Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 2959
Hei,

De hadde hund som luktet på alle som gikk ombord danskebåten for litt siden. Den markerte på meg, og jeg måtte deretter la de se gjennom bagasjen min, klærne mine, og i boxern. De tok ikke på meg.

Egentlig helt greit. Røyker ikke, men har et par i vennekrets som bruker cannabis rekreasjonelt iblant (samme uke som jeg dro).

De tok også personalia fra meg og noterte noe ut ifra dette. Det er her jeg stiller spørsmål. Hva skal de med det? Har de en database de bruker og som gjør at hver gang jeg må gjennom toll eller kontroll blir forhåndsbedømt og ransaket? Kommer jeg til å bli en av de som blir stoppet av politiet hver gang de har kontroll når jeg er ute og kjører bil? (En kompis av meg som ikke har noen bindinger til narkotika fikk huset ransaket en fredags kveld fordi søsteren hadde råkjørt moped uten lappen, og kompisen åpna døra for politiet når de kom. Han hadde bare tatt er par pils og var kanskje munter og rød i øynene. Det var nok til at de begynte å endevende huset, før de til slutt ga seg og dro. Han fikk brev om at saken var henlagt. Et par år etter blir han luket ut i en rutinekontroll av politiet og fikk mange ekle spørsmål om narkotika, ref til ransakingen, og de ville også ransake bil.)

Hadde satt pris på svar!
Du trenger ikke bekymre deg. Det er klart de noterer navnet på alle de hanker inn og du er en av de 30% som bare er uheldig. Dropp noian, nyt helgen.
Sitat av Ghibli Vis innlegg
Hei,

De hadde hund som luktet på alle som gikk ombord danskebåten for litt siden. Den markerte på meg, og jeg måtte deretter la de se gjennom bagasjen min, klærne mine, og i boxern. De tok ikke på meg.

Egentlig helt greit. Røyker ikke, men har et par i vennekrets som bruker cannabis rekreasjonelt iblant (samme uke som jeg dro).

De tok også personalia fra meg og noterte noe ut ifra dette. Det er her jeg stiller spørsmål. Hva skal de med det? Har de en database de bruker og som gjør at hver gang jeg må gjennom toll eller kontroll blir forhåndsbedømt og ransaket?
Vis hele sitatet...


Det er mulig at personalia blir loggført selv om det ikke blir opprettet sak, det vet jeg ingenting om, men det de definitivt gjør er å sjekke deg opp mot eventuelle narkodommer osv. for å vurdere hvordan de skal håndtere situasjonen videre etter stripping dersom de ikke finner narkotika.
Dvs. "narkotoalett" eller overlevering til politiet før røntgen f.eks.

Dette opplevde jeg etter at en hund markerte på meg og tollerne fant en narkodom på rullebladet mitt.
Da var det bare å sette seg på skåla og trykke til for fedrelandet - og for å prøve på å bevise sin uskyld.

Kommer jeg til å bli en av de som blir stoppet av politiet hver gang de har kontroll når jeg er ute og kjører bil?
Vis hele sitatet...
(En kompis av meg som ikke har noen bindinger til narkotika fikk huset ransaket en fredags kveld fordi søsteren hadde råkjørt moped uten lappen, og kompisen åpna døra for politiet når de kom. Han hadde bare tatt er par pils og var kanskje munter og rød i øynene. Det var nok til at de begynte å endevende huset, før de til slutt ga seg og dro. Han fikk brev om at saken var henlagt. Et par år etter blir han luket ut i en rutinekontroll av politiet og fikk mange ekle spørsmål om narkotika, ref til ransakingen, og de ville også ransake bil.)

Hadde satt pris på svar!
Vis hele sitatet...
Nei, med mindre du har eglet på deg den lokale lensmannen eller er innblandet i en sak som politiet etterforsker så kan du ta det helt med ro.
At politiet skal bruke verdifulle ressurser på overvåkning og kontrollering av noen som ble stoppet pga. markering av en narkohund i en grensekontroll en gang er helt urealistisk.

Dette skjer daglig, 365 dager i året, og det sier seg selv at politiet ikke har ressurser til dette.
Sist endret av Knask; 11. november 2016 kl. 21:00. Grunn: Edit: Kan noen forklare hvorfor deler av teksten dukker opp med fet skrift?