Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1019
Hei,

Når det angår ulike arter cannabis kan man klart merke en forskjellig rusfølelse mellom dem ved røyking og fordamping. Spørsmålet mitt er om denne forskjellen vil eliminineres ved oral tilførelse?

Jeg har hørt grunnen skal være det faktum at THC blir omdannet til et derivat i magen, og derfor vil man ikke kunne merke forskjell mellom f.eks en chill indica og en sterk sativa, annet enn i intensitet. Er dette tilfellet? Jeg har ikke klart å finne en god kilde på dette, noen som har en?
Googlet det, og fant en side som omhandler spising av cannabis. Her bemerker forfatteren ihvertfall at man opplever forskjellige highs fra forskjellige typer. Så jeg vil nok tro at dette er tilfellet, men du kan jo lese og avgjøre selv: http://cannabishealthnewsmagazine.co...ting-cannabis/
Jeg kjenner meg igjen på det du skriver. Jeg har selv en tendens til å oppleve mye mer sativa effekter når jeg spiser, selv om strainen i utgangspunktet er indicadominert
Ja, man kan kjenne forskjellene mellom Indica og Sativa når man spiser. :-)
Sativa-er er steinbra.
Sitat av drinkalone Vis innlegg
Ja, man kan kjenne forskjellene mellom Indica og Sativa når man spiser. :-)
Sativa-er er steinbra.
Vis hele sitatet...
Hadde du tatt deg tiden til å fortelle litt om dette hadde du muligens endt opp med et innlegg jeg ville gitt et KP.

God 18.mai, freaks
gwalskar's Avatar
Trådstarter
Det blir nevnt her og der at forskjellige varianter vil gi forskjellig effekt, selv når planten blir spist, men jeg finner ingen konsis forklaring på det. Terpener skal visstnok ha noe å si på hvordan THC og cannabinoider blir tatt opp i kroppen, men virkningsmekanismene er antagelig litt forskjellige ved røyking og spising.

Jeg kommer også over folk som mener forberedningen av cannabismøret har mye å si. Dette er jeg tilbøyelig for å være enig i, og selv går jeg alltid for samme metode. Likevel synes jeg det er merkelig at forberedningen har like mye, eller kanskje mer å si på rusen i sluttproduktet, enn den særegne sammensetningen til en strain.

Som mange andre, mener jeg å spise cannabis gir mye sterkere effekt enn røyking og fordamping, og det er vel omdanningen av THC til 11-hydroxy-THC som er den stående forklaringen til dette. Kanskje 11-hydroxy-THC er så sterkt at det overskygger nyansene mellom de forskjellige cannabisvariantene?