Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1832
Hei.

Har i et års periode tatovert meg hos en lærling. For sju uker siden skulle jeg fullføre armen min hos tatovøren. Hvor tatovøren ber om mer depositum enn vanlig. Vanligvis har jeg betalt 500, ettersom jeg stolte dumt på tatovøren gjorde jeg det og betalte hele beløpet på forskudd.

Datoen og timen jeg hadde ble brutt. Hvorpå jeg spør om en ny time, det skjer ingenting. Noen dager senere får lærlingen sparken fra studio.

Nå har det altså gått sju uker. Jeg har prøvd å gi frister og vært tålmodig. Denne lærlingen har startet en ny plass nå. Latterlig nok mener tatovøren at det er mitt problem og ikke h?ns problem.

Tatovøren mener at jeg har kjøpt tjenester fra denne h?n og at det ikke spiller noen rolle hvor h?n jobber.

Hva er mine muligheter? Nå har jeg gått fra forståelsesfull til nesten å fantasere om torpedovirksomhet. Jeg er ganske avhengig av å få de pengene snart. Er forliksrådet eneste løsningen? Det virker som personen i det ene øyeblikket gjør alt for å få inn penger og i det andre mener at det er jeg som står svakest i denne saken her. Typisk kakerlakk som ikke noe flauhet i det profesjonelle arbeidet sitt.

heartslava
Tatovøren som har huset lærlingen har ansvaret, så lenge du har hatt grunn til å tro at tjenesten ble kjøpt av foretaket (som hos en frisør). Google sivilt rentekrav, og lever skriftlig betalingsvarsel til tatovøren. Spør forøvrig Forliksrådet om hva du kan gjøre. Lykke til.
Betalte du tattovøren under bordet eller gikk det gjennom kassasystemet? Hvis det er som du sier at du har gitt frist etter frist så er det vel bare å anmelde, eventuelt konfliktråd.
Jeg ville møtt opp på den nye arbeidsplassen til lærlingen, å spurt om pengene. Si at du kommer til å fortelle sjefen om hendelsen om ikke. Da betaler han tenker jeg.

Noe lignende hente meg for snart et år siden. En som hadde lånt en god del penger av meg blokkerte meg overalt, flyttet til en ny plass i samme by og byttet jobb. Jeg fant til slutt ut hvor han jobbet, siden han hadde blokkert meg på tlf. Ringte jeg han på arbeids telefonen.
Så gjorde jeg det samme som jeg beskrev over her - Ting løste seg til slutt!
Sitat av Hurricane76 Vis innlegg
Betalte du tattovøren under bordet eller gikk det gjennom kassasystemet? Hvis det er som du sier at du har gitt frist etter frist så er det vel bare å anmelde, eventuelt konfliktråd.
Vis hele sitatet...
Ja tatovøren HEVDER at min forskuddsbetaling gikk igjennom tatøverens og studio sitt regnskap. Har heldigvis alt av dialog lagret. Vi tilbrakte jo en del timer sammen og ble ganske godt kjent, så gitt han siste utvei nå før det hele blir klinisk; at han betaler tilbake i morgen for å unngå alt jeg vurderer å rette mot han. Dette vil jo sannsynligvis bli dyrere for han.

heartslava
Sist endret av heartslava; 12. juni 2018 kl. 18:46.