Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 801
Hei!

Har hørt mye om raid og hvordan det er lurt å bruke på hardiskene får å få dem til å gå raskere og jeg tenkte jeg skulle få det på mine hardisker.
Så om jeg kan få litt hjelp hadde det vært supert.

Dere trenger å få litt info om hardiskene:
-Har en 1tb ( tror den er 5400rpm) hardisk
-En 1tb 7200rpm hardisk
-En 3tb 7200rpm ekstern hardisk med usb3
-Og en 60 gb SSD med windows 7 64bit.
Sist endret av HuskaIkke; 2. desember 2012 kl. 02:30.
Ser ikke ut som det blir så lett og ha raid på ditt system. Da hardiskene bør være like.
De trenger ikke være like men du taper masse lagringsplass. Om du raider disker av forskjellig størrelse og hastighet vil raidet alltid bygges basert på de laveste verdiene. Dine 4 disker i raid 0 gir deg 240 GB lagringsplass eller 4 x den minste disken.
Pokemon addict
HuskaIkke's Avatar
Trådstarter
Sitat av random67489 Vis innlegg
De trenger ikke være like men du taper masse lagringsplass. Om du raider disker av forskjellig størrelse og hastighet vil raidet alltid bygges basert på de laveste verdiene. Dine 4 disker i raid 0 gir deg 240 GB lagringsplass eller 4 x den minste disken.
Vis hele sitatet...
Okei, da dropper jeg heller bare det.

Men takk for hjelpen.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Pokemon addict
HuskaIkke's Avatar
Trådstarter
Hei, har da fått fikset en "gammel" 1 tb 7200rpm hardisk og vurderer å bytte ut 1 tb 5400 rpm hardisken for å så kjøre to 1 tb 7200 rpm hardisker i raid. (forskjellig merke på begge hardiskene, vil dette ha noe å si?)

Vil dette virke?
Hva er den beste måten for å kjøre Raid?
Sist endret av HuskaIkke; 15. januar 2013 kl. 19:32.
ヽ༼ຈل͜ຈ༽ノ
Lima's Avatar
Anbefaler deg denne Guiden