Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  96 17638
Anonym bruker
"Fri Knølhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Heihei.
Har noen spørsmål angående erstatning gitt til siktede i en sak. Får vel fortelle litt bakgrunnsopplysninger først. For nesten 3 år siden var jeg offer for en voldtekt begått av 2 gutter.
Måten dette skjedde på var at det var på en fest hos en kompis (la oss kalle han Z), der var jeg, noen venninner og andre kompiser, inkludert bestekompisen hans (kaller han for X).
Drakk en del alkohol, litt for mye kanskje, mn har vage minner av at X tok meg med på soverommet til Z. Herifra husker jeg ikke noe mere fra kvelden i dwt hele tatt. Meeen da har vi visst hatt sex, deretter kom Z inn, og X gikk ut. Z låste døren, venninnene mine banket på og ropte om at han skulle åpne, noe han ikke gjorde. Etterhvert åpnet han, de løp inn og så at jeg lå naken besvimt på gulvet. Z og X kasta alle på festen ut, og de tok tak i armene og bena mine og slepte meg ned trappa og la meg på gaten utenfor før de stakk. Ambulanse og politi kom pga naboer og venninnene mine, jeg havnet på sykehuset og var nære døden pga hypotermi og alkoholforgiftning. Dagen etterpå våknet jeg opp uten å huske noe som helst, politiet kom og spurte hva jeg husket før de fortalte meg det. Trodde ikke på det, så spurte de om jeg ville anmelde, noe jeg ikke ville fordi jeg ikke forsto noe som helst. Da sa de at de skulle anmelde uansett hva jeg ville, fordi de visste 100% at det hadde skjedd, osv. Vel ja, de neste månedene besto av masse timer hos advokat, avhør og psykologtimer. Politiet hadde samlet inn masse bevis, inkludert et bilde som Z og X hadde tatt av meg da jeg lå pæsa ut på gulvet, i tillegg så var det flere vitner, de visste hvor høy promille jeg hadde osv.

8 måneder senere kom beskjeden om at saken ble henlagt på grunn av bevisets stilling. Noe som er helt hårreisende spør du meg. Advokaten min mente jeg burde søke om erstatning, noe jeg gjorde og senere fikk (rundt 15 måneder etter hendelsen).

Veeel, det jeg nå lurer på er altså at jeg har jo fått høre rykter i det siste om at Z og X begge har fått erstatning hver på rundt 100000,-. Er dette i det hele tatt mulig? Jeg sendte en melding til advokaten min og spurte, men hun sa vi ikke hadde innsynsrett i det. Det er også helt tullete, fordi begge de fikk beskjed om at jeg fikk erstatning.
Er det vanlig at siktede i saker som blir henlagt får erstatning? Og på hvilke(t) grunnlag? Noen som har opplevd noe lignende?
Det kan da virkelig ikke være mulig at de får det. Det er jo så mange voldtektssaker som blir henlagt, får da alle de siktede erstatning også?
Har prøvd å gjøre research, men det var ikke lett å finne fram til noe gode svar.
Her står det litt angående det.
vis du har vært siktet i en straffesak som ender med henleggelse eller frifinnelse, har du rett til erstatning fra staten for økonomisk tap og ikke-økonomiske belastninger strafforfølgningen har påført deg. Det samme gjelder deg som har vært domfelt i en straffesak og som blir frifunnet etter gjenåpning av Kommisjonen for gjenopptakelse av straffesaker.

En som ikke har vært siktet i straffesaken, men er påført tap eller skade som følge av politiets etterforskningsskritt, kan ha krav på erstatning fra staten. Slike etterforskningsskritt kan være ransaking, politiavhør, beslag, telefonavlytting eller lignende. Om du innvilges erstatning eller ikke, avgjøres etter en rimelighetsvurdering.

I enkelte tilfeller kan også den som blir domfelt i straffesaken kunne kreve erstatning fra staten. Du må i så fall være påført en særlig eller uforholdsmessig skade som følge av saken, og det må fremstå som rimelig å tilkjenne deg erstatning.

fra linken til bullshit.
Anonym bruker
"Fri Knølhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av mr.roundtree Vis innlegg
vis du har vært siktet i en straffesak som ender med henleggelse eller frifinnelse, har du rett til erstatning fra staten for økonomisk tap og ikke-økonomiske belastninger strafforfølgningen har påført deg. Det samme gjelder deg som har vært domfelt i en straffesak og som blir frifunnet etter gjenåpning av Kommisjonen for gjenopptakelse av straffesaker.

En som ikke har vært siktet i straffesaken, men er påført tap eller skade som følge av politiets etterforskningsskritt, kan ha krav på erstatning fra staten. Slike etterforskningsskritt kan være ransaking, politiavhør, beslag, telefonavlytting eller lignende. Om du innvilges erstatning eller ikke, avgjøres etter en rimelighetsvurdering.

I enkelte tilfeller kan også den som blir domfelt i straffesaken kunne kreve erstatning fra staten. Du må i så fall være påført en særlig eller uforholdsmessig skade som følge av saken, og det må fremstå som rimelig å tilkjenne deg erstatning.

fra linken til bullshit.
Vis hele sitatet...
Men de har jo ikke tapt noe eller fått noen store belastninger? De har vært i ett par avhør, og politiet konfiskerte mobilene deres noen få dager helt i starten. Skal så lite til?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Men de har jo ikke tapt noe eller fått noen store belastninger? De har vært i ett par avhør, og politiet konfiskerte mobilene deres noen få dager helt i starten. Skal så lite til?
Vis hele sitatet...

Du skjønner vel hvor ødeleggende det er for en kar og bli anklaget og ikke dømt for en voldtekt. om den har funnet sted eller ikke er ikke min jobb å avgjøre, er man ikke dømt, så er man ikke dømt. ryktet derimot, det er gone 4 ever og i lokalmiljø, blandt kjente osv så er man voldtektsmann uansett dom eller ikke. det er både belastende og ødeleggende. så jo, de har tapt noe, og iallefall fått store belastninger.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Men de har jo ikke tapt noe eller fått noen store belastninger? De har vært i ett par avhør, og politiet konfiskerte mobilene deres noen få dager helt i starten. Skal så lite til?
Vis hele sitatet...
For en naiv tankegang, "skal så lite til". Vet du noe om hvordan det opplevdes for disse personene? Vet du hvilke konsekvenser dette fikk ifht. jobb, utdanning, venner, familie og psykisk? Det er faktisk en veldig stor belastning å være tiltalt for voldtekt. I tilegg baserer du deg på rykter om at de har fått erstatning, har det noe som helst å si for din sak?
Sist endret av bullshit..; 28. juli 2019 kl. 03:11.
hvorfor fikk forresten du erstatning for noe du selv sier du ikke vet har skjedd? Får helt sikkert levere tilbake penga.

Neste gang gir du faen i å drikke deg så sanseløs at du har null kontroll på deg selv, så sparer du deg og eventuelle andre for masser av spetakkel.
Sist endret av mr.roundtree; 28. juli 2019 kl. 03:12.
Anonym bruker
"Fri Knølhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av bullshit.. Vis innlegg
For en naiv tankegang, "skal så lite til". Vet du noe om hvordan det opplevdes for disse personene? Vet du hvilke konsekvenser dette fikk ifht. jobb, utdanning, venner, familie og psykisk? Det er faktisk en veldig stor belastning å være tiltalt for voldtekt.
Vis hele sitatet...
Det er ikke naivt. Jeg vet veldig godt hva disse personene har gått igjennom, da jeg gikk på samme skole som de begge igjennom hele perioden det foregikk. Venner og familie har de heller ikke mistet. Familiene heiet på de til og med. Han ene dro og feiret med familien når de fikk vite at saken ble henlagt. I og med at begge to var «populære» sossegutter med penger, så ble de ikke sett ned på eller behandlet dårlig av venner eller elever på noen som helst måte.

Jeg bare forstår ikke hvor mye som skal til for at en voldtektssak skal komme bare så langt som til retten. Alt av beviser var der, men så ender det opp med at de blir «belønnet» med 100.000,- hver. Systemet er bare helt på trynet, helt ærlig. Hvis det er så stor belastning å være tiltalt for voldtekt, er det kanskje en god idé å ikke voldta i utgangspunktet.
Anonym bruker
"Fri Knølhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av mr.roundtree Vis innlegg
hvorfor fikk forresten du erstatning for noe du selv sier du ikke vet har skjedd? Får helt sikkert levere tilbake penga.

Neste gang gir du faen i å drikke deg så sanseløs at du har null kontroll på deg selv, så sparer du deg og eventuelle andre for masser av spetakkel.
Vis hele sitatet...
Jeg vet at det har skjedd, siden de selv også har innrømt det. Det gjorde de til politiet samme kvelden som alt skjedde. Tok ulike prøver på sykehuset, som igjen beviste det. Altså det er ikke et spørsmål om det skjedde eller ikke, fordi det gjorde det. Politiet anmeldte saken selv uten at jeg ville det FORDI de mente at det hadde skjedd. Det var ikke jeg som drakk så mye, de hadde med masse sprit på det rommet og skjenket meg. Uansett, så skal jeg få drikke så mye jeg vil uten å være redd for å bli voldtatt. Disse guttene var også veldig gode venner av meg før dette, så jeg trodde jeg kunne stole på de.
om de holdt deg fast og tvang i deg spriten, så ble du sjenket. drakk du den selv, så sjenket du deg selv, uansett hva du mener om det. det heter å drikke ansvarlig. Bevisene var ikke gode nok, så enkelt er det. Det har den norske stat bestemt og det nytter ikke diskutere. At du ble pult er helt sikkert rett, spørsmålet i en voldtektsak er om det var frivillig eller ikke. Og det kan det jo godt være det var. Du husker jo ingenting.
Hadde det vært akkurat som du sier, så hadde gutta uten tvil vært i buret nå.
Du hadde vage minner om at du ble tatt med inn på soverommet, du var overstadig beruset allerede da, i posten over skriver du at du ble skjenket full på rommet. Du har ikke sagt ja og deltatt men glemt dette som følge av alkoholinntaket?
Anonym bruker
"Fri Knølhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Jeg var full når vi gikk inn på rommet ja, helt vanlig typ full man blir på fester, der inne hadde de spritflasker og sagt at jeg måtte drikke det, osv.

Faktisk er det ikke dette som tråden skulle handle om. Jeg vet ikke hva som skjedde, men jeg vet at venninnene mine sto en time utenfor for å prøve å komme seg inn på rommet som Z hadde låst. Når de omsider kom inn, var jeg helt bevisstløs NAKEN.
Så det skjedde. Jeg hadde ikke mulighet til å si ja eller nei. Yep.

Jævla unødvendig av dere å få tråden til å handle om noe helt annet. Veldig provoserende også.

Hvis det er noen andre som har noe konstruktivt tas det gjerne i mot.
Du har jo fått svar på spørsmålet ditt med link og alt. Søker du på google etter "erstatning tiltalt" finner du flere advokater som skriver om dette. Ja, det er fullt mulig at de fikk erstatning. Troll?
Sitat av mr.roundtree Vis innlegg
om de holdt deg fast og tvang i deg spriten, så ble du sjenket. drakk du den selv, så sjenket du deg selv, uansett hva du mener om det. det heter å drikke ansvarlig. Bevisene var ikke gode nok, så enkelt er det. Det har den norske stat bestemt og det nytter ikke diskutere. At du ble pult er helt sikkert rett, spørsmålet i en voldtektsak er om det var frivillig eller ikke. Og det kan det jo godt være det var. Du husker jo ingenting.
Hadde det vært akkurat som du sier, så hadde gutta uten tvil vært i buret nå.
Vis hele sitatet...
Hvis hun ga samtykket til sex mens hun var overstadig beruset, så var det egentlig ikke frivillig i lovens øyemed.
Anonym bruker
"Fri Knølhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av bullshit.. Vis innlegg
Du har jo fått svar på spørsmålet ditt med link og alt. Søker du på google etter "erstatning tiltalt" finner du flere advokater som skriver om dette. Ja, det er fullt mulig at de fikk erstatning. Troll?
Vis hele sitatet...
Lurte for så vidt også på om andre har opplevd liknende, eller vet hvor ofte slike ting skjer. Har aldri hørt om noe sånt før i det hele tatt, så det er derfor jeg spurte. Tenkte det var i mere heavy saker med større tvil på om den siktede var uskyldig eller ei at det var snakk om erstatning.
Sitat av Stray_Wanderer Vis innlegg
Hvis hun ga samtykket til sex mens hun var overstadig beruset, så var det egentlig ikke frivillig i lovens øyemed.
Vis hele sitatet...
helt enig i det ja, men det har nok juristene allerede tatt høyde for. det er umulig for oss her og vite noe som helst om. Det forklarer iallefall funn av biologiske spor på legevakten, uten at det nødvendigvis skal være pga en voldtekt man ikke husker noe av.

voldtektsanklager uten dom eller gode nok beviser er JÆVLI heavy, og det må TS skjønne, noe det kommer greit frem at h*n ikke gjør what so ever. Når det gjelder de fleste lovbrudd, så er man uskyldig til det motsatte er bevist, dette gjelder desverre skjeldent for voldtektsanklager.

Jeg har absolutt sympati for voldtektsoffre av alle kjønn, ingen fortjener å gå igjennom noe slikt! men samfunnet har desverre gjort det slik at jeg ikke automatisk synes synd og har sympati med alle som påstår de har blitt voldtatt. Nok folk som lyger om slikt av mange grunner, så sunn skepsis er ikke og forakte.
Sist endret av mr.roundtree; 28. juli 2019 kl. 03:52. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Mange tilbakestående innlegg her. Å legge skyld på offeret pga beruselse hører kun undermennesker til.

Dere har sikkert blacket ut selv en gang. Dere hadde da altså skyldt dere sjøl dagen derpå dersom dere våkna med utvidet rævhøl? Kryp under steinen dere kom fra, evt få dere noe skolegang. Samfunnet har det bedre uten sånne som dere.
Anonym bruker
"Fri Knølhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av mr.roundtree Vis innlegg
helt enig i det ja, men det har nok juristene allerede tatt høyde for. det er umulig for oss her og vite noe som helst om. Det forklarer iallefall funn av biologiske spor på legevakten, uten at det nødvendigvis skal være pga en voldtekt man ikke husker noe av.

voldtektsanklager uten dom eller gode nok beviser er JÆVLI heavy, og det må TS skjønne, noe det kommer greit frem at h*n ikke gjør what so ever. Når det gjelder de fleste lovbrudd, så er man uskyldig til det motsatte er bevist, dette gjelder desverre skjeldent for voldtektsanklager.

Jeg har absolutt sympati for voldtektsoffre av alle kjønn, ingen fortjener å gå igjennom noe slikt! men samfunnet har desverre gjort det slik at jeg ikke automatisk synes synd og har sympati med alle som påstår de har blitt voldtatt. Nok folk som lyger om slikt av mange grunner, så sunn skepsis er ikke og forakte.
Vis hele sitatet...
Det er da slettes ikke jeg som har antatt at jeg ble voldtatt. Det er jo politiet selv som kom og fortalte meg det, og sa at de rett og slett MÅTTE anmelde det. Jeg hadde ikke en dritt å si på det faktisk. Pluss det var meg det var jævlig for resten av tiden på skolen, ikke de to guttene ettersom de gikk rundt og fortalte om saken til alle og framla det som at jeg anmeldte de på falsk grunnlag. Noe som er løgn.
Det er faktisk veldig få som går så langt at de anmelder for voldtekt. Det er nok en person her og der, men det betyr ikke at man skal begynne å tvile på alle sammen. Det er meget vanskelig og man setter mye på spill når man først anmelder, det er ikke noe man gjør for gøy.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Veeel, det jeg nå lurer på er altså at jeg har jo fått høre rykter i det siste om at Z og X begge har fått erstatning hver på rundt 100000,-.
Vis hele sitatet...
Rykter er ikke gode beviser. Med mindre du får vite noe mer konkret ville jeg ikke brukt tid på det.

Sitat av mr.roundtree Vis innlegg
Du skjønner vel hvor ødeleggende det er for en kar og bli anklaget og ikke dømt for en voldtekt. om den har funnet sted eller ikke er ikke min jobb å avgjøre, er man ikke dømt, så er man ikke dømt. ryktet derimot, det er gone 4 ever og i lokalmiljø, blandt kjente osv så er man voldtektsmann uansett dom eller ikke. det er både belastende og ødeleggende. så jo, de har tapt noe, og iallefall fått store belastninger.
Vis hele sitatet...
Teknisk sett ja, men om jeg dreper noen og saken blir henlagt pga manglende beviser og jeg dermed ikke blir dømt, så betyr ikke det at jeg ikke har drept noen (annet enn på papir).

Belastningen er nok mye større om man er uskyldig.

Sitat av bullshit.. Vis innlegg
For en naiv tankegang, "skal så lite til". Vet du noe om hvordan det opplevdes for disse personene? Vet du hvilke konsekvenser dette fikk ifht. jobb, utdanning, venner, familie og psykisk? Det er faktisk en veldig stor belastning å være tiltalt for voldtekt.
Vis hele sitatet...
Hvis personene faktisk voldtok (tvinget til seg sex når motparten gav klar beskjed om at hun ikke ville, eller var ute av stand til å ta bedømmelsen selv), så fortjener de all belastning og konsekvenser det fikk.

Sitat av mr.roundtree Vis innlegg
hvorfor fikk forresten du erstatning for noe du selv sier du ikke vet har skjedd? Får helt sikkert levere tilbake penga.

Neste gang gir du faen i å drikke deg så sanseløs at du har null kontroll på deg selv, så sparer du deg og eventuelle andre for masser av spetakkel.
Vis hele sitatet...
GRATULERER! Årets Drittsekk-Prisen er din!

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Uansett, så skal jeg få drikke så mye jeg vil uten å være redd for å bli voldtatt.
Vis hele sitatet...
Så absolutt! Men med høyt alkoholinntak (frivillig) så må man huske at dømmekraften påvirkes veldig og blir veldig nedsatt og som du selv sier; hukommelsen svikter. Dette er situasjoner som kan være vanskelige å bedømme,spesielt i ettertid da man ofte ikke "er seg selv" under høy ruspåvirkning.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Disse guttene var også veldig gode venner av meg før dette, så jeg trodde jeg kunne stole på de.
Vis hele sitatet...
Det er veldig vanskelig for oss her på forumet å vite nøyaktig hva som skjedde og om det var voldtekt eller ei. Og dersom politiet fikk tilståelse og beviser fra sykehuset er det vanskelig å tro at saken ble henlagt, men igjen, jeg eller andre på forumet her kan ikke vite sikkert.

Hendelsen har helt klart preget deg, men med mindre du måtte betalt denne erstatningen (som kun er rykter foreløpig) selv, synes jeg ikke du skal bry deg med det. Prøv heller å fokusere på ditt eget liv. Jeg skjønner at i en perfekt verden så burde skyldige få svi og måtte gå inn i seg selv og ta ett oppgjør og bli en bedre person, men dessverre så er det ikke slik.

Breivik drepte med viten og vilje 77 mennesker, ble pågrepet, og klaget på alt fra at han ikke hadde playstation i cella til at han forlangte å bli frifunnet. Noen mennesker er dessverre slik, og det er ikke noe man kan gjøre noe med.

Du har nok betalt en dyr pris bare for å lære at de to guttene du trodde du kunne stole på, faktisk var drittsekker (enten de er skyldig eller ikke så har de ikke handlet som en god venn) utifra førsteposten din
Sist endret av Vandringsmann; 28. juli 2019 kl. 04:06. Grunn: glemte noe
Undermenneske kan jeg godt være i din bok, det driter jeg i. betaler iallefall for meg på toget.

hvem er offeret her? 3 stk har fått erstatning, ingen er dømt? Det er ingen sak, " bevisene" purken brukte 8 mnd på å samle inn, er såpass gode at de 2 anklagde får 100k av staten i erstatning.
Hva er logisk for deg?

er vel hakket mer naivt og "tilbakestående" og tro fullt å helt på en anonym post på ett av norges største diskusjonsforum.


takker så meget for drittsekk-prisen, har aldri vunnet noe før
Sist endret av mr.roundtree; 28. juli 2019 kl. 04:07.
Anonym bruker
"Fri Knølhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Jeg trenger faktisk ikke å høre argumenter for og imot på om det faktisk skjedde eller ei. Jeg bruker heller ikke mye tid på å tenke på dette her lengre, fikk bare nylig høre at de fikk erstatning fordi de går rundt og sier det, og lurte dermed på hvor stor sannsynlighet det er for at det er sant. Trenger ikke noen linker, fordi jeg har selv snakket med advokaten min om det. Da sa hun at det er mulig at det har skjedd, men hun hadde ikke innsynsrett så hun kunne ikke si noe mere på det. Derfor lurte jeg på om folk her har vært i liknende situasjoner og kan fortelle meg litt om deres opplevelser.
Trenger faktisk ikke noen som skal fortelle meg hva jeg skal gjøre angående alkohol osv, det er ikke det tråden handler om.

Og ja, er anonym her nå, så dere får nesten bare velge om dere tror jeg snakker sant eller troller.
Mnemonic Courier
Bothrops's Avatar
Når ble freak invadert av disse rødpilla idiotene. Er det sånn folk er nå eller er det en invasjon av troll og rasshøl?
Prøv å ha litt sympati kanskje, eller empati. Eller helt vanlig folkeskikk hvis det er å oppdrive.
TS jeg har ikke så mye å si annet enn at jeg er lei for at du måtte oppleve dette. Prøve å kom deg videre eller vekk fra miljøet hvis du kan. Håper Z og X begge mister ballene i en seilbåtulykke. Noen andre her og.
Sist endret av Bothrops; 28. juli 2019 kl. 04:18.
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
fikk bare nylig høre at de fikk erstatning fordi de går rundt og sier det, og lurte dermed på hvor stor sannsynlighet det er for at det er sant.
Vis hele sitatet...
Hey vil tippe det er noe de sier for å redde fjes.

"Jeg ble anmeldt for voldtekt, men saken ble henlagt for bevisets stilling"
kontra
"Jeg ble anmeldt for voldtekt, men saken ble henlagt lagt og jeg mottok hundre tusen i erstatning".

Siste høres nok bedre ut når kompiser lurer på hva disse ryktene de har hørt gjelder, og formulert rett styrer du folk i retning når de trekker konklusjon om hvorvidt de er falskt anklaget eller ei.
Sist endret av nso; 28. juli 2019 kl. 04:45.
Drakk også meg selv full engang.. sikkelig full.. våknet ved siden av den svære dundra.. jeg husket også nesten ingenting.. men blevj heg voldtatt selv om jeg aldri ville ha gjort noe med dundra edru? Absolutt nei
Anonym bruker
"Intolerant Berggylt"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Fy faen flere av dere guttene som skriver her inne skulle vært voldtatt av to fysisk overlegne karer! Nå er det sånn at 8 av 10 voldtekts anmeldelser henlegges før politiet i det hele tatt har etterforsket saken og det betyr IKKE at voldtekten ikke har skjedd!
Og nei, siktede får IKKE erstatning fordi saken blir henlagt, det er bare bullshitt for å prøve å gjøre det enda kjipere for deg at de sier det. Ekle gutter! Til dere som skriver at dere også har hatt sex på fylla og gikk på en smell med en feit dundre , det kan for faen ikke sammenlignes engang. Å angre pga ølbriller, og å ikke ha gitt samtykke til sexen og vært i bevisstløs tilstand (blackout, men ikke svimet av nødvendigvis) er to helt forskjellige ting og det er faen meg motbydelig at den kommentaren har fått upvotes også, som om det liksom er en burn mot en jente som har blitt gruppevoldtatt og sitter igjen med traumer og sannsynligvis fucka sexliv og selvbilde resten av livet.
Også tar dere voldtektsguttene sin side og skriver at ja buhu det er jo så belastende å bli anmeldt for voldtekt så de fortjener erstatning, serriøst dere er jo like ekle som voldtektsmennene jo med den mentaliteten der. Voldtektsovergripere er faktisk de med aller mest straffefrihet av alle kriminelle i hele landet og mer enn 99% av dem går fri, og disse her driver dere å forsvarer? Ja dere har det godt som gutter som slipper å være utsatt for den faren som skjer 1 av 6 jenter i landet.

Til trådstarter: Veldig trist å høre om det du har opplevd, jeg håper du har fått hjelp i etterkant, og du kan selv søke erstatning, og vil få erstatning for alle utgifter til psykolog siden voldtekten og i fremtiden, for legeutgifter og oppreisning. Du har krav på erstatning , ikke voldtektsmennene. De skal ikke ha en dritt utenom knuste kneskåler
Okeiokei.

Litt off-topic men i dagens samfunn blir anklagelsee på.voldtelt tatt i langt større grad enn om.det skulle vært motsatt.

Jeg er selvfølgelig enig i at det burde være mer fokus på psykisk helse, men synes balansen mellom menn/kvinner er veldig skjevfordel.

Alle selvmord i Norge utføres av ca https://www.fhi.no/nettpub/hin/psyki...vmord-i-norge/ ca ~77 og slik har det vært det siste 10-året.

Okei; jenter har er ekstremt kroppspress -.men det gjelder gutter også, selvom de får langt mindre oppmerksomhet.. Faktisk er det slik at den største dødsårsaken bland menm fra 24-36 er selvmord hvor trauma havner på en andreplass.

Jeg selv har blitt forsøkt og bli voldtatt av en kvinne før - og.da regner jeg ikke med alle de gangene jeg har blitt tatt i skrittet/rumpa helt uforberedt..

Det hadde vært interessant og anmelde hu.dama som klikket helt og måtte bytte.ut av sengen 4 ganger. Hva ikke skjedd om det var motsatt? 4 års fengsel med med en voldtektssak på nakken livet ut?

Er absolutt ikke for voldtekt! Selvfølgelig ikke.. Men skal du først anmelde noen for det må du være sikker og "ikke på.en 1r-iss fest hvor du hadde blackout".

Du.kan potensielt ødelegge livet til noen som ikke fortjener det bare fordi du angrer. I tillegg er det respektløst og direkte frekt mot de som faktisk har blitt utsatt for noe så jævlig!

Er du i tvil? La saken ligge og.drikk mindre neste gang
Anonym bruker
"Særegen Valp"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...et-av-sexvideo

Ett eksempel der personer ville endt opp med knuste kneskåler som person oppfor mener er riktig dersom man har "voldtatt" en jente.

https://www.nordlys.no/krim/rost/bol...s/5-34-1103989

Voldtekter mot menn ignoreres av norsk rettsvesen.

Man må nesten begynne og ha med action cam i sengen for å unngå knuste kneskåler og erstatningsansvar.
Denne tråden gikk jo ganske rett til helvete, ser jeg.
Hva TS gikk gjennom slik det beskrives har da ingenting å gjøre med falske voldtektsanklagelser å gjøre? Ja, menn blir falskt anklaget av sinnsyke kvinner og menn blir også voldtatt (og opplever like mye om ikke mer tabu rundt dette enn kvinner)
Dette er selvfølgelig alvorlig og smerter vel enhver oppegående og empatisk person midt i sjelen, men blir litt vel highjacking i tråden her nå. Jeg skjønner at det er frustrerende hvordan mannlige problemsstillinger ikke er like i søkelyset som en del ting kvinner går gjennom i dagens samfunn, men det gjør det vel ikke til noen jævla konkurranse? Disse problemstillingene rammer jo begge kjønn urettferdig både psykisk og rettsmessig. Det er skambelagt og vanskelig uansett hva man gjør eller hvem som er offeret osv. Kan vi ikke prøve å empatisere mer med hverandre når vi blir rammet av urett Her er det jo altfor mye synsing og tøys. Måten enkelte av dere snakker og tydeligvis tenker på spiller rett inn i hendene på rad-fems og andre som har liten interesse av å heve mannlige synspunkt og problemer inn i søkelyset. Slik ekstrem tankegang burde man gjøre seg for god til. Det går faktisk an å sjonglere flere ting på en gang.

Håper du får det bedre, TS og hev deg over enkelte svar her i tråden. Tydeligvis mange her som ikke har opplevd noe slikt eller vært pårørende til et voldtektsoffer her inne.
Anonym bruker
"Opptatt Mus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Vet om ei som ble voldtatt av to pappagutter. Hun gikk ikke til politiet. Hun drenerte kontoen sin og leide to karer som tok seg av pappaguttene. Pappaguttene ble hvisket i de pene ørene sine at julingen var en hilsen fra jenta de aldri skulle rørt. De gikk rundt som banka hunder i månedsvis og turte ikke gjøre noe med saken. Han ene var til og med sønn til byens toppadvokat. hehehe.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Alt av beviser var der, men så ender det opp med at de blir «belønnet» med 100.000,- hver.
Vis hele sitatet...
Jeg tror ikke det stemmer. Det er i alle fall ikke standard at alle henlage voldtektssaker gir erstatning til tiltalte. Da er rart om det gjør det i dette tilfellet der de tydeligvis har mer beviser enn i de fleste voldtektssakene, i og med at politiet selv tok opp saken.

Sitat av mr.roundtree Vis innlegg
Hadde det vært akkurat som du sier, så hadde gutta uten tvil vært i buret nå.
Vis hele sitatet...
Det er totalt bullshit. De aller, aller, aller fleste voldtekter fører til akkurat null og niks av straff. Så det er i praksis ganske fritt frem for sånne som deg å praktisere den motbydelige holdningen om at hvis offeret er full så er det deres egen feil:
Sitat av mr.roundtree Vis innlegg
.
Neste gang gir du faen i å drikke deg så sanseløs at du har null kontroll på deg selv, så sparer du deg og eventuelle andre for masser av spetakkel.
Vis hele sitatet...

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Lurte for så vidt også på om andre har opplevd liknende, eller vet hvor ofte slike ting skjer. Har aldri hørt om noe sånt før i det hele tatt, så det er derfor jeg spurte. Tenkte det var i mere heavy saker med større tvil på om den siktede var uskyldig eller ei at det var snakk om erstatning.
Vis hele sitatet...
Jeg har heller aldri hørt om det, og hvis det var vanlig så tror jeg at jeg hadde det. Så jeg holder en knapp på nso's teori om at det er en måte å renvaske seg på. Men man skal aldri undervurdere hva pappaer med mye penger og gode kontakter kan ordne for yngelen sin.

Det suger at du måtte oppleve dette, og på toppen av alt møte holdninger som de i denne tråden. Om erstatningshistorien stemmer eller ikke må det føles ganske ydmykende for deg uansett.

Håper du møter mer støtte irl enn de grumsete holdningene innpå her. Faen ta dem.

Sitat av mrnobody Vis innlegg
Okeiokei.

Litt off-topic men i dagens samfunn blir anklagelsee på.voldtelt tatt i langt større grad enn om.det skulle vært motsatt.

Jeg er selvfølgelig enig i at det burde være mer fokus på psykisk helse, men synes balansen mellom menn/kvinner er veldig skjevfordel.

Alle selvmord i Norge utføres av ca https://www.fhi.no/nettpub/hin/psyki...vmord-i-norge/ ca ~77 og slik har det vært det siste 10-året.

Okei; jenter har er ekstremt kroppspress -.men det gjelder gutter også, selvom de får langt mindre oppmerksomhet.. Faktisk er det slik at den største dødsårsaken bland menm fra 24-36 er selvmord hvor trauma havner på en andreplass.

Jeg selv har blitt forsøkt og bli voldtatt av en kvinne før - og.da regner jeg ikke med alle de gangene jeg har blitt tatt i skrittet/rumpa helt uforberedt..

Det hadde vært interessant og anmelde hu.dama som klikket helt og måtte bytte.ut av sengen 4 ganger. Hva ikke skjedd om det var motsatt? 4 års fengsel med med en voldtektssak på nakken livet ut?

Er absolutt ikke for voldtekt! Selvfølgelig ikke.. Men skal du først anmelde noen for det må du være sikker og "ikke på.en 1r-iss fest hvor du hadde blackout".

Du.kan potensielt ødelegge livet til noen som ikke fortjener det bare fordi du angrer. I tillegg er det respektløst og direkte frekt mot de som faktisk har blitt utsatt for noe så jævlig!

Er du i tvil? La saken ligge og.drikk mindre neste gang
Vis hele sitatet...
Interessant at du klarte å lage dette til en kjønnskamp, så vidt jeg kan se så står det ikke noe sted at ts er jente. Det står i alle fall ikke noe om at det er ekstra ille fordi hun eventuelt er jente. Så hvem er det som prøver å dra kjønnskortet her?
Sist endret av *pi; 28. juli 2019 kl. 10:58. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hvis det er så stor belastning å være tiltalt for voldtekt, er det kanskje en god idé å ikke voldta i utgangspunktet.
Vis hele sitatet...
Om de faktisk har voldtatt noen driter de aller fleste langt i hvor jævlig de har det pga det. Da er det fortjent.

Poenget er att de juridisk sett ikke har voldtatt deg. Da kan de ha krav på erstattning. Å bli anklaget for voldtekt du ikke har begått tror jeg kan være minst like, om ikke mer ødeleggende enn å bli voldtatt. Hvertfall mtp ryktet du har på deg for noe du aldri har gjort.

Det er absolutt en god idé å ikke voldta i utgangspunket, men husk at det ikke er så uvanlig som man tror at jenter anmelder voldtekter som aldri har skjedd. Og det ødelegger ofte svært mye for både faktiske voldtelsoffer og uskyldige siktede.
Sitat av iColdman Vis innlegg
Om de faktisk har voldtatt noen driter de aller fleste langt i hvor jævlig de har det pga det. Da er det fortjent.

Poenget er att de juridisk sett ikke har voldtatt deg. Da kan de ha krav på erstattning. Å bli anklaget for voldtekt du ikke har begått tror jeg kan være minst like, om ikke mer ødeleggende enn å bli voldtatt. Hvertfall mtp ryktet du har på deg for noe du aldri har gjort.

Det er absolutt en god idé å ikke voldta i utgangspunket, men husk at det ikke er så uvanlig som man tror at jenter anmelder voldtekter som aldri har skjedd. Og det ødelegger ofte svært mye for både faktiske voldtelsoffer og uskyldige siktede.
Vis hele sitatet...
Få med deg saken da, ts har ikke anmeldt dette.

Det finnes sikkert noen som anmelder på falskt grunnlag, men det er rart at det er så mange som alltid synes det er det viktigste å kommentere. Hver gang vi hører om en drapssak så handler ikke halvparten av kommentarene om at "jamen tenk så fælt for alle dem som blir falskt anklaget for mord" og "det er ikke greit å drepe, men han burde ikke blitt så full".
Sist endret av *pi; 28. juli 2019 kl. 11:29.
Sitat av iColdman Vis innlegg
Å bli anklaget for voldtekt du ikke har begått tror jeg kan være minst like, om ikke mer ødeleggende enn å bli voldtatt. Hvertfall mtp ryktet du har på deg for noe du aldri har gjort.
Vis hele sitatet...
Det er vel ingen her som bagatelliserer at det er traumatiserende å bli anklaget for en voldtekt man ikke har begått. Det finnes et fåtall kvinner som er skrudd nok til å finne på slikt og det skjer for ofte. Er selvfølgelig helt forferdelig å få ødelagt ryktet og livsgrunnlaget sitt på falske anklager.

Er likevel et ekstra nivå av helvete man går gjennom (mann eller kvinne) når man blir voldtatt. Det er et fysisk overtramp av det absolutt groveste. Du kan ikke flykte fra det traumet på noe som helst vis. Terapi kan hjelpe, men mange har PTSD for livet, klarer aldri å få et avslappet forhold til sex, sin egen kropp eller det motsatte kjønn for resten av livet. Sånn for å nevne noe.
Sist endret av dazezone; 28. juli 2019 kl. 11:48.
Anonym bruker
"Identisk Mink"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Synes det er trist at flere her dømmer TS for å være full og at det enkelt og greit er hennes egen skyld. Hårreisende rett og slett. Er en person så full at det burde være tvil om at personen er fæved sine fulle fem skal man da selvfølgelig ikke utnytte situasjonen og knulle vedkommende? Har man så vanskelig for å få pult at man må utnytte svakt svakt øyeblikk hos en person så dra å kjøp deg ei hore eller ta deg en runk i stedet.
Nykter rusavhengige
PapaMarathon's Avatar
Har en kompis som ble anmeldt for voldtekt på flssl grunnlag.

Han var 16 år også jenta.

De fant ikke DNA i henne. Skame holdt på i ett år nesten.

Politiet trodde ikke på henne. Og hun fikk ny kjæreste et par dager etterpå og da han skulle slå opp anmeldte hun også han.

Jeg anbefalte han å søke erstatning men han ville ikke siden han var så lei av saken og politiet.

MSse rykter og dritt men de fleste trodde på han siden jenta var gøern.

Er ikke standard å få erstatning. Da må man vell anmelde offeret for falsk forklaring som jeg anbefalte han. Var redd hyn skulle gjøre det igjen, noe hun gjorde med neste kjæreste.

Synes ikke dette er din skyld. Forstår du ikke ville anmelde det siden du ikke husket det, men du gjorde det riktige.

Jenter må få kunne drikke uten å bli voldtatt. Har selv aldri låst en ubevisst jente på et rom for å få sex og så rusa har jeg aldri vært at det har virket som en god ide så disse guttene feiler virkelig noe.

Jeg tror ikke de hadde fått erstatning. Da måtte de vel anmeldt deg eller saken din hadde nok blitt involvert.

Har du ringt politiet? Spurt om saken kan gjenåpnes.eller noe?

Har du prøvd hypnoterspi for å hente frem glemte minner?

Kan være tøft å gjenoppleve traumer, men kan være vært det om du vil sette en stopper for disse "sosiopatene"

Ønsker deg all lykke til og beklager for alle menn som prøver å legge skyld over på deg. Det er ikke sånn de fleste voksne mennesker tenker. Mange kan tvile litt, men stemmer det du skriver faller du utenfor kategorien av jenter jeg hadde tvilt på...

Kanskje du kan spare erstatning til inskudd til leilighet eller bil?
Mr. Roundtree: Fint at du i det minste har folkeskikk til å betale for deg på toget, da du på en annen side mener at jenter med selvforskyldt blackout er fritt beite. Signaturen min er forøvrig gammel og misvisende, da månedskort kjøpes hver mnd. Jeg kunne jo selv tillagt nicket ditt betydning, noe du ikke ville kommet særlig godt ut av i denne sammenhengen.

Holdningene du fronter er av en art som kun får feste når tilstrekkelig antall folk med begrenset intellekt diskuterer seg i mellom. Gjetter på at du er singel, og at din siste kjærlighet etterlot deg dypt såret. Det vil i såfall være din beste forklaring for å leve 50 år tilbake i tid.
Sitat av *pi Vis innlegg
Få med deg saken da, ts har ikke anmeldt dette.
Vis hele sitatet...
Nå ser jeg at det går an å tolke innlegget til iColdman dithen at han er et svin som flere i tråden, men jeg lar tvilen komme ham til gode og tolker det slik jeg først tolket det da jeg leste innlegget – en nøktern forklaring på det som faktisk er saken;
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Veeel, det jeg nå lurer på er altså at jeg har jo fått høre rykter i det siste om at Z og X begge har fått erstatning hver på rundt 100000,-. Er dette i det hele tatt mulig?
Vis hele sitatet...
Så, kort oppsummert. To gutter er anklaget for voldtekt, men saken er henlagt. Er det mulig at de har fått erstatning?

Sitat av dazezone Vis innlegg
Det er vel ingen her som bagatelliserer at det er traumatiserende å bli anklaget for en voldtekt man ikke har begått.
Vis hele sitatet...
Ordet «traumatiserende» er vel ikke brukt, men trådstarter har hevdet at de ikke har fått noen store belastninger.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Men de har jo ikke tapt noe eller fått noen store belastninger?
Vis hele sitatet...
Uavhengig av skyldspørsmålet, så vil jeg påstå at en voldtektsanklage/-siktelse kan være særdeles belastende. Naturligvis er den belastningen bare vel fortjent dersom personen er skyldig – men det er fremdeles en belastning.

Nå har det blitt dokumentert her at det absolutt er mulig å bli tilkjent erstatning etter å ha vært siktet i en sak. Når man ikke er dømt, så er man i juridisk øyemed fremdeles uskyldig, og dermed er det mulig å bli tilkjent erstatning selv om offeret vet at vedkommende egentlig er skyldig. Jeg er ingen jusekspert, men jeg synes 100.000,– hørtes svært høyt ut i denne saken, så jeg tror nso fort kan ha rett i at det er noe guttene selv bare hevder for å underbygge sin egen påstand om uskyld.

Sitat av mr.roundtree Vis innlegg
Du skjønner vel hvor ødeleggende det er for en kar og bli anklaget og ikke dømt for en voldtekt. om den har funnet sted eller ikke er ikke min jobb å avgjøre, er man ikke dømt, så er man ikke dømt. ryktet derimot, det er gone 4 ever og i lokalmiljø, blandt kjente osv så er man voldtektsmann uansett dom eller ikke. det er både belastende og ødeleggende. så jo, de har tapt noe, og iallefall fått store belastninger.
Vis hele sitatet...
Jeg ga et KP til dette innlegget i går, da du var den første som påpekte at det er en belastning å bli anklaget for voldtekt. Hjelpe meg, som jeg angrer på det nå når jeg ser hvilke forkastelige holdninger du og dine like fremmer her i tråden. Dette er noe jeg aldri i livet vil assosieres med, så dersom jeg kunne slette KP-et, så hadde jeg gjort det.
Sitat av *pi Vis innlegg
Få med deg saken da, ts har ikke anmeldt dette.

Det finnes sikkert noen som anmelder på falskt grunnlag, men det er rart at det er så mange som alltid synes det er det viktigste å kommentere. Hver gang vi hører om en drapssak så handler ikke halvparten av kommentarene om at "jamen tenk så fælt for alle dem som blir falskt anklaget for mord" og "det er ikke greit å drepe, men han burde ikke blitt så full".
Vis hele sitatet...
Du missforstår det jeg har skrevet. Er fullstendig klar over at TS ikke anmeldte dette. Svaret mitt var mer generelt angående voldtekt. Ikke så spesifikt for akuratt denne saken.
Sitat av iColdman Vis innlegg
Du missforstår det jeg har skrevet. Er fullstendig klar over at TS ikke anmeldte dette. Svaret mitt var mer generelt angående voldtekt. Ikke så spesifikt for akuratt denne saken.
Vis hele sitatet...
Det er nettopp det jegsynes er rart. Hvis noen forteller deg at en de kjenner er drept, er din første innskytelse å ta et minutts stillhet for alle som er falskt anklaget for mord? Av en eller annen grunn er det bare når folk blir voldtatt det plutselig må påpekes at det faktisk er minst like fælt at noen blir falskt anklaget for det samne.
Tror nok det er veldig usannsynlig at disse guttene har fått noe erstatning, men ikke lett å si i dette molbo landet hvor selv om man ikke blir dømt så brukes det "sannsynlighet" og må betale erstattning..

Hva med deg TS? Dette har nok vært uhyre belastende.. hvor er din erstattning ?
Sitat av Realist1 Vis innlegg
Ordet «traumatiserende» er vel ikke brukt, men trådstarter har hevdet at de ikke har fått noen store belastninger.
Vis hele sitatet...
Vel, det er blitt hevdet at det er minst like, om ikke mer, belastende enn å faktisk bli voldtatt. Og jeg tror det er bred enighet om at voldtekt er noe av det mer traumatiserende man kan oppleve.
Anonym bruker
"Fri Knølhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av theunknown12 Vis innlegg
Tror nok det er veldig usannsynlig at disse guttene har fått noe erstatning, men ikke lett å si i dette molbo landet hvor selv om man ikke blir dømt så brukes det "sannsynlighet" og må betale erstattning..

Hva med deg TS? Dette har nok vært uhyre belastende.. hvor er din erstattning ?
Vis hele sitatet...
Jo, fikk erstatning. Det fikk derimot guttene beskjed om via advokaten slik at det igjen ble brukt imot meg fordi de gikk rundt og fortalte det til alle, osv. Jeg har kommet meg gjennom det og trodde egentlig alt var ferdig. Så får jeg høre de nylig har fått erstatning, ser ikke helt hvorfor de plutselig skal begynne å finne på det nesten to år etter at saken ble helt ferdig.
Anonym bruker
"Særegen Valp"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvordan du fikk erstatning for noe du ikke husker, ikke ønsket å annelde i utgangspunktet er uforståelig.
Sitat av *pi Vis innlegg
Vel, det er blitt hevdet at det er minst like, om ikke mer, belastende enn å faktisk bli voldtatt.
Vis hele sitatet...
Hvem har hevdet det?

I dette tilfellet hevdet TS at guttene ikke har hatt store belastninger, som et svar til en kilde som sier at økonomisk tap og ikke-økonomisk belastning kan danne grunnlag for erstatning.

Det er utvilsomt mange hårreisende påstander og uforståelige holdninger der ute i den store verden, men jeg ser ikke helt hvordan de er relevante for dette konkrete spørsmålet..?
Trådstarter, jeg kan ikke si annet enn at det er trist å høre hva du har opplevd. Jeg tror nso har et poeng.
Du kan også spørre advokaten din om hundretusen er et realistisk beløp i en slik sammenheng. Tror hun fint kan svare på generelle spørsmål rundt henleggelser.

Beklager også medfarten du fikk her. Du søkte hjelp og ble behandlet på en måte jeg synes er både skremmende og fullstendig frastøtende.


Er det bare meg, eller har tråder blitt gjennomsyret av HIMPATHY i større hastighet og med mer intensitet, enn det som er vanlig på ett generelt diskusjonsforum? Har de organisert seg?
Å lese noen av trådene på forsiden, og se hvor mange som fremmer dette forkvaklede menneskesynet... «I feel like I’m taking crazy pills!»

Virker som om halvparten av de staute kara i denne tråden (og i mange andre tråder) er fullstendig ute av stand til å forholde seg saklige når TS er en dame, eller saken omhandler kvinner, om enn tangentielt.

Istedenfor å utvise en flik av medmenneskelighet og stille oppklarende spørsmål når noe er uklart, går de til frontalangrep på et offer for én kriminell handling (voldtekt). For så å forsvare sitt synspunkt og fremme sin agenda gjennom å trekke inn en annen, urelatert kriminell handling (falsk anklage) – som ikke har noe med TS eller denne diskusjonen å gjøre.

Det verste er at jeg faktisk ikke har inntrykk av at de troller en gang.
Anonym bruker
"Fri Knølhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hvordan du fikk erstatning for noe du ikke husker, ikke ønsket å annelde i utgangspunktet er uforståelig.
Vis hele sitatet...
Vel, det er ikke egentlig så uforståelig. Jeg fikk fra kontoret for voldsoffererstatning, og om det er over 50% sannsynlighet for at det skjedde, skal man motta erstatning. Alvorlighetsgraden sier noe om hvor mye man får.

I tillegg er jeg jævlig glad for at jeg ikke husker noe av det. Kan ikke tenke meg hvor jævlig det må være å huske at man blir voldtatt.

Tusen takk til alle som har kommet med ordentlige svar, setter veldig pris på det. Har vanskelig for å tro at de guttene ikke har fått noe erstatning i og med at jeg ikke skjønner hvorfor de skulle jugd om det nå så lenge etterpå. Hvis de har fått det, så viser det uansett hvor fucked up og urettferdig systemet er.

Og til dere som kommer med masse unødvendig drittkommentarer, dere er ikke de første som sier sånne ting, så jeg bryr meg ikke om dere. Forstår at det i bunn og grunn handler om dere selv, kanskje dere har hatt en dårlig oppvekst, blitt mobba, såret av eksen eller sugde på skolen. Uansett, folk som dere gjør oss bare sterkere ))
Sist endret av Veggen; 28. juli 2019 kl. 22:11. Grunn: Slo sammen innlegg
Sitat av Realist1 Vis innlegg
Hvem har hevdet det?
Vis hele sitatet...
iColdman har hevdet det:

Sitat av iColdman Vis innlegg
Å bli anklaget for voldtekt du ikke har begått tror jeg kan være minst like, om ikke mer ødeleggende enn å bli voldtatt.
Vis hele sitatet...


Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
I tillegg er jeg jævlig glad for at jeg ikke husker noe av det. Kan ikke tenke meg hvor jævlig det må være å huske at man blir voldtatt.
Vis hele sitatet...
Dessverre er det ikke nødvendigvis mindre traumatiserende når du ikke husker det. Minner lagres og kommer til uttrykk på mange måter, og kroppen din husker ting bevisstheten din har glemt. Om noe gjør hukommelsestap det vanskeligere å bearbeide hendelser og integrere dem på en sunn måte. Jeg vil oppfordre deg på det sterkeste til å ta det du har vært utsatt for på alvor og ikke skyve det vekk som noe du ikke husker og som dermed like godt ikke kunne skjedd. Den strategien betaler du potensielt dyrt for i lengden.

Sitat av iColdman Vis innlegg
Det er absolutt en god idé å ikke voldta i utgangspunket, men husk at det ikke er så uvanlig som man tror at jenter anmelder voldtekter som aldri har skjedd. Og det ødelegger ofte svært mye for både faktiske voldtelsoffer og uskyldige siktede.
Vis hele sitatet...
Vet du hva som ødelegger svært mye for faktiske voldtektsofre? Overdrivelser om hvor vanlig det er med falske voldtektsanklager og formaninger om å huske på det hver gang noen diskuterer faktisk vokdtekt.

Vet du hva som er veldig vanlig? Voldtekt.
Sist endret av *pi; 28. juli 2019 kl. 17:50. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av *pi Vis innlegg
iColdman har hevdet det
Vis hele sitatet...
Ok, jeg kunne sikkert fortsatt å tolke ting i beste mening, og antatt at han med «mer ødeleggende» refererte til ting som sosial status, karriere, familie, venner og den slags. Men la oss heller avfeie det som en idiotisk påstand. Ingen oppegående mennesker betviler den belastningen det må være å bli voldtatt.

Jeg ser likevel ikke helt relevansen. At andre folk kommer med idiotiske påstander som er helt på trynet, gjør jo ikke TS' påstand om at voldtektsanklagene ikke er store belastninger noe mindre feil. Å bli anklaget for voldtekt vil i de aller fleste tilfeller være en enorm belastning.



Forøvrig er jeg helt enig i at det er særdeles spesielt – og upassende – å dra inn falske anmeldelser i denne tråden (mer enn nødvendig). Det har utviklet seg en metadiskusjon i tråden, med victimblaming og sammenligninger mellom voldtekt og falske anklager, som jeg overhodet ikke synes noe om. Det korte, konsise svaret på TS' spørsmål er: Ja, det er mulig. Når TS så kontrer dette med at guttene ikke har opplevd noen store belastninger, så må det være lov å korrigere dette. Jeg føler man fort kan bli plassert i bås med det andre grumset. Deres meninger og holdninger er i mine øyne noe som aldri kan forsvares.

Dette var litt av grunnen til at jeg i utgangspunktet bare gav KP til den første som kommenterte det, i stedet for å kommentere det selv – disse diskusjonene blir alltid et vepsebol som jeg helst unngår. Et meget polarisert vepsebol. På den ene siden har man idiotene som skylder på offeret, og på den andre siden har man de som angriper enhver som ikke gir offeret ubetinget «rett i alt». Som en forsøksvis saklig og objektiv stemme i midten blir man fort fiendtliggjort av begge parter, og ting tolkes i verste mening i stedet for i beste mening. Jeg tror det er god praksis å alltid forsøke å tolke ting i beste mening, og dette er noe jeg prøver å leve etter selv.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg

Å angre pga ølbriller, og å ikke ha gitt samtykke til sexen og vært i bevisstløs tilstand (blackout, men ikke svimet av nødvendigvis) er to helt forskjellige ting og det er faen meg motbydelig at den kommentaren har fått upvotes også, som om det liksom er en burn mot en jente som har blitt gruppevoldtatt og sitter igjen med traumer og sannsynligvis fucka sexliv og selvbilde resten av livet.


Til trådstarter: Veldig trist å høre om det du har opplevd, jeg håper du har fått hjelp i etterkant, og du kan selv søke erstatning, og vil få erstatning for alle utgifter til psykolog siden voldtekten og i fremtiden, for legeutgifter og oppreisning. Du har krav på erstatning , ikke voldtektsmennene. De skal ikke ha en dritt utenom knuste kneskåler
Vis hele sitatet...

Slik jeg forstod det så var det med ølbriller et forsøk på å sette ting i perspektiv - at når en person er drita kan personen ta andre valg enn det som ville vært normalt å ta edru.


Dette handler ikke ikke falsk anmeldelse for det var politiet som anmeldte. Men selv om det anmeldte utifra hva de så av saken der og da så må de jo likevel bygge opp en beviskjede. Og i innspurten har gått over alt materialet i saken og sett at det det fellende bevis det mangler.

Slik jeg forstod det så var det med ølbriller et forsøk på å sette ting i perspektiv - at når en person er drita kan personen ta andre valg enn det som ville vært normalt å ta edru.

At det har forekommet samleie virker å være klart fra fysiske funn. Men at saken ble henlagt må vel stå på at det ikke finnes beviser for at samleie foregikk under tvang. Ts husker ikke situasjonen, hun husker ikke lengre enn at hun kom på rommet og der drakk hun mer sprit. Hva som har skjedd etter dette er jo noe ingen egentlig kan vite sikkert.

Ts kan ha vært mentalt til stede tross høy promille når det ble foreslått sex, og hun kan faktisk ha samtykket. At hun en time senere har stumpet av er ikke i seg selv et bevis for at det har forekommet voldtekt.

Sett at ts sa ja til sex, det ble gjennomført samleie. Med den ene eller begge guttene. Et par timer senere kommer noen inn å ser ts sover. Hva har skjedd? Ts husker ikke, gutta nekter for voldtekt. Undersøkelse hos lege viser at det har vært samleie, det finner tydeligvis ingen fysiske tegn på rå kraft og makt er blitt brukt. For da ville saken neppe bli henlagt.

Tror vi skal være litt forsiktig med å forbanne alle og enhver i tråden, for det er ikke sikkert de har skrevet innlegget som 100% deres mening, men kanskje som en måte å få frem hva politijurister og tjenestemenn har måtte vurdere under etterforskningen.

De fakta vi kjenner.
  • Det bli konsumert alkohol i store mengder.
  • Det har vært sex - enten med en eller begge av guttene og ts, undersøkelsen hos legen bekrefter det men kan samtidig ikke konkludere med at det må dreie seg om voldtekt - den er egentlig lei og gjør det vanskeligere å dra en endelig konklusjon.
  • Det er ingen vitner til voldtekten
  • Ts selv vet ikke og kan ikke huske at det var voldtekt, og heller ikke om det var noen naturlige former for hooking, klining og så sex.

Alt annet i saken er hvitt støy. Ja noen så ts sove, blacka ut. Men mange sover etter sex også i edru tilstand, og vil tro at ennå flere sovner etter sex i fylla. Så vitnene som så ts naken kan vitne om akkurat det. Men at noen er naken etter sex er jo helt naturlig.

Utifra hva jeg kan lese i saken er det faktisk ikke mulig å slå fast at det var voldtekt. Kanskje rotet og klinte ts med en av gutta og så ja til å gå lengre? Kanskje var ts med på å ligge med kameraten også. Ingen vet dette sikkert, ikke engang ts. De to som nok vet dette har nærmest spilt ut frikort fra fengsel, når de sier samleiet var frivillig.

Det er et ganske dårlig utgangspunkt for en rettssak.


Når det er sagt, så er det mange sleipe jævler som lusker etter dame de kanskje kan klare å utnytte på fester, sett det selv flere ganger og har også sagt fra et par ganger når det er obvious at jenta er hinsides full og gutten kun småbrisen.

Uansett hva som skjedde den kvelden tror jeg ikke vi får en dom i saken før en av guttene evt. tilstår. Ts skrev i tråden at begge hadde tilstått, men det kan neppe stemme - da må de ha brukt retten til å endre det senere. Med tilståelse ville dette være en enkel sak.

Det er trist å lese om slikt, og det ser jo ikke ut til at det blir noe bedre. Hva er det som feiler unge gutter? Om det sprenger så på i boxern så får du være mann nok til å kjøpe deg hore fremfor å jakte på drita fulle ungjenter. Men det tør de vel ikke feigingene fordi da er det redd for å bli tatt og bøtlagt som horekunde.
Sist endret av random67489; 28. juli 2019 kl. 18:39. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Fri Knølhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hvordan du fikk erstatning for noe du ikke husker, ikke ønsket å annelde i utgangspunktet er uforståelig.
Vis hele sitatet...
Sitat av random67489 Vis innlegg
Slik jeg forstod det så var det med ølbriller et forsøk på å sette ting i perspektiv - at når en person er drita kan personen ta andre valg enn det som ville vært normalt å ta edru.


Dette handler ikke ikke falsk anmeldelse for det var politiet som anmeldte. Men selv om det anmeldte utifra hva de så av saken der og da så må de jo likevel bygge opp en beviskjede. Og i innspurten har gått over alt materialet i saken og sett at det det fellende bevis det mangler.

Slik jeg forstod det så var det med ølbriller et forsøk på å sette ting i perspektiv - at når en person er drita kan personen ta andre valg enn det som ville vært normalt å ta edru.

At det har forekommet samleie virker å være klart fra fysiske funn. Men at saken ble henlagt må vel stå på at det ikke finnes beviser for at samleie foregikk under tvang. Ts husker ikke situasjonen, hun husker ikke lengre enn at hun kom på rommet og der drakk hun mer sprit. Hva som har skjedd etter dette er jo noe ingen egentlig kan vite sikkert.

Ts kan ha vært mentalt til stede tross høy promille når det ble foreslått sex, og hun kan faktisk ha samtykket. At hun en time senere har stumpet av er ikke i seg selv et bevis for at det har forekommet voldtekt.

Sett at ts sa ja til sex, det ble gjennomført samleie. Med den ene eller begge guttene. Et par timer senere kommer noen inn å ser ts sover. Hva har skjedd? Ts husker ikke, gutta nekter for voldtekt. Undersøkelse hos lege viser at det har vært samleie, det finner tydeligvis ingen fysiske tegn på rå kraft og makt er blitt brukt. For da ville saken neppe bli henlagt.

Tror vi skal være litt forsiktig med å forbanne alle og enhver i tråden, for det er ikke sikkert de har skrevet innlegget som 100% deres mening, men kanskje som en måte å få frem hva politijurister og tjenestemenn har måtte vurdere under etterforskningen.

De fakta vi kjenner.
  • Det bli konsumert alkohol i store mengder.
  • Det har vært sex - enten med en eller begge av guttene og ts, undersøkelsen hos legen bekrefter det men kan samtidig ikke konkludere med at det må dreie seg om voldtekt - den er egentlig lei og gjør det vanskeligere å dra en endelig konklusjon.
  • Det er ingen vitner til voldtekten
  • Ts selv vet ikke og kan ikke huske at det var voldtekt, og heller ikke om det var noen naturlige former for hooking, klining og så sex.

Alt annet i saken er hvitt støy. Ja noen så ts sove, blacka ut. Men mange sover etter sex også i edru tilstand, og vil tro at ennå flere sovner etter sex i fylla. Så vitnene som så ts naken kan vitne om akkurat det. Men at noen er naken etter sex er jo helt naturlig.

Utifra hva jeg kan lese i saken er det faktisk ikke mulig å slå fast at det var voldtekt. Kanskje rotet og klinte ts med en av gutta og så ja til å gå lengre? Kanskje var ts med på å ligge med kameraten også. Ingen vet dette sikkert, ikke engang ts. De to som nok vet dette har nærmest spilt ut frikort fra fengsel, når de sier samleiet var frivillig.

Det er et ganske dårlig utgangspunkt for en rettssak.


Når det er sagt, så er det mange sleipe jævler som lusker etter dame de kanskje kan klare å utnytte på fester, sett det selv flere ganger og har også sagt fra et par ganger når det er obvious at jenta er hinsides full og gutten kun småbrisen.

Uansett hva som skjedde den kvelden tror jeg ikke vi får en dom i saken før en av guttene evt. tilstår. Ts skrev i tråden at begge hadde tilstått, men det kan neppe stemme - da må de ha brukt retten til å endre det senere. Med tilståelse ville dette være en enkel sak.

Det er trist å lese om slikt, og det ser jo ikke ut til at det blir noe bedre. Hva er det som feiler unge gutter? Om det sprenger så på i boxern så får du være mann nok til å kjøpe deg hore fremfor å jakte på drita fulle ungjenter. Men det tør de vel ikke feigingene fordi da er det redd for å bli tatt og bøtlagt som horekunde.
Vis hele sitatet...

Du har tydligvis ikke fått med deg alle fakta.
Det var ikke slik at jeg ble funnet sovende noen timer etter alt skjedde.
Jeg hadde pæsa ut inne på rommet til Z, han hadde låst det og var der inne emd meg (dette er etter at X hadde låst seg inn på samme rommet med meg). Venninnene mine banket på og ropte og skrek for å komme seg inn, fordi de visste det var noe fucka som hadde skjedd ettersom begge guttene hadde låst seg inn hver for seg med meg. Han nektet å åpne døren. Etter omtrent 20-30 minutter gjorde han det, og da løp venninnene mine inn med en gang og fant meg liggende på gulvet naken og helt borte. Altså de neste 30 minuttene ble jeg fraktet til sykehuset hvor jeg hadde rimelig høy promille, altså var nære døden. Det betyr også at jeg hadde altfor høy promille den perioden jeg var inne på rommet med Z. Begge guttene har innrømt samleie. Begge guttene var med på å ta bilde av meg da jeg lå naken og besvimt på gulvet, det bildet ble tatt rett før Z gikk og låste seg inn på rommet med meg, og rett etter at X var ferdig.

Alle som mener noe annet kan være så vennlig å fucke off. Det er ikke dere som skal si om det dreier seg om voldtekt eller ikke, for det gjør det. Ettersom de var mindreårige skal det mere til for å faktisk dømme de eller ta saken til retten, noe som er mye av grunnen til at den ble henlagt.