Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 800
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Nå har jeg endelig funnet den netbooken (buzzword! Oh noes) jeg vil ha; Acer Aspire One 8,9" med HDD. Og så finner jeg ut at den er i ferd med å fases ut.

Hvor kan jeg, helst i norsk nettbutikk (mtp. rettigheter) få tak i en liten netbook (7"-9" (haha -2".. yeah)) enten med fritt OS, eller uten OS, som har harddisk? Trenger ikke være Acer Aspire One, men så ut som det eneste alternativet.

Om dette ikke finnes; hva er mitt beste alternativ? Brukt? Fra utlandet?
Ettersom du sier harddisk, så regner jeg med at du mener en vanlig harddisk (og ikke ssd, selv om det også er en hdd)?
Finn.no har Acer Aspire Ones hele tiden synes jeg. Men har ikke sjekket der på en stund ettersom jeg fikk tak i en annen mini-PC fra en på forumet her.

Det jeg kjøpte var en Asus Eee 901, som er helt kurant til mitt bruk der jeg trenger å være mobil.
Disse har 12GB SSD-disker samt at de kommer med et 8GB minnekort.

Noe for deg?
Du kan jo også se på disse her, som alle har under 11" skjerm: http://www.komplett.no/k/kl.aspx?bn=...ter=A00140.-11.
asus eee 901 med ssd-disk kan du ikke bruke windows på, hvertfall ikke den pappa har.
kommer av for lav skrivehastighetpå den ssd disken
Sitat av fomox Vis innlegg
asus eee 901 med ssd-disk kan du ikke bruke windows på, hvertfall ikke den pappa har.
kommer av for lav skrivehastighetpå den ssd disken
Vis hele sitatet...
For lav skrivehastighet? What? De benytter vel kun én type ssd-disker i 901?

Litt rart. Min kjører WinXP så det gyver.
Boot-tida er 22 sek.
Sist endret av Grimdoc; 9. oktober 2009 kl. 23:05.
Sitat av Grimdoc Vis innlegg
For lav skrivehastighet? What? De benytter vel kun én type ssd-disker i 901?

Litt rart. Min kjører WinXP så det gyver.
Boot-tida er 22 sek.
Vis hele sitatet...
Antar at han snakker om Asus EEE PC 900. Hadde den selv, og XP var sirup på den pcn. Ubrukelig, og en skam at Asus solgte den maskinen med XP.

901 modellen har sikkert en kjappere harddisk.

Selv har jeg en Samsung NC10 med 160GB vanlig harddisk, og den er en drøm. Beste gadgetkjøpet jeg har gjort på mange år