Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1901
Jeg skal en tur til Amsterdam og har medisiner jeg bruker fast jeg skal ha med. Spørsmålet er om det er mulig å få tak i typisk norske B.preperat uten resept på apotek der?. Jeg har tidligere opplevd at min fastlege var borte når jeg skulle bestille medisin og fikk dermed ikke nok til hele turen da vikaren ikke ville skrive ut mer enn minsteforpakning. Jeg endte da opp med å måtte dra til lege der og det kostet en del.
Jeg regner med alt går greit denne gangen men sånn i tilfelle kan jeg få tak i noe over disk uten resept og hvis jeg må til lege er det et anbefalt sted der de ikke skal ha så mye for en akuttime?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Kan du si hvilke B-preparater du sikter til, så slipper vi som evt kjenner til ressursene på nett slippe å krysssjekke lovligheten rundt mange medikamenter, blir mye arbeid.

Nederland er i Schengen, og så vidt jeg kan se så har de landene omtrent lik tilnærming å A,B og C preparater.
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Kan du si hvilke B-preparater du sikter til, så slipper vi som evt kjenner til ressursene på nett slippe å krysssjekke lovligheten rundt mange medikamenter, blir mye arbeid.

Nederland er i Schengen, og så vidt jeg kan se så har de landene omtrent lik tilnærming å A,B og C preparater.
Vis hele sitatet...
Det gjelder Kodein, Alprazolam og Zopiklon.
Anonym bruker
"Svak Ørret"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg fikk tak i dette ved og vise min eske fra norge ( tom eske ).
I verste fall får du et NEI, men i di fleste tilfeller vil di være behjelpelige og gi deg noe av det samme med mindre di sender deg til lege først.
Jeg hadde med meg Schengen-attest som jeg fikk gratis på apoteket hjemme i norge som jeg også viste frem.
Denne skal du egentlig ha når du reiser med medesiner innenfor EU.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg fikk tak i dette ved og vise min eske fra norge ( tom eske ).
I verste fall får du et NEI, men i di fleste tilfeller vil di være behjelpelige og gi deg noe av det samme med mindre di sender deg til lege først.
Jeg hadde med meg Schengen-attest som jeg fikk gratis på apoteket hjemme i norge som jeg også viste frem.
Denne skal du egentlig ha når du reiser med medesiner innenfor EU.
Vis hele sitatet...

Fikk du da medisin på selve apoteket når du viste fram tom eske eller måtte du til lege?.
Så jeg burde ta med meg Schengen attest som jeg kan be hvilket som helst apotek her i Norge om å skrive ut?
Anonym bruker
"Oppmerksom Rotte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ja, Schengen attest får du på hvilket som helst apotek. Men du må ta med til apoteket når du skal bestille det. Jeg tar alltid med meg Schengen attest og har aldri hatt problemer med å få tak i medisin i utlandet.
Anonym bruker
"Oppmerksom Rotte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ta med deg pass til apoteket skulle det stå.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ja, Schengen attest får du på hvilket som helst apotek. Men du må ta med til apoteket når du skal bestille det. Jeg tar alltid med meg Schengen attest og har aldri hatt problemer med å få tak i medisin i utlandet.
Vis hele sitatet...

Så om jeg tar med pass og Schengen attest til et apotek vil jeg kunne få den medisinen som står på attesten at jeg bruker her i landet?. Så ingen behov for legetime og resept?
Anonym bruker
"Oppmerksom Rotte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Nei, jeg mente at du må ta med pass til norsk apotek for å få utskrevet Schengen attest. I utlandet så må du til legen ja.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Nei, jeg mente at du må ta med pass til norsk apotek for å få utskrevet Schengen attest. I utlandet så må du til legen ja.
Vis hele sitatet...
Ok, da forstår jeg det med pass. Da er det vel som i Norge når det gjelder hva du kan få uten resept og ikke.