Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  87 15597
Tilfeldig
Likyhane's Avatar
Trådstarter
Det er gratis på steam nå!
"Kjipt" at det er gratis nå. I min tid betalte jeg 30 Euro.....

Dette var dog rundt starten av DotA 2.
Tilfeldig
Likyhane's Avatar
Trådstarter
Sitat av Exty Vis innlegg
"Kjipt" at det er gratis nå. I min tid betalte jeg 30 Euro.....

Dette var dog rundt starten av DotA 2.
Vis hele sitatet...
Da fikk du spille det lenger enn de som får det gratis idag
Sitat av Exty Vis innlegg
"Kjipt" at det er gratis nå. I min tid betalte jeg 30 Euro.....

Dette var dog rundt starten av DotA 2.
Vis hele sitatet...
Jeg betalte 50$ for en beta, dette var dog HELT i oppstarten når du måtte kjøpe over forum og steam ikke solgte.
Sist endret av Hydroide; 7. september 2013 kl. 18:23.
Sitat av Exty Vis innlegg
"Kjipt" at det er gratis nå. I min tid betalte jeg 30 Euro.....

Dette var dog rundt starten av DotA 2.
Vis hele sitatet...
de har da alltid annonsert at spillet skulle være F2P. For det du betalte kjøpte du: Garantert tilgang i beta uten invite (men tok ikke lang tid før alle kunne få av noen de kjente - eller randoms på nettet), samt en god del cosmetic items som faktisk var ganske kule.
idioter har spillet siden 2011 og er ikke ..
▼ ... over en måned senere ... ▼
Hva synes freaksa om 6.79 oppdateringen? Mener selv det var veldig mye å svelge,men liker mesteparten. Blir en del kortere games og mer action ser jeg for meg, dog de kunne spart seg for seeker(ingen speedcap,vision på alle fiender under 50%hp). Culling blade uten cd er også ganske sykt.Blir spennende å se hvor lenge pudge/venge får beholde dagger da. Og broodmother er endelig tilbake!
Sist endret av Hydroide; 23. oktober 2013 kl. 10:49.
Tilfeldig
Likyhane's Avatar
Trådstarter
Sitat av Hydroide Vis innlegg
Hva synes freaksa om 6.79 oppdateringen? Mener selv det var veldig mye å svelge,men liker mesteparten. Blir en del kortere games og mer action ser jeg for meg, dog de kunne spart seg for seeker(ingen speedcap,vision på alle fiender under 50%hp). Culling blade uten cd er også ganske sykt.Blir spennende å se hvor lenge pudge/venge får beholde dagger da. Og broodmother er endelig tilbake!
Vis hele sitatet...
Liker den egentlig ganske bra, bortsett fra Pudge og Venge updaten. Det de egentlig har gjort er å nerfe forcestaff...

Det som er med Culling blade er at Axe ikke har nok mana til å spamme den uansett Det blir nok populært å builde int-items og bloodstone på han etterhvert
Euls på axe er allerede ganske populært imo. Du har også en del som går soulring. OD/Axe plukker jo reint da, auraen til Od, start med axe taunt, od ult, over til en enigma med scepter( bruk midnightpulse først og du har 14%hp damage per sec) Axe plukker bare rent det lille som er igjen... Bare som ett eksempel på syke ting som kan foregå Enigma med refresher og scepter er jo uovervinnelig..
Sist endret av Hydroide; 23. oktober 2013 kl. 11:06.
Tankar rundt 6.79:
  • Trilanes nerfa
  • Offlaners buffa
  • Meepo har blitt enda verre
  • Night Stalker greit buffa
  • Ferrariseeker
  • LD må vere forsiktig med bjørnen
  • Skummelt med blink pudge
  • Mange junglers får det vanskelegare (dei som er avhengig av easy camp)
  • Alchemist får ein rettmessig nerf.
Tilfeldig
Likyhane's Avatar
Trådstarter
Sitat av bronze Vis innlegg
Tankar rundt 6.79:
  • Trilanes nerfa
  • Offlaners buffa
  • Meepo har blitt enda verre
  • Night Stalker greit buffa
  • Ferrariseeker
  • LD må vere forsiktig med bjørnen
  • Skummelt med blink pudge
  • Mange junglers får det vanskelegare (dei som er avhengig av easy camp)
  • Alchemist får ein rettmessig nerf.
Vis hele sitatet...
Hva er det egentlig som er skummelt med blink pudge?

Jeg mener at Alchemist-endringen er en buff. 50 HP-regen i lvl 6 er ganske sjukt, og det scaler ganske bra.

Bare et spørsmål til admin: Hvorfor ble tråden flyttet fra "Spill" til "PC"? Fint å vite til neste tråd
Sitat av Likyhane Vis innlegg
Bare et spørsmål til admin: Hvorfor ble tråden flyttet fra "Spill" til "PC"? Fint å vite til neste tråd
Vis hele sitatet...
Den ligger da unger "Spill -> PC". Som burde kunne tolkes som PC-spill.

Angående patchen så må jeg si jeg ikke er helt vant med endringene på lanene, og ikke helt klart å lære meg de nye pulle teknikkene enda. (det med å måtte pulle fra en annen camp for å sørge for at creepsene dør i stede for å stacke før man puller).
Sitat av etse Vis innlegg
Den ligger da unger "Spill -> PC". Som burde kunne tolkes som PC-spill.

Angående patchen så må jeg si jeg ikke er helt vant med endringene på lanene, og ikke helt klart å lære meg de nye pulle teknikkene enda. (det med å måtte pulle fra en annen camp for å sørge for at creepsene dør i stede for å stacke før man puller).
Vis hele sitatet...
Funker fremdeles å stacke og pulle!
En dobbel small camp klarer å ta en creep wave.

Hvertfall om du hjelper neutralsa litt når creepsa kommer til 50%.
Tilfeldig
Likyhane's Avatar
Trådstarter
Sitat av etse Vis innlegg
Den ligger da unger "Spill -> PC". Som burde kunne tolkes som PC-spill.

Angående patchen så må jeg si jeg ikke er helt vant med endringene på lanene, og ikke helt klart å lære meg de nye pulle teknikkene enda. (det med å måtte pulle fra en annen camp for å sørge for at creepsene dør i stede for å stacke før man puller).
Vis hele sitatet...
Åååja! De har fått nye underforumer!

Det med økt ms på creepsa på safelanen gjelder jo heldigvis bare den første waven.

Ang. pullig, så ser jeg ikke det som et stort problem. Hvis du stacker easycampen en gang, så skal det gå an å drepe alle creepsa. Men ja... det har blitt vanskeligere.
Sitat av Likyhane Vis innlegg
Åååja! De har fått nye underforumer!

Det med økt ms på creepsa på safelanen gjelder jo heldigvis bare den første waven.

Ang. pullig, så ser jeg ikke det som et stort problem. Hvis du stacker easycampen en gang, så skal det gå an å drepe alle creepsa. Men ja... det har blitt vanskeligere.
Vis hele sitatet...
men i så fall må du stacka 2 ganger (i stede for 1, som man kunne før), noe som gjør at man ikke kan pulle fullt så ofte. Derfor er det mye bedre å heller prøve å pulle videre til neste camp.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av Oprah Vis innlegg
Hvorfor spiller du ikke Anti-mage mid? Det fungerer så absolutt, så lenge man ikke møter clinkz for eksempel...
Vis hele sitatet...
Både Anti-Mage og Clinkz er dårlige i mid..
Ingen som velger en hardcarry for å farme i mid, og ingen som velger 2 hardcarries på ett lag når man har Anti Mage, fordi han ikke kan ha noen annen rolle enn hardcarry, noe f.eks Alchemist kan, som faktisk er eksemplarisk i mid i 6.79.
Tilfeldig
Likyhane's Avatar
Trådstarter
De nye Spiritsene; Ember Spirit og Earth spirit. Gjør dere noen tanker!

Mine tanker:
  • Øke cooldown på Ember Spirit's Sleight of fists.
    Senke magic absorb på Ember Spirit's Flame Guard.

    Earth Spirit synes jeg egentlig er balansert.
Best uten ball!
r0bin's Avatar
Sitat av Egeenz Vis innlegg
Både Anti-Mage og Clinkz er dårlige i mid..
Ingen som velger en hardcarry for å farme i mid, og ingen som velger 2 hardcarries på ett lag når man har Anti Mage, fordi han ikke kan ha noen annen rolle enn hardcarry, noe f.eks Alchemist kan, som faktisk er eksemplarisk i mid i 6.79.
Vis hele sitatet...
Hva sa du? Ingen velger flere hardcarry's på et lag?
Hvilken server spiller du på for den vil jeg også spille på.

Heldigvis har jeg slutta med å spille allpick og gått over til singel/random draft og en gang imellom all random. Er så deilig å ikke møte den forbanna blå kua hver match også.
Tilfeldig
Likyhane's Avatar
Trådstarter
Sitat av r0bin Vis innlegg
Hva sa du? Ingen velger flere hardcarry's på et lag?
Hvilken server spiller du på for den vil jeg også spille på.

Heldigvis har jeg slutta med å spille allpick og gått over til singel/random draft og en gang imellom all random. Er så deilig å ikke møte den forbanna blå kua hver match også.
Vis hele sitatet...
Jeg har ikke helt skjønt problemet med den blå kua... Jeg klarer helt fint å spille mot den.
Sitat av Likyhane Vis innlegg
Jeg har ikke helt skjønt problemet med den blå kua... Jeg klarer helt fint å spille mot den.
Vis hele sitatet...
Med bra wards og map kontroll, kan den blaa kua faa mange kills. Om blaakua har faatt endel kills kan han sette wards i mellom towers i lane aa drepe deg naar du skal tilbake til lane. Eller midlane naar runes spawner.
Tilfeldig
Likyhane's Avatar
Trådstarter
Sitat av Iluwu Vis innlegg
Med bra wards og map kontroll, kan den blaa kua faa mange kills. Om blaakua har faatt endel kills kan han sette wards i mellom towers i lane aa drepe deg naar du skal tilbake til lane. Eller midlane naar runes spawner.
Vis hele sitatet...
Men igjen. Hvis de som er imot den blå kua har bra wards og mapkontroll så er det null problem.
Best uten ball!
r0bin's Avatar
Sitat av Likyhane Vis innlegg
Men igjen. Hvis de som er imot den blå kua har bra wards og mapkontroll så er det null problem.
Vis hele sitatet...
Du har selvsagt rett. Det er en grunn til at han ikke blir valgt i Pro games, han er veldig lett å kontre.
Men i "trench tier" som jeg er rimlig sikker på at jeg spiller i, så er det ikke en kjeft som kjøper wards og du kan bare glemme at noen tp'er til unsettning.
Skulle jeg engang velge å spille en carry eller mid så har jeg flaks om noen kjøper courier.

Min favoritt fortiden er Venomancer. Kan spille han i nesten alle roller, support/hard support eller semi carry.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Naa er den nye patchen ute, har proovd litt wraith-night (fun det, men tror ikke det blir så mange games av det)
Så hva syntes dere om patchen? Jeg liker nerfsa og at det har kommet "ranked" Har ikke prøvd meg på det enda men når tiden er inne vil jeg ta de første 10 matchene for å se hvor jeg ligger.

Så igjen, hva liker/ikke liker dere med den nye patchen (vet at det bare har gått 1 dag, men første inntrykk.)
▼ ... over en måned senere ... ▼
Tilfeldig
Likyhane's Avatar
Trådstarter
Jeg begynner å bli litt nysgjerrig hvordan ratingen ligger blant freaksa! Jeg spiller hovedsaklig bare i party, men de i partiet mitt er ikke så veldig interessert i å få høy rating. Jeg føler jeg er verdt en plass mellom 3k og 4k, men jeg ligger foreløpig på 2,4k.(I partyrating vel og merke).

Jeg tror jeg skal begynne å spille litt solo og se hva jeg havner på da.
Tidsmisbruker
Slaps's Avatar
Er ikke særlig stolt, men ligger på 3,5k
Tilfeldig
Likyhane's Avatar
Trådstarter
Sitat av Slaps Vis innlegg
Er ikke særlig stolt, men ligger på 3,5k
Vis hele sitatet...
Er det solo eller party? Hvor lenge har du spilt?

Jeg føler på meg at det er rundt der jeg burde ligge Men det kan være at jeg har litt for store forventninger til meg selv da...

Jeg har spilt 750 timer
4,9k titegn
Tilfeldig
Likyhane's Avatar
Trådstarter
Sitat av shd Vis innlegg
4,9k titegn
Vis hele sitatet...
Du er vel ikke tilfeldigvis med i fiskestanga? 4,9k er faktisk veldig bra! Hvor lenge har du spilt?
Tidsmisbruker
Slaps's Avatar
Sitat av Likyhane Vis innlegg
Er det solo eller party? Hvor lenge har du spilt?

Jeg føler på meg at det er rundt der jeg burde ligge Men det kan være at jeg har litt for store forventninger til meg selv da...

Jeg har spilt 750 timer
Vis hele sitatet...
Jeg har spilt rett over 1000 timer, men tror ikke det er noen god indikasjon, da jeg har spillet oppe nesten 24/7.

Jeg har ca. 800 games played.
Sist endret av Slaps; 17. januar 2014 kl. 16:56.
Har aldri forstått meg på Dota 2. Kan noen gi meg en leksjon i hvordan å faktisk spille slik at en kan vinne?
Sitat av MightyUnknown Vis innlegg
Har aldri forstått meg på Dota 2. Kan noen gi meg en leksjon i hvordan å faktisk spille slik at en kan vinne?
Vis hele sitatet...
Det er en samling av mange faktorer
Nå vet jeg ikke hvor kjent du er med Dota, men her er noen grunnleggende tips:

1: Å velge riktig hero til laget har mye å si! Derfor kan det være greiere å spille med noen man kjenner så man kan velge heroes som passer sammen.

2: Videre er samspillet mellom hver lane noe som burde prioriteres. Noen burde plassere wards i nærheten av runespawns slik at han som spiller mid kan ha kontroll over runes. Mid spilleren burde assistere lanes ved å angripe hvis det trengs. Er du en hero med mye gankpotensiale så ka du passe på å ha med deg en TP-scroll hele tiden slik at du kan flytte deg til en annen lane og hjelpe til. Så avlaster du mid spilleren litt og.

4. Analyser utkommet av det du har tenkt å gjøre. Eksempelvis kan det være å angripe(harasse) en av motspillerne på lanen din. Om du vil gjøre mer damage på han enn det han gjør på deg så kan det være en ide å kjøre mye harass. Om du er flink så kan du spille noen ut fra lane om du bare er flink nok til å harasse i tide slik at de ikke får gjort noe tilbake.

5. Se på videoer av andre som spiller så plukker du opp ganske mye.

Lykke til
Sist endret av Quasar; 17. januar 2014 kl. 17:13.
Er det egne servere/rom for norske når man spiller DotA 2 via steam? Ikke for å virke rasistisk, men er blitt lei av serbere og andre øst-europeere etter å ha spilt vanlig DotA på garena i snart 5 år.
Tilfeldig
Likyhane's Avatar
Trådstarter
Sitat av Muradi Vis innlegg
Er det egne servere/rom for norske når man spiller DotA 2 via steam? Ikke for å virke rasistisk, men er blitt lei av serbere og andre øst-europeere etter å ha spilt vanlig DotA på garena i snart 5 år.
Vis hele sitatet...
Du vil ikke ha mulighet til å velge norske servere nei. Du vil bli plassert med russere fortsatt. Ingen vei utenom. Kanskje russere lærer seg å spille på russiske servere, men foreløpig spiller de på Europe West
Sitat av Likyhane Vis innlegg
Du vil ikke ha mulighet til å velge norske servere nei. Du vil bli plassert med russere fortsatt. Ingen vei utenom. Kanskje russere lærer seg å spille på russiske servere, men foreløpig spiller de på Europe West
Vis hele sitatet...
Har begynt å spille nå. Over halvparten av spillerne er russisk som kan minimalt med engelsk. Flere av de skriker på russisk i mic'en, som om jeg skulle forstå de.

Hvorfor må de spille på EU? Hvorfor? Hva faen er vitsen?
http://cloud-3.steampowered.com/ugc/903266226687533583/91FBAD1CE67684B9C568F17DC70C81759649F014/

Dukker opp en og annen russisk krigsherre eller babushka engang iblant, men har aldri noen stor plage.
▼ ... over et år senere ... ▼
Tilfeldig
Likyhane's Avatar
Trådstarter
Heisann!

Tenkte å fyre litt liv i denne tråden igjen. Jeg har hatt en lengre pause fra spillet, rundt 1 år, og har igjen begynt å interessere meg. Jeg følger mye med på pro-scene nå og lurer på om det er noen andre som gjør det. Dotapit-finalen er jo live nå og The International 6 finner sted i august. Hadde vært interessant å høre hvem folk holder med og hvem dere tror kommer til å vinne de forskjellige turneringene osv.

Jeg er foreløpig ikke så keen på å spille, men det kan fort være jeg tar meg et game eller to. Da hadde det jo vært kult å fått samla noen freaks for å spille sammen. Jeg ligger på et relativt lavt nivå, hvertfall nå som jeg ikke har spilt på en god stund. Da jeg tok pause i fjor lå jeg å varierte mellom 2,5-3k i solo MMR. Jeg forstår meg mye på spillet, men er ikke så flink til å praktisere alle teoriene mine.

TL;DR: Hvilke lag holder dere med i pro-scene, og er det stemning for å kanskje ta et game med noen freaks i nærmeste framtid?

Mitt svar på det første: I Dotapit tror jeg EG kommer til å vinne. De lagene jeg har holdt med opp gjennom årene er Na´Vi, Evil Geniuses og Team Secret. Grunnen til det er at jeg holder med personene på lagene. Dendi (Na´Vi) har vært min favoritt siden jeg starta med Dota, men også Puppey (Team Secret/Na´Vi) og Arteezy (EG/Team Secret) har vist seg å appellere til meg.

EDIT: For de som er interesserte i å starte å følge med i pro-scene er joinDota et fint sted å få oversikt over oppkommende matcher og nyheter.
Sist endret av Likyhane; 20. mars 2016 kl. 20:35.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av Likyhane Vis innlegg
TL;DR: Hvilke lag holder dere med i pro-scene, og er det stemning for å kanskje ta et game med noen freaks i nærmeste framtid?
Vis hele sitatet...
Jeg har holdt med Alliance siden de startet i 2013, og og etter 3 år, så har de gått tilbake til den gamle TI3-squaden sin og de har prestert bedre enn på flere år.

Kaipi er riktig nok ikke de beste, men det er veldig gøy at Bone7 og SingSing har gjort comeback. For noen dager siden var kaipi 3/5 av gamle speed gaming som var en favoritt med Sing, Bone7, Aui, EE og Pieliedie. Med EE-sama som standin mot Empire vant de en Bo3-serie.
http://cdn.dotablast.com/wp-content/uploads/2015/07/speeeedgaming2.jpg
Over ser du gamle speed gaming <3
Sist endret av AlbiDota; 6. april 2016 kl. 09:12.