Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1445
Hei

Jeg har styra på de siste par månedene med å planlegge en grisebra gaming-rigg for spillene som kommer ut mot slutten av året samt spesielt Star Citizen.

Jeg har to sammensetninger klare, en x99 platform (6 core cpu fordelen, OC sannsynligvis rundt 4,6 ghz) og en Z170 (høy single core OC på nærmere 4,8 ghz).

33 000 kr er en noe litt høy pris. Jeg lurer på om dere kan komme med noen tips for å få prisen ned i prisklassen ca 25 000 totalt.

Å bruke et annet kabinett er derimot udiskuterbart.

Her er handlelisten fra prisjakt.no

PC - Z170 LGA1151 1440p
http://www.prisjakt.no/list.php?l=202735&view=l

PC - X99 LGA2011-3 1440p
http://www.prisjakt.no/list.php?l=202614&view=l

Tusen takk for svar!!
Altså å gå over 20k er ganske unødvendig i seg selv. Et tips er å gå ned til 240GB SSD som koster 1000kr og kjøpe en 2TB HDD til 800kr ca. da sparer du rundt 2k.

Annet er å ikke bruke 7k på en skjerm, 3k på HK og 2k på PSU. Men igjen, vil du bruke så mye, så for all del.
Du får kjempebra skjermer til under 3k. HK trenger du ikke bruke mer enn 1500kr på heller.
Sist endret av Xernox; 25. august 2015 kl. 21:34.
Trådstarter
7 0
Sitat av Xernox Vis innlegg
Altså å gå over 20k er ganske unødvendig i seg selv. Et tips er å gå ned til 240GB SSD som koster 1000kr og kjøpe en 2TB HDD til 800kr ca. da sparer du rundt 2k.

Annet er å ikke bruke 7k på en skjerm, 3k på HK og 2k på PSU. Men igjen, vil du bruke så mye, så for all del.
Du får kjempebra skjermer til under 3k. HK trenger du ikke bruke mer enn 1500kr på heller.
Vis hele sitatet...
Takk for svar. Ordinære SSD'er hviler på SATA-3 hastigheter, noe som er bra, men legg merke til at M.2'en jeg sikter på her er mange mange ganger raskere enn de raskeste SATA 3 SSD'er på markedet. Men jeg er villig til å sikte på en SSD med lavere pris dåg. M.2 SSD'er kommer med mange hastigheter og det er vel strengt tatt ikke nødvendig med en som er så rask som den jeg har plukket ut. En M.2 skal jeg nok ha, men jeg kan sikkert finne en som koster et par K mindre.

Når det kommer til skjerm har jeg hatt vanskeligheter med å finne en 144 hz skjerm med i nærheten like gode anmeldelser, for ikke å snakke om lavere prisklasse. =(
Sist endret av reanimated; 25. august 2015 kl. 21:51.
Jeg tviler sterkt på at du merker forskjellen på hastigheten til SSDen. 500MB r/w er utrolig bra og ganske standard for alle SSDer på markedet.

Jeg kjøpte en AOC skjerm med 144Hz til 1800 kr. Utrolig fornøyd med den. Er dog "bare" 1080p da.
Hvorfor ikke Asus Strix 980 Ti?
LGA1151 er vel litt nyere og mer rettet mot gaming er den ikke? Uansett, du trenger vel ikke så dyrt hovedkort, PSU og skjerm som nevnt over (feks RM750/RM850 PSU). Når det kommer til SSD, så ville jeg valgt Samsung EVO 850 500GB http://tw.gs/32y90X, sparer mye på den, selvom den teoretiske hastigheten ikke er like høy. Ellers er det noen par hundrelapper å spare på ram, kjøler og kabinett, så du klarer nok å komme under 25k. Syns ikke kabinettet du valgte var noe fint.
Har du 7k å bruke på skjerm, så bruker du det på skjerm.
Har ikke testet Acer sitt alternativ selv, men har brutk Asus sin rog swift en
stund. Og kan ikke si annet enn at den er fantastisk både til gaming, og annet bruk.