Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  55 24959
Til opplysning så fungerer dette motsatt på Paralgin Forte / Kodein.

Ikke drikk grapefruktjuice hvis du skal få mest ut av respeten din på dette.

Kilde: google
Har testet GFJ et par ganger nå med Valium og kan ikke si jeg merker den store forskjellen, gitt. Selv om jeg vet det er interaksjoner. Kanskje jeg drakk for lite eller tok tablettene for kort tid etterpå.
Sist endret av Jazza; 19. juni 2017 kl. 17:31.
Drick golden grapefrukt juice fra tropicana ca 30-40 minuter innan inntak av feks oxy. (fungerar för alla opiater)
Det förlänger opi -at/-oid rus/metabolism väldigt länge.
Sist endret av UglyBastard; 20. juni 2017 kl. 08:32.
▼ ... flere år senere ... ▼
[låner tråden] la oss si jeg tar 1mg med xanor og drikker et glass grapefruktjuice hvor mye vil alprazolamen bli forsterket da?
Anonym bruker
"Skeptisk Kerberos"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har et par brett lorazepam men de er litt svake bare 1mg. Vil forsøke å strekke levetiden til tabletten slik at jeg klarer meg med 1 ved høy angst og mye uro. 2mg pleier å virke fint. Men om jeg tar 2 så blir jeg fortere fri. Hvor mye grapefrukt juice må jeg drikke for at effekten skal øke? Holder det med et halvt glass samtidig som jeg svelger tabletten eller må jeg drikke grapefrukt juice flere timer i forveien?

Om jeg må ta grapefrukt juice flere timer i forveien blir det vanskelig for jeg bruker jo lorazepam mot ekstrem angst. Og jeg vet jo ikke 4 timer før om jeg kommer til å få angst.

Er det noe risiko forbundet med grapefrukt juice sammen med lorazepam? Er det skadelig for lever eller nyrer? Øker sjansen for drypp, slag eller hjertefeil?

Liker ikke grapefrukt juice egentlig. Om jeg blander halvt om halvt med eplejuice eller appelsinjuice kan det ødelegge for den boostende effekten? Siden grapefrukt juice er ganske dyrt så tenkte jeg å kjøpe inn en kartong også bare fryse den som isterninger. Da kan jeg ta et halvt glass appelsinjuice og ha oppi masse grapefruktjuiceisterninger. Og bare vente til isbitene smelter før jeg drikker og tar tabletten.

Noen som kan hjelpe?
Hemming av enzymet cyp3a4 vil nok vare en stund hvis du drikker grapefruktjuice jevnlig. Første glass bør være dagen i forveien.