Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 4034
Heisann! Har i det siste blitt interissert i å lage absint, en prossedyre jeg vil fåreta 100% lovlig. Fant malurt ekstrakter (en psykoaktiv ingrediens i absint) på denne siden: http://www.iamshaman.com/eshop/10Bro...earch=Wormwood
Dette er malurt, ikke sant? Kan jeg bestille dette helt lovlig?
Malurt kan du bestille fullt lovlig.
Sist endret av snuskung; 1. mars 2015 kl. 02:26. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Malurt er fullt lovlig.
Grunnen til at ekte abisint er forbudt i Norge er ikke maluten, men styrken på spriten.
Sprit over 60 prosent som ikke er denaturert er ikke lovlig i Norge.
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Sitat av Bjønnfaen Vis innlegg
Malurt er fullt lovlig.
Grunnen til at ekte abisint er forbudt i Norge er ikke maluten, men styrken på spriten.
Sprit over 60 prosent som ikke er denaturert er ikke lovlig i Norge.
Vis hele sitatet...
Dette stemmer. Noe av det mest irriterende jeg vet er idioter som påstår at Absinthen i Norge ikke er "ekte" fordi den har mindre malurt enn den i utlandet, og at den i utlandet får man "halliser" av.

Absinthen i Norge er like ekte som den i utlandet, og malurt blir ikke å gi deg verken ruseffekt eller hallis, med mindre du overdriver inntaket. Og når du har fått i deg nok malurt til å få hallusinasjoner, så er det blitt rimelig giftig og man kan fint stryke med, om jeg husker riktig fra når jeg leste meg opp på dette.
Har selv kjøpt det fra USA, går helt fint :-)
Sitat av Dongerino Vis innlegg
Dette stemmer. Noe av det mest irriterende jeg vet er idioter som påstår at Absinthen i Norge ikke er "ekte" fordi den har mindre malurt enn den i utlandet, og at den i utlandet får man "halliser" av.

Absinthen i Norge er like ekte som den i utlandet, og malurt blir ikke å gi deg verken ruseffekt eller hallis, med mindre du overdriver inntaket. Og når du har fått i deg nok malurt til å få hallusinasjoner, så er det blitt rimelig giftig og man kan fint stryke med, om jeg husker riktig fra når jeg leste meg opp på dette.
Vis hele sitatet...
Til det siste du skrev, er det malurt alene eller alkoholen du mener man kan stryke med på?
Sitat av Alsklaftsk123 Vis innlegg
Til det siste du skrev, er det malurt alene eller alkoholen du mener man kan stryke med på?
Vis hele sitatet...
Både malurt og alkohol, begge er giftige og dødelig i tilstrekkelige mengder. Men det kommer selvsagt på hvor mye malurt (da særlig thujon) det er kontra alkohol, når det gjelder eventuelt dødsårsak.
Men selvsagt er absint i små mengder ufarlig. Men det er bare dumt å drikke absint i mengder...

Ellers hvorfor skal du absolutt importere malurt, da den vokser vilt i Norge!
▼ ... noen uker senere ... ▼
Det vil jo være ulovlig å lage spriten til absinten uansett vil det ikke ?
Sitat av psycurious Vis innlegg
Det vil jo være ulovlig å lage spriten til absinten uansett vil det ikke ?
Vis hele sitatet...
Jo, men jeg tror det er lov å kjøpe 60% sprit på Polet, og la malurt og andre krydder trekke i spriten.
Sitat av amdb73 Vis innlegg
Jo, men jeg tror det er lov å kjøpe 60% sprit på Polet, og la malurt og andre krydder trekke i spriten.
Vis hele sitatet...
Okei, Men vil det være lovlig fordi ?. Kan man lage absinthe med så mye tujon man bare vil / klarer lovlig ?
For det første, så er jeg usikker på hvor mye tujon og andre terpener du får løst i sprit, som er under 60%. For dette er grunnen til fargeforandringen, når absint blir nesten melkehvit, når en tilsetter vann i absint på 70-80% sprit.

Og for det andre tviler jeg på, at du kommer til å få trøbbel av å lage sprituttrekk av en plante det er fult lovlig å ha i hagen og som vokser vilt. Men er du usikker, så spør en advokat i stedet for her, så er du sikker.

Men å liksom "trippe" på tujon er noe jeg sterkt fraråder! For det har hent at det har blitt alvorlige og dødelige forgiftninger av malurt i store doser. Husk at alle terpener er relativt giftige, og tujon er ikke blant de ufarlige, for å si det sånn!..
En gang drakk jeg absint, ble full før klokka var sju, om kvelden, våkna neste dag uten noen andre erfaringer en dem du får av å være full.
Klem fra Betty
Sitat av amdb73 Vis innlegg
For det første, så er jeg usikker på hvor mye tujon og andre terpener du får løst i sprit, som er under 60%. For dette er grunnen til fargeforandringen, når absint blir nesten melkehvit, når en tilsetter vann i absint på 70-80% sprit.

Og for det andre tviler jeg på, at du kommer til å få trøbbel av å lage sprituttrekk av en plante det er fult lovlig å ha i hagen og som vokser vilt. Men er du usikker, så spør en advokat i stedet for her, så er du sikker.

Men å liksom "trippe" på tujon er noe jeg sterkt fraråder! For det har hent at det har blitt alvorlige og dødelige forgiftninger av malurt i store doser. Husk at alle terpener er relativt giftige, og tujon er ikke blant de ufarlige, for å si det sånn!..
Vis hele sitatet...
Okei, googler litt og finner ut at LD50 på tujon rent er 40mg/kg, noe som høres ganske alvorlig ut i forhold til tall jeg finner på THC. finner litt forskjellig på thc men wikipedia sier 1,270mg/kg
Sitat av psycurious Vis innlegg
Okei, googler litt og finner ut at LD50 på tujon rent er 40mg/kg, noe som høres ganske alvorlig ut i forhold til tall jeg finner på THC. finner litt forskjellig på thc men wikipedia sier 1,270mg/kg
Vis hele sitatet...
Nå har thc fryktelig høy LD50. Koffein, har for eksempel en LD50 på 192 mg/kg, altså 10 ganger lavere en for THC. Og for nikotin som jeg sitter å tilfører blodstrømmen min med atm? 0.5-1.0 mg/kg. 40-80 ganger lavere en for tujon.