Majao Gibensis Vis innlegg
Uvanlige times call for uvanlige measures.
Vis hele sitatet...
Si, Señor
Sist endret av skrpappa; 5. oktober 2023 kl. 14:26. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Ikke tulleforslag: martial arts

Uavhengig av livssituasjon, så kan det være greit å legge noen i bakken uten å måtte bruke våpen. Det er ikke veldig dumt å ha "grunnkurs" i selvforsvar.

>Inb4 du møter noen med våpen

Da henger man i feil miljø.. eller i feil by *host Kongsberg host
Jeg hadde en nabo som var konstant ruset. Han snek i hager og stjal alt fra blomsterpotter til sykler. Når jeg møtte politi på sosiale treff som lurte på hvor jeg bor sa jeg bare at jeg var naboen hans og de visste med en gang hvilken del av byen det var. Dette er i landets 7. største by. Det hendte at han gjorde innbrudd. Hans taktikk var å virke stor og farlig hvis han ble oppdaget på raidene sine. Dette fikk jeg vite fra politivenner. Da han prøvde seg hjemme hos meg gikk jeg apeshit og fikk tatt den hevnen jeg ville, før han ble sendt på dør. Jeg handlet i nødverge, så at to av hans tenner lå igjen utenfor ble applaudert av poilitifolkene (ingen jeg kjente). Det går an å forsvare seg i hjemmet ihht lovens §18, så leenge det ikke fremstår som planlagt og at du ikke hadde annen utvei. Kan du stikke av, gjør du det. Er ungene hjemme så går du apeshit.

Grunnen til posten min er at man ikke nødvendigvis trenger å leve et liv som kriminell for å ha behov for å planlegge home defence eller lignende.
Sist endret av Jallamedalla; 5. oktober 2023 kl. 14:43. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av IneartheDx Vis innlegg
Ikke tulleforslag: martial arts

Uavhengig av livssituasjon, så kan det være greit å legge noen i bakken uten å måtte bruke våpen. Det er ikke veldig dumt å ha "grunnkurs" i selvforsvar.

>Inb4 du møter noen med våpen

Da henger man i feil miljø.. eller i feil by *host Kongsberg host
Vis hele sitatet...
Jepp, første vi lærte var å trekke seg tilbake og komme seg vekk. Ingen slosskamp er verdt en kniv i et organ.
Sitat av muxnox Vis innlegg
Helt sant, men dette gjelder også ute i offentligheten. Ref. egen erfaring, da politiet kun tar hensyn til hvem de ser er fysisk der og da. Om du i verste fall er så uheldig å dreper vedkommende i selvforsvar hjemme, er systemet desverre formet slik at du blir nødt til å bli kvitt liket selv, aldri nevne det for noen andre og kunne leve med dette på samvittigheten. Alternativet er masse stress med advokatdritt, medieoppslag og opptil 21 år i fengsel.
Vis hele sitatet...

Du fremlegger det som om det er noe dritt at vi ikke kan slå ihjel når vi lyster.

Du kan forsvare deg, også hjemme. Du kan ikke fyre av begge løpene på hagla rett i magen på en innbruddstyv som dirket opp døra de for å ta med seg nøkkelen til bilen din og var bevæpnet med hansker og finlandshette og forvente å bli frikjent.

Men du kan legge tjuven i gulvet, sette deg på ham og be fruen ringe politiet. Føler du deg ekstra fresk og frekk kan du sikkert både dele ut blåveis og fjerne et par fortenner og fortsatt unngå å bli dømt. Men du kan ikke sage hodet av tjuven og påstå at du sagde hodet av i selvforsvar og forvente å bli trodd på det.

På en annen side så tenker jeg at selvforsvar handler om så utrolig mye mer enn om noen skal leve et kriminelt eller provoserende liv. Naske, narre, tyste, svindle, få fiender etc, ja det blir et rustningskappløp. Er du kriminell og har planer om selvforsvar så kjøper du ekte våpen som dreper. Dette er noe annet.

Jeg tenker feks en kvinne som er redd for psykotisk eks-kjæreste kunne hatt behov for det. Kommer person x i psykose inn døra og ungene er hjemme. Det er greit med noe som kan eliminere den risken.
Vis hele sitatet...
I slike tilfeller med gale x-kjærester som har brukt vold tidligere er nok det beste å evt. flytte evt. sikre voldsalarm, samt gjøre enkle grep som sikrer at ingen kommer inn i boligen uten både betydelig innsats og tidsbruk. Jeg har alt nevnt en solid slå på innsiden av dører. Sikkerhetfilm på ruter, evt. også sikre et rom i boligen som panikk-rom i tillegg annen sikring, voldsalarm og umiddelbart ringe nødtelefonen i tillegg.

Triksing av hjemmelagde våpen, modding av verktøy for å pine inntrengere eller kveste de for livet er stort sett det som er foreslått i tråden. Hvor er samfunnet på vei egentlig når dere tenker at dette er noe folk bør vurdere? Seriøst, om du tenker slikt er noe for deg må du endre deg. Ikke fylles huset med ting som kan gjøre deg til drapsmann eller kveste noen.

En helt annen ting, det er jo at slike tråder dukker også opp for allverdens gærninger og her det nok jo plenty med ideer de kan ruge på og ta ennå lengre. Det er jo slett ikke sikkert de nøyer seg med å bruke sitt arsenal på inntrengere, kanskje er det de som er inntrengeren?
Sist endret av _abc_; 5. oktober 2023 kl. 14:57. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av _abc_ Vis innlegg
Niks.

Dette begynner å bli en ganske utrivelig tråd, om dere lever livet deres slik at dere må starte et personlig rustningskappløp så er det vel først og fremst måten dere lever livet på som burde endres? Det hjelper ikke med grusomme syreskader på en inntrenger, eller å kjøre boltepistol gjennom hodet til en inntrenger om du lever livet ditt på et vis som gjør at flere faktisk går rundt med tanker om å ta deg. Du kan narre, lure, bøffe og bedra en stund, noen klarer det kanskje ennå litt til, men du vil før eller siden møte deg selv i døra. Og da hjelper det ikke å ha en verktøykasse med grusomme ting stående i gangen og kniv i slire under bukseleggen.
Vis hele sitatet...
Man må jo nødvendigvis ikke leve det livet for å ville vite om alternativene sine til forsvar av person og hjem. Jeg som sliter med angst, finner en viss ro av å vite at jeg er i stand til å forsvare meg hvis en inntrenger skulle klare å ta seg inn. Man kan bli ett offer uten noen tidligere provokasjon, livet er tilfeldig og noen ganger skjer det bare ting.
Ja da kan du enten øve opp det å mestre angsten, eller du kan kan møte angsten på dens hjemmebane og starte ditt eget rustningskappløp. Angsten forsvinner ikke tross i et rustningskappløp.

Vi bor i lille Norge. Det er er ufattelig trygt land å bo i, så trygt at jeg er temmelig sikker på at det mer utrygt å kjøre bil, ta buss eller gå uten brodder vinterstid enn sjansene for å bli robbet eller skadet av inntrengere i ditt eget hjem. Med mindre du bor på hospits eller har virkelig kjipe naboer som så late at de ikke orker gå til en annen blokk for innbrudd så er du trygg. Og selv da kan du egentlig bare stemple døren fra innsiden så kommer ingen inn der etter at du har lukket og låst etter deg.

Hvorfor skal du vite at du kan forsvare deg? Sjansen for at du dauer av kreft eller hjerneslag er sikkert høyere enn at du blir offer for blind vold i ditt eget hjem.

Kjøp deg et par nye joggesko, langrennsski før snøen kommer og bruk heller opprustningspengene på moderat trimutstyr, da får du frisk luft, møter andre skikkelige mennesker og får tankene over på noe annet enn å frykte innbrudd. Du blir ikke kvitt angsten av et rustningskappløp, du bare mater angsten og ting blir verre.

Sitat av Jallamedalla Vis innlegg
Jeg hadde en nabo som var konstant ruset. Han snek i hager og stjal alt fra blomsterpotter til sykler. Når jeg møtte politi på sosiale treff som lurte på hvor jeg bor sa jeg bare at jeg var naboen hans og de visste med en gang hvilken del av byen det var. Dette er i landets 7. største by. Det hendte at han gjorde innbrudd. Hans taktikk var å virke stor og farlig hvis han ble oppdaget på raidene sine. Dette fikk jeg vite fra politivenner. Da han prøvde seg hjemme hos meg gikk jeg apeshit og fikk tatt den hevnen jeg ville, før han ble sendt på dør. Jeg handlet i nødverge, så at to av hans tenner lå igjen utenfor ble applaudert av poilitifolkene (ingen jeg kjente). Det går an å forsvare seg i hjemmet ihht lovens §18, så leenge det ikke fremstår som planlagt og at du ikke hadde annen utvei. Kan du stikke av, gjør du det. Er ungene hjemme så går du apeshit.

Grunnen til posten min er at man ikke nødvendigvis trenger å leve et liv som kriminell for å ha behov for å planlegge home defence eller lignende.
Vis hele sitatet...
Javel? Det der tror jeg forresten ingenting på. Uansett er det ikke slik verden er for folk flest i Norge.
Sist endret av _abc_; 5. oktober 2023 kl. 16:13. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av _abc_ Vis innlegg
Du fremlegger det som om det er noe dritt at vi ikke kan slå ihjel når vi lyster.
Vis hele sitatet...
Hvordan kom du fram til den konklusjonen?
Sitat av _abc_ Vis innlegg
Du fremlegger det som om det er noe dritt at vi ikke kan slå ihjel når vi lyster.

Du kan forsvare deg, også hjemme. Du kan ikke fyre av begge løpene på hagla rett i magen på en innbruddstyv som dirket opp døra de for å ta med seg nøkkelen til bilen din og var bevæpnet med hansker og finlandshette og forvente å bli frikjent.

Men du kan legge tjuven i gulvet, sette deg på ham og be fruen ringe politiet. Føler du deg ekstra fresk og frekk kan du sikkert både dele ut blåveis og fjerne et par fortenner og fortsatt unngå å bli dømt. Men du kan ikke sage hodet av tjuven og påstå at du sagde hodet av i selvforsvar og forvente å bli trodd på det.



I slike tilfeller med gale x-kjærester som har brukt vold tidligere er nok det beste å evt. flytte evt. sikre voldsalarm, samt gjøre enkle grep som sikrer at ingen kommer inn i boligen uten både betydelig innsats og tidsbruk. Jeg har alt nevnt en solid slå på innsiden av dører. Sikkerhetfilm på ruter, evt. også sikre et rom i boligen som panikk-rom i tillegg annen sikring, voldsalarm og umiddelbart ringe nødtelefonen i tillegg.

Triksing av hjemmelagde våpen, modding av verktøy for å pine inntrengere eller kveste de for livet er stort sett det som er foreslått i tråden. Hvor er samfunnet på vei egentlig når dere tenker at dette er noe folk bør vurdere? Seriøst, om du tenker slikt er noe for deg må du endre deg. Ikke fylles huset med ting som kan gjøre deg til drapsmann eller kveste noen.

En helt annen ting, det er jo at slike tråder dukker også opp for allverdens gærninger og her det nok jo plenty med ideer de kan ruge på og ta ennå lengre. Det er jo slett ikke sikkert de nøyer seg med å bruke sitt arsenal på inntrengere, kanskje er det de som er inntrengeren?
Vis hele sitatet...
Jeg skjønner hvor du kommer fra, men vi kan ikke sensurer en slik samtale. Det er også uaktuelt å flytte fordi det er en gærning du har en relasjon til. De kan også flytte. Jeg velger å ikke løpe fra problemene mine, men igjen jeg har ikke noen problemer med noen, tvert i mot. Og hvorfor jeg da trenger noe lovlig å forsvare meg betyr verken at jeg trenger hjelp, må endre meg, slutte å være kriminell eller lignende. Det er ikke alt som trengs å forklares. Men ja, ofte bør man kanskje tenke over det du sier om man får akutt behov for våpen eller selvforsvar.

Vil du skaffe deg våpen og er en gærning så får du fint tak i det på tilbords, kitchn, jernia, biltema etc. Jeg føler du muligens overreagerer, men dette er din mening så respekterer den. Men jeg må ikke endre meg, jeg gjør ingenting som er til fare for noen, jeg skal ikek trikse med verktøy - Verktøyet er laget slik. Markøren er lovlig så lenge du er over 18. Inntrengeren/gærningen må man gå utifra har et ekte våpen eller allerede være klar over dette. Det tok meg ca 20 minutter å finne de alternativene over og litt kreativitet fra tidligere. Tror ikke vi trenger å frykte det. Gærninger er overalt og ideene/triggere kommer uansett.

. Jeg har alt nevnt en solid slå på innsiden av dører. Sikkerhetfilm på ruter, evt. også sikre et rom i boligen som panikk-rom i tillegg annen sikring, voldsalarm og umiddelbart ringe nødtelefonen i tillegg.
- Dette har ikke alle råd til per nå, og det er ikke noe alle har mulighet til, feks leie.

Også er vi jo ganske morbide her på freak, så alt er vel ikke ment like seriøst.

Sitat av User_Unknown Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Er ikke litt flere kuler som kan være skarpe og metall på 10 joule bedre enn to gummikuler som bare irriterer? Får vel neppe satt inn noe annet enn runde gummikuler/lett metall i den?

Men 13 joule og 0.68cal... Mister ikke kulene kraft altfor fort?
Sist endret av skrpappa; 5. oktober 2023 kl. 17:06. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Rustningskappløp sikker vei til enerom på statens regning. Men for all del kjør på.
Sitat av _abc_ Vis innlegg
Javel? Det der tror jeg forresten ingenting på. Uansett er det ikke slik verden er for folk flest i Norge.
Vis hele sitatet...
Jeg skal innrømme at jeg brukte min kunstneriske frihet Det ble en etterforskning og midlertidig inndragelse av våpenkort/våpen mens etterforskningen pågikk, men det ble konkludert med nødverge og proposjonal maktbruk fra min side, så det gikk bra. Nå skal det sies at jeg har rent rulleblad, så det hjelper sikkert på. Kan hende at det hadde stilt seg annerledes om jeg het Millehaugen til etternavn.
Rustningskappløp er sikker vei til enerom på statens regning. Men for all del kjør på. Bare se åssen det er i USA. Der er det hauger med lik hvert år av alt fra vådeskudd til barn som skyter hverandre når de dirker opp våpenskapet til far eller finner en ladd hagle.

Jeg tror dere har latt dere lure til å tro at det er farlig i Norge fordi noen kriminelle dreper andre kriminelle. Jeg har bodd på Grønland og Grünerløkka og ja det var mye dritt men de kom ikke hjem til deg for å stikke deg ihjel for å ta mobilen din eller noe annet dritt du har.

For de som er på vippen og ikke allerede har lagt fra seg visakortnr hos utenlandske nettbutikker for å fylle opp med dødbringende "selvforsvarsvåpen" så utfordrer jeg dere til å heller bruke resten av kvelden på å søke etter statistikk over ymse ting. Hvor stor sjanse er det for å bli ranet i eget hjem kontra havne i en bussulykke på vei til jobb. Hva med ran vs skli-ulykke? Eller skadet av innbruddstyv vs skader på tråsykkel?

Jeg er ganske sikker på voldelige ranere som bryter seg inn i hjemmet ditt kommer veldig langt ned på listen over ting som kan forsure livet ditt rent statistisk. Det er nok langt viktigere å huske å ta bilen på service, ikke gå ut uten refleks, se begge veier før du krysser gaten, måtehold med rusmidler, og nok trim til at pumpa ikke blir slarkete.
Sist endret av _abc_; 5. oktober 2023 kl. 17:19.
Sitat av _abc_ Vis innlegg
Rustningskappløp sikker vei til enerom på statens regning. Men for all del kjør på. Bare se åssen det er i USA. Der det hauger med lik hvert år av alt fra vådeskudd til barn som skyter hverandre når de dirker opp våpenskapet til far eller finner en ladd hagle.

Jeg tror dere har latt dere lure til å tro at det er farlig i Norge fordi noen kriminelle dreper andre kriminelle.

For de som er på vippen og ikke allerede har lagt fra seg visakortnr hos utenlandske nettbutikker for å fylle opp med dødbringende "selvforsvarsvåpen" så utfordrer jeg dere til å heller bruke resten av kvelden på å søke etter statistikk over ymse ting. Hvor stor sjanse er det for å bli ranet i eget hjem kontra havne i en bussulykke på vei til jobb.

Jeg er ganske sikker på voldelige ranere som bryter seg inn i hjemmet ditt kommer veldig langt ned på listen over ting som kan forsure livet ditt rent statistisk. Det er nok langt viktigere å huske å ta bilen på service, ikke gå ut uten refleks, se begge veier før du krysser gaten, måtehold med rusmidler, og nok trim til at pumpa ikke blir slarkete.
Vis hele sitatet...
Situasjonene du nevner så er jeg forsåvidt enig, men ting kan være noe mer komplekst. Og litt av poenget her er at jeg ønsker noe som helst ikke er dødelig, et må være lovlig og gi meg en reell sjanse for å beskytte det jeg må beskytte hvis det er siste utvei. To gummikuler dekker ikke det behovet, ei fiskeklubber.. eller macheter - det kan kidsa i Oslo kose seg med.

Dette er ikke ment som en konkurranse for å finne det dødeligste våpenet som fortsatt er lovlig å besitte. Hvertall ikke for min del.

Innbrudstyver har a forsuret livet mitt noen ganger allerede, i flere byer. Tifeldig innbrudd. Så det er vel ikke spesielt usannsynlig om du bor i by eller bor feil til. Men vi er enig om å være uenig, jeg ser en del andre siutasjoner enn jeg tror du har tenkt over nå, mtp på du virker litt låst til den (åpenbare) fornuften, men som kun dekker de sterotypiske situasjonen hvor selvforsvar skjer. Også skjønner jeg jo at vi er en gjeng kriminelle, ex-kriminelle og/eller tullinger her inne, så noen sitter jo på effektive og brutale ideer, men jeg kan ikke akkurat se noe særlig innovative ideer her som vekker i livet en gærning. Men får ikke sagt det nok:

Jeg skjønner deg så godt, på en annen side hadde jeg blåst av deg trynet med en hagle (om jeg hadde hatt det), om du kom truende og bevæpnet inn i min bopelen hvor jeg hadde hatt dyret mitt, barn og kona. Jeg mistenker det gjelder de fleste foreldre, uten at jeg er foreldre selv.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Å så tøft.
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Er det lovlig i Norge?
Ser flere nettbutikker sier de ikke sender hit.
Vis hele sitatet...
Nei men kan handle i sverige.
Roomba (robotstøvsuger) med barberblad på. Ti stk. Hører du en lyd kutter du sikringa og trykker "clean apartment". Trekk opp beina fra gulvet og nyt smertehylene.
@skrpappa

Får tiberius t8-9 kan endre til 40 joule, sett in alu/stålkjerne med nylon rundt i 68 cal men da har du bare 5-6skudd istedenfor 8, evt milsig serien 30 skudd magasin men de er ikke så høye på joule, dog lite å tenke på sjelden lange distanser hjemme flere karer har jeg sett bruke de til selvforsvar på youtube
Sitat av robhol Vis innlegg
Å så tøft.
Vis hele sitatet...
Hva da?
Foreldreinstinkt? Forsvare seg? I så fall helt enig, det er tøft gjort å forsvare seg selv eller andre.

Sitat av mrracerhacker Vis innlegg
@skrpappa

Får tiberius t8-9 kan endre til 40 joule, sett in alu/stålkjerne med nylon rundt i 68 cal men da har du bare 5-6skudd istedenfor 8, evt milsig serien 30 skudd magasin men de er ikke så høye på joule, dog lite å tenke på sjelden lange distanser hjemme flere karer har jeg sett bruke de til selvforsvar på youtube
Vis hele sitatet...
Ja, vet. sett litt.

Men jeg gikk for Gel Blasterz - Gatling Minigun SpeedStrike og Gel Blasterz - Iron Man Hanske SpeedStrike

Sitat av Astro Man Vis innlegg
Roomba (robotstøvsuger) med barberblad på. Ti stk. Hører du en lyd kutter du sikringa og trykker "clean apartment". Trekk opp beina fra gulvet og nyt smertehylene.
Vis hele sitatet...
Hadde dette vært en konkurranse, så hadde jeg kåret deg til vinner.
Sist endret av skrpappa; 5. oktober 2023 kl. 21:50. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Personlig foretrekker jeg denne:
https://www.smith-wesson.com/product/model-640

Men jeg skal være ganske desperat før jeg drar av et skudd med den uten hørselvern
Sitat av Prof. Vrøvel Vis innlegg
Personlig foretrekker jeg denne:
https://www.smith-wesson.com/product/model-640

Men jeg skal være ganske desperat før jeg drar av et skudd med den uten hørselvern
Vis hele sitatet...
Bør vel være ganske desperat for å bruke den med hørselsvern også.
Sitat av Majao Gibensis Vis innlegg
Ikke uvanlig å ha samekniv hengende på veggen i gangen. Kan man klaske til noen over neserota eller stæbbe dem i lårhalsen
Vis hele sitatet...
Hvor vanlig det er aner jeg ikke men den hang i alle fall der før tråden.

https://imgur.com/a/kHzjysx
2pac alive in serbia
Tror han der Hans lysglimt Johansen fra nazipartiet HOST Alliansen hadde en video der han snakka om våpen til selvforsvar

Her har du ihvertfall noe som kanskje er litt lite maskulint, men definitivt brukbart til selvforsvar:

https://www.fruugonorge.com/multifun...1434-213453814
Sitat av frilansloser Vis innlegg
Tror han der Hans lysglimt Johansen fra nazipartiet HOST Alliansen hadde en video der han snakka om våpen til selvforsvar

Her har du ihvertfall noe som kanskje er litt lite maskulint, men definitivt brukbart til selvforsvar:

https://www.fruugonorge.com/multifun...1434-213453814
Vis hele sitatet...
Sheesh. Det reneste kinesiske juggel! Du ender opp med å i beste fall føkke opp fingeren din med den der. Ikke kjøp ting fra landet av snarveier og fasader.
Sist endret av Hilbert; 5. oktober 2023 kl. 23:22.
Sitat av frilansloser Vis innlegg
Tror han der Hans lysglimt Johansen fra nazipartiet HOST Alliansen hadde en video der han snakka om våpen til selvforsvar

Her har du ihvertfall noe som kanskje er litt lite maskulint, men definitivt brukbart til selvforsvar:

https://www.fruugonorge.com/multifun...1434-213453814
Vis hele sitatet...
Kina self-defence ring tror jeg ikke man kommer spesielt langt med. Greit jeg har drevet med kampsport, men om jeg er i slag rekkevidde så kan jeg bare gi opp.

Finnes det noe andre aktører enn game-on? Gjør jo garantert det men er bare et virrvarr av regpliktig ting og ikke på de sidene jeg har sett. Trenger noen harde kuler

Mye må nok importeres uten problem, som killer arrows(merket som dartpiler) og modkits.
Sist endret av skrpappa; 6. oktober 2023 kl. 04:49. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
www.bjornespray.no/

Ser du må søke politiet. Si du skal på telttur i bjørneland eller til Svalbard så kanskje du får kjøpt. Er jo gratis å prøve.

Sikt. Hold pusten. Spray. Le.
Sitat av skrpappa Vis innlegg
Bør vel være ganske desperat for å bruke den med hørselsvern også.
Vis hele sitatet...
Den sparker godt, men det er ikke så ille
Sitat av Prof. Vrøvel Vis innlegg
Den sparker godt, men det er ikke så ille
Vis hele sitatet...
Enten så tøffer du deg, er godt polstra eller så har du blitt skutt med verre ting, haha.
Ja? Jeg har skutt med 50S&W og 45-70

Men med rette (feil) ammo er denne faktisk verre. To skudd føltes som en halvtime med meiselmaskin, og innendørs var smellet nesten traumatiserende
Sitat av Prof. Vrøvel Vis innlegg
Ja? Jeg har skutt med 50S&W og 45-70

Men med rette (feil) ammo er denne faktisk verre. To skudd føltes som en halvtime med meiselmaskin, og innendørs var smellet nesten traumatiserende
Vis hele sitatet...
Mente at "du har blitt skutt av verre ting hvis..", men jeg håper da ikke det. Med rett ammo så dør du vel? Edit: og så klart på nærhold
Sist endret av skrpappa; 6. oktober 2023 kl. 11:13.
"har skutt med", ikke "blitt skutt av". Selv om den rifla i 500 A-Square havner i en gråsone. Folk som synes 460 Weatherby Magnum blir for pulsete er sjuke i huet.
Bli ditt eget våpen-meld deg in i en karateklubb!
Overrasket over hvor lang tid det tok før noen foreslo kniv!
Per nå har jeg kjøkken rett ved inngangsdør så en "kjøtthammer" (med øks på ene siden/hammer på andre) er innen rekkevidde.
Før har jeg pleid å oppbevare balltre ved utgangen.
Jeg har også en kniv lengre inn i leiligheten hvor den ikke er fremtredende.

P.S.
Ikke akkurat det første jeg rekker etter i en selvforsvarssituasjon men jeg har ofte fantasert om at denne skoskjeen blir med meg i zombieapokalypsen.
Sist endret av supranaut; 6. oktober 2023 kl. 14:19. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av supranaut Vis innlegg
Overrasket over hvor lang tid det tok før noen foreslo kniv!
Per nå har jeg kjøkken rett ved inngangsdør så en "kjøtthammer" (med øks på ene siden/hammer på andre) er innen rekkevidde.
Før har jeg pleid å oppbevare balltre ved utgangen.
Jeg har også en kniv lengre inn i leiligheten hvor den ikke er fremtredende.

P.S.
Ikke akkurat det første jeg rekker etter i en selvforsvarssituasjon men jeg har ofte fantasert om at denne skoskjeen blir med meg i zombieapokalypsen.
Vis hele sitatet...
Kan stå på Stovner du og hjelpe en på romsås med å ta på skoa.
Sitat av skrpappa Vis innlegg

Jeg skjønner deg så godt, på en annen side hadde jeg blåst av deg trynet med en hagle (om jeg hadde hatt det), om du kom truende og bevæpnet inn i min bopelen hvor jeg hadde hatt dyret mitt, barn og kona. Jeg mistenker det gjelder de fleste foreldre, uten at jeg er foreldre selv.
Vis hele sitatet...
Men hva pokker da mann, hva er det du har som du tror andre folk på død skal ha? Alt det du verdsetter så høyt rundt deg at du er villig til kanskje bli drapsmann for å sikre er dritt alle har mer enn nok av allerede. Fancy TV og data? Kriminelle har ennå bedre TV og råere Pc. Sofaen og flygelet ditt orker ingen stjele. Og kona di blir ikke hentet ut av sitt hjem om noen skulle hatt tak i henne. Da hadde tatt henne når du ikke var tilstede. Mest sannsynlig er kona di så rynkete og godt brukt at selv ikke overgripere hadde gjort fremstøt. Ja nei det var en spøk, men det jeg vil frem til er at overgripere og sexavvikere de henter jo ikke ofre ut av boligen sin. Er det ikke mer sannsynlig at de velger ut sine ofre i parker og i stille gater med få vitner?

Skaff den en bedre innboforsikring, skriv en detaljert liste over det du eier og ta evt. bilder og last til sky om du har masse ekstra kostbart. Stjeler noen det? Vel ring politiet og anmeld og vent på utbetalingen fra forsikringen og kjøp ny dritt.

Ditt behov for selvforsvar sitter i ditt eget hodet. Du har neppe så flott dritt at noen ønsker stjele det, og gjør de nå det så får du pengene fra forsikringen.

God forsikring, sykkelhjelm og refleks er det du trenger. Og skift til vinterdekk på både sykkel og bil. Husk bilbelte og ta pause om du kjører og blir trøtt. Spis fem om dagen bruk trapp heller enn heis evt. ta 10 min på trimsykkel daglig.

Blir det innbrudd, gå på rommet ditt lukk døren og bruk en vaskekost el noe slikt til å stemple døren. Ring politi og forhold deg ellers rolig. Ingenting av dritten du har i boligen er verdt å dø for eller drepe for. Og har du våpenkort og våpen vurder om du ikke bare skulle ha levert det inn til lensmann.
Sist endret av _abc_; 6. oktober 2023 kl. 14:23.
Sitat av _abc_ Vis innlegg
Men hva pokker da mann
Vis hele sitatet...
Fælt så sjokkert du ble over at det finnes folk som til varierende grad vil ha våpen til selvforsvar. Noen har opplevd ting som gjør at behovet kanskje føles mer akutt enn hva det gjør for deg selv.

Speak softly and carry a big stick.
Sitat av supranaut Vis innlegg
Fælt så sjokkert du ble over at det finnes folk som til varierende grad vil ha våpen til selvforsvar. Noen har opplevd ting som gjør at behovet kanskje føles mer akutt enn hva det gjør for deg selv.

Speak softly and carry a big stick.
Vis hele sitatet...
Ja det er sjokkerende at folk følger youtube trender eller forleser seg på negativ presse og tror livet deres henger i en tynn tynn tråd pga alle mulige farer som lurer rundt husets vegger etter mørkets frembrudd.

For vanlige folk er ikke dette en reell trussel, vi har ikke et slikt samfunn i Norge og de "grep" folk snakker om her, har ikke rotfeste i et reelt problem men et opplevd problem.

Det er som å slutte å gå ut om du er har sosialangst. Ja du slipper å svette og skjelve i full offentlig om du bare holder deg hjemme hele tiden. Men nei, du har ikke blitt kvitt angsten, du har bare valgt å leve livet angstfritt ved å gi avkall på alt det gode som faktisk også kommer av sosial interaksjon.

Du kan gjerne kjøre et rustningskappløp hjemme i din egen bolig. Bevæpne deg til tennene, og ha gjemt kniver, syrekanner og boltepistoler rundt et hvert hjørne i boligen. Men du blir jo ikke frisk av å møte angsten på den måten. Tvert imot. Du blir bare mer angstfylt og opptatt av at noen er etter deg.

Og dersom din angst ikke ene og alene sitter i ditt eget hode, vel da er det kanskje ting i måten du lever livet på som burde endres før du velger å bo i et festning og risikere å bli drapsmann?

Den frykten folk har i tråden her tror jeg ikke er rasjonell for de fleste av dem. De bygger opp om egen frykt ved å oppsøke slike tråder, sitter i timesvis på youtube og ser hvordan andre beskytter seg, og de tror til slutt at de er i konstant livsfare. De er jo ikke det. Det sitter mellom ørene den frykten. Og gjør den ikke det, så slutt å lev livet på en måte som tiltrekker seg dritt inn i hverdagen.
Sist endret av _abc_; 6. oktober 2023 kl. 15:09.
Fra revolver til alvor: Skal man lære ett våpen godt er det vanskelig å komme unna .
Seriøst om dere ikke bare underholder og bygger opp rundt egen angst og irrasjonale tanker og dere faktisk har en reell og virkelig frykt for at voldsmenn skal ta seg inn så er det enkle og myke løsninger som skaper et trygt hjem helt uten at dere trenger bli lovbrytere, eller i verste fall drapsmenn.

Alarm. På ytterdørens låsekasse/låsebolt kan dere lime fast en magnet og sette inn en magnetbryter i døren. Om låsen dirkes opp så brytes magnetlåsen og en alarm går til alarmsentral. Du kan også ha en serie automatiserte reaksjoner på alarmen. Feks at dine triple sikkerhetslåser på soveromsdøren automatisk stenger soverommet. Har du mye dritt i fortiden kan du vurdere å forsterke veggen rundt soveromsdøren samt sveise stålplater til karmer, du kan kle rundt med plater. Døren til soverommet kan du kjøre sandwich konstruksjon med 3mm stålplate i midten. Og døren kan sikres med så mange hengsler festet til stålkarmen rundt døren du får plass til.

Kommer det en gærning inn i din ringe bolig trenger du ikke engang gå ut av senga. Du kan skru på netflix på TV'n og kjøre opp lyden på lydplanken. Hjelp er underveis heller ikke idag blir du drapsmann. Stjeler de med seg noe før hjelpen kommer? Who cares. Alt i livet er til låns uansett og forsikringen din dekker det tapet.

Ingen i tråden har tatt til ordet for en myk tilnærming. Alle har hoppet rett på de mest grusomme våpen som kan lemleste og vansire folk til evig tid. Hva pokker feiler det dere? Dere lever ikke i et dataspill eller i de mest kriminelt belastede strøkene i de største byene i USA eller sør amerika. Dere bor og lever i trygge Norge. Norge er et av landene med minst drap og vold per innbygger i i hele verden. Det blir ikke tryggere enn i Norge. Og dere snakker om å gå rundt med hauger av kniver på seg, batonger, ninjastjerne, kanner med etsende syrer og boltepistoler?

Ta noen uker fri fra internett, les hyggelig litteratur som ikke portretterer verden som en plass tjok full av gærninger som er ute etter å drepe deg eller lemleste kona di. Gå ut i verden og snakk med folk, ta en kaffe sammen med en du ikke kjenner eller en øl om du tørr. Kanskje litt ekstra puling hjelper? Og det kan det faktisk bli om du bare går ut i verden.
Sist endret av _abc_; 6. oktober 2023 kl. 21:02. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Alt kan ikke erstattes. Ikke alt kan lagres i skyen, ikke alt kan kjøpes for penger. Ikke alle har råd til å bo et trygt sted heller...

Ellers er jeg enig, dette er som regel helt meningsløst. Folk flest vil aldri trenge et våpen og enda færre kan håndtere det om de skulle trenge det. Og forebygging er som regel enklere og tryggere.
Lag deg hjemmelaga pepperspray/bjørnespray
Sitat av Prof. Vrøvel Vis innlegg
"har skutt med", ikke "blitt skutt av". Selv om den rifla i 500 A-Square havner i en gråsone. Folk som synes 460 Weatherby Magnum blir for pulsete er sjuke i huet.
Vis hele sitatet...
Gikk litt fort i lesinga beklager

Jeg leser bare magnum jeg og tenker at da er det over og ut. Det gjelder ikke bare kuler. eh heh

Sitat av JayHova Vis innlegg
Lag deg hjemmelaga pepperspray/bjørnespray
Vis hele sitatet...
Blir bare blind sjæl. Må være idiotsikkert.
Sist endret av skrpappa; 6. oktober 2023 kl. 22:28. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.