Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 790
Hei!

Har ikke brukt pcen på et par uker/måneder, og skjermkortet og hovedkortet har bare lugget helt åpent på sofaen på rommet mitt. I dag skulle jeg koble alt sammen igjen, men jeg får ikke noe bilde på skjermen. Er et gtx 580 på et asus sabertooth p67 motherboard. Har prøvd å bruke broren min sitt skjermkort, men da funker det heller ikke, og det er et par røde lys som lyser på hovedkortet. Viftene spinner, men veldig sakte.. Tenkte at dette kanskje var et psu problem, pga viftene funket sakte om jeg bare hadde 6-pinen koblet til, men om jeg bare hadde 8-pinen koblet til funker de ikke i det hele tatt. Men uansett når jeg bruker broren min sitt skjermkort med to 6-pin funker det ikke da heller (brukte en adapter fra molex til 6-pin.. Hovedkort problem? PSU problem? GPU problem? Noen som har noen forslag og eventuelt hvordan jeg kan fikse det?
Hei.

Jeg hadde et samme problem og feilen min var uheldigvis hovedkortet mitt. Hovedkortet var helt nytt, men jeg fikk ikke noe på skjermen. Sendte det tilbake til pixmania og fant ut at det var defekt. Har du fortsatt garanti?
Kjøpte hovedkortet for omtrent 9 måneder siden, så satser på det. Kjipt nå som jeg har fått så mange spill til jul jeg vil prøve

Ser veldig ut som et hovedkort problem (( Koblet fra alt bortsett fra hovedkort, cpu, gpu og ram, så det gikk bare strøm til hovedkort og gpu og det funket fortsatt ikke, faen..

Jeg leverer det tilbake til der jeg kjøpte det fra, men tror du dette går på garantien? Har jo funket fett i 9-10 måneder..
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
husket power kablen til cpu da?
Denne må du bruke for å få liv i maskinen!
Sitat av Frufsa Vis innlegg
husket power kablen til cpu da?
Denne må du bruke for å få liv i maskinen!
Vis hele sitatet...
Har den ja, en 8-pin i cpu området og en 24-pin (eller hva det er) til hovedkortet.
kjøpte mitt forrige også for ca. 10 måneder siden, men den hadde visst tatt kvelden. om du har gammelt skjermkort og komponenter, tror jeg ikke hovedkortet vil koste så mye

betalte 400 kroner for nytt hovedkort til mine nåværende komponenter

du kan få det reparert, grunnet; reklamasjonsrett i 5 år for alle elektroniske varer kjøpt i Norge
Men tror du dette går på garantien? Vil ikke sende den inn til komplett og få den tilbake sammen med en frakt-regning pga. det ikke gikk på garanti :P Men kjøper nok bare et ok hovedkort til 500 hvis ikke, bruker ikke pcen så mye lenger, så driver jeg ikke mye med overclocking, så da er det kanskje ikke helt nødvendig med et til 1500 :P Men hvis det går på garantien vil jeg jo helst det, hva tror du?
send en mail til kundeservice og si at den er defekt. de skal reparere det uten å spørre deg evnt. spørsmål.

vet du hvor lang garanti du har? det vil stå på dine sider eller på ordren.
Sitat av kaan921 Vis innlegg
send en mail til kundeservice og si at den er defekt. de skal reparere det uten å spørre deg evnt. spørsmål.

vet du hvor lang garanti du har? det vil stå på dine sider eller på ordren.
Vis hele sitatet...
Er ikke sikker på garantien, men skal være mer en 10 måneder ihvertfall? jeg kjøpte delene gjennom en databutikk i bygda, så det enkleste er vel bare å gi det til de, så ordner de med det.
Sikker på at alt av kabler/komponenter er i?

Du sa ingenting om RAM.. kanskje defekt?
Har ramen i ja, kan jo prøve å ta ut noen av de, og bytte rundt på de, og se om det funker da? De har lugget i ei skuffe i ca. en måned :P

Viftene på kortet spinner veldig sent.. Kan det være et PSU problem? Prøvde å bytte litt på ramen, fikset ikke noe.
gå med hovedkortet tilbake, det er i hvertfall det jeg synes du bør gjøre. Har vært i samme problem som deg, alle vifter kjørte men ikke noe på skjermen.

send det tilbake så fort som mulig, så får du det fortest mulig tilbake

spurte om det samme her på freakforum, men noen mente at det var cpu evnt. andre komponenter som var ødelagt eller at jeg hadde feil koblet komponentene; noe jeg ikke gjorde. Feilen var hos hovedkortet
Sitat av kaan921 Vis innlegg
gå med hovedkortet tilbake, det er i hvertfall det jeg synes du bør gjøre. Har vært i samme problem som deg, alle vifter kjørte men ikke noe på skjermen.

send det tilbake så fort som mulig, så får du det fortest mulig tilbake

spurte om det samme her på freakforum, men noen mente at det var cpu evnt. andre komponenter som var ødelagt eller at jeg hadde feil koblet komponentene; noe jeg ikke gjorde. Feilen var hos hovedkortet
Vis hele sitatet...
Takk for hjelpen, skal gjøre det
▼ ... noen uker senere ... ▼
Trådstarter
Oppdatering:
har sendt inn hovedkortet, og det viser seg at cpu-pinene er fysisk skadet, og det var ikke dekket av garantien..
Må jeg betale frakt for dette? Går det an å fikse dette på noen bedre måte en å kjøpe et nytt?