Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 2004
Hei, jeg bare lurer på en ting, jeg tror jeg er den eneste som reiser hjem vær helg, og ikke har vært her en eneste helg enda.. jeg føler at folk kanskje, synes at dette er litt rart. Er det rart? er jeg en "taper" fordi jeg gjør det?
Skikkelig taper azz. Men fra spøk til revolver, spørs på din situasjon. Er du gammell, går du skole?
Sist endret av mo3; 20. januar 2012 kl. 00:32.
lol, troll?

Er da ingen som kan si om du er taper eller ikke fordi du liker å dra hjem til familien i helgene?
Det er rimelig spesielt.
Jeg ser min mor kanskje annenhver måned.
Du er ikke en taper fordi om du reiser hjem, men folk vil jo gjerne lure på hvorfor du ikke vil tilbringe tid med dem.
Driver på mitt tredje år på hybel, og nei du er absolutt ikke den eneste. Første året reiste jeg hjem alle helger utenom 2 elns. Det er godt å komme hjem og møte familie og venner
De fleste av mine venner som bor innen en relativ nær reiselengde drar hjem i helgene for å henge med venner og familie på hjemmefronten. De roet vel litt ned etter noen måneder når de har fått noen gode venner der, men er fortsatt ofte hjemmom.
Ville ikke brukt ordet taper. Men det kommer jo ann på, folk er forskjellige.
Ikke bry deg så mye om hva andre personer, men tenk litt på hva du går glipp av ved å dra hjem, mot hva du går glipp av ved å bli der.
Når jeg var i forsvaret dro jeg hjem i helgene, fordi samboern var hjemme, følte at folk så på meg litt rart pga det de første mnd'ene, men etter en stund ønsket de fleste de de kunne gjøre det samme. Det er selvfølgelig noe annet med forsvaret enn "det virkelige liv", men det er uansett en vurderingssak for deg.
Alle ønsker jo å se foreldrene sine en gang i blant, noen oftere enn andre. Skjønner ikke hvorfor du skulle være en taper på grunn av det...
Trådstarter
32 7
jeg bor første året alene, går i 2klasse på vgs. jeg har en kronisk sykdom (som svært få vet om), som har gjort 2 ting, ført meg veldig nærme familien, og det kan gjøre at jeg blir ganske sliten til tider.. jeg har mye venner, og jeg har en bror som jeg er utrolig nærme..

mye av grunnen til at jeg reiser hjem, er vel fordi jeg får dårlig samvittighet, pga lillebroren min, som jeg nevnte over her. han teller bokstavelig talt ned dagene...
Det skal mye til før du er en "taper". I mine øyne er man ikke en taper før man gjør noe med ond hensikt. Noen bor hjemme til de er langt opp i årene. Folk har sine grunner. Psykiatri, mangel på jobb, et ensom liv, vil ikke si at du er noen taper av den grunn, men kommer vel helt an på øynene som ser.

Du bor hjemmefra 5 dager i uka. Du er hjemme i helgene, ser absolutt ikke noe galt i det. Du har valgt bo hjemmefra grunnet utdanning. Du vil hjem i helgene. Klokt valg spør du meg.
Kronisk stein
Navnl0s's Avatar
Du velger jo selv hvem du vil prioritere, hvis du trives hjemme så er det bare bra.
Dra hjem og kos deg.
Ikke tenk sånne negative tanker, borte bra, hjemme alltid best.

Jeg gikk vgs på et pittelite sted, dro hjem hver helg for å henge med venner, og for å få gratis mat!
Oh Lordy Lord
Taake's Avatar
Det at du går i andre klasse på videregående og bor alene er i mine øyne mer unormalt enn at du ønsker å se familien din igjen en gang i uken. Det er på ingen måte taperaktig eller unormalt.
DU bestemmer hva du er, ingen andre.

Ikke kast bort tid på spørsmål du aldri kan få svar på. Det er helt umulig å lese andres tanker - uansett hvor mye du måtte prøve og ønske.

Så, er du en taper? ;-)
Ja, du er ganske taper da
å ta vare på familie relasjonene sine er overhodet ikke taper. tvert i mot er det nok heller sånn at de som mener det, er tapere selv :P
Blir det for ofte, blir det for mye for min del. Kan gå an å bry seg selv om man ikke ser hverandre hver eneste helg. Man har sitt liv å leve også.
Veel.. Du er jo der resten av uken og tilbringe tiden med familie er slettes ikke dumt i det hele tatt (vet selv at jeg ikke er flink nok til det ) .
Ser folk/vennene dine på deg som en taper da tror jeg du burde vurdere nye venner faktisk!
Hei Wolftits.
I første posten din så fremstår du ikke som en taper, men en som kanskje har litt hjemlengsel og kanskje problemer med å knytte kontakter på ditt nye lærested.
I post nummer to derimot, fremstår du som det absolutt motsatte av en taper, du setter din bror høyere enn deg og du forteller at du har et svært godt forhold til din familie som faktisk er veldig bra.

Først og fremst så tror jeg du bør tenke litt mindre på om hva andre syntes om deg (selv om det er utrolig vanskelig), og heller tenke mer på deg selv og hva som er riktig for din skyld. Når det kommer til stykke så er jo det at du faktisk bor alene når du går VG2 et stort pluss på vinnerskalaen. I mine øyne virker du som en ansvarlig, moden og ikke minst utrolig snill vinner. Taperne er de som du påstår ser ned på deg.
Sist endret av Silhouette; 20. januar 2012 kl. 03:39. Grunn: skrivefeil
Åh sukk. Det er et kjent fenomen, både i min karriere som elev på VGS og lærer, at det alltid er de mest ålreite kidsa som blir masa på for snille og fine ting de gjør. Det er så leit å se. Jeg slettet min opprinnelige post, da jeg ser Silhouette har sagt det på en mye bedre måte enn det mitt trøtte sinn klarte å formulere. Så vær vennlig og les godt gjennom den.

Ps: jeg besøkte familien hver søndag i 3 år etter at jeg flyttet hjemmefra som 19-åring. Mindre nå, fordi småsøsknene har lært seg å bruke skype. Ble regelrett mobbet av venner på fest, da jeg dro fra nachspielet for å ta toget hjem.
Syns det er bra du besøker familien din.
Er det en ting jeg skulle ønske var annerledes i livet mitt så er det relasjoner til familien min.
Hvis du er ute i hverdagene, så ser jeg ikke noe galt med å være hjemme i helgene.

Selv om man ikke er så gira på og feste hver fredag, så betyr're ikke at du er taper, vel? :P
Folk som mener man er en taper fordi man gjerne vil ivareta et godt familiebånd vil jeg påstå er mye nærmere det å være tapere enn det du er. Gjør det som føles riktig, ikke det som forventes av folk rundt deg.