Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  32 4185
Hei alle dere der ute. Dere som er vant med rus. Dere som er erfarne. Jeg har et spørsmål til dere.
Er det vert det?
Å ruse seg mener jeg? Er det givende?
Jeg har ikke mye erfaring med rus. Jeg er ungdom, så jeg har ikke så mye erfaring med livet heller, men jeg er nysgjerrig på rus og på opplevelsene assosiert med rus, men det store spørsmålet som jeg stiller meg hele tiden er om det er verdt det?

Jeg jeg fortsatt ungdom(mellom 17-19) så jeg skal ikke kaste meg ut i noen forhastede syretripper, men jeg har lekt med tanken å prøve LSD på et senere stadium av livet. Når jeg har utviklet meg mer og har mer livserfaring.

Jeg spurte om rus er givende. Dette spurte jeg om fordi jeg har bare erfaring med weed og denne rusen kommer det ikke mye produktivt ut av. Ikke i mine øyne i alle fall.

En annen ting er at det er steder jeg vil reise og ting jeg vil se, høre og smake. Rett og slett utforske. Et eksempel kan være Ozora.
Noen av disse tingene involver da altså rus av forskjellige former og typer.

Alt jeg egentlig spør etter er tips og deres meninger. Jeg har jo hele livet foran meg, men hva gjør jeg med det? Dette kan jo ikke dere svare på såklart det er noe jeg må finne ut selv, men gi meg noe tips ang rusen.
Om det er verdt det er nok opp til hver enkelt å avgjøre.. men for å si det sånn så har du all verdens tid på deg og kan enda vente i flere år før du vurderer dette igjen...
Jeg mener det er verdt det så lenge man har en klar grense og har kontroll. Det finnes mange fine stoffer som absolutt er verdt og prøve, og det finnes mange som det er like greit å holde seg unna, men se på det som en opplevelse! Man opplever jo ting man aldri hadde gjort til vanlig ellers (spesielt med tanke på psykedelika). Jeg vet i hvert fall at jeg kommer til å sitte å mimre over gode stunder jeg hadde med kompisene mine som ungdom.
Regner med at du tenker på psykdelika?

Det er opp til deg, om du vil at det skal være givende eller ikke.

Noen gjør det for "body highen" samt visuals (svært få når det kommer til "tyngre" psykedelika). Andre gjør det for å få noe ut av det, spirituelt, veiledning, selvmedisinering. Det finnes også de som ikke er helt sikre, dette er gjerne de som går inn med innstillingen på at det som skjer får skje, har ikke fokuset rettet mot noe spesielt.

Tyngre psykedeliska kan være akkurat det du trengte, det kan også være akkurat det du ikke trengte. Dette blir vel dermed litt selvmotsigende "Det er opp til deg, om du vil at det skal være givende eller ikke.", men hvis du går inn med rett fokus FOR DEG som person er jeg sikker på at det vil gi deg noe (om du ønsker det).

Ville ventet til du bikket tyveåra og føler deg stabil og moden til sinns (dette vet/skjønner du når du gjør det). / rett fokus for deg.
Sist endret av Simplicity; 18. oktober 2011 kl. 22:17.
Sitat av TurtleExpress Vis innlegg
Hei alle dere der ute. Dere som er vant med rus. Dere som er erfarne. Jeg har et spørsmål til dere.
Er det vert det?
Å ruse seg mener jeg? Er det givende?
Jeg har ikke mye erfaring med rus. Jeg er ungdom, så jeg har ikke så mye erfaring med livet heller, men jeg er nysgjerrig på rus og på opplevelsene assosiert med rus, men det store spørsmålet som jeg stiller meg hele tiden er om det er verdt det?

Jeg jeg fortsatt ungdom(mellom 17-19) så jeg skal ikke kaste meg ut i noen forhastede syretripper, men jeg har lekt med tanken å prøve LSD på et senere stadium av livet. Når jeg har utviklet meg mer og har mer livserfaring.

Jeg spurte om rus er givende. Dette spurte jeg om fordi jeg har bare erfaring med weed og denne rusen kommer det ikke mye produktivt ut av. Ikke i mine øyne i alle fall.

En annen ting er at det er steder jeg vil reise og ting jeg vil se, høre og smake. Rett og slett utforske. Et eksempel kan være Ozora.
Noen av disse tingene involver da altså rus av forskjellige former og typer.

Alt jeg egentlig spør etter er tips og deres meninger. Jeg har jo hele livet foran meg, men hva gjør jeg med det? Dette kan jo ikke dere svare på såklart det er noe jeg må finne ut selv, men gi meg noe tips ang rusen.
Vis hele sitatet...
Er det verdt det? Vel det kommer jo ann på utfallet. Det vil uansett være en livserfaring så hvorfor ikke. Nå skal jeg ikke si hopp uti det, for synker du dypt kan det jo hende du drukner og jeg vil ikke være der for å redde deg.

Det er heller ikke alltid givende, det kommer veldig ann på åssen du reflekterer rundt bruket ditt, om det er bruk eller misbruk og om du klarer og ha en "Regel" for deg selv rundt det som forhindrer "skade" mot deg selv, og andre rundt deg. Om det er verdt det er nesten noe du burde spørre deg selv om, Ingen andre kan gi deg et fasitt svar på det men det er vel heller ikke det du er ute etter egentlig. Det er en del folk som vil fraråde deg, en del folk som vil si hvorfor ikke prøve? også er det sånne som meg som sier både ja og nei. Ja fordi det kan være givende, nei fordi dette er dog ikke sikkert, og hvilke grunner skulle du ha for å begynne og ruse deg - at det bare er givende?

I hvilken forstand? Rus gir deg så mye = Gode opplevelser, Dårlige opplevelser, Ingen spesielle opplevelser, utav deg sjæl opplevelser og virkelig virkelig dårlig opplevelser. Det går nå på alle mulige faktorer - alt fra Hva du putter i deg, renhet av stoffet, til brukerens hue, hvordan den reflekterer, Ikke reflekterer osv.

Vent et par år hellere du og se hvordan du tenker da - Er du fortsatt for det da så hopp uti det. Det er ikke noe du går glipp av for å si det sånn, men samtidig er det jo en del ting du kanskje går glipp av - Hva vet jeg?
Jeg ville uansett anbefalt deg og vente, ettersom substansene uansett vil være her til enhver tid.

Ta det som det kommer!

Og hva vil du vite om rusen?
Folk her inne har jo skrevet tripprapporter du kan "Prøve" og sette deg inni.

Uansett lykke til!
Svarer mitt er NEI.

Det kan være morsomt der og da, men når du ikke vet hvordan det vil forandre ting før det faktisk skjer, så er det ikke verdt risikoen på at det skulle forandre deg, dine omgivelse og framtid i en negativ retning.
Nå er det ikke sånn at det nødvendigvis gjør det Men men, Det er som sagt din mening og den respekterer jeg.
Rus gjelder jo sinnsykt mye da..

Om du spør om det er verd å prøve psykadellika så mener jeg helt klart et stort og rungende JA!
(med forbehold om at du er en normalt oppegående person uten sinnsykdom i familien etc..)

Psilocybin:
Over halvparten av deltakerne rangerer rusopplevelsen som en av de fem viktigste hendelsene i livet.
64 prosent svarer også at rusen det hallusinerende stoffet fremkalte, har ført til økt livskvalitet og lykkefølelse.
- Det er bemerkelsesverdig at forsøket over ett år etter, fortsatt rangeres med opplevelser som det å få sitt første barn, kommenterer psykofarmakolog Roland Griffiths ved John Hopkins University.
Vis hele sitatet...
http://www.forskning.no/artikler/2008/juli/187918
Drekk øl, andre rusmidler er og blir trøbbel
Nei, uansett hvordna du snur og vender på det. SJANGSEN for at du går på trynet er der, sjangsen om at du går videre og vil forske ut andre stoffer også. Mange av de som du ser på gata i oslo begynte også på denne måten.

Jeg sier ikke de som gjør det er dumme, men det er heller ikke smarte trekk å ta i livet. Og selv om de kan kontrollere seg, vet man aldri hvordan det vil ende med deg. Ikke minst, de fleste rusmidler er skadelig på en eller annen måte, noen mer enn andre. LSD kan gi deg skader, likke det farligste, men langt ifra ufarlig
Sist endret av Rammlied; 18. oktober 2011 kl. 23:30.
Sitat av Rammlied Vis innlegg
Nei, uansett hvordna du snur og vender på det. SJANGSEN for at du går på trynet er der, sjangsen om at du går videre og vil forske ut andre stoffer også. Mange av de som du ser på gata i oslo begynte også på denne måten.
Vis hele sitatet...
Skal man følge det der så bør man strengt talt ikke stå opp av sengen om morningen.. "SJANGSEN er der" for at du snubler i dørstoken og knekker nakken..

For en normalt oppegående person, med en normal oppvekst og som har det ganske greit her i livet, så er sjangsen minimal for at det skal gå den veien om man vil uforske litt av det som er der ute..

Å utforske Psykadellika kan gi mye igjen og innebærer liten risiko for normale folk.. Vil ikke andbefale LSD som første stoff dog..
Sitat av Siggydoll Vis innlegg
Drekk øl, andre rusmidler er og blir trøbbel
Vis hele sitatet...
Ja gjør det! For vi har jo aldri sett noen i trøbbel under alkoholrus.
Sitat av TurtleExpress Vis innlegg
En annen ting er at det er steder jeg vil reise og ting jeg vil se, høre og smake. Rett og slett utforske. Et eksempel kan være Ozora.
Noen av disse tingene involver da altså rus av forskjellige former og typer
Vis hele sitatet...
Ikke at jeg har så mye mer erfaring med rus enn deg, men jeg vil tro at å reise og utforske vil være mye mer «produktivt» enn rusmidler! Så får du avgjøre om rusmidler skal bli en del av utforskningen etterhvert. Virker ihvertfall fornuftig å utsette det litt, slik du sier du skal.
Sitat av Rammlied Vis innlegg
Nei, uansett hvordna du snur og vender på det. SJANGSEN for at du går på trynet er der, sjangsen om at du går videre og vil forske ut andre stoffer også. Mange av de som du ser på gata i oslo begynte også på denne måten.

Jeg sier ikke de som gjør det er dumme, men det er heller ikke smarte trekk å ta i livet. Og selv om de kan kontrollere seg, vet man aldri hvordan det vil ende med deg. Ikke minst, de fleste rusmidler er skadelig på en eller annen måte, noen mer enn andre. LSD kan gi deg skader, likke det farligste, men langt ifra ufarlig
Vis hele sitatet...
Det kan også gi deg EKSTREME gleder, perspektiv, innsikt osv. Klart det er en risiko å ta LSD, men da må man gå inn i seg selv og spørre om man det er verdt å ta en slik sjanse, selv vil jeg oppleve livet og virkelig se hva det har å by på, både negativt og positivt.

Såfremt du er psykisk stabil og moden vil jeg si at psykedelika er noe man bør prøve minst en gang her i livet.
Takk til alle som har kommet med kreative og vettuge innlegg;D Det har gitt meg litt og tenke over ang dette her.
PS. Jeg skulle skrevet psykadellika isteden for rus, fordi det er det som appellerer til meg, men dere tolket dere jo fra til det så dere forstod jo hva jeg mente.
Sitat av Siggydoll Vis innlegg
Drekk øl, andre rusmidler er og blir trøbbel
Vis hele sitatet...
vær så snill..
Jeg røyker bare weed, og for meg er det så som så. En morsom sosial ting som gjør alt mer spennende, følelser sterkere og jeg fokuserer ikke på det negativet.

Det er helt hva du gjør det til selv. Skal jo helst ikke røyke konstant. Eller innta noe rus-relatert konstant.

Min mening er at tar du deg en joint i ny å ne, LSD eller flein ++ så er det greit. Dømmer deg heller ikke om du røyker ofte. Så lenge man ikke begynner med noe tyngre.

Sitat av Siggydoll Vis innlegg
Drekk øl, andre rusmidler er og blir trøbbel
Vis hele sitatet...
Ja, for å bli drita er ikke trøbbel. Alle gjør det = det er en dans på roser?
Hvorfor skriver du at du er 17-19 år?
Ikkeno LSD før du finner ut hvor gammel du er!
Sist endret av Bothrops; 19. oktober 2011 kl. 11:48.
Psykadelika er veldig givende for meg hvertfall. Weed og alt annet ser jeg ikke på som noe givende, røyker weed noen ganger i mnd for å bare ha en good time med kompiser
Psykadelika har jeg lært veldig mye om meg selv, og mine omgivelser. Ikke minst andre mennesker, hvordan folk oppfører seg generelt og hvor enkelt det er å gjennomskue en person egentlig.
Så i mine øyne er kun psykadeliske drugs givende som bare det, og det er ikke noe man misbruker. Er kanskje noen som gjør det, men jeg ser ikke hvordan det skulle funket, etter som man blir jævelig sliten etter en trip.
Sist endret av fth; 19. oktober 2011 kl. 12:57.
Jeg synes ikke det er verdt det å begynne med illegale rusmidler når du er under 20 år. Drikk gjerne litt imens, så kan du utforske annen rus når du er voksen i hodet og har kontroll på det meste i livet.

Gjerne forbered deg litt. Les litt rundt her i forumet, slå opp ting du lurer på. Så unngår du kanskje kijpe opplevelser som de fleste andre må igjennom når de starter for tidlig, inkludert meg selv.
Sist endret av ZionRoad; 19. oktober 2011 kl. 15:01.
Jeg er helt sikker på at dere skjønte hva jeg mente! Man kan alltids spille ut det kortet at alkohol også skaper mange problemer osv, men om man holder seg til alkohol så unngår de fleste trøbbel med gjeld og politiet! Men det er litt off topic..
Begynner man å utforske psykedelika vil man fort skjønne at disse stoffene gir deg opplevelser, inntrykk, tanker og følelser som er så vanvittig fjerne fra det samfunnet vi i dette landet lever i. Det kan være vanskelig å være åpen om opplevelsene sine til resten av samfunnet uten å få et press tilbake som feilaktig hevder at det man bedriver bare er en dum, simpel narkorus som burde involvere politi og utløser "galskap" og elendighet. Jeg vil tro at en del av de som får angst og problemer av psykedeliske stoffer får det på grunn av tanker om at man er "gal" og ikke passer inn - nettopp som følge av resten av dette samfunnets falske og uvitende syn på enteogener.

Det som er med på å gjøre disse psykedeliske stoffene farlige er det at de ofte bare blir kalt for rusmidler og satt i samme bås som andre ulovlige stoffer, noe som igjen fører til uvitende bruk. Dette er ikke noen rus du bare kan glemme neste dag, dette er noe som har med selve livet ditt å gjøre. Jeg vil sterkt anbefale folk som vurderer å prøve slike stoffer å sette seg inn i meditasjon og sjamanisme på forhånd. Selv angrer jeg i dag på at jeg ikke gjorde dette før jeg trippet første gang, det å bare bli kastet rett ut i noe som jeg best kan beskrive som en "kraftig åndelig tilstand" uten noen som helst erfaring med slikt på forhånd kan være litt vel overveldende. Og husk, det er viktig å ha litt kontakt med jorden også. Vær i fysisk aktivitet og ellers lev sunt. Dette er med på å opprettholde en god og sterk psyke som er bedre egnet til å "ta av litt" i blant.
Sist endret av KreaDep; 20. oktober 2011 kl. 11:59.
Sitat av Siggydoll Vis innlegg
Drekk øl, andre rusmidler er og blir trøbbel
Vis hele sitatet...
Og selv det blir det trøbbel av/med....
Sitat av KreaDep Vis innlegg
Begynner man å utforske psykedelika vil man fort skjønne at disse stoffene gir deg opplevelser, inntrykk, tanker og følelser som er så vanvittig fjerne fra det samfunnet vi i dette landet lever i. Det kan være vanskelig å være åpen om opplevelsene sine til resten av samfunnet uten å få et press tilbake som feilaktig hevder at det man bedriver bare er en dum, simpel narkorus som burde involvere politi og utløser "galskap" og elendighet. Jeg vil tro at en del av de som får angst og problemer av psykedeliske stoffer får det på grunn av tanker om at man er "gal" og ikke passer inn - nettopp som følge av resten av dette samfunnets falske og uvitende syn på enteogener.

Det som er med på å gjøre disse psykedeliske stoffene farlige er det at de ofte bare blir kalt for rusmidler og satt i samme bås som andre ulovlige stoffer, noe som igjen fører til uvitende bruk. Dette er ikke noen rus du bare kan glemme neste dag, dette er noe som har med selve livet ditt å gjøre. Jeg vil sterkt anbefale folk som vurderer å prøve slike stoffer å sette seg inn i meditasjon og sjamanisme på forhånd. Selv angrer jeg i dag på at jeg ikke gjorde dette før jeg trippet første gang, det å bare bli kastet rett ut i noe som jeg best kan beskrive som en "kraftig åndelig tilstand" uten noen som helst erfaring med slikt på forhånd kan være litt vel overveldende. Og husk, det er viktig å ha litt kontakt med jorden også. Vær i fysisk aktivitet og ellers lev sunt. Dette er med på å opprettholde en god og sterk psyke som er bedre egnet til å "ta av litt" i blant.
Vis hele sitatet...
Du verden! Jeg skulle sendt deg blomster, for du har virkelig forstått det!

Hva denne karen sier er mest sannsynlig din sterkeste utfordring når det kommer til psykedelika - det faktum at hele emnet i dybden er tabubelagt, også blandt mange av de som bruker det.

Jeg vil anbefale deg om å holde deg unna rus generelt om du skal drive med psykedelika. Grunnen til dette er at man ved å gjøre det til en rus automatisk misbruker det på et nivå som ødelegger for hele tanken bak psykedelika. Samtidig så kan vanlige rusmidler tulle enormt med de positive prosessene som psykedelika setter i gang hos folk, og ødelegge det hele og gjøre det dobbelt så negativt.

I tillegg så må det handle om det riktige. For min del så handler psykedelika om spiritualitet, virkelighetsforståelse og reparering og omprogrammering av hele mitt vesen til jeg er så nærmt som mulig et rent og godt menneske og hvordan jeg kan hjelpe andre til det samme. Jeg surfer også min egen psyke og driver mye med spirituelt arbeid... Av denne grunn så tripper jeg gjerne med mål og mening og ender som regel opp med det jeg er ute etter og litt til.

Psykedelika og rus er to forskjellige ting og bør holdes separat ved ethvert tilfelle, ellers ødelegger de fryktelig for hverandre, ikke bare rent på grunn av skadevirkninger men også holdningen til det man driver med, fokus, respekt og dedikasjon. Heldigvis er ikke dette noe særlig problem ettersom at psykologiske og shamanistiske tripper som regel ikke bærer noen rekreasjonell verdi og er svært intense og krevende.
Sitat av KreaDep Vis innlegg
Begynner man å utforske psykedelika vil man fort skjønne at disse stoffene gir deg opplevelser, inntrykk, tanker og følelser som er så vanvittig fjerne fra det samfunnet vi i dette landet lever i. Det kan være vanskelig å være åpen om opplevelsene sine til resten av samfunnet uten å få et press tilbake som feilaktig hevder at det man bedriver bare er en dum, simpel narkorus som burde involvere politi og utløser "galskap" og elendighet. Jeg vil tro at en del av de som får angst og problemer av psykedeliske stoffer får det på grunn av tanker om at man er "gal" og ikke passer inn - nettopp som følge av resten av dette samfunnets falske og uvitende syn på enteogener.

Det som er med på å gjøre disse psykedeliske stoffene farlige er det at de ofte bare blir kalt for rusmidler og satt i samme bås som andre ulovlige stoffer, noe som igjen fører til uvitende bruk. Dette er ikke noen rus du bare kan glemme neste dag, dette er noe som har med selve livet ditt å gjøre. Jeg vil sterkt anbefale folk som vurderer å prøve slike stoffer å sette seg inn i meditasjon og sjamanisme på forhånd. Selv angrer jeg i dag på at jeg ikke gjorde dette før jeg trippet første gang, det å bare bli kastet rett ut i noe som jeg best kan beskrive som en "kraftig åndelig tilstand" uten noen som helst erfaring med slikt på forhånd kan være litt vel overveldende. Og husk, det er viktig å ha litt kontakt med jorden også. Vær i fysisk aktivitet og ellers lev sunt. Dette er med på å opprettholde en god og sterk psyke som er bedre egnet til å "ta av litt" i blant.
Vis hele sitatet...
Kunne ikke sagt det bedre selv. Hva slags syn samfunnet har på slike substanser skaper problemer i seg selv, kanskje ikke direkte, men indirekte. Det er mange av de som roter seg borti psykadelika, og aldri blir seg selv igjen. Men hva menes med dette? Er det fordi personen blir gal?
Nei, kanskje ikke. Men som duden jeg siterte sa, tanker man gjør seg opp under en trip går som regel på deg, din eksistens, ditt liv. Hvis man plutselig innser at ting ikke er verdt å gjøre lengre, så kan dette være ekstremt farlig, om jeg kan si det sånn, både for familie og den som kastet seg uti det. Man innser kanskje hvor feil samfunnet vi lever i idag, er. Dette blir som sagt en rus du ikke glemmer dagen derpå, men opplevelsen vil være med deg livet ut.

De aller fleste mennesker er ikke kritisk til det mekaniske handlingslivet, og hvis du plutselig skulle få sannheten, en subjektiv sannhet er det jeg snakker om, slengt i trynet, så er det mange som ikke har helt godt av dette.

Jeg vil helt klart være enig i at det å ta seg noen øl på lørdagskvelden er mye bedre, kanskje fordi dette er sosialt akseptert og som oftest ikke hemmer deg i etterkant, slik som psykadelika kan gjøre.

Hvis man skal snakke om hva som er farligst, så er det helt klart farligst å tukle med psyken. Noen tåler det, andre ikke. Så please ikke kom her og si at alkohol er farligst. Nei, å definere farlig er ikke så lett som å bare si "det dreper!". Det er én faktor, det.

Trappetrinnsteorien er bullshit, men den eksisterer allikevel. Det handler rett og slett om å bryte barrierer, grenser. Samfunnet kan takke seg selv! SÅnn er det bare, and if you wanna fit in, make a choice.
Sist endret av zhpongl; 23. oktober 2011 kl. 13:04.
Kunnskap gir oversikt og med god oversikt finner man bedre veier til det målet du måtte ha.
Forksjellen mellom himmelen og helvete kan være å ta et ubegrunnet valg uten å se på mulige konsekvenser.
Sørg for at du vet hvilke risker du tar, hvilke belønninger du kan få og hva du kan gjøre for å påvirke disse til din fordel.

Om det er verdt det finnes det ingen fasit svar på.
Jeg kan bare svare for min egen del og si at:
-Vent så lenge som mulig, gjerne til et sted når du er mellom ca 20-25 år, for å minimere fysiske utviklingsproblemer under oppveksten (spesielt hjernen).
-Vit hva du tar. Er det en pålitelig kilde? Hvilke stoffer tar du? Hvordan behandler kroppen din disse stoffene? Hva kan motvirke eller forsterke disse stoffene? Osv..
-Vær oppmerksom på din omgangskrets. Hvordan blir dine venner påvirket? Kan du stole på de du er sammen med eller kjøer fra? Hvilken effekt har de på deg? Er du på riktig sted med riktige folk? Hva med de som ikke vet hva du gjør?
-Vær oppmerksom på hvor du gjør det.
-Vær oppmerksom på ditt eget humør og hvorfor du tar det. Forskjellen på å ruse seg fordi man vil feire eller flykte kan gi veldig forskjellige utfall i mange tilfeller.
er en enorm forskjell på bruk og misbruk(i mine øyne).

jeg mener bruk på mange måter kan være verdt det. med bruk mener jeg å ha et forhold til rusmiddelet/rusmiddlene som ikke påvirker hverdagen din på en negativ måte. et forhold som lar deg opprettholde de viktigere verdiene i livet, som venner, familie, jobb og et sosialliv.

misbruket, og da jeg mener det ikke begynner å bli verdt det, er når rusen blir viktigere enn andre ting i livet ditt. når du dropper venner og familie for å ruse deg. du dropper jobb, fordi du heller vil sitte hjemme i speedrus, røykebønne og banne og steike over samfunnet og "systemet". gjerne en så kalt coffee shop-revolusjonær.

det er også viktig å se selv når nok er nok, når det kanskje er påtide med en pause. for mye rus kan for bruke opp dopaminlageret ditt og få deg inn i en liten "depresjon", en depresjon som e vanskelig å komme utav om en forsetter å ruse seg. og en vil etterhvert søke flukt fra denne depresjonen med rus. en ond sirkel det der.

dette er da MIN mening, og det er nok mange som er uenige med meg.
Alle driver jo på med rus. Alle har et forhold til det. Om det er adrenalin, treningsjunkier, kroniske mastrubatører. Men uansett. Jeg får ikke noe produktivt ut av å røyke hasj. Bortsett fra det sosiale perspektive, å kanksje noen andre synspunkt på ting jeg ikke har lagt merke til før.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av Double0Steven Vis innlegg
Ja gjør det! For vi har jo aldri sett noen i trøbbel under alkoholrus.
Vis hele sitatet...
Nå skal det sies at Rusen som i psykedeliske stoffer har en større avhengighetsfaktor enn alkohol.
Man er kanskje dum og modig i fylla, men for de fleste der ute, er det ikke en rus man lengter etter i samme grad som si, LSD osv
Sitat av Pandalicious Vis innlegg
Nå skal det sies at Rusen som i psykedeliske stoffer har en større avhengighetsfaktor enn alkohol.
Man er kanskje dum og modig i fylla, men for de fleste der ute, er det ikke en rus man lengter etter i samme grad som si, LSD osv
Vis hele sitatet...
Det er faen meg noe av det dummeste jeg har lest her på forumet.
Psykedeliske stoffer er som gruppe de minst avhengihetsskapende rusmidlene.
Alkohol derimot,er et av de stoffene som tilhører toppen av lista når det gjelder avhengihetsfaktor.
Sitat av Pandalicious Vis innlegg
Nå skal det sies at Rusen som i psykedeliske stoffer har en større avhengighetsfaktor enn alkohol.
Man er kanskje dum og modig i fylla, men for de fleste der ute, er det ikke en rus man lengter etter i samme grad som si, LSD osv
Vis hele sitatet...
Sjelden jeg kommer over slike dryge faktafeil.

sitat fra www.Forskning.no:

Angående psilocybin og andre hallusinogene stoffers skadevirkninger, så er en påfallende mangel på avhengighetspotensial og fysiske skadevirkninger, både akutt og over lang tid, relativt akseptert blant rusmiddelforskere, sier Sørensen.
Vis hele sitatet...
Sist endret av GrønnUgle; 1. november 2011 kl. 00:09.
Sitat av TurtleExpress Vis innlegg
Jeg spurte om rus er givende. Dette spurte jeg om fordi jeg har bare erfaring med weed og denne rusen kommer det ikke mye produktivt ut av. Ikke i mine øyne i alle fall. .
Vis hele sitatet...
Om du ikke har klart å gjøre noe produktivt under THC-rus har du ikke prøvd Mild psykadelica som kan forterke fantasi/følelser og bringe frem tanker du aldri har hatt før. Mange som bruker det for å finne innspirasjon til forskjellige produktive aktiviteter. Kan for eksempel anbefale å spille gitar eller et intrument, det låter fantastisk!
Det er fantastisk å ruse seg, har så utrolig mange gode minner og har opplevd vanvittig mye gøy. En deilig spliff etter en lang dag, feste ræven av seg på speed, den sykeste sexen på GHB eller ligge i nirvana etter en feit strek heroin...

Selvfølgelig har det hatt sin pris til tider, og noen erfaringer har vært dyrkjøpte. Men jeg kan med hånden på hjerte si jeg synes synd på de som aldri kommer til å prøve narkotika.