Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  61 3932
Nå nermer det seg at søknaden er i boks. Hadde en stor pause i ferien, så ting er litt forsinket.

Er dette noe å anbefale til spilling etter den er brukt som server? Trenger 3 stk.

Link: http://www.komplett.no/k/ci.aspx?sku=10394
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Helt OK maskin, men ikke noe å rope hurra for.

Servermaskiner og spillmaskiner er uansett omtrent like like som en Sjokoladekake og en Lamborghini.
Kan konfigurere den også. Noe du vil forandre på?
Sitat av jeppfi Vis innlegg
*x86(ikke x32) støtter max. 3,5GB RAM, x64 tror jeg støtter 128GB eller så er det 256GB. Og x64 skal visstnok yte bedre.
Vis hele sitatet...
I teorien skal vel en CPU med 64 bits adresselinje kunne adressere opp til 17179869184 GiB minne, tror jeg.
Valgfri brukertittel
Kekurikekaka's Avatar
Sitat av s1gh Vis innlegg
Hvis serverene primært skal brukes til spillservere, har man vel ærlig talt ikke brukt for 1TB harddisk?
Jeg vet at 1TB harddisk ikke koster så mye for tiden, men fire spillservere trenger ikke 4TB samlet lagringsplass.
Vis hele sitatet...
Er en ting det s1gh sier her. En steam server har mer bruk for kjapp harddisk enn hva den har for lagringsplass. Dere hadde fint klart dere med 40GB per disk. Overkill med 1TB om den ikke skal bli brukt til fildeling.
Så noen nevnte skjermkort. Dere har ikke noe som helst bruk for dette. Er integrert holder fint. En steamserver trenger å hente ut data fra harddiskene hurtig, derfor er det mye bedre med en SSD eller Raptor disk.

http://www.komplett.no/k/shoplist.as...F-F5B1AA60D432
Denne pcen tror jeg skal klare å dra det meste av spillservere dere kaster på den uten noe særlig problem.
Sitat av Kekurikekaka Vis innlegg
Er en ting det s1gh sier her. En steam server har mer bruk for kjapp harddisk enn hva den har for lagringsplass. Dere hadde fint klart dere med 40GB per disk. Overkill med 1TB om den ikke skal bli brukt til fildeling.
Så noen nevnte skjermkort. Dere har ikke noe som helst bruk for dette. Er integrert holder fint. En steamserver trenger å hente ut data fra harddiskene hurtig, derfor er det mye bedre med en SSD eller Raptor disk.

http://www.komplett.no/k/shoplist.as...F-F5B1AA60D432
Denne pcen tror jeg skal klare å dra det meste av spillservere dere kaster på den uten noe særlig problem.
Vis hele sitatet...

Kan den brukes til spilling og personlig bruk når det ikke er lan?
Sist endret av fulloggal; 25. august 2009 kl. 12:28.
Muligens dette er litt offtopic men er dere helt sikre på at dere får beholde maskinene etter arrangementet gitt at de blir betalt med støtte fra en eller annen institusjon? Dette er noe dere bør få avklart så fort som mulig da det ikke er gitt at serverene er til personlig disposisjon i ettertid.
(Antar her at dere skal arrangere på en skole/fritidsklubb/etc med støtte fra kommunen e.l.)
@laksen. Ja vi skal ha det på en skole med støtte fra kommunen. Maskinene skal vi bruke til flere LAN, og alt vi kjøper forblir våre "eiendeler".

Vi vet at det kan bli dyrt, så vi har lekt med tanken om at kommunen kan åne de til andre som skal ha LAN hvis det er nødvendig.

Jaja, mer on-topic
Sitat av fulloggal Vis innlegg
Kan den brukes til spilling og personlig bruk når det ikke er lan?
Vis hele sitatet...
Dårlig skjermkort, men ellers veldig bra Bytt skjermkort og det funker bra
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Personlig ville jeg heller satset på å kjøpe en ordentlig server, f.eks en HP DL380 G6 server og kjørt en eller annen form for virtualisering for alle serverne.

Dersom kommunen f.eks har innkjøpsavtale med en leverandør som leverer ordentlige varere kan dere får endel rabatt på dette kansje.

En slik boks vil kunne dra haugevis av servere uten problem, spesielt siden de har ordentlige nettverkskort med TOE og skikklige CPU'er.
Hmm. Litt stiv pris på den der:P
Fant en G5 på komplett til 22k, hva tror du vi kan få en slik ned i med litt gode rabatter?
▼ ... noen uker senere ... ▼
http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku...ed#ProductTabs

Er dette noe som kunne blitt brukt til servermaskin? søkte på prosessoren og fant at det var folk som leide ut servere med den. så den kan jo ikke være så gale?
Sist endret av shockwave92; 20. september 2009 kl. 14:03.