Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 12443
Heii.

Har et par kompiser som har snakket om at de skal prøve å få en slags rus av Dimenhydrinate. Jeg liker ikke helt dette, er ikke dette farlig? Og hvor mange må man ta før at dette blir farlig?

Jeg spør for jeg er ikke så helt inne på dette området, og trodde ikke dette om vennegjengen, men jaja. kanskje dette egentlig er normalt

Men takker på forhånd for svar!

Og hva er egentlig dette legemiddelet? Har aaldri hørt om det, å prøvde å søke det opp men kom bare opp svar på engelske nettsider.
Stoffet dimenhydrinat finnes ikke som legemiddel i Norge, det markedsføres blandt annet i USA reseptfritt. Det er et mildt stimulerende stoff, nesten som koffein. Jeg har aldri hørt om at dette stoffet kan brukes rekreasjonelt noen gang, effekten blir lignende mye koffein.

Hvis jeg skal prøve å beskrive effekten (uten erfaring med det selv) vil jeg anta det kan føles som en blanding av moderat til sterke antihistaminer ved større doseringer. Som om du skulle tatt ei pakke Zyrtec eller noen Vallergan, ingen vits rett og slett. Flush them.

EDIT: Jeg finner heller ingen informasjon om erfaringer rundt det.
Sist endret av Totskalle; 10. januar 2011 kl. 23:46.
Dimehydrinate i doser 0,5-1,5g (høye doser) gir delirium. Det er ikke kjent som noen fantastisk rus. Jeg har tatt diphenhydramine som ble kjøpt på flyplassen på vei hjem fra USA en gang for å sovne, funka bedre enn zopiclone.
Sist endret av Stratops; 13. januar 2011 kl. 20:09.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Trådstarter
10 0
Ok takk for svar. Men dette være farlig? Å hvor mye skal til for at det kan bli farlig/dødelig?
Dette kan være farlig pga. deleriant effekten som oppstår ved høyere doser (rekreasjonelle doser)

Det som kjennetegner en delerieant "trip" er hallusinasjoner som er helt virkelighetstro, altså man vet ikke selv at man hallusinerer.
Dette kan selvølgelig være farlig da man kan skade seg selv eller andre pga. disse hallusinasjonenene.
De fleste som har prøvd dette syntes det er svært ubehagelig og at det ikke er særlig egnet til rekreasjonell bruk.

Wikipedia lister 500 mg/kg som LD50 (dødelig dose for 50% av testsubjekter) for rotter, dette kan variere sterk i forhold til mennesker.

Hvis du er interesert i å lese triprapporter kan du finne dette på Erowid
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Trekker opp en gammel tråd i stedet for å lage ny, kan Gravol (Dimenhydrinate) bestilles og importeres, og er det verdt det?
Det gir samme (dritt-)rus som Marzine, så forstår ikke helt hvorfor noen skulle gidde å importere det?
Sitat av thallium Vis innlegg
Det gir samme (dritt-)rus som Marzine, så forstår ikke helt hvorfor noen skulle gidde å importere det?
Vis hele sitatet...
Kanskje fordi det funker bra som sovemeds-gjør ihvertfall det oss meg.
Hvis denne drogen gir deg delirium så fraråder jeg deg på det sterkeste å hive innpå dette.

Les iallefall hva det innebærer...

http://no.wikipedia.org/wiki/Delirium
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Hei, diphenhydramine, er kanskje det du mener som er markedsført som benadryl i USA. Har spist dette rimelig lenge når jeg har hatt det, det funker kjempefint til å sove, for eksempel hvis du bare skal sove i en to, tre dager. Også en viss sedativ effekt, hvor jeg kan sammenlikne litt med pot, utenom tanke-racet og paranoiditeten.

Men er ikke så spesielt at du burde risikere å importere ulovlig fordet. Valium gjør susen.
Folken,folkens jeg rister på hode her etter å ha lest denne tråden!

Dimenhydrinate (Vomex A) er et kvalmestillende reisetablett som man får kjøpt reseptfritt i Tyskland der jeg kommer fra.


Og nei man kan IKKE ruse seg på det.
Og ja man blir veldig TRØTT av det.

God kveld videre.