Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 686
Anonym bruker
"Definert Ku"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Er det en veldig dum ide å selvmedisinere med valium? Har fått et brett av en bekjent, 5mg piller. Tenker å ta det iblant for sosiale angsten min, å får ikke noe sterkere enn SSRI av legen (Som ikke hjelper noe i det hele tatt) og jeg er i DPS.

Iblant er ting jeg skal gjøre så vanskelig at jeg heller unngår det. Derfor hadde det vært fint å kunne tatt litt iblant under disse settingene.
Anonym bruker
"Såret Maurløve"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Nei.. men det er fort gjort å spise mer enn bare en.. husk
Anonym bruker
"Definert Ku"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Ja, har hørt det et par ganger.. Hvor mye burde jeg ta da, en halv pille eller? 2,5mg blir det.
Valium skal brukes til nedtrapping/seponering av benzo.
Prøv deg fem hvis du skal selvmedisinere deg. Hvis du bare har ett brett med 5mg's er du safe.

Bare ikke skaff et brett til, da har snøballen begynt å rulle, og du ser deg kanskje aldri tilbake.
Begrenset Utgave.
SpeedBenzo's Avatar
Kommer til å gå helt fint hvis du kun bruker det i nødstilfeller hvor du må stille men vet du ikke hadde klart det uten. Blir sikkert psykisk avhengig før eller siden men angrer selv ikke på Benzo-bruken min nevneverdig selv om jeg har spist utallige glass Rivotril til sammen. Alt handler om planlegging og disiplin.
Anonym bruker
"Såret Maurløve"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Om du har 5mg tabs så kan du forsøke å dele den i 4:-)

1,25mg ish. Skal være nok om du er ny til benzo.. øk evnt
Begrenset Utgave.
SpeedBenzo's Avatar
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Om du har 5mg tabs så kan du forsøke å dele den i 4:-)

1,25mg ish. Skal være nok om du er ny til benzo.. øk evnt
Vis hele sitatet...
Definitivt ikke nok hvis man har skikkelig angst.. Må selv ta 6mg Rivotril eller 4mg Xanor for å oppleve meg selv som symptomfri.
Anonym bruker
"Såret Maurløve"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av SpeedBenzo Vis innlegg
Definitivt ikke nok hvis man har skikkelig angst.. Må selv ta 6mg Rivotril eller 4mg Xanor for å oppleve meg selv som symptomfri.
Vis hele sitatet...
Da har du jo temmelig bra toleranse..
Hvor stor dose som trengs er vell ganske individuelt. Jeg ville hørt på dr.maurløve og kjørt på med 1/4 tablett først, klarer du deg på så lite så er det det beste. Øk eventuelt til en halv. Jeg antar selv at du merker en form for angstlindring av 2.5mg. Lykke til.

Ps. Min største anbefaling er å presse deg igjennom det uten. Og uten å unngå situasjonene. Jeg har seøv slitt med angst og unngått det meste til slutt. Benzo var med å fikk meg ut av det, på et vis. Men benzo var også et stort problem i mange år. Men den største feilen jeg fjorde når jeg tenker tilbake var faktisk å begynne å unngå situasjoner..
Begrenset Utgave.
SpeedBenzo's Avatar
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Da har du jo temmelig bra toleranse..
Vis hele sitatet...
Uten toleranse. Psykologen min mener jeg kan ha PTSD så har vel sterkere angst enn hva som er normalt tho.
Anonym bruker
"Definert Ku"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Er jeg meg selv 100% bare at angsten er borte? vil ikke ende opp med å bli noen helt andre, og virke rusa/rar/merkelig.
Anonym bruker
"Såret Maurløve"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Er jeg meg selv 100% bare at angsten er borte? vil ikke ende opp med å bli noen helt andre, og virke rusa/rar/merkelig.
Vis hele sitatet...
Start lavt og jobb det oppover. Få følelsen over hvordan valium virker på deg
Anonym bruker
"Såret Maurløve"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det som er med benzo er at du ikke føler deg rusa men i realiteten er det
Anonym bruker
"Definert Ku"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Hva med sobril? 15mg piller
er det bedre? har et halvt brett, hvor lenge før situasjonen jeg skal ut i burde jeg ta det?
Anonym bruker
"Såret Maurløve"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hva med sobril? 15mg piller
er det bedre? har et halvt brett, hvor lenge før situasjonen jeg skal ut i burde jeg ta det?
Vis hele sitatet...
Etter inntak av sobril har du maks effekt etter 2-3t, men er litt individuelt

Vival (diazepam) er det eldste av disse preparatene og er nok regnet som sterkere enn Sobril (oksazepam) som er regnet som det mildeste. En vanlig dose Vival er på 2-5 mg, en vanlig dose Sobril er på 10-25 meg, noe som viser forskjellen i styrke på virkestoffene.
Benzo påvirker hjernen på noen lunde lik måte som alkohol. Derfor kan du forvente deg litt like synlige effekter som ved noen som har inntatt alkohol: Sjangling, snøvling etc, som ofte oversees av brukeren. Men dette er gjerne i større doser og ved lengre bruk.

Har du aldri brukt benzo før. Ta en halv 15mg en dag du har mulighet, kjenn på formen. Merker du noe form for overdrevet ruseffekt? Er du observang nok så legger du nok merke til om det er mye. Tviler sterkt på at du får synlig påvirkning av så lite som 7.5mg sobril. Men du får ihvertfall en pekepinn på hvordan det føles og oppfattes. Så vet du hvordan det ligger an til du skal noe du bør dra på. 1-2t før inntak burde holde.