Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  41 4949
Anonym bruker
"Ergerlig Karybdis"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
begynte å fundere på denne problemstillingen etter jeg leste om han 14 år gamle kidden som drepte en voksen mann i midten av 20-årene. er det det man mener med svenske tilstander? det har vel ikke blitt slik at knarkbaroner har begynt å sende ut kids for å knerte deg hvis du har "uoppgjorte gjeld" eller annen misnøye med varen du kjøper? hva skjer med bestilling av droger liksom fordi jeg oppgir hjemmeadressen til vendoren når jeg handler. nå føler meg litt kald i ryggen hvis de har begynt å bruke slike forkastelige taktikker på kunder de ikke liker
Anonym bruker
"Stum Varg"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Nå er jeg ikke helt sikker på hvilken sak du refererer til, men at kriminelle gjenger bruker ungdom under straffealder er ikke noe nytt.
Ville ikke sagt det er helt på viddene å se for seg at de kan brukes til drap også.

Spørsmålet ditt fikk meg til å tenke på denne scenen fra Breaking Bad. Er jo så klart fiksjon, men dette har nok skjedd mange ganger i virkeligheten også.
Anonym bruker
"Ergerlig Karybdis"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...m-knivstikking

jomen det har jo ikke vært slik i norge tidligere? bare usle scams og annet svada. ikke barnesoldater som blir sendt for å eliminere deg
Anonym bruker
"Forelsket Grindhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
De bruker selvsagt ikke sånne taktikker på kundene sine, i hvert fall ikke kundene over nettet.. jeg mener, hva i alle dager kan du ha gjort galt for å fortjene å bli oppsøkt av torpedo-løpeguttene til en vendor?
Du kjenner jo ikke identiteten til vedkommende eller noe, har du lagt igjen dårlig tilbakemelding kanskje? Tviler på det skjer noe med deg av den grunn, men om det skulke gjort det så hadde det neppe vært noe fysisk.

Drapene som skjer i Sverige begås hovedsakelig på venner, bekjente, familie eller andre som har en tilknytning til medlemmer av Foxtrot eller andre gjenger. Noen av drapene er på tilfeldige folk også, men det er mindre vanlig, en drøy metode som brukes for å skape frykt.



Folk med uoppgjort gjeld fortjener konsekvenser. De fortjener kanskje ikke å bli drept, men det fortjener en straff- særlig om gjelden kommer av en villet handling. Folk som har gjeld pga tap av varer eller lignende er en annen sak, men det er neppe sånne folk som blir drept, det er nok disse folka som kriter varer uten noen intensjon om å betale som bør være redde.


Jeg vet ikke hva du holder på med eller hvor stor fisk du er, men hvis du bare er en tilfeldig kunde så har du virkelig ingenting å frykte, drap og vold er jo dårlig business. De fleste er opptatt av å selge drugs, ikke tortur og drap, men når folk ikke betaler så blir det ofte det eneste virkemiddelet selgerne har.
Anonym bruker
"Stum Varg"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...m-knivstikking

jomen det har jo ikke vært slik i norge tidligere? bare usle scams og annet svada. ikke barnesoldater som blir sendt for å eliminere deg
Vis hele sitatet...
Takker for artikkelen og konteksten.

Men glemte helt å svare på ditt spørsmål angående hevngjerrig vendor osv. Tror nok det er ganske usannsynlig. Må nok være mer personlig enn det
Blir det altså ingen konsekvenser for denne tenåringen? Leste at han måtte være på en lukket institusjon i 2 uker. Men etter det er det hjem til et normalt liv etter å ha knivstukket en mann til døde?
Anonym bruker
"Velkommen Gullbust"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Legalisering av narkotika er vel det opplagte svaret på tittelspørsmålet. Men siden vi foretrekker å drikke desinfisert vann pga. "tradisjon" ELLER kanskje fordi en gjeng rasister trengte påskudd for å arrestere mørkhudede for mer enn et halvt århundre siden.

Istedenfor å behandle årsaken, går vi på symptomene og det offentlige holder nå på med lovendring slik at unge lovbrytere kan straffes tidligere, raskere og hardere. Absurd at den komplett umulige kampen mot narkotika liksom skal vinnes, koste hva det koste vil.

https://www.nrk.no/sorlandet/til-kam...ere-1.16644823
Sitat av something Vis innlegg
Blir det altså ingen konsekvenser for denne tenåringen? Leste at han måtte være på en lukket institusjon i 2 uker. Men etter det er det hjem til et normalt liv etter å ha knivstukket en mann til døde?
Vis hele sitatet...
Blir nok lukka instutisjoner frem til fylte 18
Anonym bruker
"Forelsket Grindhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Takker for artikkelen og konteksten.

Men glemte helt å svare på ditt spørsmål angående hevngjerrig vendor osv. Tror nok det er ganske usannsynlig. Må nok være mer personlig enn det
Vis hele sitatet...
Du skal være bra flink for å terge på deg en vendor, men for at hen skal sende noen å drepe deg må du være en trussel for sikkerheten deres eller noe sånn.

Jeg hadde ikke blitt så overrasket om Foxtrot nettverket hadde drept en kunde som la igjen dårlige tilbakemeldinger for å sette ett eksempel, men det ville jo vært tidenes dårligste reklame for butikken…
Nødverge gjelder uansett alder på angriper. Karatespark i adamseplet.
Anonym bruker
"Forelsket Grindhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Legalisering av narkotika er vel det opplagte svaret på tittelspørsmålet. Men siden vi foretrekker å drikke desinfisert vann pga. "tradisjon" ELLER kanskje fordi en gjeng rasister trengte påskudd for å arrestere mørkhudede for mer enn et halvt århundre siden.

Istedenfor å behandle årsaken, går vi på symptomene og det offentlige holder nå på med lovendring slik at unge lovbrytere kan straffes tidligere, raskere og hardere. Absurd at den komplett umulige kampen mot narkotika liksom skal vinnes, koste hva det koste vil.

https://www.nrk.no/sorlandet/til-kam...ere-1.16644823
Vis hele sitatet...
Veldig godt poeng!

Krigen mot narkotika er som en fuckings potet, den kan brukes til alt.
Anonym bruker
"Firkantet Rise"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Må slutte med daltingen av "barn" med dødelige våpen. Sett den 14 åringen på forvaring ass
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Må slutte med daltingen av "barn" med dødelige våpen. Sett den 14 åringen på forvaring ass
Vis hele sitatet...
Tviler på at han mente å ta livet hans da, trossalt masse vitner etc. han er 14. ingen unnskyldning men han er trossalt bare 14
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
begynte å fundere på denne problemstillingen etter jeg leste om han 14 år gamle kidden som drepte en voksen mann i midten av 20-årene. er det det man mener med svenske tilstander? det har vel ikke blitt slik at knarkbaroner har begynt å sende ut kids for å knerte deg hvis du har "uoppgjorte gjeld" eller annen misnøye med varen du kjøper? hva skjer med bestilling av droger liksom fordi jeg oppgir hjemmeadressen til vendoren når jeg handler. nå føler meg litt kald i ryggen hvis de har begynt å bruke slike forkastelige taktikker på kunder de ikke liker
Vis hele sitatet...
Så lenge du betaler for deg blir du ikke en kunde de ikke "liker". Jævlig upopulær mening sikkert men hadde jeg blitt solgt drugs av en 14 åring hadde jeg først og fremst kansellert avtalen og hadde det blitt problemer hadde jeg ikke hatt problemer med å slå en 14 år gammel drugdealer. Skal man leke i den voksne verden kommer konsekvenser deretter.
Anonym bruker
"Sinna Markmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Eh tror det er ganske mange drapssaker hvor det ikke var meningen at det skulle ende med død. Hva så, dreper man så må man ta konsekvensen. Gudene vet hva konsekvensene blir her og hvor lenge, gutten må uansett resten av livet leve med at han er skyld i et annet menneskes død. Det er tungt å bære på, tror ikke det er uten grunn at han meldte seg for politiet etter kort tid. Jeg vet ikke hva som har skjedd med den generasjonen der men virker som at de som ble foreldre etter 2000 har chillet litt for mye og slengt mobil og ipad i fanget på ungene og gitt faen. Pluss helt sykt elendig politikk her til lands hvor det har blitt mer og mer vsndkrlig å få hjelp og bli tatt på alvor
Sitat av HeiG2006 Vis innlegg
Tviler på at han mente å ta livet hans da, trossalt masse vitner etc. han er 14. ingen unnskyldning men han er trossalt bare 14
Vis hele sitatet...
Han er en morder.

Hjelper ikke å dalte med mordere

Det som kanskje hadde hjulpet var hvis det var straff for 14-åringer, ville han fortsatt ha gjort det hvis det å angripe med kniv ga minstestraff på 5 år i fengsel?

Kanskje han da ikke ville vært morder, noe han må leve med resten livet med og hvis han utvikler seg moralsk, noe han vil slite med resten av livet.
Sist endret av Hans Høyhet; 24. desember 2023 kl. 00:19.
Anonym bruker
"Bekymret Villsvin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ble fortalt en historie for lenge siden, om en venn av en venn som ble helt tilfeldig forsøkt rana. Trua med kniv på gata av en "12åring".

Han sparka ranern umiddelbart, hardt i leggen/kneet. Det avslutta hele situasjonen kjapt.

Var det "riktig"? Det kunne gått verre.
Anonym bruker
"Bekymret Villsvin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg vet ikke hva som har skjedd med den generasjonen der men virker som at de som ble foreldre etter 2000 har chillet litt for mye og slengt mobil og ipad i fanget på ungene og gitt faen. Pluss helt sykt elendig politikk her til lands hvor det har blitt mer og mer vsndkrlig å få hjelp og bli tatt på alvor
Vis hele sitatet...
Tror dette har noe å gjøre med saken, også fra dagens nyheter:
Andel fattige i Norge fordelt på alder


Og i tillegg så er det lett å glemme at de som er 14 år i dag, akkurat i dét de nådde puberteten, ble nekta å gå på skolen og møte venner som normalt i to år.
Anonym bruker
"Ergerlig Karybdis"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
når folk ikke betaler så blir det ofte det eneste virkemiddelet selgerne har.
Vis hele sitatet...
okey nå blir jeg litt forbanna. Ikke at jeg driver å kriter og har dårlig forhold med pluggene, men det er ikke betryggende i det hele tatt å vite at jeg er på kanten døden i en situasjon jeg ikke kunne betale for meg der og da. At de har null evne for diplomati er jævlig turnoff og jeg finner ingen gode argumenter på å monetisere slike søppelfolk hvis det er situasjonen. God natt
Sitat av Hans Høyhet Vis innlegg
Han er en morder.

Hjelper ikke å dalte med mordere

Det som kanskje hadde hjulpet var hvis det var straff for 14-åringer, ville han fortsatt ha gjort det hvis det å angripe med kniv ga minstestraff på 5 år i fengsel?

Kanskje han da ikke ville vært morder, noe han må leve med resten livet med og hvis han utvikler seg moralsk, noe han vil slite med resten av livet.
Vis hele sitatet...
Tviler veldig på at gutten tenkte konsekvenser der og da. Jeg tipper det foregikk sånn her: Han bar kniv for å tøffe seg, møtte tilfeldigvis denne mannen på bussen, begynte å krangle, dro ut kniven også eskalerte ting. Gjort in the heat of the moment. Tviler VELDIG på at han gikk på den bussen med viten om at den kniven skulle brukes
Sitat av HeiG2006 Vis innlegg
Tviler på at han mente å ta livet hans da, trossalt masse vitner etc. han er 14. ingen unnskyldning men han er trossalt bare 14
Vis hele sitatet...
Vel, det er jo akkurat det du gjør. Unnskylder.
Sitat av Hilbert Vis innlegg
Vel, det er jo akkurat det du gjør. Unnskylder.
Vis hele sitatet...
Dere er noe forhåndsdømmende. I følge forsvareren så hadde han ingen intensjoner om å drepe.

Kid’n meldte seg selv til politiet. En kriminell i ghettoen i Malmø gjør ikke sånt.
Anonym bruker
"Tom Rise"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
https://freak.no/forum/showthread.php?p=2344445

Gammel tråd med fortsatt relevant budskap.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sitat av Dough Vis innlegg
Dere er noe forhåndsdømmende. I følge forsvareren så hadde han ingen intensjoner om å drepe.

Kid’n meldte seg selv til politiet. En kriminell i ghettoen i Malmø gjør ikke sånt.
Vis hele sitatet...
Hva annet skal en forsvarer si?
Anonym bruker
"Firkantet Rise"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Lånte han kniv av en kompis? Lurer litt på om han var den mobbede i den saken her nå ass.
Anonym bruker
"Hylende Sjøtunge"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det er kjipt at man ikke må gjøre mer enn å røyke én enkelt joint for å allerede være kriminell. Man trenger ikke selge mer enn en grammer eller to i helgene som ung før en føler seg gangster nok til å forsvare det å bære våpen. Jeg har selv hengt med folk som bare plutselig mister en skrutrekker ut av buksa de har null grunn til å gå rundt med i offentligheten på dagtid. Litt komisk, veldig trist. Syntes alle bør lære seg å sloss med nevene og å ha genuin respekt for hverandre.
Anonym bruker
"Ergerlig Karybdis"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
noen som inside info om denne saken? jeg vil bare vite om det er knark relatert drap eller ikke så jeg slipper å bekymre meg som en helt alminnelig forbruker. bryr meg ikke om etnisk konflikt eller hva annet det måtte være. bare knark
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
noen som inside info om denne saken? jeg vil bare vite om det er knark relatert drap eller ikke så jeg slipper å bekymre meg som en helt alminnelig forbruker. bryr meg ikke om etnisk konflikt eller hva annet det måtte være. bare knark
Vis hele sitatet...
Ikke på et eneste tidspunkt har dop vært nevnt i saken, klart det kan være mulig det fremdeles er grunn til hendelsen men jeg forstår ikke bekymringen din.

Hva i satan har det å si at dealere bruker 14 åringer som "hitman"? Vil tro det er enda mer skremmende med en makkakjørt nordlending på 150kg som heter Per Ørjan kommer og tar deg?

Sist men ikke minst, hele ideen er nesten litt teatralsk, du må ikke tro at alt er som på film. Klart om du ikke betaler for dopet ditt så blir det konsekvenser, men det er jo ikke noe nytt?
Han hadde gitt fullstendig faen i om han var 10 eller 70,prøver han å drepe meg med kniv så knuser jeg skallen hans om jeg har slagvåpen tilgjengelig

Man kan ikke forvente at folk tar hensyn til alder om noen angriper deg med kniv,det funker ikke sånn

Har du blitt Rana å trua på livet med kniv på gata?jeg har,om jeg hadde hatt våpen der å da så hadde det vært ille ut med fyren

Jeg hadde ikke bokstavelig talt knust skallen på en kid,men han ville blitt slått bevisstløs å uskadeligjort
Sist endret av JayHova; 30. desember 2023 kl. 03:50. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
okey nå blir jeg litt forbanna. Ikke at jeg driver å kriter og har dårlig forhold med pluggene, men det er ikke betryggende i det hele tatt å vite at jeg er på kanten døden i en situasjon jeg ikke kunne betale for meg der og da. At de har null evne for diplomati er jævlig turnoff og jeg finner ingen gode argumenter på å monetisere slike søppelfolk hvis det er situasjonen. God natt
Vis hele sitatet...
Hvis du ikke vil monitisere (lol) folk som bruker vold må du slutte å ruse deg. Om ikke din dealer bruker vold så er det garantert en eller annen i rekken over han (kanskje ikke om det er noe norsk dyrka weed elns).

Så du må nok desverre forbli turned off. Huffa
Hele greia er jo bare tragisk uansett. Jeg synes ikke familien til den drepte bidrar noe særlig i deres gjentatte forsøk på å renvaske offeret, alle tenker det beste om sine nærmeste. Det virker nærmest desperat og de tar det for gitt at han ikke kan ha hatt noen hemmeligheter. Vi vet at han filmet på bussen og fortsatte etter oppfordring til å slutte med det. Det er faktisk noe som kan virke svært provoserende selvom det ikke forsvarer drap. Det er også tross av familiens varme ord mye som tyder på at de har hatt en episode med vold/slossing tidligere.
Sitat av Dough Vis innlegg
Hele greia er jo bare tragisk uansett. Jeg synes ikke familien til den drepte bidrar noe særlig i deres gjentatte forsøk på å renvaske offeret, alle tenker det beste om sine nærmeste. Det virker nærmest desperat og de tar det for gitt at han ikke kan ha hatt noen hemmeligheter. Vi vet at han filmet på bussen og fortsatte etter oppfordring til å slutte med det. Det er faktisk noe som kan virke svært provoserende selvom det ikke forsvarer drap. Det er også tross av familiens varme ord mye som tyder på at de har hatt en episode med vold/slossing tidligere.
Vis hele sitatet...
Det høres som de beskytter "ære" for klanen deres. Familien til 14åringen har fått trusler etter drapet.
Sitat av Tokis Vis innlegg
Det høres som de beskytter "ære" for klanen deres. Familien til 14åringen har fått trusler etter drapet.
Vis hele sitatet...
Ja takk, noe sånn. Dette stinker og trusler med anmeldelse er gått begge veier.
Sitat av Hans Høyhet Vis innlegg
Han er en morder.

Hjelper ikke å dalte med mordere

Det som kanskje hadde hjulpet var hvis det var straff for 14-åringer, ville han fortsatt ha gjort det hvis det å angripe med kniv ga minstestraff på 5 år i fengsel?

Kanskje han da ikke ville vært morder, noe han må leve med resten livet med og hvis han utvikler seg moralsk, noe han vil slite med resten av livet.
Vis hele sitatet...
En fjortenåring har ikke utvikla seg nok til å forstå graden av alvorlighet, eller konsekvenser fullt ut. Konsekvenser må det så klart ha, men hvis du vet noe om noe så burde du vite at straff ikke hjelper. Det er bare for «oss» i samfunnet.

Gutten kan fint bli et produktivt medlem av samfunnet med riktig oppfølging. Straff vil mest sannsynlig bare gjøre han mer «hard» og drive han tilbake til miljøet.

Dagens ungdom tåler visst ikke juling lenger. You win some, you lose some. But you live, to fight another day
Sitat av NodSquad Vis innlegg
En fjortenåring har ikke utvikla seg nok til å forstå graden av alvorlighet, eller konsekvenser fullt ut. Konsekvenser må det så klart ha, men hvis du vet noe om noe så burde du vite at straff ikke hjelper. Det er bare for «oss» i samfunnet.

Gutten kan fint bli et produktivt medlem av samfunnet med riktig oppfølging. Straff vil mest sannsynlig bare gjøre han mer «hard» og drive han tilbake til miljøet.

Dagens ungdom tåler visst ikke juling lenger. You win some, you lose some. But you live, to fight another day
Vis hele sitatet...
Jeg er veldig enig i det du skriver, men en fjortenåring forstår konseptet død.
Dette er noe vi forstår fra to års alderen, gutten har hatt 10år på utvilke sin kunnskap om hva som fører til død.

Du kan ikke si at han ikke forsto at mannen kunne dø av å bli angrepet med kniv.

Dette har lite med forståelse av konsekvenser.
Dette er et dårlig eple, kan det brukes til noe?
Helt klart, men ikke kom her å si at han alle livets rettigheter etter å ha tatt livet til annen person.

Uhell er en ting, men det er ikke uhell å gå til angrep.
Det krever intensjon, altså et ønske om å skade.

Her kan man velge hvor hardt man vil skade, med eller uten kniv.

Når du da velger å gå til angrep med kniv, da har du tatt et valg om å skade det menneske så hardt at de ikke kan skade deg tilbake.

En slik handling som dette sitter dypere enn mangel på forståelse av konsekvenser.
Tvert imot så går opp for meg at det viser en ganske grei forståelse av konsekvenser.
Sist endret av Lyd-Same; 30. desember 2023 kl. 20:15.
Anonym bruker
"Ergerlig Karybdis"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
tror jeg bare unngår farga plugger i fremtiden jeg. Kanskje det er lurt å unngå farga folk generelt

Drapsoversikten viser at 37 prosent av drap de siste ti årene er begått av utenlandsfødte. I regjeringens pressemelding nevnes det ikke med et ord. – Berøringsangst, sier Siv Jensen.

Ifølge Drapsoversikten er det imidlertid en stor overrepresentasjon av utenlandskfødte som gjerningspersoner. I perioden 2011-2020 ble 29 prosent av drapene gjennomført av personer uten norsk statsborgerskap. Men tar man med antallet norske statsborgere som tidligere har hatt annet statsborgerskap, er det totalt 37 prosent av gjerningspersonene som er utenlandskfødt.

Ifølge SSB utgjør denne gruppen omtrent 15 prosent av befolkningen.

Annen kriminalstatistikk har vist det samme bildet - nemlig en overrepresentasjon blant innvandrere.


ja... fremtiden ser ikke bra ut for farga folk

kilde: https://www.nettavisen.no/nyheter/ut...-95-3424081592
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Kompis, du er paranoid, og ganske ekstremt vil jeg si.

Jeg anbefaler at du legger fra deg all rusbruk, midlertidig i det minste, og gjør noe fornuftig i stedet for å gli ned i kaninhullet av rasistisk paranoia. At man kan få konsekvenser av å skylde dealere penger er da ikke noe nytt og noe hundre tusenvis av rusbrukere i Norge forholder seg uten at man blir drept av en 14 åring.

Denne tråden glir nå ut i en ubegrunnet rasistisk vinkling og slikt søppel kan du dra til vg kommentarfeltet med i stedet. Skjerp deg
Sitat av HeiG2006 Vis innlegg
Tviler på at han mente å ta livet hans da, trossalt masse vitner etc. han er 14. ingen unnskyldning men han er trossalt bare 14
Vis hele sitatet...
Hvis du trekker kniv å stikker noen med den må du forvente at død er ett sannsynlig utfall, å si det ikke var med mening blir for tynt. 14 år er faen ikke så ungt.

Sitat av Dodecha Vis innlegg
Kompis, du er paranoid, og ganske ekstremt vil jeg si.

Jeg anbefaler at du legger fra deg all rusbruk, midlertidig i det minste, og gjør noe fornuftig i stedet for å gli ned i kaninhullet av rasistisk paranoia. At man kan få konsekvenser av å skylde dealere penger er da ikke noe nytt og noe hundre tusenvis av rusbrukere i Norge forholder seg uten at man blir drept av en 14 åring.

Denne tråden glir nå ut i en ubegrunnet rasistisk vinkling og slikt søppel kan du dra til vg kommentarfeltet med i stedet. Skjerp deg
Vis hele sitatet...
Hvordan da? Ingen har nevnt rase her utenom deg.
Sist endret av KillaCam; 31. desember 2023 kl. 01:11. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av KillaCam Vis innlegg

Hvordan da? Ingen har nevnt rase her utenom deg.
Vis hele sitatet...
Ah, så vi skal begynne å flisespikke på semantikk? Hvordan vil du beskrive innlegget før meg? Teknisk sett sier han innvandrere, men du vet like godt som meg at han mener mørkhudede innvandrere.

Ærlig talt et veldig patetisk forsøk på gaslighting
Sist endret av Dodecha; 31. desember 2023 kl. 01:43.
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Ah, så vi skal begynne å flisespikke på semantikk? Hvordan vil du beskrive innlegget før meg? Teknisk sett sier han innvandrere, men du vet like godt som meg at han mener mørkhudede innvandrere.

Ærlig talt et veldig patetisk forsøk på gaslighting
Vis hele sitatet...
Var ikke sånn jeg tolket det. Det går an å påpeke at kriminalitet og grovheten har økt i takt med innvandring, uten å være rasist. Det er alle andre faktorer som spiller inn der enn hudfarge.
Sist endret av KillaCam; 31. desember 2023 kl. 03:31.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av KillaCam Vis innlegg
Var ikke sånn jeg tolket det. Det går an å påpeke at kriminalitet og grovheten har økt i takt med innvandring, uten å være rasist. Det er alle andre faktorer som spiller inn der enn hudfarge.
Vis hele sitatet...
Joda, klart i den store hele diskusjonen er det et helt gyldig standpunkt. Men ærlig talt, får du følelsen av at denne tråden er på er slikt nivå og ikke bare paranoide tanker?
Sosionomtantene gir han nok bare et klapp på skulderen.