Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1002
Anonym bruker
"Lettet Klappmyss"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei. Var ute på en liten tur, så ser jeg plutselig den store politibilen kom rullende med 3 personer i. Dette skjedde i et relativt tett nabolag, og jeg er redd mtp naboene og hva de evt tenker, og det irriterer meg at politiet ikke kom i sivil.

men paragraf 222a.
Lurer på om de har lov å inndra telefon og hvorfor?
De ringte meg på telefon og sa de måtte levere et ''brev", men da jeg møtte de gikk de rett i lommene mine og sa jeg måtte oppgi pin koden. Jeg nektet og sa det vil jeg ikke, så da tok de tlf med seg.

Er dette for det første lov? Hvorfor tok de telefonen?
Og hvor lenge kan de ha telefonen når det kun gjelder et besøksforbud?

Leste også i brevet at de kan ta elektronikk osv dersom besøksforbudet blir brutt, men de tok telefonen der og da, da de ga forkynnelsen om besøksforbudet til meg.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hei. Var ute på en liten tur, så ser jeg plutselig den store politibilen kom rullende med 3 personer i. Dette skjedde i et relativt tett nabolag, og jeg er redd mtp naboene og hva de evt tenker, og det irriterer meg at politiet ikke kom i sivil.

men paragraf 222a.
Lurer på om de har lov å inndra telefon og hvorfor?
De ringte meg på telefon og sa de måtte levere et ''brev", men da jeg møtte de gikk de rett i lommene mine og sa jeg måtte oppgi pin koden. Jeg nektet og sa det vil jeg ikke, så da tok de tlf med seg.

Er dette for det første lov? Hvorfor tok de telefonen?
Og hvor lenge kan de ha telefonen når det kun gjelder et besøksforbud?

Leste også i brevet at de kan ta elektronikk osv dersom besøksforbudet blir brutt, men de tok telefonen der og da, da de ga forkynnelsen om besøksforbudet til meg.
Vis hele sitatet...

Dem kan ta beslag i alt som dem har skjellig grunn å mistenke er brukt til en kriminell handling. Det vil si at skriver du « Jævla neger» i en melding til noen så kan politiet teoretisk sett ta den i beslag siden du mistenkes for å ha brutt loven med den. Jeg håper for din del at enheten nylig ble oppdatert og du brukte et sikkert passord. Ikke uvanlig at et slik beslag resulterer i flere nye anmeldelser.
Sist endret av WierdoZ; 7. desember 2023 kl. 04:19.
Det er mer vanlig at de dukker opp i sivil når det er familie og barn involvert. Når dem har vært hos meg også har jeg tenkt de godt kunne gjort det litt mer diskret men samtidig er det vel noe med å forsterke autoritetsrollen med uniformen og blablabla.

Politiet kan beslaglegge telefonen din om de har skjellig grunn til å finne bevis for kriminell handling der. I og med at du har fått besøksforbud mot deg antar jeg at saken gjelder trusler og hvis det har skjedd via telefonen blir det naturlig å beslaglegge den i etterforskningen.
Anonym bruker
"Lettet Klappmyss"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Fikk brev dagen etterpå at saken er henlagt av politiet. Da har jeg vel krav på å få tlf min tilbake?
Anonym bruker
"Sjokkert Ørn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Fikk brev dagen etterpå at saken er henlagt av politiet. Da har jeg vel krav på å få tlf min tilbake?
Vis hele sitatet...
Absolutt. Hvis du møter opp på stasjonen så får du den nok utlevert, selv om du ikke har vært villig til å gi passordet.

Har fått utlevert telefonene mine når jeg har møtt opp hver gang, og en gang fikk jeg den i posten etter ett år. Har hatt over 10 telefoner beslaglagt og aldri gitt dem koden for å åpne den, de har aldri klart å åpne mobilene heller ellers hadde jeg fortsatt sittet i fengsel Så aldri la dere lure til å gi koden med mindre telefonen er heeeeeeeelt clean!