Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 976
I en lengre periode har cheezy filmer med litt mystikk og likevel god kvalitet over handling, produksjon og skuespill fallt i god smak når jeg skal sette meg ned for å se film. Jeg velger å ordlegge meg slik fordi filmene gjerne er noe overnaturlige og gir seeren mer å tenke på enn bare dialoger.

Eksempler på filmer;
- Super 8, 2011
- Inception, 2010
- Source Code, 2011
- Limitless, 2011
- Unknown, 2011
- The Adjustment Bureau, 2011

Har ikke merket før nå at majoriteten av filmene er fra 2011, men regner likevel med at det er flere å finne der ute.

Tar imot alle forslag med takk!
Sist endret av waf; 6. januar 2012 kl. 22:25.
Da vil du like Shutter Island!

Et drabelig, fargesterkt, vilt og uventet drama er dét Martin Scorsese har brygget i hop med «Shutter Island».
Sist endret av Baby-D; 6. januar 2012 kl. 22:33.
Kan anbefale en film jeg så for noen dager siden : The Hitchhiker's Guide to the Galaxy
Den kan virke veldig merkelig i starten, men hvis du er en person som er vant til å reflektere over ting tror jeg denne filmen desidert gir hjernen noe å tenke over! og er i tillegg ganske "overnaturlig" i den grad vi kjenner jorda idag
waf
Ocupado...
waf's Avatar
Trådstarter
Både Shutter Island og The Hitchiker's Guide to the Galaxy er to gode filmer som kunne vært med i det første innlegget, men begge er nok sett med popkorn og mye glede.

FYI: Har lest langt ut i boken til The Hitchiker's Guide to the Galaxy, men det ble fort veldig mye og jeg ga vel enkelt og greit opp den prosessen.

Takk for bidragene uansett.
Sist endret av waf; 6. januar 2012 kl. 22:46.
Jeg fikk komplett samling med bøkene til jul, alle 5 i en stor bok, på engelsk, også fikk jeg den første av de 5 på norsk. har ikke begynt å lese noen av de enda, er ikke så veldig lese glad.. men det kan være fordi jeg aldri har fått en bra bok å lese. er bøkene å anbefale til en som ikke har lest så veldig mye syns du? leste du bøkene på norsk eller engelsk?
The Prestige!

Den er rimelig mindfuck!
Sist endret av Lasse94; 6. januar 2012 kl. 22:59.
waf
Ocupado...
waf's Avatar
Trådstarter
Brandager: Jeg vil nødig endre dette emnet til bøker, men jeg kan si at det var på engelsk.

The Prestige har jeg hør snakk om, og jeg vil definitvt sjekke den ut.

Takk for den.
Sist endret av waf; 6. januar 2012 kl. 23:12.
Tenkte litt på Confidence da jeg leste tråden din. Ikke helt i samme gate som de filmene du nevner, men vel verdt et kikk.
Sist endret av SveinKB; 10. januar 2012 kl. 23:01.
Wub-wub-what?
Kognito's Avatar
Sitat av Brandager Vis innlegg
Jeg fikk komplett samling med bøkene til jul, alle 5 i en stor bok, på engelsk, også fikk jeg den første av de 5 på norsk. har ikke begynt å lese noen av de enda, er ikke så veldig lese glad.. men det kan være fordi jeg aldri har fått en bra bok å lese. er bøkene å anbefale til en som ikke har lest så veldig mye syns du? leste du bøkene på norsk eller engelsk?
Vis hele sitatet...
Ja! Filmen er 1000 ganger dårligere enn bøkene. Les på engelsk om du behersker språket såpass at du skjønner litt avanserte ord i ny og ne.

On topic: Memento! Mindfuck av en film, men enormt god!
Sist endret av Kognito; 14. januar 2012 kl. 09:29.
Paprika
Dette er en animasjonsfilm med mye særhet og "mystikk"


The Imaginarium Of Doctor Parnassus
Cheesy og mystisk, Heath Ledger spiller hovedrollen men fordi han døde har de byttet han ut med Johnny Depp, Colin Farell og Jude Law i enkelte scener. Regisert av Terry Gilliam.

The Lovely Bones
Handler om en 14 år gammel jente som blir drept, hun passer på familien sin fra himmelen. Creepy og med fantastiske Saoirse Ronan som hovedrolleinnehaver.
waf
Ocupado...
waf's Avatar
Trådstarter
@SveinKB: Confidence, Poolhall Junkies og Suicide Kings er tre gode filmer jeg tenker på med en gang jeg hører om eller ser navnet på én av de. Godt valg, definitivt. Når jeg tenker meg om slår Mindhunters også meg.

@Kognito: Riktig. Virkelig en slager i sjangeren, en film verdt å få med seg. Du bør vurdere å se The Jacket også.

@danseku: Interessant. Jeg er ikke stor fan av anime, men tror jeg skal vurdere dette.

Takk for tilbakemeldinger og gode forslag!
Soldier - Shift Com.
Stickyshift's Avatar
Siden du har sett Super 8, så regner jeg med at du har sett Cloverfield?
I am Number 4 er noe av det mest cheesy, fantasyskvipet jeg har sett på en stund.
Likevel elsket jeg hele shiten.
waf
Ocupado...
waf's Avatar
Trådstarter
@Stickyshift: Jada! J.J. Abrams gjør meg våt i trusa, og jeg ser frem til tvserien Alcatraz han har vært med på.

@olaPola: Takk. Det gjør godt å se at jeg ikke var den eneste. Madammen ga meg et "så som så", men jeg likte den godt!
waf
Ocupado...
waf's Avatar
Trådstarter
@saxoni: Helt riktig (fyi: rapportering gjør saken mye lettere mot slike innlegg)

Kan legge til at jeg så Real Steel i går kveld, og den skuffet rett og slett på alle plan. Alt for store kontraster mellom Sci-fi tema i et samfunn med dårligere teknologi enn hva vi bruker i dag rundt en klisje handling mellom far og sønn. Det ble rett og slett for cheezy.