Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 776
Jeg har plutselig fått et veldig irriterende problem. Hovedsaklig når jeg spiller (Dota 2), men også i windows (1 gang hittill), så blir musa og tastaturet (uansett hvilken USB-port de står i) "disconnectet", tastene lyser/blinker en liten stund og til slutt lyser de ikke heller. Jeg får altså ikke gjort noe når dette skjer, må bare restarte og håpe det ikke skjer igjen. Musa kan tilfeldig bare slutte å virke noen sekunder for så å virke igjen (skjer ikke med tastaturet så vidt jeg har merket).

Det jeg har prøvd:
Skiftet tastatur (siden mitt nåværende tastatur er nytt, Logitech G710+), avinstallert mus/tastatur driver/program, skrudd av windows sin usb strømstyring, oppdatert BIOS og USB 3.0 portene, uten hell.

Frykter det kan være et PSU/MB problem, men håper det problemet kan løses uten å bytte ut komponenter (kan bli et problem). Noen forslag/fasit/forklaringer?
Hei.

Enig i din antakelse om at det sannsynligvis dreier seg om problemer med HK eller psu.

Prøv å se om noen av kondensatorne er i ferd med å bygge opp trykk fra innsiden. De skal være helt flate på toppen. Hvis toppen buler ut så har du garantert funnet feilkilden.
PS1
Trådstarter
22 1
Da har jeg sett på både hovedkort og psu, men der var ingen kondensator som var noe lignende du beskriver (og google). Eneste var kaaanskje PSU'en, der den store var så vidt synlig bul på (dvs måtte se den vanrett for å legge merke til det). Hvor mye buling er det snakk om? Denne var kanskje 0.5 mm elnz - lite!
Lite er mer enn nok. Det som for deg ser ut som en ubetydelig bul kan bety at kondensatoren er defekt. Konsekvensen av defekt kondensator er at strømforsyninga ikke klarer å gi en stabil spenning ut.
Kanskje du kunne ha lastet opp et bilde av den?
PS1
Trådstarter
22 1
Bilder blir nok litt vanskelig. Kan ikke åpne den uten å ødelegge forseglingen, så måtte bare se gjennom gitteret. Blir vel til å få tak i en ny en om jeg ikke får andre alternativ å prøve før helgen er omme

Er det faktisk mulig at det er musen som bugger systemet? Byttet mus fordi den andre gjorde det samme på laptoppen, og har spilt en liten stund nå uten problemer :s