Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 3892
Anonym bruker
"Kvalm Ringsel"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har en venn som var ute i går og tok kanskje 0.4-0.5g fordelt på tre doser utover kvelden i går på 7-8timer. I dag sier han at han har skikkelig hjerteklapp, hjertet slår meget hardt så fort han reiser seg og gjør enkle småting, men om han sitter eller ligger så er hjertet rolig. Han sjekket pulsen og det ligger på rundt 110bpm når han står og går, men legger han seg roer det seg til vanlig hjerterytme igjen. Nå kan ikke jeg nok om dette så gav ham beskjed om å dra til legen i morgen om det ikke har gitt seg til da. Regner med at det gjør det, men er det andre her inne som har samme erfaringen?
Anonym bruker
"Kvalm Ringsel"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Han hadde bare en times søvn i natt forøvrig, om det kan ha noe og si
høres ut som noia/nedtur, men ikke dumt å sjekke med legen i tilfelle det faktisk er no alvorlig.
men får si han bør unnlate å si han tok amf, så sant det ikke er veldig alvorlig (er det såpass at han må medisineres el under kniven så må man også si hva man har tatt).
Anonym bruker
"Kvalm Ringsel"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Han er ingen fast bruker. Han er avholds. Det var basicly ett engangstilfelle.
Anonym bruker
"Kvalm Ringsel"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Jeg har oppsøkt ham nå og vi kom frem til at vi ringer legevakta, og fastlegen hans skal ringe meg tilbake nå. Han har en veldig forståelsesfull lege, og det at han tok amf kan "forsvares", da det var ett svakt øyeblikk, og han er edruelig ellers, og det vet legen også om ham. Så ballen er sparket i gang i riktig retning, better safe than sorry.
Anonym bruker
"Villig Makrell"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Liker at folk tar vare på kompiser så sent en natterstid, kudos til deg!
Anonym bruker
"Kvalm Ringsel"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Legen sa det var neppe noe og bekymre seg for, og føler han på noe i morgen skal han inn til EKG, og case closed. Han Fikk en liten"jeg regner med det ble med den ene gangen, da." Så var det ferdig

"Det skal jeg faen meg love deg..."

Så nå er han kjørt hjem og ligger i senga.

Og ja, man passer på de man kan
Anonym bruker
"Intolerant Berggylt"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det går nok bra - 110 i puls er ikke veldig høyt når man ikke hviler (ligger i ro), og med amfetamin og garantert angst så høres det naturlig ut. Det er mer grunn til bekymring om hjerterytmen er ujevn, men det skal mye til at det går galt med de dosene man snakker om her.

Når det er sagt så synes jeg det er fornuftig å gjøre det dere har gjort. Det er det man bør gjøre når man blir usikker. Better safe than sorry osv.
Anonym bruker
"Kvalm Ringsel"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Hjerterytmen hans er faktisk ujevn til tider. Det var det som tippet begeret over fra "vi venter til i morgen og ser hvordan du føler deg" til "dette skal vi ta tak i nå"
Anonym bruker
"Kvalm Ringsel"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Glemte å nevne det i min første post bare og takk til dere og
Hvordan i alle dager kom dere i kontakt med fastlegen hans klokken tre natt til søndag..? Det høres jo ut som en voldsomt engasjert fastlege.

Uansett, godt jobbet av deg "Kvalm Ringsel". Man skal ta slike symptomer alvorlig selv om det sannsynligvis ikke er noe fare, og kompisen din bør takke deg for å ha vært en veldig god tjommi i natt.
Sist endret av Sjølvaste; 27. oktober 2019 kl. 03:00.
Anonym bruker
"Kvalm Ringsel"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Jeg Ringte legevakta, og de tok kontakt med ham så ringte han tilbake. Han var på vakt i dag
Anonym bruker
"Fregnete Havmann"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Drugs are bad mkay
Anonym bruker
"Snill Spurv"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Dont do drugs!
Anonym bruker
"Kvalm Ringsel"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
"We Are all innocents here"
faen det et her minner med om reddit.
whatever, kompisen din klarer seg helt fint. hjertebank og rytmeforstyrrelser er i 99% tilfellene ikke farlig når man har tatt litt rus.
om et par dager er han god som ny igjen.
Anonym bruker
"Kvalm Ringsel"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Kan rapportere at han er god som ny nå.
https://www.youtube.com/watch?v=fpst75qgmRA
...

uansett best å være på sikre siden, så bra du hjelper kompis
Jeg pleier å ha hvilepuls på rundt 100-110 når jeg røyker cannabis - 60 uten. 110 på amfetamin er med andre ord ikke urovekkende høyt.
Anonym bruker
"Kvalm Ringsel"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Ja, nei det var den ujevne hjerterytmen etter 24t som var den foruroligende faktoren
Å drive å følge med pulsen sin om den går opp eller ned er noia stuk ass. Jeez..
Anonym bruker
"Kvalm Ringsel"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Nå begynner ting og drifte ut. Han satt ikke og fulgte med på pulsen, han sjekket seg etter 24t etter å ha hatt urytmisk hjerterytme hele gårdsdagen