Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 959
Hei,
satt sammen PCen min for 2-3år siden, og den fungerte fint. Men etter jeg tok ut ram brikkene for å tørke støv, og satt dem inn igjen nekta PCen å starte. Den går inn i en "oppstartsloop", og kommer aldri videre. Ingenting kommer på skjermen, hører bare PCen starte opp igjen og igjen... Hvis jeg bare setter i en ram brikke starter den vanlig og alt er fint, men hvis jeg prøver å sette inn den andre igjen, får jeg samme problem. Lei av 4gb ram, hjelp pls. (Hvis en setter inn en ødelagt Ram brikke(selv om den burde funke), skal ikke dette hindre PCen i å starte?

PCen min består av:
Asus Formula IV Motherboard,
AMD Black Phenom II,
2x Corsair XMS3 4gb(1333MHz,
AMD Radeon HD 6950,
Nitro 85 power supply.

Takk.
Sitat av sweetgraphic Vis innlegg
Hvis en setter inn en ødelagt Ram brikke skal ikke dette hindre PCen i å starte?
Vis hele sitatet...
Som du selv har erfart: Joda, en defekt rambrikke kan lett stoppe en pc fra å starte!
Du har nok drept brikken med statisk spenning. Kjøp ny!
Og neste gang bruker du armbånd?
Sist endret av woff; 13. januar 2013 kl. 21:30.
Man får også svart skjerm hvis rambrikken ikke er montert rett, regner med du fikk låst brikkene i sporet?

du kan også enkelt sjekke om den er defekt med å prøve å starte opp pc'en med den minnebrikken du mener skaper problemer.