Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 674
hei
har problemer å oppgradere biosen på motherbord gigabyte GA-Z77X-D3H
når eg går på denne siden
http://www.gigabyte.com/products/pro...4144&dl=1#bios

og laster ned F17f versjonen
etter eg har lastet det den og får noen filer so trykker eg på autoexec so det
skal begynne då men eg får ein melding opp at det ikkje kan kjøre på grunn av inkompatibilietet med 64 bit versjonen min, sier og 16-biters program som ikkje støttes

grunnen til at eg vil opgradere biosen er på grunn av at pcen min legger/fryser
har hatt detta probleme lenge og eg oppgraderte sån og sei allt unntat strømforsyningen og pc skjermen

takk for hjelpen på forhand
Prøv den som ikke er beta.
Sitat av andreas929 Vis innlegg
hei
har problemer å oppgradere biosen på motherbord gigabyte GA-Z77X-D3H
når eg går på denne siden
http://www.gigabyte.com/products/pro...4144&dl=1#bios

og laster ned F17f versjonen
etter eg har lastet det den og får noen filer so trykker eg på autoexec so det
skal begynne då men eg får ein melding opp at det ikkje kan kjøre på grunn av inkompatibilietet med 64 bit versjonen min, sier og 16-biters program som ikkje støttes

grunnen til at eg vil opgradere biosen er på grunn av at pcen min legger/fryser
har hatt detta probleme lenge og eg oppgraderte sån og sei allt unntat strømforsyningen og pc skjermen

takk for hjelpen på forhand
Vis hele sitatet...
Hei Du prøver og kjøre programmet i windows, men bios har ikke noe med windows og gjøre på en måte, så du må oppdatere bios på en annen måte desverre, og er ikke så lett som og bare kjøre ett programm, men jeg legger ved en link og håper du klarer det!

http://www.wikihow.com/Update-Your-Computer's-BIOS

Jeg vil kjørt en fresh install av windows, og installert HELT nye drivere til alt også vis du har problemer med lagg.
Da du som regel har igjen endel rester etter gamle drivere osv når du kjører opp nye med. OG prossene for og fjerne alt osv er vel mer tidskrevnde en og bare kjøre en ny instalasjon av windows.
Sist endret av tmortenk; 12. januar 2013 kl. 08:29.
Spørsmålet er vel om du faktisk har versjon 1.0 eller 1.1 av hovedkortet, dette må du sjekke før du laster ned og prøver å flashe bios'en. Det kan være du har lastet ned feil.

atlef.
har versjon 1,0 og takk for svarene
har også reinstalert pcen og kjøpt nye hardiske men det hjalp ikkje
Sist endret av andreas929; 12. januar 2013 kl. 17:26.
Hei igjen.

Har du testet Gigabyte sitt eget BIOS-flash verktøy?

Efiflash.exe følger med, og kjørte fint på min win 7 PRO 64bit.

Dog har jeg ikke gått for beta versjonen enda, da jeg ikke opplever noen problemer, men det er opp til den enkelte.
Sannhet med modifikasjoner, da om jeg åpner mine 11 linker i Firefox, "Open All In Tabs", så får jeg BSOD. Men har lokalisert problemet til Nettverkskort driveren, som jeg har funnet en ny driver til men har ikke testet det enda, da jeg kun bruker Win 7 til å spille, og der har jeg ingen problemer.
Om du har den nyeste stabile BIOS versjonen, så kan det være ok å prøve beta'en, men anbefaler det ikke.

atlef.
Sist endret av atlef; 13. januar 2013 kl. 09:01.
atlef
lastet ned den linken du har lagt ut og oppdaterte det igjøne da men
dessvere so får eg endo opp litt lagg/fryser....... fremdeles mektigt irritert >:/