Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 2670
South Park er min favoritt animert-serie!
Ingen tvil om at kvaliteten har variert voldsomt fra episode til episode, og sesong til sesong. Har uansett ikke vært en sesong som ikke har gitt meg latterkuler, og gjort meg litt bedre i stand til å se samfunnet i et alternativt lys.

i dag starter sesong 24 med en "pandemic special". Mange av dere som skal se?
Ja, den har jeg gledet meg til. Er litt lei av tingenes tilstand atm. og ønsker et skråblikk på hverdagen velkommen selv om mange kanskje finner det støtende. Synes generelt sett uansett at folk er alt for nærtagende. Hvis satiren svir såpass mye er det kanskje fordi det faktisk treffer litt..

South Park er jo aldri feil, og et evig bra korrektiv til den offentlige samfunnsdebatt og kollektive bevissthet.
Men det blir vel stadig verre for dem å parodiere eller overgå virkeligheten i vestlig kultur, politikk og media.
Veldig sympatisk at de har lagt ut hele serien gratis med bra kvalitet på sin egen side:
https://www.southparkstudios.nu/
Har tilbrakt mange lystige timer og sene netter med arkivet der.
En "Pandemic spesial" måtte jo komme, men den er ennå ikke tilgjengelig på lenket side.
-
R
Jadda! Når kommer den på Viaplay?
Håper det blir 24 sesonger til! Takk for varsel om at det er sesongstart idag!
Har du noe sted å anbefale å se alt sammen? Er veldig fan av South Park selv, men har for det meste sett det på TV eller YouTube. På TV er det bare reprise hele tiden og på YouTube pleier det ikke alltid å være den beste kvaliteten :/
Sitat av Reodor Felgen Vis innlegg
Har du noe sted å anbefale å se alt sammen? Er veldig fan av South Park selv, men har for det meste sett det på TV eller YouTube. På TV er det bare reprise hele tiden og på YouTube pleier det ikke alltid å være den beste kvaliteten :/
Vis hele sitatet...
Viaplay har alt sist gang jeg sjekket (S23).
ER mer en Rick and Morty og Family Guy-fyr, men når South Park virkelig er bra så er det virkelig bra! Frista å ta en trip down memory lane og titte på litt classics samt prøve å lete etter nytt gull, takk for påminnelse og takk for link! var ikke klar over at absolutt alt lå ute på den måten.
Sist endret av equimanthorn; 30. september 2020 kl. 16:20.
Sitat av equimanthorn Vis innlegg
ER mer en Rick and Morty og Family Guy-fyr, men når South Park virkelig er bra så er det virkelig bra! Frista å ta en trip down memory lane og titte på litt classics samt prøve å lete etter nytt gull, takk for påminnelse og takk for link! var ikke klar over at absolutt alt lå ute på den måten.
Vis hele sitatet...
.
De nevnte serier, og noen til, er i forbindelse med hverandre,
på en måte .... da de dekker og overlapper samme "nisje" ..
og låner samtidens speil opp mot den tidens "virkelighet" .
Humor og Visdom har jo alltid, eller heller, gått hånd i hånd !?!
.

R
Sist endret av radion; 30. september 2020 kl. 17:02.