Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  149 12693
Anonym bruker
"Tilfreds Håkjerring"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Brannslukningsapparat av den større typen. Tøm det i trynet på uvedkommede før du kaster flaska på dem og følger opp med et slagvåpen du har stående ved inngangsdøra. Bruk en så stor variant som du makter å løfte og kaste raskt.
Sitat av _abc_ Vis innlegg
Men hva pokker da mann, hva er det du har som du tror andre folk på død skal ha? Alt det du verdsetter så høyt rundt deg at du er villig til kanskje bli drapsmann for å sikre er dritt alle har mer enn nok av allerede. Fancy TV og data? Kriminelle har ennå bedre TV og råere Pc. Sofaen og flygelet ditt orker ingen stjele. Og kona di blir ikke hentet ut av sitt hjem om noen skulle hatt tak i henne. Da hadde tatt henne når du ikke var tilstede. Mest sannsynlig er kona di så rynkete og godt brukt at selv ikke overgripere hadde gjort fremstøt. Ja nei det var en spøk, men det jeg vil frem til er at overgripere og sexavvikere de henter jo ikke ofre ut av boligen sin. Er det ikke mer sannsynlig at de velger ut sine ofre i parker og i stille gater med få vitner?

Skaff den en bedre innboforsikring, skriv en detaljert liste over det du eier og ta evt. bilder og last til sky om du har masse ekstra kostbart. Stjeler noen det? Vel ring politiet og anmeld og vent på utbetalingen fra forsikringen og kjøp ny dritt.

Ditt behov for selvforsvar sitter i ditt eget hodet. Du har neppe så flott dritt at noen ønsker stjele det, og gjør de nå det så får du pengene fra forsikringen.

God forsikring, sykkelhjelm og refleks er det du trenger. Og skift til vinterdekk på både sykkel og bil. Husk bilbelte og ta pause om du kjører og blir trøtt. Spis fem om dagen bruk trapp heller enn heis evt. ta 10 min på trimsykkel daglig.

Blir det innbrudd, gå på rommet ditt lukk døren og bruk en vaskekost el noe slikt til å stemple døren. Ring politi og forhold deg ellers rolig. Ingenting av dritten du har i boligen er verdt å dø for eller drepe for. Og har du våpenkort og våpen vurder om du ikke bare skulle ha levert det inn til lensmann.
Vis hele sitatet...
Du er virkelig låst i et mønster å tenke her. Det nytter ikke å diskutere, jeg prøver å lytte for å forstå, du argumenterer med ting som er helt merkelig. "Ingenting av dritten du har i boligen er verdt å dø for eller drepe for". Jo, det har jeg. Er det så uvanlig? Jeg snakker ikke om en dyr pc eller en rolex. Verden er noe mer kompleks enn vær snill og grei, følg disse reglene som går alt til å gå bra.
Er det jeg som er fastlåst? Det er du som ønsker å knuse hodeskallen til potensielle innbrudstjuver. Det er du som sier du ville fyrt av begge løpene på hagla di mot en inntrenger. Det er du som lager tråder om hvordan du kan ramme folk som skylder deg penger, selv små beløp som 2.000. Du ser ikke at det er livet du lever som gjør at du blir paranoid og virker å bli fjernere og fjernere når en leser det du poster.

Du virker så fastlåst at mitt siste råd til deg er du bør søke hjelp hos fagfolk. Kanskje en utredning eller samtaleterapi, eller medisinering eller noe annet kan hjelpe? Løsningen for deg er uansett ikke masse dødbringende våpen i heimen eller hjemmelagde greier for å knuse kneskaller eller nagle tjuver til gulvet med boltepistol gjennom hodet.
Sist endret av _abc_; 6. oktober 2023 kl. 23:20.
Anonym bruker
"Tilfreds Håkjerring"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av _abc_ Vis innlegg
Er det jeg som er fastlåst?
Vis hele sitatet...
Ja. Han spør om noe ganske konkret, og du foreslår bedre innboforsikring?? Hva F hjelper det om man får problemer på døra? Dropp å moralisere uten innsikt.
Sitat av _abc_ Vis innlegg
Er det jeg som er fastlåst? Det er du som ønsker å knuse hodeskallen til potensielle innbrudstjuver. Det er du som sier du ville fyrt av begge løpene på hagla di mot en inntrenger. Det er du som lager tråder om hvordan du kan ramme folk som skylder deg penger, selv små beløp som 2.000. Du ser ikke at det er livet du lever som gjør at du blir paranoid og virker å bli fjernere og fjernere når en leser det du poster.

Du virker så fastlåst at mitt siste råd til deg er du bør søke hjelp hos fagfolk. Kanskje en utredning eller samtaleterapi, eller medisinering eller noe annet kan hjelpe? Løsningen for deg er uansett ikke masse dødbringende våpen i heimen eller hjemmelagde greier for å knuse kneskaller eller nagle tjuver til gulvet med boltepistol gjennom hodet.
Vis hele sitatet...
Det er det siste jeg har lyst til. Dette viser bare hvor vrang du er i dag. Ta diskusjonen i morgen når du er i bedre humør, håper dagen i morgen blir bedre enn i dag. Men du har mange gode poenger, det blir bare totalt ødelagt av det altfor flåsete pisset du skriver.
Sist endret av skrpappa; 7. oktober 2023 kl. 00:55.
Sitat av Prof. Vrøvel Vis innlegg
Alt kan ikke erstattes. Ikke alt kan lagres i skyen, ikke alt kan kjøpes for penger. Ikke alle har råd til å bo et trygt sted heller...

Ellers er jeg enig, dette er som regel helt meningsløst. Folk flest vil aldri trenge et våpen og enda færre kan håndtere det om de skulle trenge det. Og forebygging er som regel enklere og tryggere.
Vis hele sitatet...
Hva er det som ikke kan erstattes? Om du snakker om affeksjonsverdi så er det vel nettopp det, kun affeksjonsverdi. Ingen stjeler dine fotoalbum eller barnas tegninger eller osv. Om en tyv tar seg inn i din bolig er det jo for å få med seg ting som er lett å selge. Og de tingene dekker forsikringen.

Ikke råd til et trygt sted å bo? Javel, da må du kanskje ta noen prioriteringer i livet. Bor du i et møkkastrøk med mye kriminalitet, da er det kanskje greit å flytte til et mindre belastet strøk? Du vet det er mulig å leve et fullverdig liv utenfor landets største byer? Der er gjerne prisene lavere også og som bonus er det gjerne lavere kriminalitet.

Om hvermansen skulle starte sitt personlige rustingskappløp hvor ender det? Er det feks en bra ting at politiet går bevæpnet i Norge? Skaper det et tryggere Norge tror du eller gjør det at kriminelle også sørger for å ha med våpen selv om de bare skal flyttet noen plater hasj?
Sist endret av _abc_; 7. oktober 2023 kl. 17:19.
Joda, og er det tomt for brød kan folket spise kake.
Du kan være gartner, abc, så kan resten av oss være krigere med sokkekøller, startpistoler og dobbeltsidige dildoer. Dine moralske skrupler er dine egne og ikke mine.
Sist endret av supranaut; 7. oktober 2023 kl. 17:57.
Sitat av Prof. Vrøvel Vis innlegg
Joda, og er det tomt for brød kan folket spise kake.
Vis hele sitatet...
Vel nå sa jeg jo ikke at du må flytte fra Holmlia eller Groruddalen til Frogner eller ut på Bygdøy gjorde jeg vel? Men eier du bolig på homlia eller grorudalen så er jo din ringe bolig verdifull om du velger å flytte utenfor Oslo. Du får gjerne en bedre bolig i et langt mindre belastet strøk og kanskje penger til overs av salget av din oslo-bolig om du flytter ut av oslo.

Og eier du ikke bolig så er jo leieprisene langt lavere svært mange steder i landet enn i Oslo. Så selv de som leier vil få en bedre bolig for lavere bokostnader enn de har idag i et belastet strøk i by'n. Mer penger å leve for per måned og mindre å engste seg over.

Og om du lever livet i konstant frykt for innbruddstjuver så har det jo en egenverdi i å flytte vekk fra det belastede strøket du bor i idag.
Og er det tomt for kake så spiser man konfekt...
Sitat av Majao Gibensis Vis innlegg
Var i min første slåsskamp for tre helger siden.
Vis hele sitatet...
Fakta?

Tenkte nylig på dette selv for jeg har i hele mitt voksne liv og som ungdom verken fått eller gitt bank.
Vurderte å lage en tråd også for høre å hvor normalt/unormalt dette er, men det er kanskje ikke så unikt
som jeg tenkte.
Sitat av _abc_ Vis innlegg
Vel nå sa jeg jo ikke at du må flytte fra Holmlia eller Groruddalen til Frogner eller ut på Bygdøy gjorde jeg vel? Men eier du bolig på homlia eller grorudalen så er jo din ringe bolig verdifull om du velger å flytte utenfor Oslo. Du får gjerne en bedre bolig i et langt mindre belastet strøk og kanskje penger til overs av salget av din oslo-bolig om du flytter ut av oslo.

Og eier du ikke bolig så er jo leieprisene langt lavere svært mange steder i landet enn i Oslo. Så selv de som leier vil få en bedre bolig for lavere bokostnader enn de har idag i et belastet strøk i by'n. Mer penger å leve for per måned og mindre å engste seg over.

Og om du lever livet i konstant frykt for innbruddstjuver så har det jo en egenverdi i å flytte vekk fra det belastede strøket du bor i idag.
Vis hele sitatet...
Utrolig hvilken dyp innsikt du har om andres liv og være!
Det virker slik å forstå at all paintball og reball er fritatt diverse lovverk rundt lovlig ammunisjons som alt opp til 4.5mm(etter det lille jeg har lest), betyr det virkelig at man kan kjøpe Killer Hornet/Spikes typer eller stålkuler eller i det minste kuler med metallkjerner? Så lenge det er til en 0.43-0.68 markør?

Sitat av _abc_ Vis innlegg
Hva er det som ikke kan erstattes? Om du snakker om affeksjonsverdi så er det vel nettopp det, kun affeksjonsverdi. Ingen stjeler dine fotoalbum eller barnas tegninger eller osv. Om en tyv tar seg inn i din bolig er det jo for å få med seg ting som er lett å selge. Og de tingene dekker forsikringen.

Ikke råd til et trygt sted å bo? Javel, da må du kanskje ta noen prioriteringer i livet. Bor du i et møkkastrøk med mye kriminalitet, da er det kanskje greit å flytte til et mindre belastet strøk? Du vet det er mulig å leve et fullverdig liv utenfor landets største byer? Der er gjerne prisene lavere også og som bonus er det gjerne lavere kriminalitet.

Om hvermansen skulle starte sitt personlige rustingskappløp hvor ender det? Er det feks en bra ting at politiet går bevæpnet i Norge? Skaper det et tryggere Norge tror du eller gjør det at kriminelle også sørger for å ha med våpen selv om de bare skal flyttet noen plater hasj?
Vis hele sitatet...
Du er leid inn for å skape litt liv her, du.
Sist endret av skrpappa; 9. oktober 2023 kl. 00:17. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av skrpappa Vis innlegg
Det virker slik å forstå at all paintball og reball er fritatt diverse lovverk rundt lovlig ammunisjons som alt opp til 4.5mm(etter det lille jeg har lest), betyr det virkelig at man kan kjøpe Killer Hornet/Spikes typer eller stålkuler eller i det minste kuler med metallkjerner? Så lenge det er til en 0.43-0.68 markør?





Du er leid inn for å skape litt liv her, du.
Vis hele sitatet...
Er fortsatt nysgjerrig, hva er det du må beskytte?
Sitat av Majao Gibensis Vis innlegg
Er fortsatt nysgjerrig, hva er det du må beskytte?
Vis hele sitatet...
Jeg vil skyte på blink på hytta, okey?! La meg leve.. Prøvde bare å tøffe meg litt Pil og bue er slitsomt, så hvorfor ikke bare ta 0.68cal piler i en markør? Kan ikke fatte om det er lovlig, men ser ikke et sted at en ikke kan, eller må søke etc.

Siden ingen norske aktører selger noe annet enn gummikuler(rett meg gjerne!) så får det bli paintballs i fryseren.
Sist endret av skrpappa; 9. oktober 2023 kl. 00:29.
Sitat av skrpappa Vis innlegg
Jeg vil skyte på blink på hytta, okey?! La meg leve.. Prøvde bare å tøffe meg litt Pil og bue er slitsomt, så hvorfor ikke bare ta 0.68cal piler i en markør? Kan ikke fatte om det er lovlig, men ser ikke et sted at en ikke kan, eller må søke etc.

Siden ingen norske aktører selger noe annet enn gummikuler(rett meg gjerne!) så får det bli paintballs i fryseren.
Vis hele sitatet...
Ja for all del, lev så mye du bare vil, men er fortsatt nysgjerrig på hva som skal beskyttes.
Sitat av Majao Gibensis Vis innlegg
Ja for all del, lev så mye du bare vil, men er fortsatt nysgjerrig på hva som skal beskyttes.
Vis hele sitatet...
En følelse å kunne gjøre noe hvis noe skulle skje, sikkert noe traumer eller noe sånt piss hvor jeg har vært heldig tidligere. Ikke så tøff som jeg trodde. Sørge for at jeg ikke havner i en posisjon hvor jeg ikke har noen å beskytte. At det finnes et siste desperate tiltak.

Men da erre like greit å bruke noe skikkelig saker har jeg skjønt, ulovlig er det læll. Så det blir nok for å bevare guttungen i meg og være rambo på hytta
Sist endret av skrpappa; 9. oktober 2023 kl. 01:03.
Sikkert en del som har uvurderlige ting hjemme som de helst ikke vil miste. Ting fra avdøde slektninger osv. Er ikke alt som kan fåes igjen av forsikringsselskapet eller har noen verdi for noen andre enn eieren.

Også er det dette med å ville beskytte seg selv og sine egne. Ingenting galt med å ha lyst til det om krisen oppstår? Tror ikke det betyr at du tenker på å banke opp tyver og beskytte boligen din hele tiden bare fordi du har gjort deg noen tanker om det og har lagt et våpen klar?

Og nå tror jeg ikke de fleste her har tenkt å gå til angrep og lemleste en eventuell innbruddstyv og heller mener å skremme vekk. Tror terskelen for en tyv å gå til motangrep er litt større om du er bevæpnet, med hva enn det måtte være.
Sist endret av Petruz; 9. oktober 2023 kl. 12:42.
Sitat av Petruz Vis innlegg
Sikkert en del som har uvurderlige ting hjemme som de helst ikke vil miste. Ting fra avdøde slektninger osv. Er ikke alt som kan fåes igjen av forsikringsselskapet eller har noen verdi for noen andre enn eieren.
Vis hele sitatet...
Joda, affeksjonsverdi kalles det. Men det du har kjært av gode minner betyr ikke en dritt for en innbruddstjuv. Så det dampdrevne vallfeljernet som mormor stekte vafler til deg hver søndag på, det står fortsatt trygt selv om noen bryter seg inn. Det som ikke står igjen får du tilbake på forsikringen.

Også er det dette med å ville beskytte seg selv og sine egne. Ingenting galt med å ha lyst til det om krisen oppstår? Tror ikke det betyr at du tenker på å banke opp tyver og beskytte boligen din hele tiden bare fordi du har gjort deg noen tanker om det og har lagt et våpen klar?
Vis hele sitatet...
Hvor tøff er du når det virkelig gjelder? Om det er en i full psykose som bryter seg inn hos deg, en som kanskje har vært soldat i en krig eller beinhard kriminell og har slåss på gata i 10 år. Hva tror du er best? Vifte med kniv, eller balltre eller låse deg inn på et rom bak en forsterket dør?


Og nå tror jeg ikke de fleste her har tenkt å gå til angrep og lemleste en eventuell innbruddstyv og heller mener å skremme vekk. Tror terskelen for en tyv å gå til motangrep er litt større om du er bevæpnet, med hva enn det måtte være.
Vis hele sitatet...
Vel om møter en innbruddstjuv med slagvåpen og boltepistol er vel faren for at situasjonen raskt eskalerer utenfor kontroll langt større enn om du trekker deg tilbake og søker tilflukt?

Du kan være forberedt på at noen bryter seg inn uten at du trenger å starte et rustningskappløp. Har du grunn til å tro at det kan skje er det smarte valget å ha en myk tilnærming. Gjør det vanskeligere å bryte seg inn, alarm, DIY sikkerhetdører med karmer som ikke gir etter for brekkjern og en diger slå på innsiden av døren. Ting som er totalt sett er relativt billig, øker sikkerheten og som garantert ikke gjør deg til drapsmann.

Men nei, det er vist ikke macho nok. Helst skal du stikke en kniv i magen på tjuven og blør han ihjel så er forklaringen at du stod i gangen og skar opp frukt til fruktsalaten. Jaja for all del, mensagjengen gjør som de vil.
Sist endret av _abc_; 9. oktober 2023 kl. 14:24.
Sitat av skrpappa Vis innlegg
Siden ingen norske aktører selger noe annet enn gummikuler(rett meg gjerne!) så får det bli paintballs i fryseren.
Vis hele sitatet...
Ballen blir ikke så mye større at det stopper helt opp? Maling utvider seg litt når du fryser dem?

Klinkekuler passer kanskje?
Sitat av _abc_ Vis innlegg
Joda, affeksjonsverdi kalles det. Men det du har kjært av gode minner betyr ikke en dritt for en innbruddstjuv. Så det dampdrevne vallfeljernet som mormor stekte vafler til deg hver søndag på, det står fortsatt trygt selv om noen bryter seg inn. Det som ikke står igjen får du tilbake på forsikringen.



Hvor tøff er du når det virkelig gjelder? Om det er en i full psykose som bryter seg inn hos deg, en som kanskje har vært soldat i en krig eller beinhard kriminell og har slåss på gata i 10 år. Hva tror du er best? Vifte med kniv, eller balltre eller låse deg inn på et rom bak en forsterket dør?




Vel om møter en innbruddstjuv med slagvåpen og boltepistol er vel faren for at situasjonen raskt eskalerer utenfor kontroll langt større enn om du trekker deg tilbake og søker tilflukt?

Du kan være forberedt på at noen bryter seg inn uten at du trenger å starte et rustningskappløp. Har du grunn til å tro at det kan skje er det smarte valget å ha en myk tilnærming. Gjør det vanskeligere å bryte seg inn, alarm, DIY sikkerhetdører med karmer som ikke gir etter for brekkjern og en diger slå på innsiden av døren. Ting som er totalt sett er relativt billig, øker sikkerheten og som garantert ikke gjør deg til drapsmann.

Men nei, det er vist ikke macho nok. Helst skal du stikke en kniv i magen på tjuven og blør han ihjel så er forklaringen at du stod i gangen og skar opp frukt til fruktsalaten. Jaja for all del, mensagjengen gjør som de vil.
Vis hele sitatet...
Men herrefred da mann. Jeg sier jo selv at planen ikke er å bruke noe av det man bevæpner seg med, og hvertfall ikke å drepe eller skade noen mer utover hva som er rimelig utifra situasjonen. Har jo ingenting med macho å gjøre og jeg er selv ikke noe fan av folk som bare må være macho for å være macho.

Men det er da absolutt ingenting galt med beredskap? Er nok mange fæle situasjoner som kunne blitt avverget med bare ørlite beredskap. Handler ikke om at man absolutt MÅ gå hardt til verks fordi en full person har gått inn feil dør f.eks. Men at man faktisk har noe å forsvare seg med om en situasjon farlig nok oppstår, eller at man kan må skremme vekk noen for å forsvare seg og sitt.

Går også fint an å kombinere dette med i tillegg gjøre mer konvensjonelle ting som å skaffe seg bedre dør, alarm osv. En ting utelukker jo ikke en annen nødvendigvis.

Og om hvor tøff man er? Nei det er vel virkelig ikke opp til deg å bedømme. Slikt vet man kanskje ikke selv før den dagen man står der. Så hvorfor du tar det opp som et argument en gang vet jeg ikke.
Sitat av MRTP Vis innlegg
Ballen blir ikke så mye større at det stopper helt opp? Maling utvider seg litt når du fryser dem?

Klinkekuler passer kanskje?
Vis hele sitatet...
åneida, de funker som bare det. Alle vi har prøvd, men på ordentlig markører så spiste det opp bolten etc, spesielt klinkekuler

Sitat av _abc_ Vis innlegg
Joda, affeksjonsverdi kalles det. Men det du har kjært av gode minner betyr ikke en dritt for en innbruddstjuv. Så det dampdrevne vallfeljernet som mormor stekte vafler til deg hver søndag på, det står fortsatt trygt selv om noen bryter seg inn. Det som ikke står igjen får du tilbake på forsikringen.



Hvor tøff er du når det virkelig gjelder? Om det er en i full psykose som bryter seg inn hos deg, en som kanskje har vært soldat i en krig eller beinhard kriminell og har slåss på gata i 10 år. Hva tror du er best? Vifte med kniv, eller balltre eller låse deg inn på et rom bak en forsterket dør?




Vel om møter en innbruddstjuv med slagvåpen og boltepistol er vel faren for at situasjonen raskt eskalerer utenfor kontroll langt større enn om du trekker deg tilbake og søker tilflukt?

Du kan være forberedt på at noen bryter seg inn uten at du trenger å starte et rustningskappløp. Har du grunn til å tro at det kan skje er det smarte valget å ha en myk tilnærming. Gjør det vanskeligere å bryte seg inn, alarm, DIY sikkerhetdører med karmer som ikke gir etter for brekkjern og en diger slå på innsiden av døren. Ting som er totalt sett er relativt billig, øker sikkerheten og som garantert ikke gjør deg til drapsmann.

Men nei, det er vist ikke macho nok. Helst skal du stikke en kniv i magen på tjuven og blør han ihjel så er forklaringen at du stod i gangen og skar opp frukt til fruktsalaten. Jaja for all del, mensagjengen gjør som de vil.
Vis hele sitatet...
Ingen som skal lemleste noen i denne tråden. En boltepistol fyrt av i hver legg er kanskje nok til at en psykiatripasient ikke stæbber deg med kniv. Det ingen her som planlegger noe satanisk botlepistol opplegg. Synes du personer som eier våpen er like dumme og morbide som vi som ikke har tilgang eller mulighet til å eie et våpen.

Men nei, du snakker nok ikke med noe mensagjeng her, nei.. men jeg mistenker et par i tråden er ganske mye mer kvalitisert enn deg, så det bør være grenser for hvor stor stein du trenger å kaste i vinterhagen din.

Sitat av _abc_ Vis innlegg
J
Hvor tøff er du når det virkelig gjelder? Om det er en i full psykose som bryter seg inn hos deg, en som kanskje har vært soldat i en krig eller beinhard kriminell og har slåss på gata i 10 år. Hva tror du er best? Vifte med kniv, eller balltre eller låse deg inn på et rom bak en forsterket dør?
.
Vis hele sitatet...
Du har åpenbart ikke vært i konflikt med en i psykose. Lykke til når bole kjell t ringen med kampsport erfaring plutselig flyr gjennom vinduet ditt som batman. Du bruker ord, du kjøper deg tid. Men så klart, i noen tilfeller vil vel donald skrue velvet ditt være til hjelp.
Sist endret av skrpappa; 9. oktober 2023 kl. 18:33. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Oddsen for at en random bolefyr i makkapsykose flyr gjennom rutene hos meg er så lave at jeg sover som et barn hver natt uten både våpen, og helt uten å ha lagt noen planer for hvordan en slik situasjon skal håndteres. Vil tro at det er langt mer sannsynlig at både du og jeg blir lottomillionærer enn at en bolefyr trenger seg inn med planer om å skamslå oss.

Men til dere som er så sikker på at dere er i fare, hvordan takler dere hverdagslige ting? Hva gjør du når du skal ta bussen den første dagen på høsten med snøfall? Stiller du med full mc utstyr, med leggskinner, bryst og rygg plater og hjelm i tillegg til bilbelte? Eller blir du kanskje hjemme? Hva med svømming? Er det med baderinger?

Ingenting i livet er sikkert bortsett fra at vi ikke slipper levende fra det. Kommer det en galning inn og skal kappe av meg huet så var det vel tia og veien og ferdig med det. Men jeg tror fortsatt oddsen er større for å bli lottomillionær, og jeg spiller ikke engang.
Sist endret av _abc_; 9. oktober 2023 kl. 21:33.
Kan ikke du slutte å bryte deg inn hos folk hvis du er så redd for at de har våpen? Må jo være en grunn til dette opphenget.
Sist endret av Hilbert; 9. oktober 2023 kl. 21:40.
Sitat av _abc_ Vis innlegg
Oddsen for at en random bolefyr i makkapsykose flyr gjennom rutene hos meg er så lave at jeg sover som et barn hver natt uten både våpen, og helt uten å ha lagt noen planer for hvordan en slik situasjon skal håndteres. Vil tro at det er langt mer sannsynlig at både du og jeg blir lottomillionærer enn at en bolefyr trenger seg inn med planer om å skamslå oss.

Men til dere som er så sikker på at dere er i fare, hvordan takler dere hverdagslige ting? Hva gjør du når du skal ta bussen den første dagen på høsten med snøfall? Stiller du med full mc utstyr, med leggskinner, bryst og rygg plater og hjelm i tillegg til bilbelte? Eller blir du kanskje hjemme? Hva med svømming? Er det med baderinger?

Ingenting i livet er sikkert bortsett fra at vi ikke slipper levende fra det. Kommer det en galning inn og skal kappe av meg huet så var det vel tia og veien og ferdig med det. Men jeg tror fortsatt oddsen er større for å bli lottomillionær, og jeg spiller ikke engang.
Vis hele sitatet...
Jeg er glad for at du har det så trygt!
Det er nevnt tidligere, men jeg mener virkelig en hjemmelaget pepperspray er det som er mest effektivt. Jeg tror du skal lete lenge etter noe som er like effektivt og samtidig har så lite skade potensialet! Skal du forsvare deg med ett sverd, kniv, øks eller lignende så er sjansen for at du dreper noen alt for stor og du risikerer å måtte sitte inne for drap. Det er dog ikke ett lovlig alternativ, men straffen du eventuelt måtte få for en pepperspray kan ikke sammenlignes med ett drap. Man kan være heldig i retten om senarioet utspiller seg riktig at man slipper unna ett eventuelt drap i en sånn situasjon, men er det virkelig verdt å ta sjansen når man har andre alternativer?

Du nevner også at det ikke er idiotsikkert og at du risikerer å blinde deg selv med en sånn en, men er dysen laget riktig eller om du velger å putte sprayen i en vannpistol så skal det voldsomt mye til å blinde seg selv lissom.

Kombiner hjerne sprayen men en form for batong, så skal du være rimelig rustet for ett innbrudd uten at du trenger å risikere at noen mister livet.
Sist endret av Alge; 10. oktober 2023 kl. 04:57. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Blomstervase?

Disse er forholdvis tunge og den du kaster den på vil garantert få vondt når hen blir truffet.
treffer du hodet så er det vel også en sjanse for at personen blir nocka ut og besvimer.
Selvforsvars markør 16joule 0.40cal er ganske heavy, de bruker dem som anti riot gear i usa bla
https://www.game-on.no/products/hdr-...cal---16-joule

Også har du lommelykt med strobelys og høy lumen. Blend fienden så angripe med slagvåpen, knyttnever etc
Sist endret av Samefaen21; 10. oktober 2023 kl. 15:31. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Samefaen21 Vis innlegg
Selvforsvars markør 16joule 0.40cal er ganske heavy, de bruker dem som anti riot gear i usa bla
https://www.game-on.no/products/hdr-...cal---16-joule

Også har du lommelykt med strobelys og høy lumen. Blend fienden så angripe med slagvåpen, knyttnever etc
Vis hele sitatet...
Ble en som jeg får opp langt over 16 joule med et kit. De fleste av kulene var ulvolig visst nok, så jeg kjøpte med noe kuler ment til hjullager feks. Mange kreative og behjelpelig selgere

Sitat av Alge Vis innlegg
Det er nevnt tidligere, men jeg mener virkelig en hjemmelaget pepperspray er det som er mest effektivt. Jeg tror du skal lete lenge etter noe som er like effektivt og samtidig har så lite skade potensialet! Skal du forsvare deg med ett sverd, kniv, øks eller lignende så er sjansen for at du dreper noen alt for stor og du risikerer å måtte sitte inne for drap. Det er dog ikke ett lovlig alternativ, men straffen du eventuelt måtte få for en pepperspray kan ikke sammenlignes med ett drap. Man kan være heldig i retten om senarioet utspiller seg riktig at man slipper unna ett eventuelt drap i en sånn situasjon, men er det virkelig verdt å ta sjansen når man har andre alternativer?

Du nevner også at det ikke er idiotsikkert og at du risikerer å blinde deg selv med en sånn en, men er dysen laget riktig eller om du velger å putte sprayen i en vannpistol så skal det voldsomt mye til å blinde seg selv lissom.

Kombiner hjerne sprayen men en form for batong, så skal du være rimelig rustet for ett innbrudd uten at du trenger å risikere at noen mister livet.
Vis hele sitatet...


Ja, men jeg tenker typ, salmiak, aceton.. Alt som etser. chilli virker bare irriterende. Har ikke funnet noe oppskrift som blir en balanse for syreangrep og irritere dem. Må du ikke ha trykkluft kanner?For at det skal bli aerosoler osv? Nei, mtp på dyr og min egen selvinnsikt er jeg skeptisk
Sist endret av skrpappa; 10. oktober 2023 kl. 20:49. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av skrpappa Vis innlegg
Ja, men jeg tenker typ, salmiak, aceton.. Alt som etser. chilli virker bare irriterende. Har ikke funnet noe oppskrift som blir en balanse for syreangrep og irritere dem. Må du ikke ha trykkluft kanner?For at det skal bli aerosoler osv? Nei, mtp på dyr og min egen selvinnsikt er jeg skeptisk
Vis hele sitatet...
Beklager på forhånd mine lese og skrive vansker, så sikkert en haug med skrive feil og rart formulerte setninger som er alt for lange

Hør her man, drit i salmiakk, aceton og den slags surr! Uansett hvor mye sånne ting måtte skade øynene til vedkommende i løpet av den neste timen så skal jeg love deg at den akutte smerten ikke kan måle seg med en sterk nok pepperspray! Å blinder du en jævel så må du mest sannsynlig betale han erstatning. Så mtp at du heller ikke setter målet momentant ut av spille så er det en nobrainer hva du burde gå for.

En liten historie jeg kan fortelle deg som oppsummerer poenget mitt ganske greit er om den gangen jeg fikk sprayet en slags såpe blanding i begge øynene. Dette er mange år siden så jeg husker ikke nøyaktig hva det var, men noe ala salmiakk etc, altså løsemidler designet for å avfette grisete griller og ovner osv. Leste på nettet at fikk du denne i øynene så måtte du ringe legevakten og skylle øynene i en time da den ville gjøre seriøse skader på øynene om man ikke fikk den vekk relativt kjapt. Men greia var at selv om det svei ganske kraftig så kunne jeg se helt fint og satt meg ikke ut på noen måte. Det kunne faktisk ikke måle seg med den gangen jeg smuldret opp tørr piri-piri med fingrene en gang jeg lagde mat, for så å glemme at jeg hadde håndtert dem og klødde meg i øynene! Fyfaen det svidde og øynene rant og rant...

Piri-piri er en type chili som ligger på 50,000 til 190,000 scoville units. Scoville units er den måten man måler hvor sterk en chili osv er. Til sammenligning så ligger en Jalapeño på 2,500 - 8,000 scoville units. De små restene jeg tydeligvis hadde på fingrene fra den piri-piri'n svei så inni helvette og satt meg mye mer ut enn hva de løsemidlene jeg fikk i øynene den gangen gjorde. Det er faktis det verste jeg har hatt i øynene. Tenk deg hva en flytende ekstrakt av Carolina Reaper føles ut, direkte sprutet i ansiktet!! Den makser ut på hele 2,2mill scoville units!! Ikke bare vil det svi noe så inni helvete i øynene, men det vil svi helt utholdelig i munn, nese, lepper og hele ansiktet egentlig i timevis. For ikke snakke om hvor mye øyner og nese vil renne og renne. Man er nok så godt som blind en god stund.

Ja, jeg har en god ide om hvordan du kan lage denne. I korte trekk så bruker man utstyrs desinfisering over 90% alkohol til å trekke ut godsakene av valgte chili sorter, for så å koke ned ekstrakten til det begynner å bli seigt. Bland så ekstrakten ut med baby oil sånn at ekstrakten løser seg i oljen og blir veldig flytende igjen. Ekstraktet er ikke løselig i vann. Ett pluss med den oljen er også at vedkommende ikke får sprayen vekk med det første og ett forsøk på å tørke det vekk fra ansiktet vil resultere i å smøre driten utover

Det er en veldig lett oppskrift og du finner step by step ved ett raskt google søk. Og når det kommer til spray beholderen og dyse så skal det være noen enkle guider på den slags også, men det kan faktisk bare være så lett som en enkel vannpistol.

Sitat av skrpappa Vis innlegg
Ble en som jeg får opp langt over 16 joule med et kit. De fleste av kulene var ulvolig visst nok, så jeg kjøpte med noe kuler ment til hjullager feks. Mange kreative og behjelpelig selgere
Vis hele sitatet...
Kan du sende link til den?
Sist endret av Alge; 11. oktober 2023 kl. 02:10. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Alge Vis innlegg
Beklager på forhånd mine lese og skrive vansker, så sikkert en haug med skrive feil og rart formulerte setninger som er alt for lange

Hør her man, drit i salmiakk, aceton og den slags surr! Uansett hvor mye sånne ting måtte skade øynene til vedkommende i løpet av den neste timen så skal jeg love deg at den akutte smerten ikke kan måle seg med en sterk nok pepperspray! Å blinder du en jævel så må du mest sannsynlig betale han erstatning. Så mtp at du heller ikke setter målet momentant ut av spille så er det en nobrainer hva du burde gå for.

En liten historie jeg kan fortelle deg som oppsummerer poenget mitt ganske greit er om den gangen jeg fikk sprayet en slags såpe blanding i begge øynene. Dette er mange år siden så jeg husker ikke nøyaktig hva det var, men noe ala salmiakk etc, altså løsemidler designet for å avfette grisete griller og ovner osv. Leste på nettet at fikk du denne i øynene så måtte du ringe legevakten og skylle øynene i en time da den ville gjøre seriøse skader på øynene om man ikke fikk den vekk relativt kjapt. Men greia var at selv om det svei ganske kraftig så kunne jeg se helt fint og satt meg ikke ut på noen måte. Det kunne faktisk ikke måle seg med den gangen jeg smuldret opp tørr piri-piri med fingrene en gang jeg lagde mat, for så å glemme at jeg hadde håndtert dem og klødde meg i øynene! Fyfaen det svidde og øynene rant og rant...

Piri-piri er en type chili som ligger på 50,000 til 190,000 scoville units. Scoville units er den måten man måler hvor sterk en chili osv er. Til sammenligning så ligger en Jalapeño på 2,500 - 8,000 scoville units. De små restene jeg tydeligvis hadde på fingrene fra den piri-piri'n svei så inni helvette og satt meg mye mer ut enn hva de løsemidlene jeg fikk i øynene den gangen gjorde. Det er faktis det verste jeg har hatt i øynene. Tenk deg hva en flytende ekstrakt av Carolina Reaper føles ut, direkte sprutet i ansiktet!! Den makser ut på hele 2,2mill scoville units!! Ikke bare vil det svi noe så inni helvete i øynene, men det vil svi helt utholdelig i munn, nese, lepper og hele ansiktet egentlig i timevis. For ikke snakke om hvor mye øyner og nese vil renne og renne. Man er nok så godt som blind en god stund.

Ja, jeg har en god ide om hvordan du kan lage denne. I korte trekk så bruker man utstyrs desinfisering over 90% alkohol til å trekke ut godsakene av valgte chili sorter, for så å koke ned ekstrakten til det begynner å bli seigt. Bland så ekstrakten ut med baby oil sånn at ekstrakten løser seg i oljen og blir veldig flytende igjen. Ekstraktet er ikke løselig i vann. Ett pluss med den oljen er også at vedkommende ikke får sprayen vekk med det første og ett forsøk på å tørke det vekk fra ansiktet vil resultere i å smøre driten utover

Det er en veldig lett oppskrift og du finner step by step ved ett raskt google søk. Og når det kommer til spray beholderen og dyse så skal det være noen enkle guider på den slags også, men det kan faktisk bare være så lett som en enkel vannpistol.



Kan du sende link til den?
Vis hele sitatet...
HDR50 eller 80.. 80 har noe mer slagkraft men jævlig svær, bør nesten kjøpe med grep, lol. Også er det mange tuning kit på ebay du kan kjøpe for å øke joule. Devastator, Killer Horney, z-ram og ikke ikke minst killer arrows må være en skikkelig manne(barn)leke

Nå gjelder det bare å finne meg et sted å skyte.

https://www.game-on.no/products/hdr-...cal---16-joule denne feks.

Sitat av skrpappa Vis innlegg
HDR50 eller 80.. 80 har noe mer slagkraft men jævlig svær, bør nesten kjøpe med grep, lol. Også er det mange tuning kit på ebay du kan kjøpe for å øke joule. Devastator, Killer Horney, z-ram og ikke ikke minst killer arrows må være en skikkelig manne(barn)leke

Nå gjelder det bare å finne meg et sted å skyte.

https://www.game-on.no/products/hdr-...cal---16-joule denne feks.
Vis hele sitatet...
HORNET, ikke horney. Selv om det hadde vært et godt navneforslag.
Sist endret av skrpappa; 11. oktober 2023 kl. 14:59. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
morkakespisende
"Jeg vet ikke om dette er lovlig. Eller, det er jo lovlig for det er jo min leilighet, men jeg sover med en kniv under puta fordi jeg er paranoid. Den ligger i et etui og er «safe». Det er som å ha den på kjøkkenet, men bare under puta."
Influenseren Emma Ellingsen om kniven hun sover med under puta, til Dagbladet
Sitat av supranaut Vis innlegg
"Jeg vet ikke om dette er lovlig. Eller, det er jo lovlig for det er jo min leilighet, men jeg sover med en kniv under puta fordi jeg er paranoid. Den ligger i et etui og er «safe». Det er som å ha den på kjøkkenet, men bare under puta."
Influenseren Emma Ellingsen om kniven hun sover med under puta, til Dagbladet
Vis hele sitatet...
Jeg er i godt selskap med andre ord.
Har en hund som ser ut at den kan drepe en bjørn på flekken, tror den skremmer de fleste vekk. Om det ikke hjelper, kan jeg friste dem med kjøttsuppa til kona.. Om alt nevnte ikke hjelper, så er det aller beste forsvaret å ha forsikring. Bare la innbruddstyvene ta hva de vil, så har du en "payday" i vente og full sympati fra folk og betalt "mentalt" permisjon fra jobben
▼ ... over en måned senere ... ▼
Det ble:
Samekniv og modifisert HDR 50 med laser, når minst 40joule og vurderes en HPA tank eller PCP tank, et par modifikasjoner og z-ram v2, devastator, hjemmelagde pepperspray-kuler og killer arrows. Anbefaler også HDX, semi automatisk "hagle" med rom for en del kuler, og når vel 40 joule rett ut av sjappa.

Også lage silikon form eller kjøpe "casting mold" form (ball-O-maker eller ammo6 helst), blir økonomisk. Da har jeg hørt at om man bruker varmt lim, 6mm blankskudd og noe metall avskjær/tunge BBs/hollow points 4.5mm/Spiker(spiker kan tress inn i blank kula) i tuppen så er kula eksplosiv og fragmenter flyr tvers gjennom ei planke. Dette var visst ulovlig.. Sørg for at kula ikke går av i løpet.

Edit: Skal sies at det er en liten sannsynslighet for at kulene jeg har kjøpt heller ikke er lovlig til bruk i Norge.
Sist endret av skrpappa; 22. november 2023 kl. 21:29.
Anonym bruker
"Stum Hærorm"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av skrpappa Vis innlegg
Det ble:
Samekniv og modifisert HDR 50 med laser, når minst 40joule og vurderes en HPA tank eller PCP tank, et par modifikasjoner og z-ram v2, devastator, hjemmelagde pepperspray-kuler og killer arrows. Anbefaler også HDX, semi automatisk "hagle" med rom for en del kuler, og når vel 40 joule rett ut av sjappa.

Også lage silikon form eller kjøpe "casting mold" form (ball-O-maker eller ammo helst), blir økonomisk. Da har jeg hørt at om man bruker varmt lim, 6mm blankskudd og noe metall avskjær/tunge BBs/hollow points 4.5mm/Spiker(spiker kan tress inn i blank kula) i tuppen så er kula eksplosiv og fragmenter flyr tvers gjennom ei planke. Dette var visst ulovlig.. Sørg for at kula ikke går av i løpet.

Edit: Skal sies at det er en liten sannsynslighet for at kulene jeg har kjøpt heller ikke er lovlig til bruk i Norge.
Vis hele sitatet...
Kan du vise til video eller bilder på feks YouTube av tingene du snakker om? Regner ikke med det er så mange her inne som vet hva alt det der er for noe, men det høres ut som moro det.


Selv ville jeg også gått til innkjøp av komponent for taser. Det er veldig enkelt og billig å lage en, og du kan få det til å se ut som hva som helst. Uendelig med ting man kan gjøre for å lage den «lovlig» å oppbevare også.
Trenger null elektro kunnskaper fra før da det er ganske basic greier, litt googling maks.
Sitat av skrpappa Vis innlegg
En følelse å kunne gjøre noe hvis noe skulle skje, sikkert noe traumer eller noe sånt piss hvor jeg har vært heldig tidligere. Ikke så tøff som jeg trodde. Sørge for at jeg ikke havner i en posisjon hvor jeg ikke har noen å beskytte. At det finnes et siste desperate tiltak.

Men da erre like greit å bruke noe skikkelig saker har jeg skjønt, ulovlig er det læll. Så det blir nok for å bevare guttungen i meg og være rambo på hytta
Vis hele sitatet...

Såååå abc hadde rett.. Du prøver bare å rasjonalisere og ønsketenker deg grunner til å eie et våpen, "fordi" du føler deg kulere og mer mann hvis du eier et våpen..


Hvis du vil gjøre noe gøy på hytta så kan du stikke på xxl og kjøpe deg luftpistol... Det ser ut som et våpen, brukes likt som et våpen og kan brukes til å skyte på blink.... Og om du skulle bli ranet er det ingen som er keen på å få skudd i øye... Ei heller vurdere om du holder på et ekte våpen eller ei.

Takk for at du avslørte hvorfor du ville ha våpen; nå har du fått både psykologisk bistand og et svar som gir deg en reel løsning.
Sitat av skrpappa Vis innlegg
Det ble:
Samekniv og modifisert HDR 50 med laser, når minst 40joule og vurderes en HPA tank eller PCP tank, et par modifikasjoner og z-ram v2, devastator, hjemmelagde pepperspray-kuler og killer arrows. Anbefaler også HDX, semi automatisk "hagle" med rom for en del kuler, og når vel 40 joule rett ut av sjappa.

Også lage silikon form eller kjøpe "casting mold" form (ball-O-maker eller ammo6 helst), blir økonomisk. Da har jeg hørt at om man bruker varmt lim, 6mm blankskudd og noe metall avskjær/tunge BBs/hollow points 4.5mm/Spiker(spiker kan tress inn i blank kula) i tuppen så er kula eksplosiv og fragmenter flyr tvers gjennom ei planke. Dette var visst ulovlig.. Sørg for at kula ikke går av i løpet.

Edit: Skal sies at det er en liten sannsynslighet for at kulene jeg har kjøpt heller ikke er lovlig til bruk i Norge.
Vis hele sitatet...

Du virker som en typisk person som før eller siden får førstesider i landets aviser. Av en eller annen grunn er jeg temmelig sikker på at dette aldri handlet om selvforsvar og da kan en bare spekulere i hva du egentlig tenker bruker våpenet til.

Har ikke for vane å ønske dritt på folk, men jeg håper inderlig at du blir utsatt for en grundig razzia temmelig snart og at våpenet blir beslaglagt og du får din straff.
Sist endret av _abc_; 23. november 2023 kl. 09:48. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Førstefiskevasker
Barte-Sam's Avatar
Denne fyren foreslår en stor mutter og et stykke hyssing: https://www.youtube.com/watch?v=Ngom9L8CKkU
Sitat av Barte-Sam Vis innlegg
Denne fyren foreslår en stor mutter og et stykke hyssing: https://www.youtube.com/watch?v=Ngom9L8CKkU
Vis hele sitatet...
Slynge er faktisk et utrolig simpelt og dødelig våpen ja. Du kan lage en med sokk og stein!
Sitat av _abc_ Vis innlegg
Du virker som en typisk person som før eller siden får førstesider i landets aviser. Av en eller annen grunn er jeg temmelig sikker på at dette aldri handlet om selvforsvar og da kan en bare spekulere i hva du egentlig tenker bruker våpenet til.

Har ikke for vane å ønske dritt på folk, men jeg håper inderlig at du blir utsatt for en grundig razzia temmelig snart og at våpenet blir beslaglagt og du får din straff.
Vis hele sitatet...

Men for faen da gutta! Spekulering og antagelser trodde jeg de dreiv med på diskusjon.no ikke her på bruket.

Må da gå an å ha andre hobbyer en knark og IT og fortsatt få lov til å spørre og vise interesse for det?

Om noen føler seg tryggere i eget hjem med en spretterts så skal ikke jeg si noe. Og om skrpappa vil ha en håndkanon av et luftvåpen. Så synes jeg han skal få lov til det.


Hobbyer skal dyrkes, og om dette er en hobby av han så mener jeg at han skal få holde på med det.
Sitat av KrølleBølleBrur Vis innlegg
Såååå abc hadde rett.. Du prøver bare å rasjonalisere og ønsketenker deg grunner til å eie et våpen, "fordi" du føler deg kulere og mer mann hvis du eier et våpen..


Hvis du vil gjøre noe gøy på hytta så kan du stikke på xxl og kjøpe deg luftpistol... Det ser ut som et våpen, brukes likt som et våpen og kan brukes til å skyte på blink.... Og om du skulle bli ranet er det ingen som er keen på å få skudd i øye... Ei heller vurdere om du holder på et ekte våpen eller ei.

Takk for at du avslørte hvorfor du ville ha våpen; nå har du fått både psykologisk bistand og et svar som gir deg en reel løsning.
Vis hele sitatet...
Hahaha, dere er søte. Bare å spekulere i vei. Kul eller mann føler jeg meg ikke før jeg hadde hatt en artilleri-bataljon bak ryggen. Si meg, hva er forskjellen på å kjøpe et dødelig våpen på xxl eller et annet sted? Det du beskriver er jo akkurat det jeg hadde som formål. Er du helt blåst eller?

Men som sagt, eier bare lovlig greier her jeg, blankskudda brukes bare i boltepistol siden det er ulovlig å lage kuler til luftvåpen av den, ironisk nok Fant ut at jeg var en gutt som liker at det sier litt pang. Samtidig har jeg noe jeg kan forsvare meg med om noen bryter seg inn. Lage metallslugs var ikke ulovlig, ei visse oppgraderinger som gir dødelig kraft, måtte sette tilbake noen deler i det kula penetrerte garasjeveggen, tynn planke.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Kan du vise til video eller bilder på feks YouTube av tingene du snakker om? Regner ikke med det er så mange her inne som vet hva alt det der er for noe, men det høres ut som moro det.


Selv ville jeg også gått til innkjøp av komponent for taser. Det er veldig enkelt og billig å lage en, og du kan få det til å se ut som hva som helst. Uendelig med ting man kan gjøre for å lage den «lovlig» å oppbevare også.
Trenger null elektro kunnskaper fra før da det er ganske basic greier, litt googling maks.
Vis hele sitatet...


Med reddit og youtube søk så finner du ut hvordan man lager eksploderende ammunisjon med blanks.. Bolteblanks(sorte eller rød) gir mye mer kraft etter kulene er formet, noe jeg synes er rart. Det alene er ganske kjedelig, fant ikke ut noe som helst annet utenom litt på reddit og noen beskrivelser, tror det meste blir tatt ned.

Er det 0.68 kaliber med plass til lange kuler kan blanken fyre av både i løpet(oppgrader løpet først om man har en modell som tåler det) OG eksplodere ved treff. De gjør ikke like mye skade som piler eller annen ammo som kan penetrere like mye, eller om man fyller blanken med metallavskjær. Jeg anser det som mer humant å bli skutt av en 9mm, så selv innenfor lovens armer er det mye dødelig som du sier (eller skulle ønske man var død.)

Trenger ikke gi noe mer instrukser enn det, men jeg er ingen luring eller spesielt smart, men klarte å lage en form av first strike kuler og lekte meg derfra.

Panduro og jula, samt en markør som ikke er magfed, så har man det man trenger.

Men bruker jeg denne til selvforsvar, så kan jeg like gjerne bruke en lovlig erværvet og oppbevart pistol som nevnt. Dette er ikke oppfordring til noen, mye kan gå galt. Det kjipeste våpenet å få mot seg er for min del er en slu og svær kniv, og dermed tenker jeg to spreke markører med farlig ammo, ikke har et like stort skadepotensial, det kan kanskje avverge at enten jeg eller innbruddstyv er full av knivstikk og kulehull.

Til han andre karen:
Jeg føler meg IKKE kul av våpen, jeg føler meg som en liten unge, manbaby som leker med kruttlapp pistol.
Sist endret av skrpappa; 28. november 2023 kl. 11:50. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Automatisk startpistol når man hører den lyden er det ikke noe og ta sjangsen på. Ikke er det ulovlig heller
@skrappa Jeg håper nå fortsatt du får en razzia i julegave.
Sitat av Rapdosbombados Vis innlegg
Automatisk startpistol når man hører den lyden er det ikke noe og ta sjangsen på. Ikke er det ulovlig heller
Vis hele sitatet...
Startpistoler er ikke lovlig lengre for mann i gata.

"Nå er det registreringsplikt på knallvåpen, så dersom du ønsker deg et slikt våpen så må det registreres.
Dette gjør du ved å levere en vanlig våpensøknad til ditt lokale lensmanskontor."
Sist endret av Fashen; 29. november 2023 kl. 09:53.
Luftvåpen er lovlig og kan være forferdelig kraftig
Finner det ikke nå men leste det for noen uker siden at XXL loggfører salg av luftvåpen. Ta det med ei klype salt.

– Vi har et ansvar for å sørge for at salg ikke skjer til mindreårige. Derfor har vi kontrollmekanismer som 18-årsgrense, sjekk av legitimasjon i avdeling før utlevering og registrering av alle salg på kunden med navn, sier Thommesen.

sier kommunikasjonsdirektør Jan Christian Thommesen i XXL.
Sist endret av NokErNok; 29. november 2023 kl. 19:48. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
hammer, sag, kaffekopp, gaffel, tapetkniv, stein
https://www.game-on.no/products/hdr-...cal---16-joule

Denne her er ganske bøs, på tilbud også nå. Har en selv, og den smeller ganske godt. Et par kuler av den i brystet på en eventuell intruder så har du hvertfall et veldig godt overtak derfra om ikke annet.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av _abc_ Vis innlegg
@skrappa Jeg håper nå fortsatt du får en razzia i julegave.
Vis hele sitatet...
Det får han nok.