Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 2356
Gikk nylig til anskaffelse av 40 stk 15 mg Kodein tabletter og har et ønske om at disse skal vare lengst mulig.
I den forbindelse er jeg på utkikk etter stoffer som kan forsterke den rusgivende effekten av kodeinen.

Jeg har hørt at Grapefruktjuice forsterker effekten, men det sies også at Grapefrukt svekker effekten.
Hva er tilfellet?

Er det evt. Andre stoffer, matvarer eller drikkevarer som kan forsterke/forlenge effekten? Noen reseptfrie preparater?
Sist endret av Who?; 16. februar 2018 kl. 13:48.
Anonym bruker
"Klein Isbjørn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Eneste jeg har funnet er alkohol.
Ritalin og kodein er faktisk en ganske fin kombo da.
Cannabis forsterker ganske godt, om du er edru ved inntakelse av kodein så røyker når det begynner å funke
Sist endret av mollypolly; 16. februar 2018 kl. 14:23.
Anonym bruker
"Kvalm Ringsel"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
- Grapefruit juice
- Indian tonic water
- Div c-prep (feks phenergan, tagamet)
- Innta substansen på tom mage
Lyrica er svaret på det ts spør om.
Google lyrica du og snakk med en lokal narkis eller lege.
Grapefuktjuice vil gjøre at du tablettene virker både sterkere og varer lengre. Det er en metode for å forsterke effekten av tablettene alene. Men husk på at dette er risikosport, og det er ingen fasit på hvordan du vil reagere på blandingen så forsiktighet rådes sterkt. Alternative metoder for å forsterke effekten finnes. Dette gjelder stoffer som vil gi en synergisk effekt kombinert med kodein. Det vil si at stoffene vil forsterke hverandre. Dette gjelder en rekke stoffer, google selv hvilke stoffer som forsterker effekten av kodein, og du vil finne en haug. Her gjelder den samme advarselen. Dette er ikke bare tomme ord, mennesker dør ganske ofte av blandingsmisbruk, spesielt når alkohol er kombinert og en begynner å ignorere farene ved blandingsmisbruk.
Sist endret av Relevant; 16. februar 2018 kl. 21:25.
Anonym bruker
"Klein Isbjørn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Er du heeeelt sikker på det? Har nemlig som op lest at noen hevder det reduserer effekten...bare en måte å finne ut av det på kanskje
Anonym bruker
"Enig Rådyr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Alkohol og paracetamol, i min erfaring.
Trådstarter
Sitat av Relevant Vis innlegg
Grapefuktjuice vil gjøre at du tablettene virker både sterkere og varer lengre. Det er en metode for å forsterke effekten av tablettene alene. Men husk på at dette er risikosport, og det er ingen fasit på hvordan du vil reagere på blandingen så forsiktighet rådes sterkt.
Vis hele sitatet...
Har du noen kilder på dette med Grapefruktjuice, evt. Personlig erfaring?
For som sagt er det veldig stor uenighet rundt dette når det kommer til Kodein.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Alkohol og paracetamol, i min erfaring.
Vis hele sitatet...
Ser at dette med paracetamol kommer opp fra tid til annen, men hvordan kan paracetamol forsterke den rusgivende effekten av Kodein?
Så vidt jeg vet så har paracetamol kun effekt når det er en forsterket smertelindrende effekt man er ute etter.
Sist endret av Who?; 17. februar 2018 kl. 05:57. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Klein Isbjørn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Prøvde å forsterke med Grapefruktjuice nå.
Synes effekten ble det samme, eventuelt litt dårligere. Men det kan være fordi jeg tok samme mengde kodein for en uke siden.
Litt usikker på om det er nok til å lage en toleranse.
Uansett så synes ikke jeg dette var noe særlig å skrive hjem om.

Hvis man leser på nettet så vil man se at det varierer veldig fra "dette er dritbra" til "dette suger".
Legger man til placeboeffekten der så ender man opp med at dette ikke er verdt bryet.

Men hvem vet. Jeg har lest at det kan forlenge effekten av kodein, og det er bare 2 timer siden jeg tok det. Vi får se hvor lenge det varer.
En gang i uka burde ikke generere noen nevneverdig toleranse. Samtidig hemmer grapefruktjuicen nedbrytningen av kodeinet slik at effektene vil vare lengre men ikke øke effektene nevneverdig (litt mer morfin og norkodein pga. tregere nedbrytning men antageligvis ikke nok til å merke noe). Så hvis du vil ha mer funk så må du ta en høyere dose.