Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 2863
https://www.youtube.com/user/breakingthetaboofilm Fikk sett denne lite omdiskuterte filmen først i går, og alt i alt synes jeg det er kjempeflott at høyt profilerte personer legger fakta på bordet. Informativ film som jeg håper vil skinne litt mere lys på dette emnet. Jeg håper bare at den blir sett av nok folk, og at dekriminalisering/legalisering av narkotika ikke forblir et "hysj-hysj" emne for majoriteten lenger.

Har dere noen tanker om filmen?
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Er ikke dette en av de filmene som er kritisert for å stille cannabis i ett positivt lys her på forumet?

(Da tenker jeg på at den er ikke er upartisk)
Sitat av Freddy_fred5 Vis innlegg
Er ikke dette en av de filmene som er kritisert for å stille cannabis i ett positivt lys her på forumet?

(Da tenker jeg på at den er ikke er upartisk)
Vis hele sitatet...
Du tenker sikkert på "The Union".
Står den er narrated av Morgan Freeman, så da kan den vel ikke være alt for ille? Skal få sett den senere i kveld, kan si hva jeg synes da
Sist endret av Detectable; 13. januar 2013 kl. 18:48.
Jeg satt selv og gledet meg til denne skulle komme ut. Overrasket over hvor få som har sett/hørt om den. Jeg var overbevist om at denne skulle bli samtaleemne som få.
Sist endret av Skaddfrontallap; 13. januar 2013 kl. 19:03.
Sitat av Vargas Vis innlegg
Du tenker sikkert på "The Union".
Vis hele sitatet...
Det har du nok rett i. The Union helligjør marihuana i noe stor grad, mens Breaking The Taboo går mer på hvilke skadevirkningene krigen mot narkotika har hatt på verdensbasis og hvor tabu dette emnet virkelig er.
Er hele filmen på youtube ? Finner bare mangen små klipp på ca 1min
Sitat av jorhys Vis innlegg
Er hele filmen på youtube ? Finner bare mangen små klipp på ca 1min
Vis hele sitatet...
Siterer BreakingTheTaboo sin kanalbeskrivelse: **The film is no longer available on YouTube but will be coming to a TV screen near you in 2013**
Sitat av Nick O' Teen Vis innlegg
Siterer BreakingTheTaboo sin kanalbeskrivelse: **The film is no longer available on YouTube but will be coming to a TV screen near you in 2013**
Vis hele sitatet...
Det er vell heller usansynelig, får vel heller vente til noen laster den opp..
Sitat av Nick O' Teen Vis innlegg
Siterer BreakingTheTaboo sin kanalbeskrivelse: **The film is no longer available on YouTube but will be coming to a TV screen near you in 2013**
Vis hele sitatet...
Aha, okay
Den ligger på bukta i 1080
Sist endret av Detectable; 14. januar 2013 kl. 23:59.
På denne nettsiden kan man SIGNERE for aksjonen, for en bedre narkotikapolitikk:
Gi din elektroniske signatur og støtt saken! Under "Sign the Avaaz petition" til høyre.
Veldig bra og informativ film som viser at forbudet har skadet mer enn det har hjulpet.
Føler jeg ikke fikk utdypet hvor viktig dette faktisk er.
Tidligere så har jeg jobbet med barn og ungdom, ikke det at jeg vil at barn og ungdom skal ha noe med narkotika å gjøre, tvert imot. Det som bekymrer meg er hvordan narkotika fremstilles av mange mennesker som pedagoger, ungdomsarbeidere og lignende.

Jeg fikk en førstehånds erfaring med dette da vi jobbet med et prosjekt der vi ville at ungdom skulle kunne spørre brukere og diskutere omkring hva narkotika er og hva det faktisk betyr i samfunnet. Det er et veldig vidt tema og prosjektet i seg selv skulle være nøytralt og skulle ha en veldig objektiv setting. Prosjektet var mer eller mindre godt på vei, da vi plutselig ble møtt av en motvillig ledelse som ville at vi skulle fremstille "godkjent" materiale fra deres hold der bla. cannabis ble representert som ekstremt farlig (dette fikk vi vite av en helsesøster forøvrig) og at det var første steg til rusmisbrukerhelvette so to speak. Dette var vi ikke med på og ironisk nok så ble ikke prosjektet skrinlagt, men ble istedenfor et samarbeid med politiet som oppfordret til angiveri blant ungdom. Jeg var langt ute av bildet da velogmerke.

Til poenget, det er flere faktorer som spiller inn i hvorfor de ikke vil fortelle samfunnet sannheten. De kan være indoktrinerte til å tro på feilinformasjonen, de vil heller følge flokken enn å risikere å bli stigmatisert for å stille spørsmål ved informasjonen de gir, de kan være pålagt å lyve av ledelse. Det kan være så mangt... Denne filmen Breaking the Taboo ber oss stille spørsmål ved ting som dette. Fordi det som skjedde og som fortsatt skjer andre steder, er egentlig bare en ringvirkning av krigen mot narkotika.

Break the taboo people.